RISC major de BLOCARE a serviciului de transport public gălățean. TRANSURB, executată silit de ANAF

RISC major de BLOCARE a serviciului de transport public gălățean. TRANSURB, executată silit de ANAF
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

"Veţi ajunge pentru noi Calorgal 2" - a fost mesajul primarului Ionuţ Pucheanu la adresa Transurb, după ce directorul Gigel Caliga a cerut sprijinul aleşilor locali pentru că există un risc major de blocare a serviciului public de transport local.

Directorul general provizoriu al Transurb, Gigel Caliga, a avut o intervenţie în plenul şedinţei Consiliului Local, pentru a prezenta problemele majore cu care se confruntă societatea. Cea mai gravă este decizia Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) de anulare a eşalonării şi de demarare a formalităţilor procedurii de executare silită a Transurb, pentru un debit de aproximativ 15 milioane de lei către bugetul statului, situaţie care generează un risc major de blocare a serviciului de transport.

Criză economică

Potrivit managerului, Transurb "traversează o criză economică grea", deoarece contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local "produce pierderi operaţionale şi subfinanţare cronică încă din mai 2015". Directorul i-a rugat pe aleşi să revizuiască tariful de compensaţie, stabilit în decembrie anul trecut, pentru 2018, de 5,35 lei pe kilometru parcurs. "Acest tarif, de 5,35 lei, plafonează toate veniturile Transurb, inclusiv cele de vânzare de bilete, urmând a conduce la o pierdere de 13 milioane în anul 2018. Tariful minim pentru intrarea pe o existenţă echilibrată a Transurb este 6,93 lei pe kilometru parcurs cu autobuzul, pentru că el reprezintă 85 la sută din activitatea Transurb", a spus Caliga. Acesta a dat asigurări că societatea are în vedere un program de creştere a încasărilor proprii şi de reducere a cheltuielilor, iar apoi a prezentat câteva variante de buget.

"Nu voi lăsa Transurb să moară"

Primarul Ionuţ Pucheanu a anunţat că datoria va fi preluată la bugetul local şi se va face cu ANAF o eşalonare a creanţelor istorice, dar a cerut rentabilizarea companiei: "Nu voi lăsa niciodată această societate să moară, pentru că este de interes public extrem de mare. Cred însă că menirea unui manager este şi de a face societatea profitabilă. Nu poţi privi în permanenţă bugetul local ca pe o plasă de salvare! Nu contează cât cheltuieşti, le vei propune consilierilor locali: "Domnilor, nu mai e 7 lei, este 8 lei, apoi nu va mai fi 8 lei, ci 10 lei, după care va fi 15 lei tariful!". Nu o să-i fac nici pe departe vreun laudatio doamnei Genica (Genica Totolici, fostul manager al Transurb, prezentă în sala de şedinţă - n.r.), dar dânsa venea mai rar! Veţi ajunge pentru noi Calorgal 2! Am reuşit, într-un târziu, să închidem vana Calorgal, unde se duceau extrem de mulţi bani pe apa sâmbetei. Vă rog din suflet şi mă bazez pe puterea dumneavoastră managerială, încercaţi să vă încadraţi în nişte sume, pentru că, dacă nu ne impunem nişte limite, o să ajungem să dăm tot bugetul local în administrarea Transurb şi, în funcţie de cum îşi acoperă cheltuielile sau nu, să ne mai rămână şi nouă câte ceva!", a spus primarul.

Singurele venituri certe, banii publici

Potrivit primarului, singurele venituri certe ale companiei de transport sunt cele acordate ca subvenţii, de la bugetul local. "Dumnealor să se roage să acordăm cât mai multe subvenţii, că e forma cea mai uşoară prin care vor realiza venituri cât să-şi acopere cheltuielile", a mai declarat Pucheanu.

"Transport public nu înseamnă să te ia din faţa casei şi să te lase acolo unde ai treabă - ăla se cheamă taxi!, transport public înseamnă să reuşim să interconectăm toate zonele, cu o frecvenţă şi cu mijloace de transport demne de secolul XXI", a conchis primarul.

Citit 10767 ori Ultima modificare Luni, 19 Februarie 2018 01:19

28 comentarii

  • postat de De ce exista discriminare la utilitatile publice?
    Marți, 20 Februarie 2018 08:30
    86.124.202.***
    Nu voi lăsa niciodată această societate să moară, pentru că este de interes public extrem de mare...
    Asigurarea caldurii in sistem centralizat nu are o importanta la fel de mare???
    "Dumnealor să se roage să acordăm cât mai multe subvenţii, că e forma cea mai uşoară prin care vor realiza venituri cât să-şi acopere cheltuielile".......(ca orice contract cu statul).
    Aceste subventii impreuna cu asistatii social, formeaza votantii cei mai multi si cei importanti din Romania! Atunci sa nu se mai plinga guvernantii ca scade numarul salariatilor care contribuie la sistemul de pensii!
    0
    4
    Raportează
  • postat de mario
    Luni, 19 Februarie 2018 23:31
    78.97.254.***
    iar tu,cel mai slab primar,alaturi de relicvele,durbaca si nicolae!!!!
    0
    3
    Raportează
  • postat de Adrian
    Luni, 19 Februarie 2018 14:46
    92.85.145.***
    Pe cand existau 3 companii de transport public private acestea reuseau sa functioneze si sa concureze TRANSURB.Acum cand TRANSURB este singur pe piata (monopol ) nu poate exista in nici un fel fara grasele subventii.
    Cauze ( conform diferitelor articole din ziar)
    Un numar urias de angajati ca personal TESA. 600+ conform unui articol despre greva soferilor.
    Numirile Politice
    Vehicole învechite

    Conform specialiștilor costurile cele mai mari ale unui transportator sunt
    Combustibilul si personalul.
    Cel mai bine ar fi dacă se permite din nou transport public privat si transurb sa fie redus puternic sau sa acopere traseele nedorite.
    Cu amaraciune cred ca acest lucru nu se va face niciodata.
    1
    2
    Raportează
  • postat de suca
    Duminică, 18 Februarie 2018 23:20
    188.24.205.***
    Asta este rezultatul numirilor politice, a unor incompetenti dar stati linistiti, primaria salveaza, pe banii tuturor furtul legal .
    mai tineti minte..partidul e n toate e n cele ce sint, si n cele ce maine vor rade la soare........
    Unde naiba am citit asa ceva, a da in istorie ca student
    0
    7
    Raportează
  • postat de Galatean
    Duminică, 18 Februarie 2018 20:22
    5.13.170.***
    Peste tot în lume, eficienta vine cu privatizarea

    Nu prea există firmă de stat foarte performanta
    1
    5
    Raportează
  • postat de Transportul public de azi, era bun când aveam CSG-ul, azi, nu mai aveți pe cine transporta, depopularea fiind accentuată, adică,lipsă marfă de transport !!!
    Duminică, 18 Februarie 2018 17:12
    213.233.109.***
    Vrei să îndepărtezi un consumator ? Scumpești produsul și ai făcut o afacere proastă garantată. Păi, ai făcut biletul, soț, soție,dus-întors, cât un kilogram de carne de porc și fără os sau 3 Kg. de carne de pui, pulpă cu spate...deci, numai ''public'' nu este, ce să mai mergi și la piață., doar ai magazine în cartier. Să nu mai pui, decât să mergi cu transportul public, la două persoane în sus, mai bine iei taxiul, că-i mai ieftin și te lasă la scară, cu tot cu cumpărături, dacă-i cazul, chiar neplouat în stație de autobuz sau bătut de Soare, Vara. Și tot mai ieftin, decât biletul de autobuz, dus-întors, este să-ți scoți autoturismul din parcare, este mai comod, mai curat și mai ieftin, cu un litru de benzină mergând, peste 12 Km. Și nu v-ați prins fraților, prin depopularea forțată a gălățenilor, alungați peste hotare, puteți să faceți transportul public, totalmente gratis, nu are cină se mai urce în ale voastre transport public ?
    0
    4
    Raportează
  • postat de Ramona
    Duminică, 18 Februarie 2018 16:04
    77.247.181.***
    Bre primare, dar cand naiba cumparati tramvaie noi, moderne, decente? Ati spus ca accesati fonduri europene pentru a cumpara tramvaie noi.
    Poate veti avea inteligenta de a cumpara din acelea produse la noi in tara, construite de muncitorii romani: Imperio, Autentic.

    Cand cumparati si tramvaie noi?
    Am inteles ca se vor mai achizitiona troleibuze noi, se aude ca si autobuze noi vor fi cumparate...Dar cand naiba? Cat mai trebuie sa asteptam?
    Voi nu oferiti decat vechiturile actuale pentru transportul in comun, iar galatenii s-au saturat de vechiturile cumparate de voi si vor autovehicule noi, moderne, decente precum troleibuzele cumparate. Pe cand vedem cumparate si tramvaie noi prin Galati?

    Si va mai intrebati de ce draq Transurbul ruleaza in pierdere...Pai pe langa faptul ca prin acea societate Transurb sunt multi impostori care sug banii/fondurile degeaba pe de alta parte galatenii s-au saturat sa circule cu VECHITURILE (GUNOAIELE) acelea pe care le numiti voi tramvaie si autobuze. Voi ati scos ca tampitii liniile de tramvai din Galati fara sa va dati seama care a fost cauza principala pentru care galatenii au tot ocolit perspectiva de a circula/calatori cu tramvaiele si cu autobuzele/troleibuzele voastre. Fiindca realitatea este ca principala cauza a fost si este STANDARDUL DEPLORABIL, INFECT al mijloacelor de transport in comun invechite, depasite si bune de casat de foarte multa vreme.

    Troleibuze noi, moderne, decente am vazut ca ati cumparat...acum cumparati si tramvaie noi, moderne, decente: Imperio, Autentic construite la noi in tara de muncitorii romani...si apoi odata cu standardul ridicat de civilizatie sporita in transportul in comun se vor intoarce si cetatenii catre circularea/tranzitarea orasului cu mijloacele de transport in comun...Fiindca pana atunci, pana veti realiza acest deziderat Transurbul va tot merge pe pierdere, problema fiind mijloacele de transport in comun cu mult prea depasite termenele de expirare, dar si personalul cel putin "neortodox", nepregatit si cu interese obscure ce a fost angajat pe la Transurb. Multi "sug" de la Transurb, multi care nu au ce cauta pe acolo, purtatorii de hartii si purtatorii de stampile.

    Vrem tramvaie noi/moderne/decente, bre primare. Vrem autobuze noi/moderne/decente bre primare. Cand veti reusi sa rezolvati aceasta problema atunci se vor intoarce si galatenii catre Transurb si poate ca atunci nu va mai rula pe pierdere.
    0
    4
    Raportează
  • postat de Cetatean
    Duminică, 18 Februarie 2018 11:51
    109.103.173.***
    Domnule primar, fără abonamente gratuite ori compensate.
    6
    19
    Raportează
  • postat de Silviu
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 21:10
    89.136.0.***
    Sunt multe trasee de autobuz nerentabile si voi exemplifica:
    - traseul 13 - Piata -Agrogal
    - traseul 15 - Piata - Valea Orasului
    - traseul 18- Micro 13 - Siderurgistilor-Brailei -Domneasca-Bariera Traian( nu stiu cine merge cu acest traseu de la un capat la altul) exista varianta cu 26
    - traseul 36 - Comat -Gara care ocoleste inutil si prin Valea orasului
    Nu vorbesc de cele 2 trasee de tramvai 44, 7 care fac foarte mult timp, de exemplu Piata- Viaduct- Piata Energiei-Dunarea( pentru traseul 7).
    Trebuie regandite un pic traseele si cadenta deoarec la anuite ore sunt prea dese si circula cate 5 autobuze unele dupa altele cu 2-3 calatori fiecare.
    14
    11
    Raportează
  • postat de Nu mai inghit nimic
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 19:02
    5.13.231.***
    Carolgal nu mai poate furniza agent termic in perioada 2017-2018....primaria Galati face eforturi ca cetatenii racordati la sistemul centralizat sa primesca agent termic....primarul Galatiului Ionut Puchianu nu va lasa Transurb sa moara....UUURRAAA.....asta da primar....il votam inca un mandat....
    2
    10
    Raportează
  • postat de Nu-i mai bine transportul electric să rămână la Primărie și transportul cu autobuzele, la un privat prin licitație și negocieri ?
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 17:55
    213.233.109.***
    Nu ar fi mai bine ca Primăria să preia transportul pe electric, troleibuze și tramvaie, iar transportul public pe motoare cu ardere internă, să-l privatizeze , chiar prin licitația autobuzelor Transurb ? Sau o altă variantă, dar în principiu, Primăria să se axeze pe transportul public electric, chiar prin investiții și mijloacele de transport pe motoare cu ardere internă, să-l cedeze unui privat, chiar și prin închirierea autobuzelor, ori altă variantă.
    10
    4
    Raportează
  • postat de Nu
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 17:19
    213.233.85.***
    Daca dati abonament gratuit pensionarilor (jumatate din oras) ce va mai mira ? Mai nou citisem ca se vor da abonamente si celor cu salariul minim...Dati la toata lumea gratuit apoi va plangeti ca aveti datorii....Voi aveti vreo logica ?!?
    8
    22
    Raportează
  • postat de ELLA
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 16:18
    89.137.231.***
    Nu mai dati abonamente la nimeni decit cu pret intreg.Pentru pensionari,elevi,pot mrge si pe jos caci miscarea e buna pentru mentinerea sanatatii.
    16
    18
    Raportează
  • postat de Terente...de Galati
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 16:11
    89.137.231.***
    Subscriu celor ce sustin privatizarea Transurb, concomitent cu scoaterea acestei regii de sub autoritatea politicului de orice fel. S-a demonstrat ce era de demonstrat: mersul gratis nu aduce beneficii nimanui!
    13
    11
    Raportează
  • postat de Gicanul47
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 13:16
    5.13.180.***
    Îl întreb pe acest primar PD ist( care a fost ales de către pensionari ce au gratuitate de vreo 20 ani )pana acum nu a văzut ca merge în pierdere???de ce faceți trasee de autobuz ptr fiecare casa de consilier ??De ce sunt angajați TESA numai de la partid PSD ALDE?? De ce aduce motorina Durbaca ?.........Totolici de unde a avut bani de și a luat autobuze și le a băgat convenții în combinat în locul celor ale Transurb??? AICI SUNTE BANII DUMANEA VOASTRĂ DRAGI GĂLĂȚENI. ....votați ciuma roșie. ..
    9
    14
    Raportează
  • Sâmbătă, 17 Februarie 2018 12:18
    95.76.1.***
    @ Eu,

    Buna ziua,``schimb de experienta`` sa facem:

    Cu (vreo) jumatate de an in urma, am urcat la prima usa (plecare din centru), nu aveam bilet.
    Am ``intins``doi lei...si am primit - ``la pachet``- un leu si un bilet folosit.
    Am spus doar atat `` va rog !``, oferta a fost retrasa ( in tacere ) si am primit bilet corespunzator.
    Tot in tacere, am compostat biletul si am inaintat pe culoar.

    Corect, elegant, discret...
    7
    9
    Raportează
  • postat de Uzo
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 11:49
    79.116.103.***
    Pentru Eu . Daca spui ca nu ti-a dat bilet de ce nu ai spus sa-l ti dea , eu nu cred ca te-ai luat la cearta cu el , oricine da bani sta linga sofer sa primeasca bilet si indiferent cine ar fi nu am vazut calator sa plece de linga sofer fara a primi bilet cind plateste , oricum nu cred in vorbele tale banuiesti ca toti calatorii din autobuz nu avea bilet ca si tine ? ai mai scris sesizarea asta mai demult cu alta ocazie care pare anormala
    6
    8
    Raportează
  • postat de Alin19
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 10:49
    100.117.4.***
    Avand in vedere multitudinea de probleme ale societatii publice de transport Transurb intreb eu pe aceast cale:Pentru ce ati mai eliminat maxi-taxi?Pentru ce ati scos microbuzele private daca nu sunteti in stare sa gestionati transportul in comun singuri?Nu trebuiau scoase maxi-taxiurile asta e clar pentru ca se vede,Transurb nu poate gestiona singur transportul in mod eficient.
    12
    7
    Raportează
  • postat de Eu
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 09:38
    94.197.121.***
    Ultima data cand am mers cu transurb am platit soferului, insa nu am primit niciun bilet. Soferul si-a insusit banii.
    Am facut o sesizare pe site-ul Transurb in care le-am transmis datele pentru identificarea soferului (numarul traseului, ora, numarul de inamtriculare al autobuzului) insa nici macar nu s-au sinchisiat sa imi raspunda.
    Pentru ei, faptul ca soferii ii fura, nu e ceva grav...
    25
    28
    Raportează
  • postat de gicu
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 09:31
    188.24.201.***
    Mai restructurati personalul tesa ca sunt adunate acolo toate neamurile.
    3
    50
    Raportează
  • postat de Nikolas
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 08:29
    100.117.95.***
    Încetați cu pomenile astea electorale și transurbul poate redeveni rentabil.Cand vreodată transportul public a fost atât de subventionat pt așa de multă lume?…celor ce au cu adevărat nevoie nu zice nimeni nimic....dar chiar așa de-a valma ?Concetrativa pe crearea de locuri de munca și aduceți firme in parcul ăla industrial ce zace gol de 10 ani!…Face ți lobby pe lângă marile firme sa și deschidă sucursale la Galati....…sa împărțim banii care nu sunt ne pricepem cu toții!!!
    3
    46
    Raportează
  • postat de anti comunisti
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 08:02
    5.13.176.***
    Cea mai mare prostie investitia masiva a Primariei la Transurb....Doar pentru niste plimbari prin Cehia?Privatii nu trebuiau scosi din transportul public...
    30
    18
    Raportează
  • postat de Galati
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 07:26
    86.125.62.***
    Ai monopol și totodată, anul trecut, ai mărit nejustificat tariful la 2 lei pe călătorie și implicit prețul abonamentelor. Zic nejustificat pentru că sa urci/cobori dintr-un autobuz cu doar două uși , plus că mai e cumpărat și second hand, mi se pare o bătaie de joc. Mai ales la ore de varf. Trebuia demis cel ce a semnat pentru acele autobuze sau tras la răspundere.
    Apoi, cu monopol +preț mărit și tot în pierderea sa mergi, mi se pare fantastic. Auzi 13 milioane de lei pierdere (aprox. 4 milioane euro). Pai nu au fost încasări deloc? Cum reușesc sa ajungă la suma asta? Unde se duc banii? Nu au făcut nici o investiție. Acele taxatoare electrice sunt cele mai jalnice din cate am văzut. Nu se cunoaște nici cerneala și nici nu îți dai seama când ai capsat pentru că sunetul poate fi auzit doar dacă îți ții respirația și stai cu urechea lipită de capsator. Foarte ciudat condusa este această instituție. atât de totolici cât și de noul managerul, care nu știu dacă vine la muncă sau nu. Nu are scuza că este nou deoarece el tot din TRANSURB provine. Nu se poate privatiza societatea întrucât este de interes public. In cazul in care un privat intra in insolvență, continuitatea nu este asigurată de nimeni. La stat o mai dreg cu o cerșeală către autoritățile centrale. Soluții ar fi dar nu le mai scriu pentru că sunt scrise degeaba.
    9
    29
    Raportează
  • postat de Tanvuia Romica
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 06:34
    100.117.10.***
    Din Micro 19 pana la PArcul CFR, adica cel mai lung trseu din Galati, sunt aproape 9 km.
    Daca inmultim 9 km cu 7 lei/km cat vrea Caliga inseamna 63 lei pentru deplasarea auto din Micro 19 la Parc CFR.
    Pe scaune incap vreo 30-35 de calatori, in picioare inca pe atat.
    Sa zicem ca avem o medie de 40 de calatori pe cursa, inseamna ca pretul pe bilet ar trebui sa fie de 1,6 lei.
    Problema la Transurb nu e pretul biletului care e nejustificat de mare pentru lungimea traselor.
    Problema e ineficienta traseelor.
    Nu e normal ca in anumite zone (statia de la Tristar e cel mai bun exemplu) sa fie cate 5 autobuze, unul dupa altul, de pe diferite trasee si cu cativa oameni in ele.
    Solutia pentru eficientizarea transportului e modificarea traseelor in genul metroului din bucuresti. Acoperite bucati de traseu, cu schimbare.
    Adica ai traseu Micro-39, inel rocada si retur, micro 19- hotel dunarea si retur, parc CFR-hotel dunarea si retur, Port -hotel dunarea si retur.
    Trasee circulare, valabilitate bilet o ora. Te-ai dat jos dintr-unul te duci in altul si astfel nu suprapui aiurea traseele.
    Se va invoca ca daca ai bagaje e greu. Daca ai bagaje iei taxiul. Pentru 0,5% din calatori care merg cu bagaje nu eficientizezi transportul intr-un oras??
    Pui autobuze astfel incat sa ai frecventa de 5-7 minute in statie si ai rezolvat problema.
    7
    38
    Raportează
  • postat de privatizarea nu este o solutie
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 06:28
    79.116.103.***
    Stiti citi merg moca cu autobuzul? pierderile zilnice la mers moca se ridica aproximativ la 1000 lei zilic si 25000 lunar pe toate traseile la un loc,ori 12 luni 300 000 pe an, dar cineva din sala de sedinte cred ca zimbea cu jumatate de gura la ce se intimpla la Transurb dorind sa faca sa se piarda pina la urma toate conventiile ca si asa o parte le-a acaparat si era o sursa frumusica de bani care veneau catre societate [asa vorbeste lumea] neivestind in alte masini pe parcursul anilor stiind ca o data si o data se vor uza fizic dar hai sa facem si putin control asupra liceentelor de transport tip conventii ca acolo e cam liniste si nederanjati de nimeni,
    1
    24
    Raportează
  • postat de IC
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 06:25
    86.125.62.***
    Privatizare ,privatizare ,privatizare....
    17
    10
    Raportează
  • Sâmbătă, 17 Februarie 2018 01:38
    188.24.211.***
    Poate vreți să spuneți...APATERM 2. Calorgal nu există. Dacă nu credeți duceți- vă în fața sediului și vedeți ce scrie. Păi dacă vedea bossulica din Cehia când v-a dat cheia aia de carton de la Skoda?...Sigur în viitor pe lângă cele 14 troleibuze, o să vă mai trimită încă vreo 50. Că tot merge cu pomana prin Galați. #Indraznestesacrezi??
    12
    21
    Raportează
  • postat de Poate, privatizarea, era soluția, dacă nu, investiții în transportul electric, este mai ieftin, cel puțin, la întreținere.
    Sâmbătă, 17 Februarie 2018 00:22
    213.233.109.***
    Mai bine privatizați transportul public, în condiții umane negociate și scăpați de subvenții. Privatul își gestionează mai bine, mijloacele de transport, atât prin capacitate de transport, cât și al întrețineri. Dacă se investea în transportul public pe electric, pe fir, era mai ieftin întreținerea cât și cheltuielile.
    33
    17
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.