În primele zece luni de la înfiinţarea Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), au fost înregistrate 469 de solicitări scrise şi aproximativ 3.400 de solicitări telefonice adresate de către consumatori, reiese din bilanţul la 31 decembrie 2016 prezentat de instituţie. Din acest total, 235 de cereri au fost conforme şi au fost clasificate astfel: 46 au fost transformate în dosare, 48 sunt în faza de filtru (verificarea completitudinii documentaţiei, solicitare de informaţii şi acte doveditoare), iar 141 au fost clasate. Printre cel mai des întâlnite cereri ale consumatorilor s-au numărat: restituirea comisionului de risc perceput pentru un credit, diminuarea ratei lunare, în situaţiile în care consumatorul apreciază că ratele lunare au fost mărite de comerciant în mod abuziv, restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor în mod excesiv, în accepţiunea consumatorilor, reducerea marjei dobânzii şi îngheţarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în franci elveţieni), radierea înregistrărilor din biroul de credit etc.
Cât succes are soluţionarea alternativă a LITIGIILOR BANCARE? Scris de Cristinel Luca
Cristinel Luca
Articole recente - Cristinel Luca
Campanie EURES pentru tinerii la început de drum Restructurarea Liberty Tubular, omologată de Tribunalul Galați Eurodeputații susțin un „Schengen militar” şi investițiile în infrastructură Opțiunile gălățenilor nevoiţi să-şi caute un al doilea job Roaming mai ieftin în Republica Moldova și Ucraina
Mai multe din această categorie:

