INTERVIU cu primarul Galaţiului, Marius Stan: „Pentru a da căldură am scos bani de la reparaţii străzi”

INTERVIU cu primarul Galaţiului, Marius Stan: „Pentru a da căldură am scos bani de la reparaţii străzi”

Foto: Bogdan Codrescu
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
63 comentarii

* „Alternativa pe care o propunem noi la sistemul centralizat de încălzire, începând de la anul, înseamnă o factură la energie cu 30 la sută mai ieftină” * „Dacă oamenii nu plătesc, indiferent ce sistem alternativ propunem noi, este sortit eşecului din start”


- Domnule primar, vom avea căldură până la sfârşitul iernii?
- Dacă oamenii îşi plătesc factura, sistemul funcţionează. După 15 ianuarie, dacă nu se strâng banii de pe facturi – 15-16 milioane de lei - astfel încât să acopere necesarul de gaz pentru luna următoare, nu mai avem căldură şi nici apă caldă! Nu mai funcţionează nici măcar prevederea legală că odată începută distribuirea căldurii sistemul nu poate fi oprit. Romgaz a făcut cu CET contracte numai pentru perioade strict limitate şi cere plata înainte! Am găsit înţelegere la Guvern de unde am primit 10 milioane de lei. Am dat şi noi bani. Mulţi oameni bun-platnici şi la căldură, şi la taxe şi impozite, ne judecă, pe bună dreptate: de ce să luăm noi de la Dezvoltare 15 milioane de lei şi să ducem ca să plătim ce nu plătesc rău-voitorii. E o întrebare legitimă. Dar am făcut-o nu din slăbiciune, ci numai şi numai din respect pentru cei care sunt captivi ai acestui sistem, şi care au fost privaţi de căldură, ei fiind bun-platnici. N-au nicio vină oamenii! Noi am făcut compromisul acesta şi eu sper ca el fie înţeles la modul corect, raţional. Nu tolerăm rău-platnicii pe mai departe. Ştiţi că a fost tolerată situaţia asta de-a lungul timpului şi în anii electorali se spunea: „Votaţi-ne pe noi că nu plătiţi!”. Avem 1.800 de procese câştigate deja în instanţă cu executare silită! Îi vom executa nu pentru că vrea Stan, ci pentru că aşa vrea legea. Stan e pus aici numai şi numai să respecte legea, altfel mă vedeţi şi pe mine la televizor în prime-time, şi nu vreau!
- Ce trebuie făcut în 2014 pentru a nu mai trece prin această situaţie?
- Dacă oamenii nu plătesc, indiferent ce sistem alternativ propunem noi pentru sistemul centralizat, este sortit eşecului din start. Nu e nici incapacitatea lui Stan, nici lipsa de abilitate, nici ambiţie, e o realitate! Poate să vină oricine, nu poate realiza nimic în momentul în care facturile nu se plătesc. Nimeni nu oferă un serviciu fără a primi contravaloarea lui! Şi avem experienţa celor rău-platnici plătesc telefonul, lumina, gazul că altfel li se închide, şi nu comentează, ori la noi comentează. De ce nu plătesc? Avem alternativă la sistemul actual, care are problemele lui cu Apaterm în insolvenţă, cu CET aproape de faliment şi el vai mama lui, cu tot oraşul captiv CET. Avem alternativă dar alternativa presupune plata! Alternativa pe care o propunem noi începând de la anul înseamnă o factură la energie cu 30 la sută mai ieftină, dar condiţionat de plată. Vor fi maxim patru puncte în care căldura se va obţine printr-o investiţie privată, şi avem oferte în sensul acesta, urmând să facem licitaţie. Investitorii vin cu motoare noi pe cogenerare, care au consum mai mic, evident, randament mai mare, şi de aici rezultă un preţ mai mic. Ei îşi pot lua cea mai mare parte din costuri din valorificarea energiei electrice şi atunci îşi pot permite să ne facă nouă factura cu 30 la sută, cel puţin, mai ieftină.
- Cum este posibil aşa ceva?
- Noi de ani de zile cerem la CET – şi am cerut şi când eram consilier local – o justificare a preţului. Niciodată nu am avut-o. Pur şi simplu ni s-a pus preţul în faţă! Vă aduc aminte de discuţia avută la minister cu directorul de atunci al CET, cu ministrul şi miniştri secretari de stat, Primăria, Apaterm şi Romgaz, când dl director a spus halucinant pentru toţi cei prezenţi că el, în lunile de vară, când nu ne dă căldură nouă, la oraş, înregistrează pierderi de 7 milioane de lei pe lună! Faceţi un calcul, în opt luni ce pierdere înregistrează? 56 de milioane! Toţi au rămas blocaţi: „Cum, e adevărat?”. „Da, dar e o pierdere pe care ne-am asumat-o, pe care noi o avem cuantificată şi pe care o recuperăm iarna, când dăm căldură”, a spus directorul de atunci al CET. Logica e una simplă, că preţul gigacaloriei este mult umflat! Dar acesta e sistemul lor, şi nu e neapărat o rea-voinţă a managerului sau a directorului, ei au nişte utilaje, nişte turbine foarte mari, pe care prin cartea tehnică sunt obligaţi să le încarce la cel puţin jumătate din capacitate. Dacă are turbina are capacitate 200 de tone de combustibil, el este obligat, şi când nu are comandă pentru căldură, să-i pună o sută măcar, că aşa spune cartea tehnică, dar lui, practic, i-ar fi suficiente 50 de tone ca să ne dea nouă apă caldă vara. Şi 50 de tone de combustibil practic le aruncă în aer! Şi le recuperează din preţul pus iarna. Este o situaţie de fapt moştenită şi tolerată.
- Ce proiecte vor avea de suferit prin bani luaţi de la Dezvoltare pentru căldură?
- Am scos de la reparaţii străzi, ceea ce nu e corect. Aţi văzut că oraşul din punctul de vedere al străzilor arată în general bine, dar evident, e loc de mai bine. E un reproş pe care ni-l facem că a trebuit să recurgem la asta, dar am făcut-o numai şi numai din respect pentru oamenii care au plătit, care sunt oameni de onoare şi de bună-credinţă, şi care nu au nicio vină. Am fi fost criminali să le ţinem copiii şi bătrânii în frig! Am făcut-o şi pentru inconştienţa celor rău-platnici care îşi ţineau copiii în frig şi nu plăteau.

Citit 13093 ori Ultima modificare Duminică, 29 Decembrie 2013 12:37

63 comentarii

  • postat de SA VA FIE RUSINE! Marți, 11 Noiembrie 2014 09:43 5.13.153.*** Link la comentariu
    0
    2

    Mai faceti multe pomeni pe BANII MEI, pe banii cetatenilor care muncesc pt a face Romania mai civilizata, si nu pt tot felul de pomeni ELECTORALE, sau neelectorale!!
    Pt asta sa votez PSD? Chiar daca v-am votat (mare greseala) din partea PNL? Sa impartiti toti banii,celor ce v-au votat partidul corupt, adica biserici, pensionari, tgani,puturosi, lichele!?

    Raportează
  • postat de Popa Lucian Miercuri, 15 Ianuarie 2014 15:54 213.177.13.*** Link la comentariu
    0
    2

    Si instanta ar trebuie sa se pronunte mai repede in privinta dosarelor care au ca motiv recuperarea datoriilor de la rau platnici. dureaza mai mult de 1 an un astfel de proces, timp in care cei in cauza continua sa acumuleze datorii. abia dupa informare putem merge la executor si de aici incepe iar un drum lung si anevoios. nu inteleg amanarile la termenele de pronuntare. ai datorii,sunt ale tale, ai cerut explicatii si ti s-au dat, nu ai obiectii, PLATESTE !!!

    Raportează
  • postat de vasluian-moldovean Marți, 14 Ianuarie 2014 09:56 5.13.153.*** Link la comentariu
    0
    1

    @ zis Gimy,

    Uita-te mai bine la ascendenta genealogica sa vezi ce gena porti.Nu esti curios sa vezi mai departe de a lll,lV,V-a generatie incolo din ce 'starchituri fanariote' iti porti azi mandria de galatean ? Fara sa fiu xenofob nu mare ar fi mirarea sa descoperi chiar filonul redenumitului rrom.

    Eu ma laud ca-s mare galatean,
    Dar m-a facut mama mandru otoman !

    Raportează
  • postat de locuitor al noului galati Joi, 09 Ianuarie 2014 20:04 193.107.85.*** Link la comentariu
    3
    3

    domnule primar
    - sa nu va lasati sufocat de aparatul administrativ anchilozat al primariei, ar trebui sa considerati primaria ca un SRL care trebuie sa aduca profit in fiecare an pentru locuitorii orasului
    - nu cred ca este nevoie de promisiuni, cred ca faptele sunt cele mai bilanturi pe care le veti putea prezenta locuitorilor (inceputul este promitator)
    - incercati pe viitor sa nu mai tratati diferentiat locuitorii orasului, am in vedere iluminatul strazilor cu ocazia sarbatorilor, toti suntem platitori de impozite
    - sugestie pentru parcuri, ar fi indicat sa nu mai folositi nisip la locurile de joaca, ziua copiii se joaca iar noaptea cainii si pisicile il folosesc ca toaleta
    - de asemenea nu ar fi exclus ca sa aveti in parcuri si cate un reprezentant al politiei locale, care sa amendeze nesimtirea (scuipatul, mancatul semintelor, fumatul, aruncatul mucurilor pe jos, etc)
    - va urez succes

    Raportează
  • postat de simpatizant Joi, 09 Ianuarie 2014 19:31 213.239.214.*** Link la comentariu
    3
    2

    mult succes

    Raportează
  • postat de ss Joi, 09 Ianuarie 2014 13:06 5.13.234.*** Link la comentariu
    1
    4

    Vorbim iar ca taiem de la drumuri-dezvoltare, adica de la TOTI, pt. caldura in sistemul centralizat......CATE apartamente-gospodarii FOLOSESC sistemul centralizat si CATE NU au nevoie de acest serviciu? La partide exista si procentul celor care voteaza din aceste categorii? Se pare ca raspunsul nu poate fi decat afirmativ!

    Raportează
  • postat de XXL Sâmbătă, 04 Ianuarie 2014 23:24 82.137.10.*** Link la comentariu
    0
    1

    Energia termica se poate livra(distribui) gratuit,fara a se factura la asociatii ; Consiliu local se obliga sa furnizeze caldura la locuintele racordate la sistemul centralizat daca in perioada 1 Ianuarie -15 Septembrie au incasat cotravaloarea energiei termice pentru iarna care urmeaza, impunere prin Hotrare de Consiliu Local prin fiscalitate functie de suprafata utila si temeratura slicitata prin contract(conventie) incheiate anticipat. precum se procedeaza acum cu resturile menajere.

    Raportează
  • postat de Stan si Baca Vineri, 03 Ianuarie 2014 12:43 5.13.174.*** Link la comentariu
    3
    8

    M. Stan ajuns primar prin votul alegatorilor, ca si perietenul lui Bacalbasa, impreuna vor distruge ce a mai ramas municipiul si judetul Galati. La aproape doi ani de la alegeri cu ce se lauda "noul primar" si "Noul Galati" : subtraversarea Dunarii (proiect de10 milioane euro aruncati pe apa sambetei;cat o fi parandaratul?), "driblingul" lui Stan (bucla de la Elice care stranguleaza circulatia pe Faleza), noua Primarie (tot aia veche, dar ce mai conteaza).Va inmormanta si sistemul de termoficare, fara subventii pentru centrale de apartament la UE, cum face Braila. Nu avem caldura in apartamente, dar avem caini comunitari (asta ca sa nu supere pe prietenul lui Bacalbasa, nu conteaza ca exista legislatie in domeniu). De ochii lumii avem concerte si meciuri de box. Aveti circ fara paine, ce va mai trebuie fraierilor!

    Raportează
  • postat de BURUIANA Vineri, 03 Ianuarie 2014 08:18 5.13.220.*** Link la comentariu
    3
    8

    DESFIINTAREA ASOCIATIILOR DE LOCATARI SI INTRODUCEREA CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE PLATA A UTILITATIILOR ASA CUM PLATIM CABLU, CURENTUL, GAZUL, ETC ETC .. SUNTEM DOAR IN CAPITALISM SI FIECARE SCARA DE BLOC TREBUIE SA SE ADMINI STREZE SI CRED CA VA FACE-0 FFFFFF BINE DECAT CU ACESTI HOTI NEMERNICI DE LA ASOCIATII CARE AU NENOROCIT PE MULTI GALATENI!! SIASA PESTE 8OOO DE GALATENI AU CENTRALE DE APARTAMENT SA-U DEBRANSAT SI CU APA RECE DEGEABA MAI PLATIM PE CE-I DE LA ASOCIATII!! GALATENII CARE DEAJA AU REUSIT SA SE INVIDUALIZEZE DE ACSTE ASOCIATII COMUNISTE TREBUIE SA FIE UNITI SA NU CEDEZE ASA CUM VOR CE-I DA LA APA CANAL CARE INVOCA APUCATURI COMUNISTE!! NUMAI CONTRACTUL INDIVIDUAL REZOLVA ACESTE PROBLEME!! ASA CA DL. PRIMAR NU REVENI LA DOGMELE COMUNISTE!!!

    Raportează
  • postat de Toma N Luni, 30 Decembrie 2013 20:40 89.121.200.*** Link la comentariu
    0
    13

    "Dacă oamenii îşi plătesc factura, sistemul funcţionează"

    Domnule Stan, am noutati pentru dumneavoastra, sistemul nu functioneaza!

    Sunt zone (Micro 13B de exemplu) in care Apaterm nu furnizeaza caldura in parametri normali! Caloriferele sunt calde dar nu fierbinti, sub 0 grade este necesara incalzire suplimentara! E metoda Apaterm de a fura de la cei care isi platesc facturile la zi!

    " Am fi fost criminali să le ţinem copiii şi bătrânii în frig!"

    Ati facut asta timp de o luna, asa repede ati uitat?

    Problema principala a fost ca ati TACUT, a trecut vara, toamna... trebuia sa lansati o campanie serioasa de informare pentru ca era clar ca asta se va intampla!

    Raportează
  • postat de roman Luni, 30 Decembrie 2013 02:52 86.124.204.*** Link la comentariu
    2
    10

    Marius Stanbran numai aberatii spui .. stii cat e factura in orasele unde termoficarea e deservita cu motore termice intreaba pe cei din Brasov si vezi cate apartamente sunt incalzite ca si nr.. in Galati sunt 80 000 posibil ..tu spunele Galatenilor ca vrei sa pui mana pe un monopol nu ca te doare pe tine de ei.. daca te durea nu aduceai la serbarile galatiului trupe platite cu bani grei ..or sa se convinga GALATENII ..tu nu ai fost in stare sa ti tii o nevasta sau scz nu te a tinut 1 nici a 2 a nici a 3 a? ..mai mai mai ce fel de exemplu esti tu?Factura in orasele cu motoare termice sare de 500 ron.asa ca ...GALATENI aveti grija ce acte semnati ..cu stima ptr toti cetatenii acestui oras care nu sunt asa de prosti ..cum crede MARIUSSTANBRAN.

    Raportează
  • postat de hamutovvski Joi, 26 Decembrie 2013 13:51 5.13.152.*** Link la comentariu
    2
    10

    fotbalistul cu sacou, incult si nesimtit, sfidator si petrecaret isi reface aparitia pe scena de artisti a politicii romanesti acest personaj lipsit de performanta si de realitate economica arunca in aer proiecte megalomane lipsite de temei

    Raportează
  • postat de ion de la raion Miercuri, 25 Decembrie 2013 23:40 5.13.217.*** Link la comentariu
    1
    7

    Gimy,

    Inca o data imi fac timp sa-ti raspund si sper sa fie pentru ultima oara. Ai incaruntit degeaba. Si mandria asta o sa te macine ... Problema ta ...

    Ala are datoriile la intretinere, nu la mine. Asa-i convine lui, sa fie la el, acolo, in dreptul lui. E pacatul lui, nu al meu.

    Eu n-am dreptul sa ma iau de el pentru treaba asta. Eu vreau sa pot sa ies din aceasta structura si nu mi se da voie !!! Sunt captiv al sistemului centralizat. De ce nu intelegi odata ?

    In Cernavoda se poate (cautati stirea pe net, este de putin timp), in Galati nu se poate si asta pentru hotararea sufletului ANRSC.... La noi in Galati apare unul ca tine care tipa la lume sa-si plateasca intretinerea. Pai tu esti agitatorul, nu eu. Eu vreau sa-mi iau pe cont propriu totul, evident, cu responsabilitatile care decurg din asta si nu pot.

    De-asta am spus eu ce-am spus. Si mai lasa-ma cu mandria de galatean ... Gata am inteles ... Desi ai 50 de ani, iti fabrici istoria. Si asta nu e bine. Varf de lance my ass ... Te pomenesti ca Timisoara, Clujul, Iasiul, ba chiar si Sibiul sau Brasovul, chiar daca erau mai mici, erau in adormire ... Aici majoritatea erau comercianti si cam atat.

    Raportează
  • postat de io Miercuri, 25 Decembrie 2013 22:50 89.137.228.*** Link la comentariu
    1
    9

    Stane puneți punct SCLAVAGISMULUI .
    Nu e rea voință .
    E puterea de cumpărare mult prea mica .
    Bă hoților voi vreți să muncească omul un an de zile pe cîteva zile de căldură cumpărată de la voi .
    Sunteți inutili .
    Ne vom muta în BORDEIE să scăpăm de sclavagismul impus de cîteva tone de apă călie .și o roabă de abur .

    Raportează
  • postat de io Miercuri, 25 Decembrie 2013 22:43 89.137.228.*** Link la comentariu
    2
    6

    Nu ați votat mafia .Acum suportați .
    Nu voi votați o clasă politică ce vă tine în sclavagism .
    Cumva e rea voință .

    Raportează
  • postat de Pentru Gimy Miercuri, 25 Decembrie 2013 20:16 89.137.139.*** Link la comentariu
    0
    0

    Cauta pe GOOGLE momarlan si pe Wikipedia (contribuţie).

    Raportează
  • postat de anti-usl Miercuri, 25 Decembrie 2013 19:11 86.124.204.*** Link la comentariu
    2
    4

    Iar ingustii la minte care comenteaza ca aburul(energia termica) este un produs rezidual, aflati capete seci ca o centrala in cogenerare(cum e CET Galati) sa fie eficienta tre' sa produca cat mai mult in cogenerare si nu in condensatie.O centrala in cogenerare produce si electric si termic, deci nimic nu-i rezidual, decat creierele voastre seci.De aceea este mai eficienta iarna decat vara , cand scade consumul de energie termica.Dar fotbalistul nu poate intelege asta.El crede , sau stie dar vrea sa induca lumea in eroare, ca CET umfla iarna pretul.Deci pretul Gcal e la fel si iarna cat si vara.

    Raportează
  • postat de anti-usl Miercuri, 25 Decembrie 2013 19:06 86.124.204.*** Link la comentariu
    1
    14

    Cat poate sa minta acest marlan de primar.In primul rand Gcal pleaca de la CET la un pret de aprox. 170 ron/Gcal , Apatermul o da cu 325 RON/Gcal iar populatie plateste aprox 260 ron/Gcal.Deci unde-i furtul cap sec de primar???La cet care o vinde(aici intra si costul de productie) cu 170 ron sau la Apaterm care-i un intermediar si dubleaza pretul.Tu daca vei scoate Gcal mai ieftina cu 30% atunci ai sa devii cel mai tare magician.La Brasov(unde exista acele motoare termice) Gcal costa 400 ron, populatia plteste 170 ron/Gcal, deci subventia de la primarie e de 230 ron/Gcal.De unde vei scoate stanica acesti bani???Ai sa dublezi, triplezi taxele si impozitele???Ai sa-mi scoti ochii ca dau mai ieftin pe Gcal, dar per total la taxe si impozite am sa ies mai scump???Iar ingustii la minte care comenteaza ca aburul(energia termica) este un produs rezidual, aflati capete seci ca o centrala in cogenerare(cum e CET Galati) sa fie eficienta tre' sa produca cat mai mult in cogenerare si nu in condensatie.Dar spalatii pe creier, nu gandesc, ei doar comenteaza dupa biletelele de la primarul stanica.Si inca ceva stanica , populatia datoreaza Apaterm cu tot cu penalitati aprox 150 mil ron.Apaterm datoreaza catre CET Galati aprox 365 mil ron.Unde-i diferenta INCASATA de 215 mil ron???Deci unde sunt hotii???Iar cei care comenteaza ca sunt salariile mari la CET, nu va mai luati dupa cum se spunea pe vremuri ca femeia de servici ia 20 mil ron.Din auzite salariul mediu net ar fi undeva la 23 mil ron+bonuri/luna.Cand te gandesti ca o vanzatoare la consignatie ia 8-10 mil ron/luna sau unele chiar 12 mil ron; un agent de vanzri un 15 mil ron+bonusuri atunci salriul in domeniul energetic care in orice tara din lumea asta este cu mult peste medie, nu mai e atat de mare.Ca sunt mai multi angajati decat ar fi nevioe asta-i altceva.Oricum o sa vedeti la cET disponibilizari masive din Mai 2014 incolo.Si nu comaprati complexiatea muncii celor din productie(care muncesc cu adevarat) cu responsabilitatea de la tejghea.Nu salariile de la CET sunt mari, ci restul salariilor sunt mici.

    Raportează
  • postat de @Gimy Miercuri, 25 Decembrie 2013 10:59 5.13.210.*** Link la comentariu
    8
    3

    Eu sunt un mai vechi galatean decat tine, cred, caci is trecut de 50 de ani iar strabunicul meu era in oras la sfarsitul sec. 19, dar n-as indrazni sa vorbesc ca tine unora ce au sosit aici din anii '60 incoace. Stiu bine unde locuiau cei carora li se spunea ''vikingi'' dar sa nu uitam ca nici aici lumea de bastina nu era primitore si civilizata doar. Compozitia etnica traditionala a orasului, deloc idilica totusi pana-n anii '50 a fost substantial afectata, chiar iremediabil schimbata de noii veniti, adusi de nenorocita ''industrializare fortata''. Totusi discutand in termeni de strategie economica, industria facuta sub ceasca a fost mult, mult peste ceea ce a avut vreodata orasul asta de cand e el. Din pacate s-a pierdut in zona de ambient social, de relatii interumane. Apoi nimeni nu-i bastinas undeva de sute si sute de ani, mai ales in orasul asta cu o istorie destul de muncita si zgaltaita. De aceea a-i numi pe unii ''tarani veniti cu sifonierul pe Siret'' imi pare o gogomanie.
    Sper ca replica mea sa nu te fi jignit.

    Raportează
  • postat de mmstoica Miercuri, 25 Decembrie 2013 09:03 5.13.152.*** Link la comentariu
    3
    10

    cel mai mare mincinos ajuns lider, demagog indigerabil, fotbalist cu sacou ajuns primar, impozit pe munca numit marius sstan
    MARESTE CIMITERELE MA

    Raportează
  • postat de Gimy Miercuri, 25 Decembrie 2013 08:34 5.13.143.*** Link la comentariu
    3
    4

    @sosoiul vesel: Tu esti prea prost sa ca iti dau o replica decenta. Eu vorbesc despre ceva, tu vii si spui de procesele tale. Iti doresc sa mai castigi inca 4 milioane de procese si sa vii sa te lauzi pe Viata Libera. Dormi linistit.
    @ion de la raion: Ai intors-o ca la ... raion. Nu am spus niciodata ca imi impun punctul de vedere cu forta, niciodata.
    Ar trebui sa iti citesti propriul mesaj, poate intelegi ce am dorit sa iti spun. Recunosc, de multe ori chiar as vrea sa bat vreo 2-3 din astia, care isi permit sa vina in orasul meu, cum se spune " cu sifonierul pe Siret" si pe urma sa faca ei legea. Problema e ca le-as face lor un bine si nu am chef. Ramaneti asa cum sunteti, destepti de va arde capul. Sper in continuare ca nu esti vreun Ciumacel care agita spiritele, pentru ca oricum aia de il sustin pe micul tiganus ar trebui sa se reorienteze.
    Daca tot veni vorba de Galati, vrei sa stii ce era Galatiul la inceputul secolului? Era al treilea oras din tara si alaturi de Braila, era un varf de lance in modernizarea Romaniei. Daca tu crezi ca doar combinatul a insemnat ceva in istoria noastra, ca pana atunci traiam in conrturi sau in copaci, te inseli. Pot sa iti recomand o carte despre Galati si ceea ce a insemnat orasul meu in istoria tarii, dar nu prea are multe poze si te plictisesti repede.
    @Momârlan: Daca tot ne laudam pe Viata Libera, poate ne dam si un nume, nu? Asa si eu pot spune ca am studiat radioactivitatea radiului pentru prima data in lume, dar nu e nimeni obligat sa ma creada.

    Raportează
  • postat de Momârlan şi ,totuşi, gălăţean Marți, 24 Decembrie 2013 22:57 89.137.139.*** Link la comentariu
    4
    6

    Băi Gimy, băi mârlanule, spre oftica ta îţi spun că sunt (poate) primul care am teoretizat, în 1977, termenul de "momârlan" în urma unor studii de antropologie şi etnologie efectuate în Valea Jiului. Nu s-a admis publicarea acelor studii dar ideea a fost preluată ulterior de diverşi jurnalişti care au inserat-o în diverse publicaţii şi informaţii. Spre o informare generală, termenul este o adaptare locală (din Valea Jiului) a unui cuvânt din limba maghiară care înseamnă "om găsit acolo", "om rămas din timpuri străvechi", "om al locului", "rămăşiţă". Apelativul de momârlan este un apelativ de cinste pentru băştinaşii din Valea Jiului. Spre stupefacţia mea, constat că şi ultimul DEX defineşte momîrlanul ca un om prost, incult, necioplit, leneş şi îl asociază termenului de mîrlan. Din punctul meu de vedere, pentru momârlan se asocia doar atributul de necioplit în sensul că nu a fost viciat de trecerea timpurilor, nu a fost alterat de "civilizaţia" modernă.

    Raportează
  • postat de ion de la raion Marți, 24 Decembrie 2013 19:16 5.13.217.*** Link la comentariu
    1
    5

    Si inca ceva, SARBATORI FERICITE tuturor, atat celor care sunt de acord cu mine cat si celor care sunt impotriva, ba chiar si celor neutri :).

    Nu va lasati manipulati !!! Gimy este un exemplu foarte elocvent in sensul asta. Unii contra altora. Mai are si o constitutie "care-i permite". Exemplarul perfect pentru experiment ...

    PS: eu n-o sa zic ce fizic am ... :D

    Raportează
  • postat de ion de la raion Marți, 24 Decembrie 2013 19:11 5.13.217.*** Link la comentariu
    1
    5

    Ia uite unde statea iredentistul ...

    Gimy, nu stiu ce stii tu despre galateni, insa niciunde in zona asta ei nu sunt priviti bine ... Asa ca mai lasa nasul ala mai jos, ca nu esti nici din Viena, nici din Paris, nici macar din Bucuresti. Pai ce era Galatiul asta inaintea industrializarii, mai Harap-Alb ?

    Oriunde spun ca sunt galatean se uita interlocutorul cu sprancene inegale la mine ... Si da, sunt galatean ca si tine ...

    Lasa prostiile si aroganta asta ca nu-ti fac bine deloc. Aroganta asta i-a dus la pierzanie pe galateni de 25 de ani incoace.

    Mai mult decat atat, n-ai inteles nimic din ce am spus. Unde nu-i creier ... Eu sunt perfect de acord cu tine ca nu e bine sa se dea caldura din banii de impozite, dar tu nu si nu ... o tii pe a ta ca surdu-n toba ... foarte bine...

    Oricum cred ca s-a cam lamurit lumea cu ce-ti poate capul. Si cu ocazia asta, iti multumim si ca ne-ai specificat ca ai o constitutie "care-ti permite", de parca asta e singura solutie. Pentru d-alde tine (atentie, nu te fac galatean sau vasluian, esti doar un accident) probabil ca mai trebuia sa pun niste ghilimele in discursul meu ...

    Hai, pa, iredentistule !!!

    Raportează
  • postat de sosoiul vesel Marți, 24 Decembrie 2013 13:59 188.26.26.*** Link la comentariu
    1
    8

    Bai Gimy bai boschetarule cum iti permiti dobitocule sa mananci atat rahat pe aici???Afla ca dintre cei care refuza sa plateasca sant si cei care au fost dati in judecata si au castigat .Adica aceia carora li sa umflat la greu facturile de plata.Acum judecatorul cere sa dovedeasca asociatia cum a calculat cotele de intretinere iar daca n-are hartii la mana nu pot face nimic si pierd.Eu am castigat 3 procese la rand cu jigodiile din asociatie dar ei nu vor sa-mi recalculeze facturile.Ce fac eu in aceasta situatie???Bineinteles ca nu mai platesc nimic.Basca din februarie cu fiecare luna care trece sumele datorate intra la prescriere.Stiu sant putini care reusesc sa dovedeasca in instanta ca sant furati la greu.Dar eu am reusit si daca nu ma insel cred ca sant singurul din tara cu 3 procese la rand castigate.

    Raportează
  • postat de Gimy Marți, 24 Decembrie 2013 11:59 5.13.142.*** Link la comentariu
    7
    3

    Bai petre, am impresia ca vorbesc la pereti. Tu ai citit ce am scris eu? Cine are bani si isi permite sa ramana la bloc, foarte bine. Eu am spus doar de cei care isi obliga restul vecinilor sa stea in frig si fara apa calda pentru ca "nu au bani, ca nu au serviciu, ca nu au..." si stau cu mana intinsa, ca din banii de iluminat sa LI SE PLATEASCA lor intretinerea.
    Despre partea cu cautatul... asa suntem noi romanii, smecheri pana nu mai putem. De aia ne privesc toti bine cand iesim afara.

    Raportează
  • postat de Furtul din bani publici Marți, 24 Decembrie 2013 11:45 5.13.172.*** Link la comentariu
    1
    5

    Stane demisionează! Cat mai esti in libertate.La câte golanii ai facut, dupa cum spun ziaristii,care nu sunt prosti asa cum crezi tu,vei "petrece" multi ani la racoare.

    Raportează
  • postat de florin Marți, 24 Decembrie 2013 11:22 5.13.239.*** Link la comentariu
    0
    8

    Luind in considerare faptul ca Arcelor isi va produce aburul singur renuntind total la serviciile Electrocentrale incepind din vara anului viitor atunci orasul va putea suporta cheltuielile cu producerea gigacaloriei?Sigur nu.Vrind nevrind viata il va obliga pe Stan sa lase deoparte asa zisele gale de box,serbari ,tuneluri si alte prostii.Solutia la aceasta problema de incalzire si producere a apei calde nu este usor de gasit .Inca nu stie nimeni din conducerea orasului cum vor rezolva aceasta problema.S-a pierdut un an si jumatate degeaba(din nou).Anul viitor toti politicienii vorm fi prinsi in campanii electorale,banii se vor duce3 pe galeti galede box si serbari cimpenesti.Din pacate prioritatile lui Stannu au fost aceleasi cu prioritatile galateanului simplu.Si nici nu vor fi!

    Raportează
  • postat de petru Marți, 24 Decembrie 2013 11:06 5.13.169.*** Link la comentariu
    0
    5

    Mai gymi,afla ca pensionarii din combinat au pensii frumusele si ca sunt primii care isi platesc datoriile .Daca si acestia vor pleca atunci chiar se v-a alege praful de acest oras al galatenilor "adevarati" ,spun adevarati pt. ca sunt sigur ca si tu daca te-ai cauta la co...aie vei descoperi origini razasesti.

    Raportează
  • postat de Gimy Marți, 24 Decembrie 2013 08:44 5.13.142.*** Link la comentariu
    12
    5

    Domnule "ion de la raion", n-am sa te injur, ar fi prea usor. Numai ca, inainte de a comenta oriunde fa-ti ordine in idei. Ai scris un "shogun" intreg fara sa se poata intelege ceva. Poti fi sigur ca am facut si scandal, poti fi sigur ca nu e doar o atitudine pe Viata Libera si atat, poti fi sigur ca am incercat sa imi fac dreptte si singur si stai linistit, am o constitutie ce imi permite sa imi impun parerea nu numai prin vorbe. Numai ca nu pot sa ma ambtin cand vad ca orasul meu, unul din cele mai mari, mai frumoase si mai incarcate de istorie din aceasta tara e acum batjocorit de taranii adusi de Ceausescu sa munceasca in combinat. Gata, combinatul e distrus, plecati acasa la voi, in satele de unde ati venit. Lasati Galatiul galatenilor.

    Raportează
  • postat de ion de la raion Marți, 24 Decembrie 2013 01:09 5.13.217.*** Link la comentariu
    1
    2

    Tot pentru Gimy:

    In caz ca te hotarasti sa ma injuri, categorisindu-ma "consilier", te invit sa-mi citesti posturile de mai jos ...

    Raportează
  • postat de ion de la raion Marți, 24 Decembrie 2013 01:04 5.13.217.*** Link la comentariu
    1
    12

    Gimy, nu te supara, dar vorbesti prostii. Sunt pe "zero" la intretinere si am si "de lucru" cu pamantul la tara. Deci stiu si de-aia si d-ailalta.

    Cam cat cinism poti sa posezi ca sa spui asa ceva ? Tu stii cam cum se lucreaza pamantul in sec. 21 la noi in tara ? Ai fost vreodata dincolo de granitele orasului ? Cine esti tu sa spui "la munca !" ?

    Imi pare rau, dar cand vad tot pensionari strangand caruturile la supermarket, ma apuca plansul. Pentru tineri este prea injositoare meseria asta. Toti tinerii vor salarii infinite si, daca se poate stand degeaba. Intai sa "combinam" ceva si apoi, daca nu se poate altfel, sa ne punem pe treaba ... Pe aia vrei tu sa-i bagi in apartamente ? Aia mai batrani, de bine de rau, isi platesc intretinerea ...

    Poate tu esti suparat ca-i vezi pe X sau pe Y, vecini d-ai tai band si fumand banii de intretinere. Da' cine esti tu sa-i judeci ? In asta sta fericirea lor. Stii de ce vecinii tai fac asta ? Pentru ca POT ? Pentru ca LI SE PERMITE !!! Tare mai esti tu in spatele tastaturii si al IP-ului aluia afisat. Sa inteleg ca te-ai luat de guler cu vecinii aia si ti-ai luat-o ? Sau ti-e frica sa iei atitudine ? Daca tot vrei sa schimbi ceva, pune-te pe treaba adevarata, actioneaza !!! Pleaca la lupta !!! Scoate hamgerul si fa ordine !!! Ia-te la tranta cu vecinii !!!

    Acolo unde este monopol, este loc si de abuzuri. Pai sa se mareasca pretul GCal oricat, cine nu poate suporta sa plece la munca pamantului ... Interesanta atitudine. Si cand tu n-o sa mai poti plati, cam ce-o sa mai zici ?

    Ai fost vreodata la asociatia de care apartii sa-ti intrebi administratorul ce inseamna suma aia de-o platesti in fiecare luna ? Din ce este compusa ea ? Este o suma finita, compusa din cateva parti finite. Care-s alea ?

    Raportează
  • postat de Gimy Luni, 23 Decembrie 2013 22:45 79.116.96.*** Link la comentariu
    6
    6

    Bine Mo "marlane" ( sunt sigur ca habar nu ai ce inseamna de fapt termenul momarlan), m-ai prins. Marius Stan tine consilieri care sa dea raspunsuri pe la Viata Libera. Mi se rupe mie de Marius Stan, numai ca am o problema cu toti taranii care cred ca intr-un oras doar matul plin conteaza si atat. De aia conduc aia care dau mici la alegeri, din cauza unora ca tine. Spui ca auditul nu a avut efect, pai vii si cu niste dovezi, sau doar dai din gura? Hai sa vedem daca a zburat vreo unul, hai sa vedem daca nu s-a luat nicio masura si pe urma critica. E usor sa scrii comentarii aiurea, cand stii ca nimeni nu iti cere dovezi.
    Trebuie sa fie toata lumea constienta ca e nevoie si de gale sportive si de iluminat de sarbatori si de multe altele care sa ne faca sa ne simtim ca intr-un oras, nu intr-un catun uitat de lume. Vreti sa stati la tara, mutati-va la tara vasluienilor. Lasati Galatiul sa respire. Mai jos scria unul ca are salariu de 8 milioane. Pai vinde frate casa, ia-ti ceva mai ieftin la tara, munceste pamantul si vei avea. Daca stai si ocupi un apartament care ar putea fi al unor tineri, nu am nicio mila pentru tine. Altul spune de sarbatorile Galatiului ca s-au cheltuit bani multi, cand se stie ca Galatiul nu a dat niciun ban nici pe concerte nici pe organizare. E usor sa dezinformezi oameni care nu au acces la informatie.

    Raportează
  • postat de satul de mizerie Luni, 23 Decembrie 2013 21:00 5.13.192.*** Link la comentariu
    5
    9

    Bine ca avem bani pentru gale de 2 lei cu toți distrușii. ..orașul ăsta are nevoie urgenta de curățenie, sa scăpăm de javrele de pe străzi și multe altele domnule Stan

    Raportează
  • postat de Momârlan Luni, 23 Decembrie 2013 20:26 89.137.139.*** Link la comentariu
    3
    7

    Măi "Gimy", tu te-ai uitat în oglindă înainte de a-ţi posta comentariul? Dacă te uitai în oglindă ai fi văzut că eşti mai mârlan decât cei pe care îi trimiţi în judeţul Vaslui. Iată, eu nu fac referire la banii cheltuiţi aiurea pe tot felul de "iluminări" de vreo 5 (cinci) ori mai scumpe decât la Cluj şi nici la banii cheltuiţi pe destrăbălările Galaţiului. Eu fac referire la banii dăruiţi prietenilor din campania electorală (firmelor de avocatură) pentru un audit cu efect zero tăiat în patru şi pentru procese deschise de primar împotriva propriilor salariaţi, procese pierdute pe bandă rulantă. Cu banii ăştia trebuiau acoperite cheltuielile pentru căldură şi nu cu banii pentru reparaţii străzi (o altă minciună a fotbalistului care ne crede proşti).
    Dar tu, "Gimy", în mod sigur eşti consilier al primarului plătit din bani publici pentru a posta comentarii în apărarea şefului. De ce nu te-ai duce tu la Pechea, acolo de unde eşti, ca să nu mai mănânci din banii gălăţenilor.

    Raportează
  • postat de Cu galeata dupa apa Luni, 23 Decembrie 2013 16:39 5.13.133.*** Link la comentariu
    2
    9

    Minciuna groaznica. Str.Nae Leonard, bl.C6, sc.3. Lipsit total de pa rece, apa calda si caldura. Este mai rau ca in iad. Primarul, Prefectul, Consiliul Local tace si nu vede. Suntem pedepsiti pentru ca ne-am plans la Cancelaria Primului Ministru, la Presidentia Romaniei la...la....sunt multe. De ziua Craciunului car apa cu galeata. Nu mi-ar pare rau daca as fi facut altceva cu banii indreptati spre achitarea lunara a intretinerii. Mincinosi si indiferenti. Cand se aduna in sleahta lor, rad ca porcii de necazul oamenilor total nevinovati. SA VA FIE RUSINE SI IN VIATA ACEASTA SI IN CEA DE DINCOLO. Daca va fac jigodii, este mult prea simplu. Pentru voi este un compliment. Uitat0-va mai in pglinda mai des sa vedeti cine sunteti. INUMANILOR!

    Raportează
  • postat de Jon Bon Jovi Luni, 23 Decembrie 2013 16:35 5.13.174.*** Link la comentariu
    4
    8

    Intrebare retorica : Ai incercat, "d-le primare", sa iei si din banii, f multi, alocati chiolhanurilor (sanchi, serbarile Galatiului ?!? ) si impartiti "frateste" cu t.i.g.a.n.i.i. din bucale, care fac playback ( conecter, smailei, alex velea, ,crbl, etc ) ?!? Nu astept niciun raspuns pt ca, pe cel adevarat, il stiu deja !

    Raportează
  • postat de Ion Luni, 23 Decembrie 2013 16:22 86.124.171.*** Link la comentariu
    8
    5

    Galatiul e un oras de kkt, muribund, care-si trage ultime suflare!

    Raportează
  • postat de valentin Luni, 23 Decembrie 2013 16:18 79.116.101.*** Link la comentariu
    3
    7

    varea sa incep acest comentariu si as vrea sa incep ca este vina noastra a tuturo romaniilor pentru ca am lasat toti capul jos si iam lasat sa faca ce vor ei din noi. locuri de munca nu sut pentru ca au vandut tot salariile sunt de nici sa mananci nu iti ajunge apai sa platesti taxele care leau facut asa mari. eu cred ca o sa ajunga ziua cand o sa fim sclavi lor o sa ne puna la munca doar pentru o paine doua.ei da vina pe noi ca nu platim si ca este vina noastra. asa este e vina noastra ca iam lasat sa faca ce vor ei, si ca drept rasplata ca au vazut ca tacem ne are cum vor ei. aia care zice el ca sunt corecti ori au pensiile mari ori oameni muncesc prin alte tari ca va spun sincer ca nu poti sa traiesti (ma pun pe mine ) 5 persoane in casa un tata o nevasta si 2 frati cu un salariu de 800 RON daca el crede ca eu sunt rau platnic asa o fi dar nu o sa am de unde sai platesc eu taxele astea umflate de ei.
    puteti uni sa ma cridicati dar, am scris ceia ce simteam si ce este adevarat.

    Raportează
  • postat de petru Luni, 23 Decembrie 2013 15:36 5.13.221.*** Link la comentariu
    4
    8

    1. Daca ati platit aveti o problema,NU AVEM CALDURA.
    2. Cea mai buna metoda de constrangere ca sa-si plateasca toata lumea datoriile este amenintara cu judecata si-o sa ramaneti surprinsi cat de rapid isi vor achita facturile la caldura.Cu oprirea caldurii la toata lumea,nu merge ,prefera sa stea in frig si tot nu platesc ,in plus ,daca eu platesc si stau in frig am sa renunt a mai plati aceasta bataie de joc.
    3.Solutia:DATII IN JUDECATA si ve-ti vedea ca am dreptate.

    Raportează
  • postat de Gimy Luni, 23 Decembrie 2013 15:14 79.116.96.*** Link la comentariu
    12
    12

    Din ce citesc eu pe aici consider ca ori sunt multi tampiti ori sunt numai postaci pe la Viata Libera. In primul rand vreau sa va spun "Platiti-va in PLM datoriile si nu mai stati cu mana intinsa". M-am saturat de astia care spun ca decat sa se lumineze orasul mai bine se platea caldura. Nu, mai bine puneti mana si plati-va datoriile sau taiati-o acasa la voi in judetul Vaslui. Din cauza voastra, noi, galatenii suferim. Vindeti dracului apartamentele si mutati-va la tara daca nu va permiteti sa locuiti la oras. Nu mai faceti credite pentru masini de spalat si televizoare si platiti intretinerea, taranilor. Si eu sunt cu datoriile platite la zi, si eu sufar, dar nu tip la primar sa imi dea. Toti vecinii astia ai nostri care prefera sa se imbete decat sa plateasca intretinerea, astia trebuie luati cu parul. M-am saturat sa se spuna ca nu isi platesc pentru ca nu au serviciu. Pai frate, la tara e pamant nemuncit cacalau si voi spuneti ca nu aveti din ce trai. E grea munca la tara? Pai la oras nu e de voi, nu stiti ce inseamna sa traiti intr-o comunitate. Si pentru ca voi nu vreti sa dispareti odata din acest oras, ne distrugeti si noua Galatiul.
    VIKINGILOR !!! De ce vikingi? Intrebati-va parintii si bunicii care au venit cu caruta la oras ce fel le spuneau galatenii acestor tarani veniti sa munceasca in combinat.

    Raportează
  • postat de MARGELATU Luni, 23 Decembrie 2013 13:40 151.44.79.*** Link la comentariu
    2
    10

    Dom' primar dar de ce nu spuneti nimic de salariile muncitorasilor de la CET ca si ele atarna foarte greu in costul gicaloriei.Poate nu va dati seama dar la CET sunt salarii "ca lumea" de 24 de ani de cand majoritatea oamenilor ce muncesc in "romanica" se chinuie sa supravietuiasca in asa zisa economie capitalista de piata sau de cumetrie,dupa cum spunea un "clasic"inca in viata(I.Iliescu=Bunicuta).In toti acesti ani ni s-a vorbit despre binefacerile capitalismului la cei prosti dar baietii adevarati au muncit tot timpul la stat care intotdeauna a dat salarii mai mult decat decente pentru o tara in agonie cum este Romania in detrimentul celorlalti cetateni.Decat sa subventionati CET-ul mai bine a-ti subventiona locuitorii Galatiului sa-si puna centrale proprii si sunt sigur ca a-ti ramane in istorie!

    Raportează
  • postat de Deontologul neremunerat Luni, 23 Decembrie 2013 12:03 78.96.255.*** Link la comentariu
    0
    5

    Fratilor, de ce in prag de sarbatori, va utilizati toata energia si sanatatea, numai pentru a intelege, ce v-am scris eu acum doua luni de zile. E inutil. Ati citit articolul? Pe bune? Nu cred! Nimeni nu are dreptul sa se schimbe, chiar asa de mult, de la o zi la alta. Si mai ales aflat intr-o pozitie care presupune, in primul rand, responsabilitate! Vreau pentru 2014, sa mai fac o previziune... ultima de altfel, pentru ca mi-e frica sa nu patesc si eu ceva. Daca MS nu se inconjoara de oameni de calitate, care vor sa munceasca pentru galateni, n-are nici macar o sansa ca la anul, sa-i mai spuna cineva "Sa traiti domn primar!". Daca nu va dori sa faca ce am scris mai sus, va intra in galeria neagra a primarilor care si-au vazut doar interesul. Si Dumitru Nicolae, dar si Durbaca au nevoie de pieteni, nu-i asa? La multi ani tuturor galatenilor!

    Raportează
  • postat de unu Luni, 23 Decembrie 2013 10:39 82.137.9.*** Link la comentariu
    0
    7

    Si daca instalam centrale de cartier, cine pateste contabilitatea la 100 de firme mici, angajatii, juristi, directori, secretare, amante secretare, plimbatoriii de acte, masina de 100.000 euro pentru domnu director, ca in LOGAN ARE RAU. CINE PLATESTE TOATE ASTEA DOMNU PRIMAR? Intai de toate studii de prefezabilitate, apoi studii de fezabilitate, apoi se implemanteaza proiectul cu centrala.
    CE GLUMA BUNA DOMNULE PRIMAR, MAI BINE ERAI COMEDIANT DECAT FOTBALIST. AZI MAI FACUT SA RAZ IN HOHOTE.
    APROPO, cat aveti salariu domnule Primar?

    Raportează
  • postat de unu Luni, 23 Decembrie 2013 10:34 82.137.9.*** Link la comentariu
    0
    16

    Să cităm:„ Primăria Municipiului Galaţi îşi manifestă îngrijorarea faţă de demersul conducerii SC Electrocentrale Galaţi SA de a solicita furnizorilor livrări de gaze naturale destinate exclusiv producerii de energie electrică, în vederea sistării furnizării de agent termic pentru gălăţeni.” Păi cum adică, să lăsăm economia de piaţă să regleze consumul?
    Precizăm că gestiunea bugetului de venituri şi cheltuieli de la CET este atributul exclusiv al conducerii SC Electrocentrale Galaţi SA (tradus, hoarda de tovarăşi de la Apaterm –Primăria Stan nu a încălecat haita de tovarăşi numiţi politic la CET de tovarăşul secretar general Marele şi Interminabilul Dobre).Ținând seama de marele deranj de la alegerile PNL, se explică şi tărăşenia cu intestine penale din martie, cu tăierea gazelor la CET şi cu încercarea de demitere a directorului Tudor Petre de către Primarul Stan (nereuşită, deşi 100 de blocuri erau la limita îngheţului, hau, hauuu!). Acum, Marius Stan face ministerul, ca să facă trafic de influenţă, ca Romgaz să nu taie gazul pentru CET, ca apa caldă să curgă, căci populaţia netoată şi credulă se vâră în programul de tăiere a penalităţilor, şi totul ca să iasă din aproape în aproape pe nesimţite planul de trecere a Electrocentrale la Primăria Stan. Eiii!, şi atunci să te ţii clienteleală şi falimentăreală, neamuleeee!
    Consilierii locali au majorat, joi, 25 iulie, preţul mediu de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice destinată populaţiei de la 321,49 de lei, la 326,57 de lei pe gigacalorie, inclusiv TVA,
    DECI CINE NE CRESTE PRETUL, COnsiliu local?
    Potrivit primarului Marius Stan, „gălăţenii nu trebuie să se îngrijoreze, ei nu vor scoate din buzunar mai mulţi bani pentru agentul termic. Diferenţele le vom achita prin subvenţie”. DAR CINE PLATESTE SUBVENTIA, NU CUMVA CETATEANUL? ADUCE BANI DE ACASA DOMNU PRIMAR?
    Valoarea totală a banilor pe care municipalitatea îi dă acum în plus, cei 2.380.078 lei, înseamnă cam 528.906 euro, deci jumătate de million de euro. Spre comparaţie, suma este similară cu bugetul alocat de Primăria lui Marius Stan, iarna trecută, pentru Serbările Galaţiului…
    S-a pierdut procesul pentru că avocatul nu a timbrat cererea de recurs!
    Cât priveşte cauzele care au condus la această majorare aplicată retroactiv, ele sunt doar rezultatul orgoliului aleşilor locali şi al complicităţii celor din Primărie faţă de dezinteresul propriilor angajaţi.
    În 2011, Consiliul Local Galaţi a intentat, în instanţă, un proces, Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei Electrice pentru o majorare a preţului energiei electrice practicat de Electrocentrale în raport cu Apaterm. Este vorba despre decizia A.N.R.E. nr. 903/2011, în baza căreia SC Electrocentrale GALAŢI SA a majorat, începând cu 01.04.2011, preţul pentru activitatea de producere a energiei termice destinată consumului populaţiei şi pentru serviciul de transport de la 188,34 lei/Gcal, inclusiv TVA, la 193,44 lei/Gcal, inclusiv TVA. Fără prea mare efort ne putem aminti de declaraţiile belicoase ale viceprimarului de la acea vreme, Mircea Cristea (PNL), care tot anunţa în conferinţe de presă că va ataca în instanţă decizia de majorare a preţurilor la căldură. Între timp însă, s-a dovedit că municipalitatea nu a avut dreptate să conteste decizia de majorare şi că, de fapt, totul a fost un simplu exerciţiu de imagine, în perspectiva anului 2012, când o bună parte a capitalului electoral a fost câştigată în „războiul căldurii” dintre USL şi PDL.
    Va fi vreodată tras la răspundere adevăratul vinovat?
    Cu alte cuvinte, avocatul desemnat de fosta administraţie locală nu şi-a făcut nici măcar elementara datorie de a timbra acţiunea de recurs! De altfel, nu este prima oară când apar informaţii despre cât de lipsiţi de interes erau avocaţii şi/sau juriştii desemnaţi de fosta administraţie locală să apere, în instanţă, interesele municipalităţii! Este notabil cazul în care Primăria Galaţi a pierdut un proces extrem de important, pentru că juristul nu s-a prezentat în instanţă, motivând, ulterior, că … a uitat că are termen!
    Primarul Marius Stan a vorbit despre acest lucru după prezentarea, în conferinţă de presă, a rezultatelor pseudo-auditului realizat în Primărie de PricewaterhouseCoopers TaxAdvisors & Accountants SRL Bucureşti. Din păcate, la fel ca în acea conferinţă de presă şi acum avem doar jumătăţi de măsură: atunci Marius Stan vorbea doar la modul general de avocaţi dezinteresaţi să apere interesele CL şi nici acum nu se precizează dacă municipalitatea va identifica şi trage la răspundere juristul vinovat că nu a timbrat acţiunea!
    CINE A PLATIT ACTIUNEA? TOT DOMNU PRIMAR DIN BANII PROPRIII?
    SA VEDEM SI NOI LISTA DE PRETURI DIN 1989 pana in prezent la gigacalorie furnizat de CET si cu cat a refacturat APATERM catre popuatie.
    SA VEDEM SI NOI CE SALARII S-au incasat din 1989 pana in prezent la CET si APATERM, si cine a incasat aceste salarii, de la ce partide erau directoriiiiiiiiiiiiii?
    DOMNU PRIMAR NU A FOST IN STARE SA STIE SALARIU CARE-L AVEA DOMNA STATULAT.
    INCA MAI PUNEM BOTU LA ACESTE CAMPANII ELECTORALE IN CARE NE ESTE DESCRIS CEL MAI FRUMOS VIS? SPERANTA ESTE PENTRU FRAIERI.

    Raportează
  • postat de EU AS VREA SA FIU O GROAPA..........CA SA STIU CINE MA SAPA Luni, 23 Decembrie 2013 09:26 78.96.254.*** Link la comentariu
    3
    13

    Nu-i pentru prima oara cind simpaticul nostru Primar , se joaca cu noi de-a TREZITUL DIN SOMN

    Numai ca uita repede si se culca la loc De !!!!! La el o fi cald !

    ACUM CAND VEDE CA NU MAI TINE INVINUIREA DIRECTORILOR DE SERVICIILE PUBLICE SI SIMTE CA I SE PATEAZA PANTALONASII SI OBRAZUL DE ALTFEL ,SCHIMBA CANTAREA SI NE EXPLICA , CUM CA NIMENI N-AR PUTEA SA FACA NIMIC.

    CA ASTA-I VIATA.

    CA DACA GALATEANU-I MAGAR SI NU PLATESTE !!!!!

    DUPA CARE IN PREMIERA SARE CU PUMNII IN CAPUL C.E.T. ului , explicandu-ne pe buna dreptate cat de jigodii sunt.

    Apoi scoate dosarul cu solutii lasate de fostul Director Apaterm ( inaintea administratoarei de trista aducere aminte , mai ales in cea ce privesc cele 250 de milioane lunar ) si ne recita cu avant patriotic, cum va fi bine si la vara cald.

    Se incurca vitejeste ca orice metalurg - fotbalist sau invers , cind este vorba de " masini, turbine , tone si MW ", ca pana la urma sa traga concluzia ( logica de altfel ) , ca ne-ar ajunge si niste cazane.


    Asta in timp ce isi sterge pe furis o lacrima , marca prezidentiala , din care noi cetatenii sa intelegem ca gropile anului 2014 , vin din banii dati pe incalzirea noastra (de nesimtiti ce suntem ! ).

    TEATRU IEFTIN ; CIRC FARA PAINE

    CU CINE S-O FI SFATUIND OMULETUL ASTA CAND VINE VORBA DE INCALZIRE CENTRALIZATA

    CA PREA DA PRIN GROPI ; GROPILE DATORATE INCALZIRII FIRESTE

    CHIAR DACA ......................, CALDURA NU A EXISTAT !

    Raportează
  • postat de galatean Luni, 23 Decembrie 2013 09:22 92.80.191.*** Link la comentariu
    5
    14

    Mini-CET-uri de cartier... Vise, taica! Astia stiu numai gale de box, smardoiala si "serbari"! Pe imens de multi bani. In privinta Apaterm, singura "initiativa" a fost infiintarea minciunii Calorgal (aceeasi Marie cu alta palarie) unde deja isi numise "pretini" pe pozitii de directori si a obligat asociatiile de locatari sa semneze niste acorduri ilegale cu aceasta fantomatica societate. Sa votati bine!

    Raportează
  • postat de Noul Galați Luni, 23 Decembrie 2013 09:15 5.13.172.*** Link la comentariu
    0
    10

    Săracul Tancrad ce de bani a pierdut ...Dar sunt convins ca o sa găsiți voi soluții in 2014 sa-i dați cu vârf si indesat.Are grija Radu Dinu de asta.

    Raportează
  • postat de cetatean Luni, 23 Decembrie 2013 09:06 193.230.156.*** Link la comentariu
    3
    17

    Cred ca este o gluma cu osanalele aduse lui Marius Stan. Chiar daca sunt banii de la reparatia drumurilor sunt de fapt banii nostri. Tot ce se cheltuie pentru oras(inclusiv luminitelel de Craciun) este de la noi si nimic nu este de la primar,i viceprimari etc. Nu s/a intamplat ca primarul sau ceilalti din staful de conducere sa achite personal cheltuielile cetatenilor. Articolul vrea sa transmita "cat sacrificiu "a facut primarul pentru apa calda, nu ca banii doar trec dintr-un cont in altul si ca este vorba de banii noastri.Daca este cineva care nu vede faptul ca Galatiul a decazut in ultimii ani , acela ori este orb ori habar nu are. Aici nu este vorba de partide politice ci de oameni politici fara nici o verticalitate. De 22 de ani aceeasi oameni se rotesc pe toate functiile de conducere politice (ex. Otrocol ca prefect) si de 22 de ani nu fac decat sa se imbogateasca toti in aceste functii. asta este realitatea.

    Raportează
  • postat de ANARHIST CONVINS Luni, 23 Decembrie 2013 08:53 5.13.152.*** Link la comentariu
    8
    15

    si uite asa avem de a face cu primarul pervers la care toata lumea e vinovata numai el este sfant, management de fotbalist, in loc sa cauti solutii ii conduci pe cei cu strazile cu datoriile de la apaterm ehe ce perversitate de ultima speta un mincinos politruc apartinatorul unei aliante politice ce a saracit zona nu pot fi uitati lideri de carton gen tandemul DUMITRU NICOLAE VICTOR PAUL DOBRE acum avem de a face cu un membru supleant facut la scoala de urgenta a pnl-ului un neprofesionist total anost si mincinos cum poate un fotbalist sa vorbeasca de turbine o persoana care nici nu a trecut pe la scoala a facut facultatea la 2 degeaba pe vremea lui nea nicu acest pestisor exotic ce inghite orice momeala maestru papusar la teatru de cameleoni politici vieme intestinal ce suge seva banului public

    RUSINE RUSINE RUSINE

    Raportează
  • postat de ion de la raion Luni, 23 Decembrie 2013 07:59 5.13.217.*** Link la comentariu
    1
    14

    Si inca o chestiune, Domnule Primar. De datoriile astea se stia inca din iarna trecuta.

    Daca duceati o campanie in presa, macar, daca nu din usa-n usa celor datorinici, prin care sa avertizati oamenii ca nu se mai poate asa si ca la iarna nu vom mai avea caldura, poate aveati circumstante atenuante.

    Ceea ce vreau sa zic este ca ati avut destule metode, mai mult sau mai putin ortodoxe de a incerca macar sa faceti ceva. Chiar si in conditiile discursului Dvs., in care numai rau-platnicii sunt de vina. Puteati sa faceti asta macar din respectul pe care-l datorati bun-platnicilor.

    Ati avut destule metode prin care sa va demonstrati bunavointa fata de prostii care v-au ales. Si fata de prostii care nu v-au ales. Aceasta lipsa de atitudine si de dorinta de actiune va condamna, domnule Primar !!!

    Faceti ceva !!! Orice, numai faceti, lumea este foarte nemultumita !!! Sunt de acord ca ne trebuie si Mall-uri, in fond is la urma urmei, sunt niste locuri de munca. La fel si cu reparatia de strazi, la fel cu orice lucru care este generator de locuri de munca. Dar daca platesc o basca de bani la Electrica pe incalzire cu radiator electric sau la Apaterm pe o caldura asa si-asa, cam degeaba sunt locurile alea de munca, pentru ca niciodata nu va fi stimulat consumul de altceva, in afara utilitatilor.

    Iar peste toate astea se mai suprapune si "captivitatea" la acest sistem muribund.

    Va cred, sunteti intre ciocan si nicovala, dar lumea nu se va certa cu Ministerul Economiei (al lor este CET-ul), tot la Dvs. va veni sa va ceara socoteala. Poate nu va dati seama, situatia este foarte grava !!!

    Raportează
  • postat de Craciun Fericit!! Luni, 23 Decembrie 2013 07:36 185.26.182.*** Link la comentariu
    2
    12

    La asociatia 759, administratora, CONCEDIU ODIHNA, 23 decembrie 6 ianuarie,....cine vrei sa incaseze banii??

    Raportează
  • postat de marius stan PRESEDINTE Luni, 23 Decembrie 2013 07:30 5.13.152.*** Link la comentariu
    7
    5

    Marius Stan

    Născut la 5.06.1957 in Hunedoara
    Stare civila

    Căsătorit, 3 copii
    Studii

    Absolvent al Facultatii de Metalurgie, secția Prelucrari Metalurgice din cadrul Universitatii Galati, promotia 1983.

    Profesia


    Inginer metalurg

    Ocupatia


    Director general la S.C.Fotbal Club Otelul Galati S.A

    Activitate


    Excusiv fotbal cu excepția perioadei Iunie 1989- ianuarie 1990 cand am activat ca inginer in cadrul Combinatului Siderurgic Galati
    Activitate si performante

    Ca jucător:

    am activat pe rind la cluburile: F.C.Galati, Ancora Galati, Politehnica Galati, F.C.M. Galati,Dacia Unirea Braila
    cariera de jucător între 1968-1991
    apogeul carierei a fost victoria in Cupa UEFA 1988, împotriva lui Juventus Torino(1-0)

    Ca manager:

    1991 - 1998 - Otelul Galati (1997 si 1998 doua participari in Cupa UEFA)
    1998 - 1999 - Rocar Bucuresti (promovare in Liga1)
    2000 - 2002 - afaceri
    2003 - 2004 - FC Vaslui (promovare in Liga2)
    2004 - 2005 - Politehnica Iasi (promovare Liga1)
    2005 - prezent - S.C. Otelul Galati
    Cistigatori Cupa Intertoto - 2007
    Participare Cupa UEFA - 2007
    Campionii României 2010 - 2011
    Castigatori Super Cupa României 2011
    Participare in grupele Champions League alături de Manchester United, Benfica Lisabona si FC Basel
    2012 - probabil cel mai profitabil club din Romania
    Una din cele mai moderne infrastructuri din tara
    Cea mai dotata baza din tara pentru copii si juniori
    Previziuni de viitor foarte sigure

    Raportează
  • postat de marius stan PRESEDINTE Luni, 23 Decembrie 2013 07:25 5.13.152.*** Link la comentariu
    10
    9

    GĂLĂȚENI, MERITAȚI MAI MULT!
    STAN MARIUS, primar, înseamnă:

    1. Mai multe investiții care creează locuri de muncă

    CE VREM SĂ FACEM?

    Vrem să le dăm gălăţenilor şansa de a munci acasă, pe salarii bune.
    Lipsa locurilor de muncă a făcut ca, de-a lungul ultimilor 20 de ani, gălăţenii să migreze, iar numărul locuitorilor oraşului nostru să scadă cu 100.000.

    CUM VREM SĂ FACEM?

    Încurajând investiţiile, prin reduceri de taxe şi impozite locale acordate societăţilor comerciale cu sediul social în Calaţi, care creează locuri de muncă noi în oraşul nostru.
    Dezvoltând Portul Calaţi, transformându-l într-un nod comercial de referinţă - 10.000 de locuri de muncă noi. lată ce avem de făcut:
    Demersuri pentru a îmbunătăţi dezvoltarea infrastructurii de cheu.
    Extinderea infrastructurii portuare pe teritoriul Zonei Libere şi a Parcului Industrial Calaţi.
    Dezvoltarea Centrului multimodal de transport, care va permite tranzitarea, manipularea şi depozitarea mărfurilor pe relaţia Europa Centrală - statele ex-sovietice.

    DE CE FACEM ASTA?

    Pentru că activitatea economică nu se poate relansa decât prin investiţii.
    Pentru că PRIMARUL şi Primăria au datoria să găsească soluţii pentru a crea locuri de muncă în comunitate, mai ales pe timp de criză economică majoră.

    2. Mai multă grijă pentru cei aflați in nevoie

    CE VREM SĂ FACEM?

    Vrem să dăm fiecărui gălăţean şansa la un trai demn şi decent.
    Dorim să rezolvăm problema gălăţenilor care nu au o casă punând în aplicare programul apartamentelor cu chirie controlată.
    Venim în sprijinul vârstnicilor şi familiilor de pensionari punând în aplicare un sistem de compensare a energiei termice.

    CUM VREM SĂ FACEM?

    în Calaţi, există aproximativ 5000 de apartamente nelocuite, dar există şi persoane care nu deţin o casă. Vom aplica un program prin care municipalitatea va acoperi diferenţa între chiria cerută de proprietari şi cea pe care şi-o permit potenţialii chiriaşi.
    Până la 1 noiembrie 2012 va fi schimbat sistemul de subvenţie a preţului la energie termică, cu compensarea până la 100% a facturilor pentru persoanele vârstnice sau aflate în dificultate, în vederea creării posibilităţii rebranşării acestora la sistemul de alimentare centralizat.

    DE CE VREM SĂ FACEM ASTA?

    Pentru că, astfel, oferim un sprijin important tinerilor la început de drum şi de viaţă, chiriaşilor evacuaţi din casele retrocedate, precum şi familiilor aflate temporar în dificultate.
    Pentru că nu putem să acceptăm ca, după o viaţă de muncă, părinţii şi bunicii noştri să stea iarna în frig deoarece nu îşi permit să plătească încălzirea.

    3. Mai multe motive să fim mândrii de orașul nostru



    CE VREM SĂ FACEM?

    Vrem să le dăm gălăţenilor cât mai multe motive să fie mândri de oraşul lor.
    Susţinerea performanţei educaţionale prin finanţarea generoasă a şcolilor.
    Asigurarea accesului egal la sănătate pentru toţi cetăţenii Galaţiului.
    încurajarea activităţilor recreative prin înfiinţarea cluburilor pentru pensionari, dar şi a unui complex tip Mail, oferindu-le, astfel, gălăţenilor un motiv în plus să le placă să locuiască în oraşul lor.

    CUM FACEM ASTA?

    Vom evalua nevoia de modernizare şi dezvoltare a învăţământului gălăţean şi il vom susţine prin atragerea de fonduri europene, reuşind să creăm infrastructura optimă unui oraş de talia Galaţiului.
    Vom urmări modernizarea spitalelor, dar şi asigurarea de facilităţi pentru medici, în vederea accesării programelor naţionale şi internaţionale de perfecţionare şi evitând, astfel, plecarea acestora peste hotare.

    DE CE FACEM ASTA?

    Pentru că gălăţenii merită mai mult: un oraş curat, verde, luminos, în care să le facă plăcere să trăiască şi de care să fie mândri.
    Pentru că Galaţiul poate deveni un punct de atracţie important pentru investitorii români şi străini.


    4. În Galați, iarna va fi ca vara

    CE VREM SĂ FACEM?

    Să reabilităm termic, până la 1 ianuarie 2015, cu fonduri europene şi fără costuri pentru proprietari, 50.000 de apartamente în municipiul Calaţi. începem la 1 iulie 2012 pentru că reabilitarea termică reprezintă o investiţie economică pe timp de criză, de care trebuie să beneficieze toţi gălăţenii care deţin un apartament de bloc.

    CUM FACEM ASTA?

    Punem în aplicare un proiect pe 4 ani, de anvelopare a 50.000 de apartamente, pentru suma de 25.000.000 de euro, bani proveniţi din fonduri europene. Creăm, astfel, circa 750 de locuri de muncă cu caracter permanent.
    Direcţionăm banii din bugetul local cu prioritate către investiţii cu valoare economică, aşa cum este programul de reabilitare termică a blocurilor.

    DE CE FACEM ASTA?

    Pentru că reabilitarea termică a blocurilor este o investiţie sigură pe timp de criză, care aduce locuri de muncă în domeniul construcţiilor.
    Pentru că reabilitarea termică a clădirilor este cea mai eficientă metodă de reducere a facturilor la întreţinere: facturile la întreţinere scad cu până la 50%, iar pierderile de căldură cu 80%.
    Pentru că reabilitarea termică va înseamnă, pentru gălăţeni, creşterea
    valorii apartamentelor.

    b1
    b2

    b3
    b4
    Copyright © 2013 Marius Stan. Toate drepturile rezervate.
    PNL Galati. TOP

    Raportează
  • postat de crystal Luni, 23 Decembrie 2013 05:05 89.137.136.*** Link la comentariu
    0
    9

    adica mini CET-uri de cartier private , daca nu sunteti in stare sa initiati programul care vi l-am propus "O centrala pe saptamana" chiar eu vin si va ajut daca aveti nevoie de oameni , atunci sa vina firme private sa cumpere fostele centrale de cartier si sa puna boiler sau ceva din afara cu randament excelent.Atunci primaria se scuteste de a se mai milogi ori la populatie ori la guvern ptr caldura.Dimpotriva o sa aiba de castigat de pe urma taxelor/impozitelor firmelor respective. Dar sa le ia impozit mic ca daca ii umflati la factura cum ne umfla administratorii, atunci or sa fie nevoiti sa scumpeasca caldura si lumea tot nu va putea plati si ajungem de unde am plecat.
    Apropo de centralele termice din cartier : cine nu isi mai aminteste ce vedeta era cel de la centrala ? Dupa revolutie, se aduna cate unu doi pe acolo, la seminte sau un sah si aflau la ce ora va fi apa calda...Aceasta informatie era chiar de valoare :)

    Raportează
  • postat de crystal Luni, 23 Decembrie 2013 04:37 89.137.136.*** Link la comentariu
    0
    11

    Asa se intampla cu monopolurile regii de stat.."cu tot oraşul captiv CET". Daca ar fi firme specializate pe acest serviciu atunci ar fi concurenta si normal preturi mai mici.Asa cum se intampla la cablu sau internet..mai multe firme = oferte cat mai ieftine si chiar si bonusuri de racordare.Numai ca aici e o mica problema...sapaturi noi.., sparturi noi in pereti.., ca fiecare firma ar vrea sa isi traga cablurile..pardon tevile.N-ar fi rau, sigur ar pune tevi noi, calorifere noi montate, izolare termica a tevilor garantata..Daca nu, atunci singura firma condusa de oameni politici din spate care nu ii intereaseaza catusi de putin decat "sa ia malaiul" va trage nu tevile ci sforile, lumea va continua sa stea cu calorifere putrede in casa si ligheane sub ele , sau inchise si in frig, cu peretii neizolati cu polistiren si cu mucegai in apartamentul secolului 21, pentru nu toti sunt rau-platnici, nu au de unde.
    Si se ajunge ca in Targoviste unde copii au iesit in strada din scoli de frig scandand numele primarului.In Targoviste sistemul centralizat a dat deja faliment. 7 Decembrie 2013 http://www.evz.ro/detalii/stiri/1071269.html

    Daca acest proiect cu firme alternative (concurenta) nu cade bine la stomac la cei ce sunt in spatele monopolului caldurii atunci le spuneti sa isi puna pofta in cui si initiati un program de genul : " O centrala pe saptamana" = ptr nevoiasii care nu isi permit, scoatetii de la "sistem" (ca le faceti un bine mare cu asta) si montati-le din fondurile care trebuia sa cersiti mereu la guvern ptr achitarea gazului si montati o centrala termica de apartament cu tot cu calorifere noi - ca alea vechi sunt putrede. O centrala pe saptamana nu e mult si nici insuportabil la primarie.Cat poate sa coste o centrala cu tot ce trebuie ? ~5000 lei e nimica toata la primarie pe saptamana, asta va scuti pe viitore sa mai alergati ptr solutii sa fie si caldura si banii platiti.Desfiintam CET si toata mafia lui de sus, nu am nimic cu angajatii de jos cu copii si familii, si ei sunt oameni dar peste tot in Romania oamenii sunt disponibilizati.
    Citez EVZ : "Pentru a ne putea bucura în continuare de sistemul centralizat, CET-urile trebuie să realizeze investiţii de sute de milioane de euro, altfel începând cu anul 2014 vor fi închise."
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/De-ce-pltim-scump-frigul-1009128.html
    .Chiar credeti ca vor face astfel de investitii uriase ?? Nici pomeneala ! Oricum au inceput sa cada ca mustele la insecticid deja..
    50% din caldura se pierde pe drum !!
    Faceti un referendum daca trebuie, sa fie lumea informata sa va dea drumul la usa cand faceti ancheta sociala ptr programul "O centrala pe saptamana".
    Dar sa fie serios,fara spaga de dat sau prioritati "speciale" de genul ca e ruda cu dl. cutare,intai institutiile publice ce necesita asta urgent cum ar fi scolile, spitale si pe urma cetatenii in ordine alfabetica si sa fie continuat programul, nu cum s-a facut cu izolarea blocurilor cu ajutor de la stat/primarie, ca aia a fost o vrajeala ,multi sarmani au ramas cu apartamentul neizolat , locuiesc in frig si au si mucegai in casa.

    Iata la ce decizie s-a ajuns acolo dupa situatia din Targoviste : "Şefii de la Consiliul Judeţean dau acum asigurări că ce nu s-a făcut toată vara se va face până pe 6 ianuarie. Adică, după vacanţa de iarnă a elevilor toate şcolile vor avea montate centrale termice. " .
    E un inceput bun zic eu. Jos cu gaurile negre numite CET .

    PS: ghiciti ce cuvant am avut de scris la CAPTCHA ptr postarea acestui mesaj ? "comfortless"

    Raportează
  • postat de CLI Luni, 23 Decembrie 2013 03:44 5.13.144.*** Link la comentariu
    4
    10

    "S-au luat banii de la reparatii strazi ,ceea ce nu este corect" si a-si zice ca seamana a deturnare de fonduri . Daca tot s-au dat milioanele din buzunarele tuturor contribuabililor sa beneficieze toti ,respectiv cu acei bani sa se acopere "incalzirea" pe facturi a condominioanelor . Datoriile fictive a celor cu centrale de apartament cresc luna de luna ,in final vor fi suficient de mari sa bage furnizorul in faliment . In acest caz nu poate functiona amenintare cu debransarea fiindca sunt deja debransati.Daca se vor realiza centralele alea private tot vom ramane captivi,fara acordul nostru , la reteaua orasului ,tot Consiliul Local ,ANRE si ANRSC vor dicta reglementarile si preturile sau legea cererii si a ofertei ,a contractului intre doua parti?

    Raportează
  • postat de io de la raion Luni, 23 Decembrie 2013 01:28 5.13.217.*** Link la comentariu
    5
    19

    Pai domnule Primar, ce-i aia "captivi ai sistemului centralizat" ? Adica eu ca cetatean cu drepturi (dar si responsabilitati) depline, platitor de impozite, etc , n-am voie sa aleg intre sistemul centralizat si o sursa alternativa cum este de exemplu centrala de apartament ?

    Ia spuneti-ne si noua care-i treaba cu lipsa contractelor individuale la apa rece ? Sau macar convetii de plata ?

    Suntem captivi pentru ca vreti voi, nu suntem captivi pentru ca vrea Dumnezeu !

    Domnule Primar, dupa 15 ianuarie ascundeti-va bine !!!

    Parca era vorba despre investitii, nu ? Pai ? Va rog eu mult, nu veniti cu placa asta stricata cu datoriile, pentru ca ne-ai luat de prosti ani de zile ... Gata, s-a terminat !!! Atunci cand erau bani, trebuia sa faceti tot ce tine de voi ca sa dati caldura ieftina. Dar ati crezut ca merge la infinit. Si cand n-o mai merge o bagati pe aia cu datoriile. Ceea ce ati si facut.

    Ca a picat magareata pe Dvs. Domnule Primar ... asta e ... Din pacate daca va asteptati la statuie, ... inca mai aveti de asteptat.

    Oare faptul ca nu se strang banii aia nu va pune niste semne de intrebare ? Chiar toti sunt tampiti in orasul asta numai Consiliul Local si Primaria sunt intregi la minte ?

    Parerea mea: inchideti cosmeliile neproductive, iesiti pe post si spuneti "fratilor, asta e", cereti bani de la guvern, daca voi nu mai aveti, pentru subventii de centrale termice (asa cum au facut brailenii) si gata !

    Raportează
  • postat de Cineva care isi aminteste cum era in Romania Luni, 23 Decembrie 2013 01:00 83.52.206.*** Link la comentariu
    7
    4

    NU/mi place fotografía...... Galateni .......o sa stati fara caldura mult timp. Suntem in secolul 21 si faptul, ca nu ai apa calda nu este normal
    SARBATORI FERICITE .

    Raportează
  • postat de Folosirea apei geotermale nu-i posibil? Luni, 23 Decembrie 2013 00:58 92.86.43.*** Link la comentariu
    7
    5

    Este posibil la Galați folosirea apei geotermale pentru alimentarea noilor centrale termice oare? Am mai face economie, apa geotermală având o temperatură de peste 60 de grade și apoi încălzită până la parametri necesari.

    Raportează
  • postat de x Luni, 23 Decembrie 2013 00:49 89.136.185.*** Link la comentariu
    3
    8

    kk kp de minge

    Raportează
  • postat de Patrik Fecheta Luni, 23 Decembrie 2013 00:43 5.13.215.*** Link la comentariu
    4
    21

    Pai Electrocentrale nu produce electricitate? Electricitatea nu o vinde? Agentul termic nu e produs secundar?

    Raportează
  • postat de XXL Luni, 23 Decembrie 2013 00:36 82.137.13.*** Link la comentariu
    12
    18

    domnule primar esti pus pe "fapte mari" :ai inchis viaductul,urmeaza termoficarea si combinatul,poate reusesti sa construiesti tunelul pe sub Dunare intre Galati si Braila si cu siguranta vei intra istorie sau....

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.