Transurb reduce posturile pentru că a depăşit fondul de salarii
Foto: Iulia Kelt

Transurb reduce posturile pentru că a depăşit fondul de salarii
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)
O nouă organigramă a companiei publice de transport, Transurb SA, cu 118 posturi mai puţin decât are acum, precum şi un nou stat de funcţii vor fi supuse aprobării săptămâna aceasta, în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local.

"Propunem spre aprobare modificarea structurii organizatorice a societăţii Transurb, astfel încât să corespundă cerinţelor reale de funcţionare a societăţii şi de creştere a performanţelor manageriale", se arată în documentele semnate de Consiliul de Administraţie al companiei publice de transport, acte care au ajuns în atenţia aleşilor locali.

De ce este nevoie de reorganizare

"Scoaterea din funcţiune şi casarea unui număr de 18 mijloace de transport (autobuze şi tramvaie) care nu mai corespund din punct de vedere al normelor tehnice şi siguranţei în exploatare", "scăderea veniturilor proprii din vânzarea de bilete şi abonamente ca urmare a facilităţilor aprobate prin HCL 74/2018", dar şi "depăşirea fondului de salarii prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli 2018", sunt trei dintre argumentele prezentate în "Referatul cu privire la modificarea structurii organizatorice şi a statului de funcţii", care a ajuns pe mesele consilierilor. La acestea se adaugă "reducerea activităţii de transport urban de călători", "reducerea numărului de kilometri cale de rulare aflat în întreţinerea Secţiei de Transport Electric", dar şi "punerea în aplicare a programului de eficientizare a societăţii aprobat de Consiliul de Administraţie".

Cum se modifică organigrama

"Din totalul de 958 de posturi prevăzute în ultima organigramă aprobată în octombrie 2016, se reduc 118 posturi vacante şi rămân 840 de posturi: 66 - TESA, 105 - personal operativ şi 668 - personal muncitor", scrie în documentaţia Transurb.

Cele mai mari schimbări vizează Secţia transport electric, unde se desfiinţează 54 de posturi: 30 de vatmani, patru electricieni exploatare staţii redresare, un inginer coordonator, un post de inspector exploatare trafic şi 18 posturi personal muncitor. La întreţinere şi reparaţii rămân 85 de posturi din 86, iar pentru exploatarea parcului auto sunt prevăzut 407 posturi, din care două TESA, 13 personal operativ şi 392 conducători auto.

În ceea ce priveşte conducerea, societatea va avea un director general, un director economic, un director exploatare şi un director tehnic.

Nu vor mai isponibilizări

În urmă cu o lună, restructurarea personalului societăţii şi acordarea unei corecţii salariale, care, conform contractului colectiv de muncă, trebuia plătită la 1 septembrie, generau tensiuni la Transurb, după cum aţi putut citi în "Viaţa liberă". La acel moment se vehicula o listă cu 70 de posturi de care societatea se putea lipsi.

"Nu se mai pune problema unei liste de disponibilizări, ci doar plecări pe cale naturală: pensionări şi demisii. Am găsit înţelegere şi la domnul primar, şi la domnul director general şi ne vom desfăşura activitatea în formula aceasta. Se face o reorganizare a societăţii. Numai în cursul anului 2018 au plecat 50 de persoane la pensie şi nu s-a mai angajat nimeni. Am avut şi demisii, pentru că oamenii pleacă în străinătate, unde sunt mai bine plătiţi", ne-a declarat liderul de sindicat George Preda. Acesta ne-a confirmat că mult-aşteptata corecţie salarială s-a plătit şi că oamenii sunt mulţumiţi.

Citit 7689 ori Ultima modificare Duminică, 21 Octombrie 2018 18:30

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.