Instagram, platformă socială deţinută de Facebook, va avea o versiune special creată şi optimizată, inclusiv din punct de vedere legal, pentru copiii sub 13 ani. Șeful platformei de socializare, Adam Mosseri, a confirmat informaţia, transmite News.ro.
Mosseri nu a oferit şi informaţii concrete despre ceea ce va implica Instagram pentru cei mici, limitându-se în a spune că nu există, deocamdată, un plan detaliat de acţiune.
Şeful Instagram a spus, însă, că totul pleacă de la ideea de a oferi părinţilor transparenţă şi control asupra a ceea ce văd, postează şi comunică cei mici în cadrul platformei.
În cazul majorităţii aplicaţiilor, lipsite de instrumente de control parental, părinţii au doar două posibilităţi: de a-i lăsa sau a le interzice celor mici să folosească o anumită aplicaţie sau reţea socială.
Când aplicaţia include instrumente prin care părinţii pot controla ceea ce văd şi fac copiii, şansele sunt mult mai mari ca aceştia să-i lase să folosească aplicaţia.
Acesta este şi scopul final al celor de la Instagram: să își extindă piața de desfacere, atrăgând utilizatori la vârste cât mai fragede pentru a se asigura că nu pierd utilizatori dispuşi să fie activi în cadrul platformei şi, automat, să vadă reclame.
Facebook nu este la prima tentativă de atragere a celor mici cu produse speciale. În 2017, a lansat o versiune de Messenger pentru copii cu vârste cuprinse între 6 şi 12 ani. Aplicaţia nu a fost lipsită de probleme, precum un bug care le permitea celor mici, în ciuda promisiunilor oficiale, să intre în orice grup, inclusiv cu persoane pe care nu le cunosc.