Peste 21,5 milioane de euro pentru o axă rutieră din Galaţi. Contract scos la licitaţie de Primărie

Peste 21,5 milioane de euro pentru o axă rutieră din Galaţi. Contract scos la licitaţie de Primărie

Termenul de realizare a acestor lucrări este cuprins între 18 şi 24 de luni Iulia Kelt
Evaluaţi acest articol
(24 voturi)
10 comentarii

Asfalt degradat, crăpat şi vălurit, locuri de parcare insuficiente sau necorespunzătoare, şină de tramvai uzată, care poate deveni periculoasă, cam aşa ar suna, pe scurt, radiografia străzilor Siderurgiştilor şi 1 Decembrie 1918, pe care Primăria municipiului Galaţi vrea să le modernizeze cu bani europeni. Contractul de lucrări, în valoare estimată de 99.066.654 de lei cu TVA – peste 21,5 milioane de euro, tocmai a fost scos la licitaţie, iar cererea de finanţare europeană a fost depusă la finele lunii trecute.

Până pe 8 august 2018, Primăria municipiului Galaţi aşteaptă ofertele din partea constructorilor interesaţi să modernizeze una dintre cele mai importante axe rutiere ale oraşului, cuprinsă între Inelul de Rocadă şi bulevardul Milcov, cu o lungime totală de 2.560 de metri.

Ce se doreşte

Potrivit caietului de sarcini, proiectul de „Modernizare linii de tramvai şi carosabil strada Siderurgiştilor şi 1 Decembrie 1918” are în vedere reabilitarea infrastructurii rutiere, realizarea de locuri de parcare noi, reamenajarea trotuarelor, execuţia de piste pentru biciclete, dar şi modernizarea căii de rulare a tramvaielor, amenajarea peroanelor şi a adăposturilor pentru călători. De asemenea, se doreşte înlocuirea reţelelor cu durata de viaţă expirată, modernizarea sistemului de iluminat, canalizaţie subterană pentru introducerea în subteran a reţelelor aeriene (fibra optică, telefonie, tv), modernizarea spaţiilor verzi existente şi montare de mobilier stradal nou. Pe lângă semnalizare prin marcaje rutiere şi indicatoare rutiere, se are în vedere montarea de butoni reflectorizanţi în zonele cu risc mare de producere a accidentelor rutiere sau stâlpi de ghidaj pe porţiunile de traseu în care vizibilitatea este îngreunata pe timp de noapte. Conform caietului de sarcini, constructorii vor interveni şi pentru amenajarea străzilor laterale care intersectează arterele, pe o lungime de minimum 25 de metri.

Aritmetic e vorba despre amenajarea a 4.740 m linii de tramvai, 32.000 mp suprafaţă carosabilă, 20.480 mp suprafaţă trotuare, 7.680 mp suprafaţă piste pentru biciclete şi şase rastele pentru ele, 8.400 mp spaţii verzi, 60 de bănci şi 180 de coşuri de gunoi şi şapte peroane pentru călători.

Termenul de realizare a acestor lucrări este cuprins între 18 şi 24 de luni, iar criteriul de atribuire a contractului va fi „cel mai bun raport calitate-preţ”.

Conform documentaţiei licitaţiei, sursele de finanţare a lucrărilor sunt fondurile europene nerambursabile – 85 la sută, bugetul naţional - 13 la sută şi bugetul local – 2 la sută. Primăria susţine că a depus deja proiectul pentru accesarea unei finanţării europene nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2014-2020. De asemenea, administraţia locală urmează să depună şi proiectul pentru modernizarea şi refacerea străzilor Traian Vuia, Henri Coandă şi George Coşbuc.

Un pic de istorie

Despre modernizarea axei rutiere Siderurgiştilor – 1 Decembrie – Traian Vuia – Henri Coandă – George Coşbuc se vorbeşte încă din mai 2015. Atunci, fostul primar Marius Stan anunţa că acest amplu proiect a obţinut aprobarea Consiliului Tehnico-Economic, finanţarea urmând să se facă prin atragerea de fonduri europene.

În aprilie 2017, cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, Consiliul Local a aprobat documentaţia de avizare a lucrărilor şi indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul „Modernizare linii tramvai şi carosabil strada Siderurgiştilor şi strada 1 Decembrie 1918”, iar în februarie anul acesta hotărârea votată anul trecut a fost modificată tocmai pentru a răspunde exigenţelor cerute de ghidurile de finanţare europeană.

Cert este că, în bugetul Galaţiului pe 2018, pentru modernizarea acestei axe Siderurgiştilor – 1 Decembrie este alocată o sumă de 1.500.000 de lei din împrumutul contractat de Primărie la CEC Bank.

Citit 9257 ori Ultima modificare Joi, 12 Iulie 2018 00:10

10 comentarii

  • postat de Adrian Luni, 16 Iulie 2018 15:58 5.2.205.*** Link la comentariu
    0
    2

    Ce spatiu verde aberezei Flaviu pe Siderurgistilor sau 1 Decembrie? Niste garduri imbecile, de pe vremea lui Pazvante, au adunat mizerie, crescand iarba. De lene, primaria nicioadata nu a smuls/taiat iarba. Ala e spatiu verde? LOL Linia de tramvai e musai sa devina cale de circulatie pentru automobile. Unde sunt statii se va ocoli. Traficul este gatuit de masini parcate pe banda unu, vezi zona Ireg Doja, si nu numai. Nesimtiti care isi lasa dubele cu orele, chiar de dimineata cand e trafic infernal, gatuind tot traficul pe o singura banda. Sa nu mai vorbim de imbecilii cu scolile de soferi. Ies exact cand lumea se grabeste la job, sau duc copiii la scoala. Le le lene sa asepte o ora sa se ma decongestioneze traficul. Ce as dori sa se ia in calcul, o pista de biciclisti ce va face legatura cu Faleza....Ati auzit domnu Pucheanu? Daca mai vreti voturi din cartierele muncitoresti, bagati pista de bicilisti ca pe Tecuci ce se va lega de Faleza, sau macar pana pe la Casa Rosie. Vreau si eu sa ies cu baiatul pe biciclete, care are 10 ani, linistit pana la Faleza.

    Raportează
  • postat de Flaviu Joi, 12 Iulie 2018 17:17 209.141.45.*** Link la comentariu
    4
    5

    Spatiul verde de pe rutele de tramvai, acolo unde exista, langa calea de rulare a tramvaiului, acel spatiu verde sa fie plantat mai des, dar si ingrijit, exact asa cum exista in Cluj sau chiar in Nisa(Franta), unde arata exceptional calea de rulare a tramvaiului. Acolo in tarile civilizate unde exista tramvaiul ca mijloc de transport ecologic, civilizat, i se acorda o atentie deosebita, sporita acestui mijloc de transport ecologic si arata exceptional, senzational, calea de rulare a tramvaiului in orasele din tarile respective arata exceptional cu acea suprafata verde de langa sinele de tramvai. Sa faca la fel si la noi si sa ingrijeasca, sa sadeasca si sa faca mai des spatiul de verdeata de langa calea de rulare a tramvaiului.


    Dar asteptam tramvaiele noi pe care administratia locala le-a promis galatenilor ca le vor achizitiona pentru un transport public civilizat. Muncitori romani (locuri de munca petru romani) construiesc tramvaie Imperio moderne, chiar aici in tara noastra. Orasele Romaniei cumpara tramvaie noi Imperio produse la Arad. Galatiul de ce nu se alatura acelei liste de orase din tara noastra care cumpara tramvaie noi Imperio construite la Arad, orase care sprijina economia romaneasca cumparand ce producem, ce fabricam la noi in tara de catre muncitorii romani?

    Cat sa mai asteptam ca administratia locala (putere si opozitie) sa cumpere tramvaiele noi, moderne pe fonduri europene, tramvaie promise galatenilor pentru un transport public civilizat?

    Raportează
  • postat de HaHAa Miercuri, 11 Iulie 2018 22:26 95.76.3.*** Link la comentariu
    6
    10

    @Sistematizare
    Pe mine unul nu prea mă influențează într-un mod deosebit dacă circulă tramvai sau troleibuz. Totuși, am văzut că unii sunt iritați de problema asta cu tramvaiul - diminuarea rețelei de tramvai. Tramvaiul, ca vehicul în sine, este un foarte frumos tren intraurban, în special pentru pasionați. Dar, în ultimii ani și nu doar în România, a cam devenit un moft, mai ales pe străzile foarte circulate. Adică, ceea ce acești pasionați și/sau persoane ciufute din varii motive nu vor să înțeleagă este că șina de tramvai consumă o bandă pe care circulă doar tramvaiul!! Astfel, rămân două benzi pentru autoturisme. Dincolo de asta, toată lumea știe că românul respectă cu strictețe regulile de circulație... deci, "nimeni" nu-și va "parca" mașina "temporar" pe banda 1...
    Oricum, troleibuzul ar părea de departe o variantă mai bună, DAR... Există linie de tramvai modernizată acum câțiva ani din Micro 19 până în zona Spitalului de Copii. Dacă se scoate, tramvaiele vor putea circula doar pe această rută, iar depourile de tramvaie de la IREG și Autobaza Transurb (aproape de Spitalul de Boli Infecțioase) ar deveni INUTILE!! Tramvaiul merge doar pe șine, NU LEVITEAZĂ, NU ZBOARĂ pe un covor magic ca în Aladin. Și încă un alt motiv aproape la fel de important. Primăria cumpără 18 tramvaie noi (parcă atâtea erau...) ca să le înlocuiască pe cele vechi care circulă pe rute încă profitabile. Dacă Primăria, dar mai ales Transurb, dorea să extermine transportul pe bază de tramvai, nu mai depunea nicio documentație pentru achiziționare de material rulant după standarde europene.

    PS Încă o dată, pentru toți savanții-cititori de pe Viața liberă care susțin (fără niciun temei) tramvaiul... Bă, băieți... NU Primăria a închis și scos pe hârtie momentan linia de tramvai de pe Basarabiei! TRANSURB a spus FOARTE CLAR că este NERENTABILĂ!! Deci... și prin urmare... pentru ce dracu' să fi plătit Primăria bani (o parte de la bugetul local) pentru șina aceea de tramvai???! Ca să stea acolo să ruginească pentru că Transurb nu ar fi trimis oricum niciun tramvai???! Ha ha ha ha, sunteți patetici și ipocriți!!!! (Ghinion că nu sunt student la Psihologie, că-mi dădeam licența pe voi, și apoi masterul și doctoratul) Dar... dacă se punea șină și nu mergea vreun tramvai (oricum nu ar mai fi mers), ați fi zis că așa e PSD-ul, spală bani prin lucruri imaginare... HA HA HA HA
    Și mie îmi place tramvaiul, deși nu sunt pasionat. Dar când nu îi văd rostul, nu îi văd rostul, iar asta mă face superior tuturor semenilor mei din țara asta în formă de pește, unde fiecare individ gândește de n ori mai puțin ca un pește. Love u :PP

    Raportează
  • postat de Ulise Miercuri, 11 Iulie 2018 15:32 82.137.14.*** Link la comentariu
    4
    6

    2%. Din 21 000 000=420000euroi dă Consilieri local+dobânda legală la împrumut. dacă rambursează la timp Dar cum baieți peste 20 de luni sunt pe alte meleaguri de Banii ăstea se face numai studii de fezabilitate Și cu asta basta Ura și la Gară Fluvială să prindeți trenul de. Franța

    Raportează
  • postat de Sistematizare Miercuri, 11 Iulie 2018 12:12 84.117.41.*** Link la comentariu
    11
    25

    Cu banii pe care-i dati pt achizitionarea sinelor de tramvai (sinele sunt foarte scumpe)
    puteti cumpara trolebuze, in fond tot transport electric este, raman avantajele extinderii
    la 3 benzi a strazii, posibilitatea extinderii locurilor de parcare (cu adevarat)

    Raportează
  • postat de Ion Miercuri, 11 Iulie 2018 11:39 93.122.250.*** Link la comentariu
    2
    17

    Macar de ar fi asa...
    Sa nu fie doar vorbe!

    Raportează
  • postat de JUSTIŢIARUL Miercuri, 11 Iulie 2018 11:05 81.12.149.*** Link la comentariu
    5
    27

    Unde poate fi consultat acest proiect, ca ne-am saturat de proiecte gandite doar de niste smecheri din Primarie si pe care nu le putem vizualiza nici planurile macar.
    La fel s-a facut si pe artera de la CNMK unde se lucreaza acum, dupa indelungi intarzieri .
    Oare cand se autosesizeaza INSPECTIA de STAT in CONSTRUCTII Galati pentru lipsa panourilor de la santierele deschise in Galati. Sa vina in Tiglina1 in spate la A-uri sa vada ca nimeni nu stie ce se face acolo, nici macar executantii de acolo.

    Raportează
  • postat de abc Miercuri, 11 Iulie 2018 10:30 212.54.122.*** Link la comentariu
    10
    14

    Se poate scoate linia de tramvai ca sa iasa mai ieftin...parerea mea. Ca asta e trendul in Galati(vezi Str Basarabiei)...mai facem o afacere cu fierul vechi de la cele uzate....

    Raportează
  • postat de Iancu Jianul Miercuri, 11 Iulie 2018 09:07 188.24.201.*** Link la comentariu
    10
    7

    Mai bine puneti o axa rapida spre Vest! Nu mai sta nimeni sa creada pasul melcului uscat.... in Moldavia... vorb. cuiva! Cartile sunt facute, zarurile aruncate si betisoarele trantite... ca Romania sa se duca unde meritam multi dintre noi!

    Raportează
  • postat de Suzana Miercuri, 11 Iulie 2018 06:15 82.137.15.*** Link la comentariu
    11
    9

    Domnilor și Doamnelor dragi Tovarăși Democrați sa finalizat Drumulețul de centură ce duce la Tecuci Este o splendoare că după bombardament Acum cu fonduri europene nerambursabile (sanchi) mai dărâmăm o lucrare de 20 000 000de euroi Mai ușor cu Euroii lăsăm UE fără bani Mai bine văruiți blocul cu bătrâni de la. Gradina Publica faceți o pomană electorală pentru alegerile europarlamentare

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro