Se anunță vremuri grele și la aeroportul din Galați. „Nu vor mai exista zboruri low-cost”

Se anunță vremuri grele și la aeroportul din Galați. „Nu vor mai exista zboruri low-cost”
Aeroportul de la Smârdan s-ar putea închide
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Cine și-ar fi închipuit că aeroportul de lângă reședința de județ, construit după ani și ani de așteptări și de chin, ar putea ajunge să tragă obloanele? E posibilă și această variantă, mai ales că un prim semnal de alarmă a fost tras: Nu vor mai exista bilete ieftine la avion!

Destăinuirea pensionarei din Matca

Tonul a fost dat de marile companii și de aeroporturile deja consacrate ale Europei: "Este sfârşitul erei biletelor de zece euro." Declarația îi aparține unui britanic care nu are nevoie să fie considerat profet. Cu alte cuvinte, zborurile la preț de nimic, la tarif de maxi-taxi până la Brăila, vor deveni istorie. Era de așteptat, la ce context socio-economic suntem obligați să respirăm, însă drama este și mai serioasă pentru amatorii de călătorii cu avionul din zona de sud-est a României. "Aveam niște drumuri de făcut, era reducere la Galeriile Lafayette din Paris, se deschidea un mall nou și la Dubai. Iar trebuie să apelez la economiile făcute la ciorap", ne-a povestit, posomorâtă, o pensionară din Matca.

Ne pleacă forța de muncă?

Ce n-a spus distinsa pasionată de travel & shopping este că la aeroportul din Galați, construit în nord-vestul municipiului reședință de județ după ani în șir de zbateri, situația este complicată și din alte motive. Directorul Terminalului Smârdan, un tip neașteptat de maleabil, ne-a explicat că argumentele pentru anularea zborurilor low-cost sunt diferite de cele "importate" din Occident. "Ideea este simplă, nu mai vor oamenii să lucreze la aeroportul de la Galați. Cu toate că-i stimulăm financiar, reușind în ultima vreme să atragem personal chiar din Brașov și Cluj-Napoca, ei ne spun că aleg alte regiuni mai dezvoltate ale României, precum Vasluiul și Teleormanul."

"Temperaturile medii și țânțarii"

Șeful aeroportului gălățean susține că nimeni n-a putut anticipa o asemenea nenorocire. "Am avut și câțiva angajați aduși special de la aeroportul Luton din Marea Britanie, dar n-au mai dorit să rămână aici din cauza temperaturilor moderate și a țânțarilor. Din păcate, zborurile ieftine sunt de domeniul trecutului. Eu zic să ne temem și de ce e mai rău: am putea să închidem aeroportul pe o perioadă nedeterminată", afirmă bossul celui mai nou ansamblu necesar traficului aerian din țară. Pagina de pamflet a Vieții libere speră să nu se întâmple și această nenorocire, după ce podul peste Dunăre de la Brăila și-a dovedit maxima eficiență.

Aeroporto-Franco

Pamflet în versuri

NIȘTE GROPARI de Submarin Cosorescu

Nemernici cu ţidulă, tălâmbi cu seu în bancă,

târtani fără greşeală, şcolarizaţi la rangă,

experţi în mişelie, savanţi cu capul gol –

în patru vorbe, ăştia-s: SCĂPAŢI DE SUB CONTROL!

Şi-s doctori în trufie şi în filet pe stânga –

dacă-i observi oleacă, rişti mult, te-apucă brânca!

Tupeul cestor vajnici cu şlapi şi cu papuci

stă-n cap de strâmbi cu pleavă, stă-n fonfi şi mameluci!

Duhoarea istor mândre caricaturi perfecte

sufocă orice spaţiu, determină efecte

care sfărâmă-ndată nădejdi, visări, candori,

chiar culmi de gând (de)scrise-n alb(negru) şi-n culori!

Să nu-ndrăzneşti vedere, să nu-ndrăzneşti ocară

n-această jecmănită şi-nstrăinată Ţară –

groparul cestei Patrii e-un puturos marghiol,

iar restul, patru vorbe: SCĂPAŢI DE SUB CONTROL!

Galațiul în imagini

Vocea cetățeanului, vocea politicianului

"De povestit DNA-ului și nepoților"

* Agricultorii care se foloseau de terenul pe care s-a construit aeroportul cred că erau mai utile culturile desființate pentru ridicarea obiectivului. "Cine o să dea sute de euro ca să circule de la Cuca la Barcelona? Eu am un drum la Sydney, dar nu anul acesta, abia prin toamna anului viitor", ni s-a destăinuit un fermier al locului, iar un altul l-a completat: "Când aterizează avioanele, îmi zboară toate găinile la vecini. Și stau la un kilometru jumate de pistele de aterizare."

* Piloții aeronavelor care ajung la Galați se plâng de câteva săptămâni de priveliștea neprietenoasă a combinatului siderurgic. "Credem că se vede și din satelit nenorocirea. Se văd de sus, de la mii de metri, pașii celor care au furat tablă din Combinat, e ceva de povestit anchetatorilor de la DNA, dar și nepoților."

* La auzul știrii că aeroportul de la Galați s-ar putea închide, au început să mișune diverse companii de maxi-taxi. Se aude că și bacul, care până mai ieri făcea transport de persoane și de utilaje de pe un mal pe celălalt al Dunării (între timp se circulă bine pe pod), s-ar putea reactiva. Câte ghinioane!

Piloto-Prono

Ziua Marinei, la Cudalbi?

Lipsa apei din sol a dus la secarea multor bălți și la scăderea dramatică a nivelului fluviului Dunărea, astfel că organizarea Zilei Marinei la Galați a devenit un soi de moft. "Înțelegeam să ții o asemenea zi când ai apă, dar acum nici Dunărea nu mai e cine știe ce șmecherie. Ce am decis noi, pe cale de consecință? Ca să nu mai bată lumea drumul până la Galați, organizăm și noi în acest an Ziua Marinei, prima ediție. Se poate, așadar, și fără apă, ca să nu zic mai multe", ne-a declarat primarul din Cudalbi.

Florile Cudalbe

Precizare

Materialul acesta este un pamflet şi trebuie tratat ca atare. Informaţiile prezentate pot sau nu să fie adevărate. Imaginile incluse sunt proprietatea cotidianului "Viaţa liberă". Toate drepturile rezervate "Viaţa liberă".

Citit 17729 ori Ultima modificare Miercuri, 17 August 2022 10:51