ACUZAŢII DE FRAUDĂ la refacerea căii ferate Galaţi-Bârlad, în dosarul "Corupţie la SNCFR"

ACUZAŢII DE FRAUDĂ la refacerea căii ferate Galaţi-Bârlad, în dosarul "Corupţie la SNCFR"
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Procurorii DNA afirmă, în referatul de arestare a inculpaţilor, că preţul lucrărilor a fost umflat de şase ori * În interceptările făcute în dosar apar o serie de referiri la Cornel Hamza, vicepreşedintele CJ Galaţi * Politicianul gălăţean ne-a declarat că a fost contactat de reprezentanţii SNCFR, dar că au fost simple discuţii privind înlăturarea efectelor unei alunecări de teren catastrofale


Cercetările penale în ceea ce priveşte deja celebrul dosar "Corupţie la SNCFR" scot la iveală amănunte interesante despre modul cum se puneau la calea afacerile cu statul. Procurorii DNA Cluj au explicat, în referatul propunerii de arestare a celor şapte inculpaţi din dosar, că distrugerea căii ferate Galaţi - Tuluceşti (prin alunecarea malului Brateşului, în 2013) s-ar fi transformat într-o afacere penală din care s-ar fi câştigat în mod necuvenit zeci de milioane de lei.

"Cap de pod" - directorul Regionalei Galaţi

Procurorii afirmă că Adriian Ştefan (directorul Transferoviar) a „muncit” din greu pentru a-l atrage pe Laurenţiu Seceleanu (directorul Regionalei CFR Infrastructură Galaţi) într-o combinaţie care pare a fi deosebit de profitabilă. Banii, care ar fi fost direcţionaţi către firmele „aflate în cercul de interes al lui Seceleanu”, dar şi favorurile pentru fiica şi ginerele său, l-au aşezat pe Seceleanu în mijlocul unui scandal penal, anchetat de procurorii DNA Cluj.

Citeşte şi: Imagini de coşmar! Surparea de la Tuluceşti a transformat calea ferată într-un circuit montagne russe (FOTO&VIDEO)

Anchetatorii arată, în referatul propunerii de arestare, că de-a lungul perioadei mai - februarie 2013, Seceleanu ar fi acordat societăţii Transferoviar Grup sprijin pentru repararea liniei ferate de la Tuluceşti.

Documentul arată şi împrejurările în care s-a ajuns ca o alunecare de teren să fie transformată într-o veritabilă afacere. „Defecţiunile survenite în urma precipitaţiilor abundente şi instabilităţii solului au condus în 22.02.2013 la o alunecare de teren cu cedări de terasament, lărgirea ecartamentului şi şerpuirea liniei la km 5+100 - 5+670, la 8 km de staţia Tuluceşti, în direcţia Galaţi, daunele fiind evaluate iniţial la circa 500.000 lei”, descriu procurorii, în referatul lor, dezastrul din care cei implicaţi preconizau să câştige mult mai mult.

500.000 se transformă în 3,6 milioane

Consiliul Tehnico-Economic al CREIR CF Galaţi, unde preşedinte era Laurenţiu Seceleanu, a aprobat documentul ce aviza lucrările necesare redeschiderii circulaţiei feroviare pe ruta Galaţi - Bârlad. Valoarea estimată era însă de şase ori mai mare decât estimarea iniţială, ajungând la "3.675.965 de lei, fără TVA, adică 838.553 de euro", arată cei de la DNA Cluj.

Tot anchetatorii mai scriu că există „indicii rezonabile că valoarea lucrărilor a fost majorată în vederea diminuării artificiale a masei impozabile a SC Transferoviar Grup SA”. Procurorii arată că această societate a atribuit o parte din lucrări, ulterior, firmelor „aflate în cercul de interese al lui Seceleanu Laurenţiu”.

Citeşte şi: Distrusă chiar la împlinirea a 100 de ani de la inaugurare, linia Galaţi-Bârlad nu mai poate fi reparată

Tot cei de la DNA Cluj arată ce a revenit apoi firmelor din „cercul” lui Seceleanu: „Ridicări topo către SC Elipsoid SRL Galaţi, achiziţia de materiale de la SC Optim Serv 2005 SRL şi SC Extract Impex 2007 SRL - societăţi recomandate de către Seceleanu Laurenţiu lui Ştefan Adriian”.

Seceleanu: "Eu am rezolvat ce trebuia rezolvat"

Pentru a obţine banii, consemnează cei de la DNA Cluj, „Seceleanu Laurenţiu a acţionat sistematic pentru sprijinirea şi protejarea intereselor SC Transferoviar Grup SA, efectuând numeroase intervenţii în sprijinul societăţii comerciale reprezentate de Ştefan Adriian, atât asupra subordonaţilor săi din cadrul Regionalei Galaţi, cât şi asupra unor persoane angajate în cadrul altor instituţii publice”. Cu scopul de a dovedi cele scrise în referat, procurorii DNA ataşează o interceptare din 18 martie 2013. Convorbirea se poartă între Laurenţiu Seceleanu şi Adriian Ştefan, cel care reprezenta interesele Transferoviar Grup.

"Seceleanu Laurenţiu: Eu am rezolvat ce trebuia rezolvat.
Ştefan Adriian: Da.
S. L.: Şi...
Ş. A.:  Păi nu ne întâlnim cu domnul la 18? La cât?
S. L.: Păi cam aşa, eu l-am sunat şi a zis că aşteaptă telefonul meu.
Ş. A.: Oricând. Din momentul ăsta îi OK.
Ş. A.:  Că trebuie să vedem ori cu Hamza, ori cu careva să stăm de vorbă, că de fapt acolo se pare că va merge... ă... toată problema. Pentru că instituţia prefecturii este reprezentantul guvernului în teritoriu.
S. L.: Da.
Ş. A.: Iar guvernul nu poate să participe la treaba asta cu... ă... să bugeteze aşa ceva şi atunci asta va fi bugetat către consiliul judeţean.
S. L.: Păi vorbim după amiază.
Ş. A.: Da, numai zic să ştii aşa, să te gândeşti la... la  problemă.
S. L.: Da, da, da, gândim."

„Hamza Cornel îndeplineşte funcţia de vicepreşedinte al Consiliului Judeţean  Galaţi”, mai arată procurorii DNA.

Hamza: "Ne-au cerut ajutorul, dar nu s-a materializat"

L-am contactat pe Cornel Hamza, pentru a ne lămuri care a fost contextul în care a luat legătura cu Seceleanu, inculpat acum într-un dosar de corupţie.

Vicepreşedintele CJ Galaţi a afirmat că nu are nicio legătură cu afirmaţiile lui Seceleanu. Ne-a explicat că surparea de la Tuluceşti, din februarie 2013, a fost o situaţie de urgenţă. "S-au făcut intervenţii, au fost discuţii, au cerut ajutor şi la Consiliul Judeţului, dar din câte ştiu nu s-a materializat nimic", ne-a declarat Hamza.

Rămâne de văzut cum se va finaliza ancheta procurorilor DNA Cluj, care a acordat şi Galaţiului mai bine de 20 de pagini în referatul prin care a solicitat arestarea inculpaţilor.

Citeşte şi: Dezastrul de pe calea ferată Galaţi-Bârlad putea fi evitat. Falimentul SNIF a lăsat Galaţiul fără protecţie

Citit 3671 ori Ultima modificare Duminică, 23 Noiembrie 2014 18:08

3 comentarii

  • postat de gheorghe sevastre
    Luni, 24 Noiembrie 2014 11:36
    109.166.131.***
    Acest Hamza ar trebui intrebat de DNA si cum a reusit sa si faca balastiera la Umbraresti impreuna cu un oarecare Covataca , subevaluand un teren de 30 hectare, teren pe care l a schimbat cu Primaria Umbraresti ...mai exact a dat Primariei un teren ( padure ) luat cu 1000 euro /ha si a luat de la aceeasi Primarie un teren care valoreaza cel putin 100000 euro/ha
    0
    5
    Raportează
  • postat de the rock
    Luni, 24 Noiembrie 2014 11:15
    5.13.232.***
    Nu inteleg de ce tot se peticeste linia intre Galati si Tulucesti (bani aruncati pe apa sambetei), cand se stie foarte clar inca de mai bine de 20 de ani ca traseul cai ferate din zona respectiva trebuie reconfigurat: ori prin amenajarea unui pod pe lacul Brates, ori creerea unei alternative de traseu prin spatele cimitirului evreiesc, cu trecere prin comuna Vanatori si iesire spre Tulucesti. Din ce am auzit, cele doua solutii au fost propuse de o echipa de expertiza straina (am auzit ca a fost condusa de japonezi prin jurul anului '89) dar nu a fost pusa in aplicare din lipsa de bani (cica!). Aia nu au nebuni cand au propus lucrurile astea, deoarece ne-au avertizat inca de atunci ca alunecarile de teren din zona nu se vor opri iar costurile de remediere vor creste considerabil. Dar, cum e la noi la romani, decat sa se faca un proiect din fonduri europene, mai bine mai peticim cate ceva, ca asa mai intra niste bani in buzunarul unor smecheri si implicit in visteria unor partide. Pai e frumos ? Si ne mai plangem cat de rau o ducem !
    1
    9
    Raportează
  • postat de dna
    Luni, 24 Noiembrie 2014 08:54
    89.137.139.***
    coruptia la SNCFR este mult mai mare . banii sunt furati lejer prin firmele celor care au functii la SNCFR si care traiesc fara nici o teama si se si comporta ca sefii cei mai corecit. DNa ar trebui sa-si extindacercetarile si la alti sefi ai CFR vor avea surprize.....
    0
    7
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.