* Dacia nu mai avea frâne, spune şoferul maşinii *
Ajuns pe trecerea de pietoni, în dreptul unei fetiţe care traversa cu bunica ei, şoferul nu a mai putut controla maşina! Veche de 34 de ani, Dacia 1300 GL 02 CXJ nu a mai acţionat frâna, după cum declara chiar şoferul şi proprietarul maşinii, după producerea accidentului.
Traversare corectă, pe verde
Miercuri, la ora 11, ceasul rău a lovit în Ţiglina I, la intersecţia străzilor Brăilei cu Saturn. „Însoţită de bunica ei, Dochia Porneală, de 58 de ani, o fetiţă de 10 ani traversa pe zebră, pe culoarea verde a semaforului electric”, explică purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi, comisarul Viorel Cojocaru.
Apropiindu-se de trecerea de pietoni, venind dinspre Inelul de Rocadă, Damian Păun, de 71 de ani, a simţi că maşina – veche de 34 de ani – nu mai răspunde la comenzi. Impactul nu a putut fi evitat.
De ce nu au ţinut frânele?
Bunica şi fetiţa sunt, din fericire, în viaţă. „Copilul a scăpat cu câteva răni uşoare, dar bunica s-a ales cu fracturi serioase”, spune reprezentantul Rutierei. Într-adevăr, fracturile bunicii au necesitat transportarea ei de urgenţă la U.P.U., de către echipajul SMURD sosit imediat la faţa locului.
Dacă nici traversarea corectă nu ne mai oferă siguranţa necesară deplasării de pe o parte pe alta a străzii, ce altă cale am putea găsi? Să zburăm pe deasupra? Cele două ghinioniste nu au putut fi protejate nici de zebră, nici de verdele semaforului.
„Frânele nu au ţinut”, a declarat singur şoferul Daciei, urmând ca expertizele să confirme dacă într-adevăr acesta este adevărul sau altele sunt cauzele producerii accidentului de ieri.
„Dacia avea ITP-ul în termen…”
…declară comisarul Viorel Cojocaru, din cadrul Poliţiei Rutiere Galaţi. „Maşina venea pe banda a doua când s-a produs impactul. Cu certitudine este vorba despre o defecţiune tehnică la sistemul de frânare, lucru constat în urma expertizei. În ceea ce priveşte Inspecţia Tehnică Periodică a maşinii (I.T.P.-ul), aceasta era în termen”, încheie comisarul.