DN2, DN6 şi DN1C sunt arterele cu cel mai ridicat grad de periculozitate pentru trafic din România

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

DN2, DN6 şi DN1C sunt arterele cu cel mai ridicat grad de periculozitate pentru trafic din România, anumite porţiuni ale acestor drumuri fiind adevărate capcane pentrui şoferi, se arată într-un studiu al Direcţiei Generale de Poliţie Rutieră.

Analiza de risc rutier făcută de Drirecţia Poliţiei Rutiere pe principalele drumuri naţionale relevă că arterele cu cel mai ridicat risc de producere a accidentelor sunt DN2 (Bucureşti-Urziceni-Buzău-Râmnicu Sărat-Focşani-Bacău-Roman-Suceava-Siret-Frontiera cu Ucraina), DN6 (Bucureşti-Alexandria-Roşiori de Vede-Craiova-Filiaşi-Caransebeş-Lugoj-Cenad) şi DN1C (Cluj-Dej-Baia Mare-Halmeu-Frontiera cu Ucraina).

Pe DN6 se constată o creştere a numărului accidentelor grave cu 16% în primele cinci luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară a anului 2008, şi a persoanelor decedate cu 6%. Pe DN1C, numărul  accidentelor grave a crescut cu 8%,  iar cel al persoanelor decedate, cu 14%. Analiza ofiţerilor de la DPR arată că pe DN2 există o situaţie particulară. Deşi se înregistrează o scădere de 10% a numărului persoanelor decedate, rămân îngrijorătoare frecvenţa accidentelor grave şi numărul mare al acestora, în primele cinci luni fiind înregistrate 75 de accidente grave.

În primele şase luni ale acestui an, pe DN2 au fost înregistrate 96 de accidente grave (-23% faţă 6 luni 2008), 52 de morţi (aceeaşi valoare fiind înregsitrată şi în 6 luni 2008) şi 77 răniţi grav (-26% faţă de 6 luni 2008). Principalele cauze generatoare sunt conducerea imprudentă, traversarea neregulamentară a pietonilor şi adormirea la volan. În primele 6 luni ale acestui an,  peste 35% dintre accidente s-au produs în zilele de vineri şi sâmbătă, iar între orele 15.00 şi 18.00 au avut loc peste 28% dintre evenimente. Kilometrul 12 - judeţul Ilfov al DN2, km 106-110, 131 - judeţul Buzău, km 174-179, judeţul Vrancea şi km 294-298 - judeţul Bacău sunt zonele cu cel mai ridicat risc de producere a accidentelor grave.

Pe DN6, de la începutul anului şi până la finele lunii iunie, au fost înregistrate 82 de accidente grave (-4% faţă de 6 luni 2008), 46 morţi (-4% faţă de 6 luni 2008), 52 răniţi grav (-2% faţă de 6 luni 2008). Din analiza cazuisticii rezultă că principalele cauze ale accidentelor produse pe DN6 sunt viteza neadaptată la condiţiile de drum şi conducerea imprudentă. În primele şase luni ale anului în curs, peste 39% dintre accidente s-au produs în zilele de vineri şi sâmbătă, iar în jurul orelor 7.00, 11.00 şi 18.00 s-au produs peste 24% dintre accidente. Analiza evidenţiază, de asemenea, ca zone cu risc crescut de producere a accidentelor rutiere km 12 - judeţul Ilfov şi Km 188 - judeţul Dolj.

Nici pe DN1C situaţia nu este diferită. Anul acesta au fost înregistrate 36 de accidente grave (+24% faţă de 6 luni 2008), 10 morţi (+43% faţă de 6 luni 2008) şi 36 răniţi grav (+13% faţă de 6 luni 2008). Şi aici, principalele cauze ale accidentelor produse au fost identificate ca fiind viteza neadaptată la condiţiile de drum şi neacordarea de prioritate. În primele şase luni ale acestui an, peste 63% dintre evenimente s-au produs în zilele de marţi, vineri şi sâmbătă, iar în jurul orei 13 s-au produs peste 18% dintre accidente. Km 2-3 - judeţul Cluj şi km 137 - judeţul Mureş sunt zonele în care se produc cel mai frecvent accidente.

Pe lângă cele trei artere enumerate, Direcţia Poliţiei Rutiere a întocmit o evidenţă a arterelor rutiere cu nivel ridicat al numărului de accidente rutiere şi a celor cu un nivel scăzut de accidente de circulaţie.

Astfel, şoselele Dej-Bistriţa-Vatra Dornei-Câmpulung Moldovenesc-Suceava, Bucureşti-Alexandria-Caracal-Craiova-Caransebeş-Timişoara-Cenad, Bucureşti-Urziceni-Buzău-Râmnicu Sărat-Focşani-Bacău-Roman-Suceava-Siret, DN28(Săbăoani)-Târgu Frumos-Iaşi, Caracal-Drăgăşani-Râmnicu Vâlcea-Olăneşti şi Cluj-Dej-Rastoci-Baia Mare-Livada-Halmeu-Frontiera cu Ucraina sunt cele mai nesigure din punct de vedere al traficului, de-a lungul lor fiind înregistrate cea mai mare parte a accidentelor produse la nivel naţional.

La polul opus, ca fiind cele mai sigure artere, sunt nominalizate de poliţişti următoarele rute - Bucureşti-Ploieşti-Braşov-Sibiu-Alba-Cluj-Oradea-Ungaria, Bucureşti-Titu-Găieşti-Piteşti-Sibiu-Sebeş-Deva-Arad-Nădlac, Bucureşti-Urziceni-Buzău-Râmnicu Sărat-Focşani-Bacău-Roman-Suceava-Siret, Turda-Târgu Mureş-Reghin-Topliţa-Borsec-Piatra Neamţ-Bacău, Braşov-Sighişoara-Târgu Mureş şi Drobeta Turnu Severin-Târgu Jiu-Horezu-varianta Sud Râmnicu Vâlcea D.N.7.

De la 1 ianuarie şi până la sfârşitul lunii iunie, la nivel naţional, s-au produs 4123 de accidente grave, soldate cu 1056 de persoane decedate şi 3696 de rănişi grav. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, se constată o scădere cu 6,95% a numărului accidentelor grave, o reducere cu 14,15% a numărului persoanelor  decedate şi o diminuare cu 5,42% a numărului persoanelor rănite grav.

Analiza datelor rezultate din dinamica accidentelor rutiere evidenţiază că 77% dintre accidentele grave de circulaţie au avut loc în interiorul localităţilor.

În perioada 15 iulie – 31 august poliţiştii rutieri vor acţiona în sistem integrat ( poliţie rutieră - poliţie de ordine publică) pe cele trei drumuri naţionale, prin instituirea de dispozitive care vor fi coordontate şi monitorizate de Direcţia Rutieră din Inspectoratul General al Poliţiei Române.

Citit 897 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.