Fasolea păstăi, sănătate pe săturate

Fasolea păstăi, sănătate pe săturate
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

Fasolea păstăi este o veritabilă ”minune în farfurie”, un aliment pe care îl putem consuma pentru a ne menține silueta, dar și în perioadele de post, a declarat nutriționistul Mihaela Bilic, în cadrul unui interviu acordat DC News.

„Fasole păstăi… de orice culoare! Niciodată nu a fost mai ușor de demonstrat cât de dietetice și sănătoase sunt legumele pentru siluetă, ca atunci când vorbim despre fasolea verde... sau albă: niciun strop de grăsime, urme de proteine, aproape 3,5 la sută glucide și acestea reprezentate majoritar de fibre (2,5 g la 100g produs).

Ce nutrienți găsim în fasolea verde? Apă, în principal, și fibre, în special, un pic de vitamina C, plus satisfacție maximă - nu e de colea să ai burta plină cu doar 35 cal/100g. Acesta e rolul legumelor în alimentația umană: să aducă vitamine, minerale, apă și fibre. Să fie clar, nu din legume creștem, ci din produse hrănitoare, bogate în grăsimi și proteine. Cât despre energia pentru mișcare, ea vine din alimentele bogate în carbohidrați/ amidon, adică din făinoase si leguminoase (de ex. fasolea boabe).

Înapoi la fasolea verde! Care este beneficiul ei? Dă volum mâncării, e garnitura perfectă, ne creează satisfacția că avem o porție mare, generoasă. Bineînțeles că o putem consuma ca fel unic, însă nu o să țină prea mult de foame. Ca să o “îmbogățim” putem adăuga unt sau ulei, pesto verde sau roșu, parmezan, bacon etc. Merge perfect cu usturoi si pătrunjel, dar și cu o bucată de carne sau pește. Proaspătă, congelată sau în conservă, rece (ca salată) sau caldă (tocăniță sau garnitură), fasolea verde ne colorează si ne umple farfuria indiferent de sezon. Profitați!”, a spus Mihaela Bilic.

Citit 428 ori Ultima modificare Vineri, 08 Decembrie 2023 22:27

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.