Noi reguli europene pentru marile companii de tehnologie

Noi reguli europene pentru marile companii de tehnologie
Sursa foto: noi.md
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Sub prevederile pachetului de legi Digital Markets Act (DMA), marile companii de tehnologie (Apple, Google, Facebook, Amazon și alții) sunt obligate să-și deschidă ecosistemul de servicii și platformele administrate, permițând și accesul competiției reprezentate de companiile mai mici, care activează pe piața europeană, scrie go4it.ro.

Printre prevederile incluse în noua legislație europeană se numără și interzicerea autofavorizării, spre exemplu, prin influențarea rezultatului unei căutări generice pornite de pe un dispozitiv Apple, astfel încât să fie afișate prioritar produse și servicii dezvoltate de gigantul tehnologic.

Pe lista cerințelor reglementate de legislația Uniunii Europene (UE) intră și dreptul utilizatorilor de a putea dezinstala orice aplicație livrată de producătorul dispozitivului. Spre exemplu, chiar browserul Safari sau Samsung Internet, dacă utilizatorul dorește să folosească o altă soluție pentru navigare web.

Vestea bună este că modificările propuse nu vor fi prea greu de respectat de companii precum Apple, compania permițând utilizatorilor încă de la versiunea iOS 10 să dezinstaleze multe dintre aplicațiile preinstalate. Anticipând prevederi mai dure în legislația europeană, compania din Cupertino și-a ajustat și algoritmul de căutare din Apple Store, renunțând la multe dintre practicile care ar fi putut atrage amenzi.

În conformitate cu noile prevederi aplicabile pe teritoriul UE, Apple este somată să-și deschidă App Store și pentru furnizorii alternativi de servicii de plată. Astfel, utilizatorii și dezvoltatorii de aplicații nu vor mai fi forțați să folosească propriul sistem de plată al Apple, dacă nu doresc acest lucru.

Și Google pare că pregătește aplicarea cerințelor UE, gigantul american oferind deja alternative de plată în Play Store, însă disponibile deocamdată doar în Coreea. Deși Google se supune acestor noi reguli din Coreea de Sud, compania impune și anumite reguli pentru a putea implementa un sistem de plată. De exemplu, dezvoltatorii care vor să ofere utilizatorilor posibilitatea de a cumpăra conținut sau să plătească abonamente în afara Google Play Store, vor fi obligați să ofere și posibilitatea de a plăti prin Google. Aplicațiile care nu implementează sistemul de plată Google nu pot procesa niciun fel de plăți în afara aplicației.

Pe lista produselor și serviciilor direct vizate de prevederile Digital Markets Act mai intră WhatsApp, Facebook Messenger, iMessage, App Store, Google Play și multe alte servicii aparținând marilor firme de tehnologie.

Important de știut, prevederile sunt aplicabile doar pentru companiile cu o valoare de piață de peste 75 miliarde de euro, vânzări anuale de 7,5 miliarde de euro și cel puțin 45 de milioane de utilizatori lunari. Astfel, micii jucători care încearcă să se impună pe piața dominată de megacorporații au ceva șanse în plus, măcar pe teritoriul Uniunii Europene. Citiți articolul complet AICI

Citit 1722 ori Ultima modificare Sâmbătă, 02 Aprilie 2022 22:37

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.