Prezervativul pentru femei este din nou la modă

Prezervativul pentru femei este din nou la modă
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

A apărut pe piaţă acum 20 de ani, dar s-a scufundat uşor. N-a dispărut complet niciodată, iar de câţiva ani revine în forţă în obiceiurile intime ale femeilor.

La început, s-a numit FC1, deşi mulţi ştiau de "Femidom" sau "Reality". Glumeţii i-au spus în toate felurile: pungă de plastic, balon de aer sau şosetă de aer. Două decenii mai târziu, Mary Ann Leeper încă nu vede ce este atât de amuzant. „Am crezut atât de mult în acest produs. Am crezut că femeile chiar vor să aibă grijă de ele. Am fost naive, sau poate doar eu”, spune ea pentru un cotidian britanic, citat de adevarul.ro. Leeper a fost preşedinta companiei Chartex, cea care producea FC1. Înainte să iasă pe piaţă, a plutit un aer de curiozitate şi anticipări în atmosferă, dar cei implicaţi în afaceri au subestimat aspectul nefamiliar pe care dispozitivul mare şi alunecos îl va avea în faţa clienţilor europeni şi americani. Aceasta îşi aminteşte cum totul a început de la un articol negativ din presă, de la care a pornit efectul domino. „A fost un şoc pentru mine. De ce să faci mişto de un produs care urma să ajute femeile să rămână sănătoase, care avea să le protejeze de bolile cu transmitere sexuală, precum şi de sarcinile nedorite?”, se întreabă în continuare Leeper. Presa britanică notează faptul că, totuşi, produsul a fost lansat pe piaţă cu nişte slăbiciuni. Realizat din poliuretan, devenea un pic zgomotos în momentele-cheie, defect devenit sursa principală a glumelor făcute pe seama produsului. De aici până la eşecul comercial nu a fost decât un pas. Dar după un timp, Leeper a primit un telefon în care era anunţată că există o petiţie, semnată de 30.000 de femei, care cere readucerea produsului pe piaţă. Femeia care a sunat-o era responsabilă de un program anti-SIDA în Zimbabwe. A fost începutul unui parteneriat care a urcat prezervativul pentru femei în preferinţele acestora, în întreaga lume. FC2 (foto 2), succesorul primului produs, este realizat dintr-un latex sintetic care nu mai produce niciun zgomot. Astăzi are mai mult succes decât îşi închipuie mulţi, fiind vândut în 138 de ţări. Vânzările s-au dublat din 2007, iar compania Female Health Company deja iese pe profit de opt ani.

Există patru cumpărători principali: agenţia USAID, Naţiunile Unite şi ministerele de sănătate din Brazilia şi din Africa de Sud. Donatorii şi organizaţiile de sănătate sunt cei mai mari promotori ai metodelor care oferă femeii şansa de a deţine atuul în ceea ce se cheamă „negocierea prezervativului” cu bărbaţii. „Prezervativele pentru femei au şi alte avantaje. Pot fi introduse cu multe ore înainte de a începe activitatea sexuală, ceea ce diminuează disconfortul, şi nici nu trebuie scoase imediat după. Pentru femei, reprezintă o protecţie mult mai eficientă în ceea ce priveşte bolile cu transmitere sexuală, de vreme ce vulva este parţial acoperită de un inel care fixează dispozitivul într-un loc”, scrie bbc.co.uk. Şi feedback-ul primit de la clienţi este bun. Un studiu din 2011 arăta că 86 la sută din femei erau interesate să folosească acestă metodă de protecţie, iar 95 la sută recomandau prietenelor să încerce.

„Mulţi oameni au raportat că prezervativul pentru femei măreşte plăcerea sexuală”, a spus cercetătoarea Saskia Husken. Pe bărbaţi nu îi incomodează, în timp ce femeile sunt stimulate sexual de inelul prezervativului, care rămâne în afară. Faptul că în Africa prezervativele pentru femei sunt puse la dispoziţie, gratuit, în clinici, a dus la o nouă tendinţă. Femeile singure şi disponibile poartă inelul prezervativului la mână, ca o brăţară, fapt care arată că îşi caută partener.

Citit 4816 ori Ultima modificare Vineri, 03 Ianuarie 2014 14:11

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.