Evaluaţi acest articol
(16 voturi)
20 comentarii

Gălăţenii care câştigă doar salariul minim pe economie - 1.900 de lei brut pe lună – ar putea plăti doar un leu pentru abonamentul de transport pe o linie, şi asta pentru că proiectul de hotărâre privind facilităţile acordate în transportul public local de persoane prevăd, în cazul acestor cetăţeni, un preţ redus cu 98 la sută.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea categoriilor de pasageri care beneficiază de gratuități și reduceri la transportul în comun, realizat cu mijloacele de transport ale societății Transurb SA Galați, a ajuns în dezbaterea comisiilor Consiliului Local şi urmează a fi aprobat la următoarea şedinţă, pe 15 februarie. Iată ce categorii sunt vizate.

Pensionari

Potrivit proiectului ajuns pe mesele aleşilor, persoanele fără venituri cu vârsta peste 65 de ani și pensionarii care cumulează venituri din pensie de până la 1.900 lei brut/lună ar urma să-şi cumpere abonament pe o linie sau pe două linii, cu preţul redus cu 98 la sută. Pensionarii care cumulează venituri din pensie cuprinse între 1.901 și 2.500 lei brut/lună ar putea plăti 25 la sută din preţul unui abonament pe o linie. Pensionarii de invaliditate care nu beneficiază de facilitățile prevăzute de Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, persoanele cu handicap accentuat și grav, însoțitorii, asistenții personali și asistenții personali profesioniști ai acestora ar urma să beneficieze de abonament gratuit pe o linie sau pe două linii.

Elevi şi studenţi

În cazul elevilor din învățământul obligatoriu, profesional și liceal acreditat/autorizat, din municipiul Galați, facilitatea prevăzută în proiect constă într-un abonament pe o linie, cu preţul redus cu 98 la sută. Pentru studenții înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență, în instituțiile de învățământ superior acreditate, în vârstă de până la 26 de ani, din municipiul Galați, proiectul de hotărâre prevede abonament pe o linie, cu preţ redus cu 98 la sută.

Şomeri şi nu numai

Persoanele care beneficiază de indemnizație de șomaj, dar şi cele care beneficiază de salariul minim pe economie de 1.900 lei brut /lună, ar putea să-şi cumpere abonamentul pe o linie plătind doar doi la sută din preţ, adică un leu. Rămâne de văzut dacă aleşii locali vor fi de acord. Noile facilităţi ar urma să intre în vigoare de la 1 martie 2018.

Citit 13880 ori Ultima modificare Luni, 12 Februarie 2018 12:56

20 comentarii

  • postat de Oituz Marți, 13 Februarie 2018 06:21 79.116.103.*** Link la comentariu
    2
    4

    Ce diferenta este intr-un salariat cu 1200 ron si un pensionar cu 2000ron pe luna la gratuitati? o fii votul pentru PSD oare? pensionarii reprezinta baza de vot in oras , tinerii sint mereu indecisi . locuri de munca nu , sau daca se gaseste trebuie sa fii membru de partid si sansele sint ridicate , ca pe vremuri pina "89 ma refer la stat.

    Raportează
  • postat de sor Luni, 12 Februarie 2018 14:19 100.117.12.*** Link la comentariu
    5
    15

    Pensia de 1900 ron este total luat in mana, pa cand la salar mini ramai cu 1162 in mana si esti obligat sa te duci la munca zilnic pe cand pe , pensionari nu-i obliga nimeni sa plece zilnic de acasa. Cred ca s-ar putea impune facilitati si pt salariati nu neaparat pt cei cu minim pe economie .

    Raportează
  • postat de Alin19 Luni, 12 Februarie 2018 13:05 100.117.4.*** Link la comentariu
    13
    8

    Macar gratuitati pe transportul in comun sa ne mai dea si statul si primaria ca in rest,statul nu prea ofera nimic,numai sa-i dai lui,dar invers nu prea.Consider ca sunt binevenite aceste gratuitati.Macar atat.

    Raportează
  • postat de Madalina Luni, 12 Februarie 2018 10:17 5.9.158.*** Link la comentariu
    2
    9

    Domn' primar, domnilor alesi...TRAMVAIE NOI cand cumparam, bre stimabililor?
    Astra CFR Calatori face, fabrica niste tramvaie Imperio si Autentic de-ti pica ochi-n gura de moderne ce sunt. Acelea nu sunt bune pentru alesii galateni in a fi achizitionate?
    TREZIREA, BRE ALESILOR ca ne intrece pana si Congo la modernizare si ca nivel de trai civilizat.

    Raportează
  • postat de Nela Luni, 12 Februarie 2018 05:49 79.116.103.*** Link la comentariu
    4
    9

    Sint pensionari care au venituri de 6000 lei amandoi deoarece lucreaza in continuare dar cind vin sa ridice abonamentul vine doar cu cuponul de pensie , astfel nimeni nu stie daca lucreaza sau au apartamente oferite spre inchiriere iar banii care-i incasaza prin alte mijloace ce-i din primarie nu-i pot gasi usor ca unii pensionari lucreaza la negru , marefer la ce-i care au iesit devreme la pensie

    Raportează
  • postat de Ia cutati pe Gooagal , cum este la altii : Duminică, 11 Februarie 2018 18:33 89.137.225.*** Link la comentariu
    0
    7

    Oraşul care investeşte 190 de milioane de lei în tramvaie. Cea mai mare parte a sumei provine din fonduri europene.

    Pe lângă cele 22 de tramvaie, alţi bani vor fi investiţi în 55 de troleibuze, 85 de autobuze diesel şi 30 de autobuze electrice.
    Pentru reînnoirea flotei auto vor fi accesate fondurile europene puse deja la dispoziţia oraşului prin AXA 4 a Programului Operaţional Regional 2014-2020 – dezvoltare urbană durabilă.
    Clujul va investi serios în următorii patru ani în flota de mijloace de transport în comun, cei mai mulţi bani urmând să fie atraşi din fonduri europene. Primăria a organizat deja o licitaţie pentru 30 de autobuze electrice şi a semnat un acord-cadru cu firma Solaris, care va livrea până în luna aprilie .................................................

    Raportează
  • postat de Irina Duminică, 11 Februarie 2018 18:10 62.210.110.*** Link la comentariu
    1
    12

    Ia uitati-va ce mizerie de autobuz in imagine. Stau cu hartia in geam in loc sa afiseze electronic sus pe banda corespunzatoare de deasupra parbrizului construita de fabricant tocmai pentru afisajul electronic al rutei, al traseului masinii/autobuzului. Noi circulam prin Galati cu vechiturile altora. Ce au aruncat la gunoi unii, noi galatenii am cumparat si le-am dat in folosinta. Astea sunt ghene de gunoi pe 4 roti, LA FEL CA SI ACTUALELE TRAMVAIE CU CARE CIRCULAM...ADEVARATE GHENE DE GUNOI IN MISCARE, IN TRANSPORTUL PUBLIC LOCAL.

    Raportează
  • postat de sor Duminică, 11 Februarie 2018 15:58 100.117.12.*** Link la comentariu
    0
    13

    In Bucuresti
    LINII URBANE 1 calatorie 1,3 lei
    LINII PREORASENESTI 1 calatorie 1,5 lei

    Raportează
  • postat de Cetatean din Galati Duminică, 11 Februarie 2018 11:51 5.13.170.*** Link la comentariu
    4
    5

    Eu am priceput ceva, am 265 de angajati, marea majoritate merg si cu doua autobuze zilnic, marea majoritate au peste minim pe ec.
    Pe cei care au peste minim pe ec. ii trec cu minim + bonusuri echivalente, care vor, + abonament gratis= traiasca PSD...NU?

    Raportează
  • postat de sitizan Duminică, 11 Februarie 2018 08:27 5.13.228.*** Link la comentariu
    6
    8

    si ne miram ca transurbul este falimentar si cere subventii de la primarie de 4 ori pe an??

    Raportează
  • postat de WeW Duminică, 11 Februarie 2018 05:30 79.116.103.*** Link la comentariu
    4
    5

    Pentru Sor Chiar ca ar detine monopol , incasarile nu mai sint ca in 2016 , lumea a trecut la abonamente , gratuitati oferte si uneori mers moca , ce rezulta de aici ????

    Raportează
  • postat de yo Sâmbătă, 10 Februarie 2018 20:18 82.137.9.*** Link la comentariu
    6
    22

    1 leu e penibil insa eu zic ca pt salariatii cu salariu minim pe economie si pensionarii cu pensii mici, doar cu pensii mici, un abonament lunar de 10 lei/luna e rezonabil. Fara gratuitati decat pt cazuri punctuale si iesite din comun!

    Raportează
  • postat de dreptate pt toti Sâmbătă, 10 Februarie 2018 19:57 84.117.43.*** Link la comentariu
    10
    23

    fratilor iar pomeni electorale,dar noi cei care muncim si platim taxe si impozite de ce nu primim gratuitate pe mujloacele de transport??????noi avem raie?????

    Raportează
  • postat de Costel Sâmbătă, 10 Februarie 2018 18:03 82.137.13.*** Link la comentariu
    2
    15

    Banii nu ii papa Transurbul, ii papa partidele prin diferite piese sau reparatii . Autobuzele cumpărate de primărie sunt cele de culoarea alba(MAZ) , toate SH-utile sunt luate de transurb

    Raportează
  • postat de sor Sâmbătă, 10 Februarie 2018 15:34 100.117.12.*** Link la comentariu
    3
    10

    Dani in 2016 numărul pensionarilor şi şomerilor este de 159.681 iar elevi nu am gasit o cifra. Pana anul trecut era transport gratuit pt ei , nu 1 leu nu 25 %. Deci consider ca odata cumulat cu marirea pretuilui la bilete si detinerea monopolului pe transport in comun , au venituri destul de mari in comparatie cu anii trecuti

    Raportează
  • postat de Sorin Sâmbătă, 10 Februarie 2018 15:26 89.136.0.*** Link la comentariu
    11
    22

    Sunt orase bogate in Romania si in Europa care nu ofera asemenea pomeni.
    Consiliul local Gl ajuta de 2 ori Transurb:
    - toate mijloacele de transport sunt cumparate din banii Primariei Galati
    - doar exploatarea este asigurata de Transurb SA.
    De ce trebuie un somer sa circule gratis cu autobuzul , pardon abonament de 1 leu ? Dar un elev ? Dar un pensionar ? Nu reparam 2 km de trotuar pe an dar subventionam transportul public mai mult decat este nevoie.

    Raportează
  • postat de Ely Sâmbătă, 10 Februarie 2018 15:18 109.166.134.*** Link la comentariu
    8
    18

    Cine va mai plăti bilet întreg???

    Raportează
  • postat de Angela Sâmbătă, 10 Februarie 2018 15:14 51.15.217.*** Link la comentariu
    3
    15

    Habar nu am, nu m-am hotarat, nu mi-am format o opinie clara daca-i bine sau rau ce fac (desi in unele cazuri este necesar pana la Dumnezeu astfel de facilitati pentru anumite cazuri sociale grave, dar repet numai anumite cazuri, copii cu situatie sociala grava si care trebuie sa se deplaseze catre unitatile de invatamant de orice tip, mediu/superior, pensionari cu pensii foarte mici si care nu se pot descurca, nu-si pot duce traiul decat de pe o zi pe alta) dar SA NU UITAM DOMNULE PRIMAR FIINDCA SOCIETATEA DE TRANSPORT PUBLIC LOCAL ARE NEVOIE URGENTA DE FONDURI PENTRU INNOIREA INTREGULUI PARC AUTO, SCOPUL FIIND UN TRANSPORT PUBLIC CIVILIZAT, MODERN AL CETATEANULUI. Fondurile acelea de unde le strangeti, de unde le luati daca voi dati gratuitati la orice golan, la orice cocalar?

    Ati spus cu gura dumneavoastra ca ati inceput sau veti incepe o noua etapa in care veti mai achizitiona inca vreo cateva troleibuze noi, decente ecologice pe langa cele cumparate deja. Ati spus de asemenea ca veti cumpara si autobuze noi (pt. rutele unde nu exista retea electrica de troleibuz), DAR MAI ALES ATI SPUS CA VETI ACCESA FONDURI EUROPENE PENTRU ACHIZITIA DE TRAMVAIE NOI SI INLOCUIREA INTREGII FLOTE DE TRAMVAIE MIZERABILE PE CARE LE AVEM. Exista tramvaie noi Imperio si Autentic construite chiar la noi in tara de catre romani, parca de catre Astra Vagoane CFR Calatori...
    Vorbeati ca veti accesa fonduri europene pentru a cumpara si tramvaie noi...Cand veti trece si la fapte in acest sens? Avem o minunatie de tramvaie numite Imperio si Autentic produse la noi in tara, chiar cu licenta Simens. Acelea nu sunt bune pentru dumneavoastra? Daca cumparam ceva produs in tara la noi ajutand economia locala, romaneasca asta nu ar fi un lucru bun?

    Tot asteptam sa ne modernizam, sa ne civilizam si noi, dar in schimb la noi ni se ofera "melcul" si viteza melcului pe sinele de tramvai.

    Raportează
  • postat de Elena Sâmbătă, 10 Februarie 2018 13:04 5.13.165.*** Link la comentariu
    11
    11

    Serios? 1 leu?
    Păi nu este corect pentru salariile minime pe economie 1 leu.....inteleg ptr pensionarii cu venituri mici, dar cei care au minim pe economie ar trebui macar 50% reducere , nu cat e propus...Sunt persoane care in familie au 1 pensie sau 1 salariu minim pe economie si achita integral abonamentul...nu sunt încadrate nici in somaj , cu ei ce facem?

    Raportează
  • postat de Dani Sâmbătă, 10 Februarie 2018 07:53 82.78.249.*** Link la comentariu
    17
    22

    O bataie de joc
    Pai de ce nu functioneaza Transurbul?
    Pai din cauza asta : 1 leu abonamentul
    Si subventie maxima din banii nostrii
    Astia niciodata nu o sa invete cum sa se autofinanteze si tot timpul vor papa banii cu complicitatea alesilor de 1 leu

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.