Evaluaţi acest articol
(65 voturi)
32 comentarii

"Am plecat la drum, în acest mandat, cu obiectivul clar asumat de a transforma municipiul Galați într-un oraș modern, civilizat, prietenos și deschis. Am făcut primii pași odată cu modernizarea centrului, un proiect major de investiții care continuă, cu transformarea intrărilor în oraș și a cartierelor, cu accesarea de fonduri europene în toate domeniile și o nouă viziune pentru transportul public în comun. Pentru prima dată, grădinițele și școlile au propriile sisteme de încălzire, iar cetățenilor le-am oferit cele mai bune soluții pentru a nu mai fi dependenți de vechiul sistem de termoficare. Consider că orașul capătă acum o identitate, iar schimbarea este tot mai vizibilă" - Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați.

Investim pentru un oraș modern

Primăria municipiului Galați a derulat, în ultimii doi ani, investiții importante pentru modernizarea orașului și îmbunătățirea calității vieții cetățenilor. De departe, cel mai important proiect vizează modernizarea zonei centrale. Pentru prima dată, Primăria are o strategie de regenerare urbană pe care o pune deja în practică pentru transformarea orașului într-unul demn de secolul în care trăim, un proiect de peste 13 milioane de lei care a devenit, în mare parte, realitate. Potcoava de Aur și Piața Regală au fost complet reamenajate, iar în prezent se lucrează pe trotuarul străzii Brăilei, pe porțiunea cuprinsă între Prelungirea Traian și Domnească. Amplul proiect de modernizare a centrului va continua anul acesta cu reabilitarea pasajului pietonal Dunărea (peste 2 milioane de lei), a Parcului Mihai Eminescu (peste 4,1 milioane de lei) unde se lucrează deja, cu modernizarea străzii Domnească (aproximativ 4 milioane de lei), precum și cu modernizarea zonei dintre pasajul pietonal și strada Navelor. Este pentru prima dată când municipalitatea intervine pentru punerea în valoare a centrului orașului, în condițiile în care municipiului i-au lipsit un centru modern și o identitate.
Pentru că intrările în oraș reprezintă cartea de vizită a fiecărei comunități, Primăria a investit pentru amenajarea acestora, atât din punct de vedere peisagistic, cât și al nevoilor de trafic actual. A fost modernizată intrarea în oraș dinspre Brăila, prin refacerea carosabilului și a trotuarelor, amenajarea scuarului, a pistelor pentru bicicliști, traficul fiind fluidizat, grație unei investiții de aproximativ 4 milioane de lei. Pentru o transformare unitară, a fost reabilitată și strada Oțelarilor între intersecția cu bulevardul Galați și intersecția cu strada Brăilei. Intrarea în oraș dinspre Tecuci este și aceasta modernizată, extinsă la patru benzi, deja cu un sens giratoriu și altul care urmează a fi realizat în curând, pentru care se investesc peste 12 milioane de lei. Străzile Traian, Basarabiei, Leonida Zamfirescu, Cerealelor și Dr. Carnabel sunt câteva dintre arterele care beneficiază de lucrări de modernizare de peste 43 de milioane de lei.

Restructurarea urbană și reabilitarea infrastructurii de cartier

La inițiativa primarului Ionuț Pucheanu, pentru prima dată, municipalitatea a pus în aplicare un amplu program de reabilitare a infrastructurii de cartier. Proiectul a demarat în vara anului 2016, iar până în prezent s-a intervenit în cartierele Mazepa I, Mazepa II, Țiglina I, Țiglina II, în zona Aurel Vlaicu și I.C. Frimu. Străzi și trotuare neîntreținute de zeci de ani au fost astfel reabilitate, iar acolo unde spațiul a permis au fost create parcări și zone verzi. Programul este în desfășurare și va continua în toate cartierele, până când acestea vor avea un aspect îngrijit și civilizat. În cartierul Mazepa, în zona Școlii nr. 28, în locul garajelor demolate, a fost creată o parcare cu aproape 90 de locuri și o arteră de legătură între străzile Al. Lăpușneanu și Roșiori, investiție de 1,2 milioane de lei. Proiectul continuă cu reabilitarea infrastructurii de cartier, vechile chioșcuri au fost demolate, iar comercianții au acum la dispoziție spații pentru un comerț civilizat. În cartierul Mazepa se construiește prima parcare multietajată, cu bani de la bugetul local, un proiect de aproximativ 15 milioane de lei. Parcarea va avea 214 locuri de parcare, 50 de locuri pentru depozitare și 21 de stații de încărcare pentru mașinile electrice.
Proiecte de restructurare urbană și de reabilitare a infrastructurii de cartier sunt în desfășurare și în cartierul Țiglina I, în apropierea actualului sediu al Colegiului Național ”Al. I. Cuza”, unde se amenajează peste 80 de locuri de parcare și se reabilitează trotuarele și căile de acces.  După ani în care zona Colegiului Național ”C. Negri” a fost sufocată de garaje și de alte construcții hidoase, gălățenii din Țiglina II au acum o parcare generoasă, cu aproape 130 de locuri,  un parc și un loc de joacă pentru copii, grație unei investiții de aproape 2 milioane de lei. În plus, a fost amenajată și o alee carosabilă.
Un alt proiect de restructurare urbană, extrem de important, este cel din cartierul Țiglina I, din zona Colegiului Național „M. Kogălniceanu” (aproximativ 5 milioane de lei), unde, în locul garajelor demolate, Primăria amenajează 365 de locuri de parcare, o cale de acces care va lega strada Regiment 11 Siret de prelungirea bulevardului G. Coșbuc, un loc de joacă pentru copii, reface aleile, trotuarele și spațiile verzi.

Fonduri europene de aproximativ 300 de milioane de euro

Una dintre prioritățile actualei administrații este atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea și modernizarea orașului. Obiectivul este de a nu rata nicio axă de finanțare și a absorbi cât mai mulți bani europeni. Primăria a depus proiecte cu fonduri europene de peste 1,4 miliarde de lei (aproximativ 300 de milioane de euro) pentru obiective de investiții în toate domeniile. Cel mai mare proiect de infrastructură vizează extinderea și modernizarea Drumului de Centură, proiect derulat în parteneriat cu Consiliul Județean, în valoare de 135.196.480,11 lei, aflat în etapa de contractare. Al doilea proiect major de infrastructură este dedicat modernizării străzilor Siderurgiștilor și 1 Decembrie și a liniilor de tramvai aferente (aproximativ 100 de milioane lei), lucrări ce vor începe anul acesta, iar al treilea vizează modernizarea străzilor Traian Vuia, Henri Coandă și George Coșbuc și a liniilor de tramvai (peste 100 milioane lei).
Primăria Galați este în topul administrațiilor cu cele mai multe proiecte depuse și pe primul loc în Regiunea Sud-Est cu proiectele pentru creșterea performanței energetice a blocurilor, respectiv pentru 21 de imobile, dar și cu proiectele pentru modernizarea, reabilitarea și anveloparea a 14 unități de învățământ. În plus, pentru cartierul Țiglina II, există un proiect pentru construcția de la zero a unei grădinițe cu opt săli de grupă. Tot cu fonduri europene va fi modernizat și iluminatul public din trei cartiere (Mazepa, Țiglina I și Țiglina II), proiecte în valoare de 33.624.446 de lei, aflate în evaluare.
Pentru că sănătatea este o prioritate, Primăria acordă o atenție deosebită spitalelor din subordine, pentru care a pus la punct mai multe proiecte, aflate în diverse stadii de implementare și de evaluare. La Spitalul Clinic de Urgență Pentru Copii ”Sf. Ioan” vor fi modernizate, extinse și dotate compartimentul primiri urgențe și ambulatoriul, a căror valoare se ridică la 24 de milioane de lei. După ce a reușit, în 2017, să achiziționeze terenul și imobilul Spitalului Clinic de Obstetrică-Ginecologie ”Buna Vestire” (peste 5 milioane lei), municipalitatea poate acum să modernizeze unitatea sanitară, fiind depus un proiect în acest scop, în valoare de peste 16 milioane de lei. La Spitalul de Psihiatrie ”Elisabeta Doamna” va fi extins și reabilitat ambulatoriul de specialitate, grație unui proiect de peste 12,4 milioane de lei.

O nouă viziune pentru încălzirea populației și a școlilor

Sunt primarul care și-a asumat o decizie radicală, dar imperios necesară, privind închiderea vechiului sistem centralizat de termoficare, care, deși devenise de ani buni ineficient și generator de pierderi, fusese ținut în viață, artificial, cu sume colosale de la bugetul local, practic din banii tuturor cetățenilor. Am avertizat, în repetate rânduri, că urma o astfel de decizie, fără să poată cineva să spună că a fost luat pe nepregătite. Am făcut eforturi financiare și nu numai pentru a le asigura cetățenilor independența termică. Pentru prima dată, toate unitățile de învățământ din oraș au fost dotate cu sisteme proprii de încălzire” - Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați.
Primăria Galați a făcut un efort financiar de peste 17 milioane de lei numai în 2018 pentru ca toate școlile să devină independente de sistemul centralizat. Din cele aproape 100 de unități de învățământ, 62 nu aveau centrale termice la începutul anului 2018. Iar cetățenilor li s-au oferit două soluții. Pe de o parte, Primăria a sprijinit cu câte 3.000 de lei, din anul 2017 și până în prezent, 13.000 de persoane singure/familii pentru a-și achiziționa surse alternative de încălzire, iar pe de altă parte, a investit aproximativ 3 milioane de lei pentru transformarea celor 24 de puncte termice în microcentrale de cartier, care furnizează agent termic pentru circa 6.000 de apartamente și mai multe instituții publice.

Galațiul va avea, în sfârșit, un transport public modern

Fără a părea lipsit de modestie, pot spune că, pentru prima dată, Primăria are o strategie coerentă pentru modernizarea transportului public în comun, care presupune achiziția de mijloace de transport noi, dotate la standarde europene, și investiții pentru reabilitarea infrastructurii de transport, de la căile de rulare ale tramvaielor, până la extinderea și modernizarea transportului cu troleibuze. Am respins categoric, în repetate rânduri, achiziția de mijloace de transport second-hand” - Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați.
După ce au fost achiziționate cele 17 troleibuze noi (peste 31,5 milioane de lei), pentru prima dată, Galațiul va avea și 18 tramvaie moderne, 10 care vor fi achiziționate prin intermediul Ministerului Dezvoltării, iar 8 direct de către Primărie, de la S.C. Astra Vagoane Călători S.A. Este în implementare și sistemul de ticketing, de peste 26 de milioane de lei, iar anul acesta vor ajunge primele autobuze noi la Galați. A fost lansat la licitație contractul de achiziționare a 20 de minibuze noi pe care câștigătorul va fi obligat să le livreze în șase luni, iar în curând va fi scos la licitație și contractul pentru achiziția celor 50 de autobuze electrice hibrid.
Bineînțeles, există multe alte investiții finalizate ori aflate în derulare, pentru dezvoltarea orașului și creșterea calității serviciilor oferite cetățenilor, dintre care amintim primul centru de permanență, care a oferit deja servicii medicale pentru aproximativ 15.000 de persoane (în prezent, se lucrează la cel de-al doilea) și Centrul de Medicină Dentară Socială.

Patrimoniul, pus în valoare

Pentru prima dată după 1990, Primăria pune în valoare siturile arheologice, lăsate de izbeliște. După lucrări de cercetare arheologică, cu sprijinul Muzeului de Istorie și al Direcției pentru Cultură, municipalitatea a câștigat fonduri europene pentru punerea în valoare și includerea în circuitul turistic a sitului arheologic Tirighina-Barboși. Proiectul depășește 15 milioane de lei, iar finanțarea nerambursabilă este de peste 8,5 milioane de lei. Și la Cavoul Roman, și la Poarta Han, la inițiativa Primăriei, arheologii au făcut săpături pentru a scoate la lumină vestigii, aceste obiective urmând, de asemenea, să fie puse în valoare. Ansamblului urban strada Domnească i se va reda farmecul de altădată, atât prin investițiile de infrastructură aflate deja în derulare, cât și prin restaurarea unor clădiri de patrimoniu, cum este ”Casa Ghesov”, pentru care Primăria a obținut fonduri europene, investiția totală fiind de aproape 10 milioane de lei.

Galați - Smart City

În actualul mandat, s-au făcut primii pași pentru ca orașul să devină smart city. Pentru prima dată, s-au eliminat o serie de pași birocratici prin simplificarea procedurilor de obținere a certificatului de urbanism, utilizând platforma on-line lansată anul trecut. Un nou instrument de lucru, în sprijinul cetățenilor și al investitorilor, este emiterea Avizului Comun pentru obținerea rapidă a autorizației de construire. În plus, grație unui proiect cu fonduri europene, de aproximativ 4,4 milioane de lei, municipalitatea va avea un sistem informatic integrat de management al documentelor, datorită căruia cetățenii nu vor mai fi nevoiți să facă drumuri la Primărie pentru orice document, iar parcursul intern al actelor va fi monitorizat. Pentru prima dată, Galațiul are și propria aplicație mobilă, Galati City App, destinată locuitorilor și vizitatorilor orașului. Primăria a reușit să atragă și fonduri europene pentru instalarea de rețele Wi-Fi, în mai multe spații publice din oraș, cu acces gratuit.

Textele și imaginile prezentate în aceste pagini, precum și responsabilitatea pentru acuratețea lor aparțin în mod exclusiv Primăriei Municipiului Galați.

Citit 14647 ori Ultima modificare Luni, 25 Februarie 2019 18:42

32 comentarii

  • postat de Contribuabilul perfect Duminică, 03 Martie 2019 10:05 188.24.195.*** Link la comentariu
    0
    5

    Galațiul arată că după un bombardament. Trotuarele au devenit adevarate tranșee. Despre transportul public ce să măi vorbim... La orele de vârf ne apropiem de acel grad de încărcare cu pasageri ca pe vremea lui Ceauşescu.
    Felicitări PSD + ALDE! Țineți-o tot așa pentru a avea o depopulare masivă a orașului.

    Raportează
  • postat de Se zvoneste ca Duminică, 03 Martie 2019 05:53 82.78.254.*** Link la comentariu
    1
    3

    Se duce vorba prin oras , cumva bagati privatii cu autobuzele lor pe anumite traseie banoase , domn primar? Puteti confirma zvonurile care tot circula de la o vreme? De asta se face restructurare la Transurb?.

    Raportează
  • postat de anonimul galatean Joi, 28 Februarie 2019 21:07 78.96.83.*** Link la comentariu
    0
    13

    Un oras plin de gunoaie.In micro 17 nu sunt cosuri de gunoi

    Raportează
  • postat de DINCU Joi, 28 Februarie 2019 19:54 78.96.80.*** Link la comentariu
    0
    12

    cat de nesimtit trebuie sa fii ca sa susutii acest lucru????? unde sa vedem lucrarile????? toate facute ori sunt neterminate ori sunt praf. merge minciuna la psd de la capii partidului pana la coada acestuia . LA INDIGO MINCIUNI....

    Raportează
  • postat de Flory Miercuri, 27 Februarie 2019 21:58 109.166.134.*** Link la comentariu
    0
    13

    DAR STRADA LIBERTĂȚII CAND SE VA ASFALTA.IN PLANURI APARE ASFALTATĂ, DAR E CA DUPĂ RĂZBOI...????

    Raportează
  • postat de Alexuz Miercuri, 27 Februarie 2019 09:37 5.2.205.*** Link la comentariu
    0
    26

    Frumoase pozele cu realizarile. Tin sa il anunt pe primar ca aseara la ora 22:00 pe platoul de la Potcoava proaspat renovat nu ardea nici un led de pe stalpi. Probabil de aia nu avem lumina in oras ca vorbeste primarul si se ard becurile....ASA TARE SE FURA CURENT.
    Orasul parasit la propriu, stiti ca din 2011 pana astazi au plecat 50 de mii de oameni din Galati? Stiti ca suntem orasul cu cea mai mare pierdere de populatie din Romania? Stiti ca pe piata imobiliara exista aproximativ 10.000 de apartamente goale dintr-un total de 82.000?
    La revedere Galati!!!

    Raportează
  • postat de Alegător Miercuri, 27 Februarie 2019 08:19 92.180.45.*** Link la comentariu
    0
    15

    Daca au inceput celelalte partide locale (care nu au făcut vreo brânză) cu campania electorală, hai si PSD (care nu a terminat de distrus complet orașul)! Am avut parte de alesi, care de care mai rai, dar nici cu alegatorii nu pot să ma laud. Criteriile după care votează sunt cele mai ciudate din toată tara asta.

    Raportează
  • postat de Cetatean Miercuri, 27 Februarie 2019 06:56 82.78.254.*** Link la comentariu
    0
    18

    Tovarase Primar tare se vede ca va iubeste lumea , se apropie campania electorala de la anul ? Hm , tare cred ca oamenii sant suparati si pe buna dreptate ca vad cu ochii lor ce mizerie de nedescris e in orasul asta fara ca cineva sa-i traga de urechi cind fac santuri ,moloz peste tot , nematurat cu anii prin aleile cartierelor in care s-a contopit frunzele cu noroiul de nici picamarul nu il sparge, De ce in statia de la IREG Gradina Publica troneaza sta acele gropi imense cu balize si adinci pline de apa ? Chiar dimineata cind vii la asa zisul sevici nu puteti da o un ocol prin tot orasul si sa va mustruluiti subalternii , dar oricum din partea mea si a multora a-ti pierdut si increderea mea , asa ca articolul pare un pamflet la sfirsit de saptamina.

    Raportează
  • postat de Je Marți, 26 Februarie 2019 21:01 92.40.248.*** Link la comentariu
    39
    8

    Haideti sa fim mai optimisti.
    Sa nu mai fim atat de carcotasi si Gica contra la tot ce se incearca a face in Galati.
    Peste tot sunt lucruri bune cat si rele, asa si Galati e un oras si cu bune si cu rele.
    Daca noi nu credem in noi si in orasul nostru, nu o va face nimeni

    Raportează
  • postat de Akbar Marți, 26 Februarie 2019 19:40 188.24.251.*** Link la comentariu
    2
    67

    O fi smart doar pe Brailei si Domneasca. Sa le luam pe rand:
    1. Complexul Francezi - ruina, pericol public;
    2. Pasajul subteran - ruina;
    3. Viaductul - asfaltat ca dupa bombardament;
    4. Palatul Simion Gheorghiu - imensa ruina exact in "buricul" orasului;
    5. Hidosenia de cladire nefinalizata din Tiglina 1;
    6. Calea Prutului, dupa viaduct, Somalia curata;
    7. Hectarele de parloaga din zona pietei rusilor, adevarate santiere arheologice pentru "colorati";
    8. "Studiourile cinematografice apocaliptice" Mehid;
    9. strada Balcescu (vis-a-vis de Pestera) - pericol public;
    10. strada Arcasilor - plina de noroaie;
    Si, ultima, cu voia dvs...stimabila Faleza, cu megalomanicele blocuri, vilele stabanilor si binecunoscutul fenomen de alunecare.
    Galatiul se depopuleaza si imbatraneste. Asta se vede cu ochiul liber, la o simpla plimbare sau cand intri in orice magazin. Galatiul saraceste. Asta o vezi in "diversitatea" de treninguri suflecati, bascheti de 3 lei si geci cu puf, imbracaminte "all-season". Galatiul isi schimba "culoarea", orasul devine brunet, cu ochii negri, masliniu si cu barba de calugar.
    Un oras "cotropit" de pacanele, magazine SH, case de pariuri si de amanet, video-chat-uri, farmacii si macabrele magazine, pe care nu le vezi nicaieri pe planeta, cu cosciuge afisate in geam, la strada.
    Isi mai aminteste cineva de Gradina de Vara a cinematografului Central ? Dar de libraria din Centru ?

    Raportează
  • postat de Galatean Marți, 26 Februarie 2019 19:21 78.96.81.*** Link la comentariu
    1
    49

    Sa facem referire numai la ce spune acest om privitor la modernizarea intrarilor in oras:

    La intrarea dinspre Braila, avand in vedere ca acea panta da mari probleme la oprirea si pornirea in panta a vehiculelor, care urca si opresc la semafor, s-a facut un giratoriu subdimensionat, cu scuarele aferente, avand in vedere circulatia masinilor lungi si de mare tonaj, care, majoritatea, se duc pe centura, ocolind orasul, intrun spatiu unde soferii se chinuie sa se incadreze pe un carosabil la limita, incalecand bordurile,insuficient pentru aceele manevre!

    Si asta din cauza ca primarul, sau cei de la politia rutiera, nu au avut curajul sa puna problema acelei benzinarii care sta ca un rahat in mijlocul drumului, care, daca nu ar fi acolo, altfel ar fi fost geometria si arhitectura acelei intrari in oras, in special functionala, larga, cu semaforizare optima, corespunzatoare unei intersectii de mare rulaj auto, reducandu-se ambuteiajele si eventuale coliziuni intre vihicole!

    Si, nota bene, aici ar fi trebuit sfatul politiei rutiere, din punct de vedere tehnic, in colaborare cu arhitectul sef din primarie, vizand, biensur, arhitectura la intrarea intrun oras mare precum Galatiul!

    Nu trebuie sa ne intereseze a cui este acea obraznicie abuziva in mijlocul drumului; problema este unica: de interes comunitar, avand in vedere ca acel spatiu a fost luat samavolnic din proprietatea municiliului, in interesul unei firme si detrimentul comunitatii!

    De cine si de ce va este frica, domnule primar?!!

    Dar de demolarea cobstructiei din parcul Eminescu, unde o sa iasa un fiascoin final, sau de constructia din Tiglina fara autorizatie?!

    Si despre ce vorbiti domnule primar!

    Auzi?! Am facut intrari frumoase in oras pe bani multi!

    Numai acest exemplu ar trebui sa te determine la demisie impreuna cu arhitectul sef!

    Restul expunerea "ultra-academica"din materialul rusinos, plin de, o sa, vom face, am cheltuit, da, s-au cheltuit multi bani fara rost pe fantasmagonii de partid cu oameni habarnisti din partid, angajati pe salarii frumoase in primarie!

    Pana cand o sa fie bataia asta de joc, domnule primar?!!!!

    Raportează
  • postat de Marius Marți, 26 Februarie 2019 15:58 86.124.200.*** Link la comentariu
    0
    37

    Pai care transport în comun? Am lăsat o data mașina și am vrut sa vin cu autobuzul din tiglina pana în 39. Am pierdut o ora numai prin stație sa aștept autobuzul. În stația din 39 după jumătate de ora de așteptare m-am enervat și am luat-o pe jos. Asa ca nu-mi mai trebuie.

    Raportează
  • postat de Jan Marți, 26 Februarie 2019 15:39 109.166.135.*** Link la comentariu
    0
    46

    Nenea asta nu prea circula pe jos.
    Mergeti la Reno sa vedeti in ce fel arata trotuarele, mergeti pe Siderugistilor sa vedeti ce fel arata strada si linia de tramvai, metgeti pe cosbuc dela careffour catre metro sa veseti cel fel arata unul dintre cele mai mari bulevarde din Galati. Ce sa mai zic, mergeti oriunde in Galati si va faceti cruce cu 2 maini. astea nu sunt strazi de oras ci ulite de tara.
    De trotuare nu mai vorbesc. Cand trece autobuzul pe Str. Nae Leonard ridica un praf in spate de poti sa sprijii bicicleta pe el. Orasul devine o epava si ei se lauda.
    Cred ca le-a pus ceva in salariu.

    Raportează
  • postat de Geronimo Marți, 26 Februarie 2019 13:33 5.13.240.*** Link la comentariu
    0
    41

    Cu ceva ani in urmă, când și Galațiul era oraș, folkistul Alexandru Andrieș făcea ravagii cu cântecul "Ce oraș frumos, fabrici și uzine". Cam așa și cu "pam-flitul" emanat de dom' primar. Ca locuitor al urbei gălățene încep să cred că amnezia devine o izbăvire: nu te doare nimic și zilnic auzi numai noutăți. Chiar dacă numai bla-bla - uri.

    Raportează
  • postat de Gheorghe Marți, 26 Februarie 2019 12:39 81.12.149.*** Link la comentariu
    2
    31

    Cand o sa am APA CALDA acasa cum aveam inainte de a veni tu, atunci o sa ma gandesc data o sa te mai votez omule!
    Cat despre lucrarile din oras, mai las-o moale. Aproape toate sunt de o CALITATE INDOIELNICA si sunt facute doar de fatada
    Daca ai fi baiat destept ai proceda precum Primarul CHIRICA de la Iasi: te-ai lepada macar de satana voastra din PSD!

    Raportează
  • postat de Galatean Marți, 26 Februarie 2019 12:05 78.96.81.*** Link la comentariu
    3
    61

    Ce spune acest individ, ca, da, a fost ales primar, dar el saracu are capul prea mic pentru asa palarie!

    Doar se chinuie sa spuna din ce isi mai aduce aminte din promisiunile din campania electorala ca pe un program de administrare a orasului, ca de dezvoltare, stimabile, au trecut doi ani de cand putrezesti in fotoliul ala; orasul este jaf si pulbere, precum cel de guvernare din tara lui Dragnea, pe hartie: investitii ioc, cetatenii pleaca spre alte orase, iar tinerii, unii se drogheaza pe la cele 400 de video-chaturi, unica posibilitate de a ocupa un loc de munca, altii pa, tu-tu, spre alte meleaguri!

    Daca iei punct cu punct din scrierile "memorabile" din aceasta relatare umoristica, incerci sa mergi cu ziarul intro mana si cu o lumanare in cealalta, ca Diogene: caut un primar!

    Imi pare rau, dar fara sa jicnesc, zic:

    DU-TE acasa ca-i gata mamaliga; lasa fotoliul pentru un capabil, altfel oradul asta se va numi orasul bordura sau unda vesela de la semafoarele lui Stan, alt baiat de mingi in ale administratei locale!

    Raportează
  • postat de Antonas Liviu Marți, 26 Februarie 2019 11:35 5.13.136.*** Link la comentariu
    3
    55

    Unde in care loc ? Strazi desfundate, lucrari neterminate, un haos generalizat in circulatia rutiera.Domnule primar unde va uitati la Iasi, la Bacau, nu mai vorbim de orasele din Transilvania? Se cunoaste ca nu umblati pe jos prin Galati va e frica de huiduieli

    Raportează
  • postat de Diana Marți, 26 Februarie 2019 10:23 109.166.132.*** Link la comentariu
    3
    57

    Daaaa....chiar se vede un transport modern și civilizat in Galați!!! Poate doar din mașinile de serviciu ale celor cu funcții publice ....
    Pentru in ultimele săptămâni multe, multe amintiri comuniste m au copleșit ...autobuze atât de pline că se auzea ... ,,Hai, că mai încape unul!,,, Doar aerul lipsea din autobuz ...dacă își aduce aminte cineva de replica asta ...
    Sau sa stai în stație 25 minute pentru un autobuz care trebuia să treacă la 13 minute, ce contează că ai abonament in buzunar ...mai bine mai angajam niste controlori ...
    Mașini la care saracii șoferi se chinuiau 5 minute să închidă ușile și se oferea aerul condiționat , in avans pentru la vară ...
    Sau ,, noile mașini ,, de pe traseu care sunt mai bătrâne decât mine!!!
    Civilizat transport mai are Galațiul !!! Da și chiar traficul e mai liber în oraș...că asta s a promis ...mai ales când se întâlnesc două autobuze și trebuie să își lase loc ...
    Felicitări !!!

    Raportează
  • postat de Mihai Marți, 26 Februarie 2019 10:21 213.218.53.*** Link la comentariu
    3
    66

    Inca nu-mi dau seama daca articolul este un pamflet sau nu...

    Raportează
  • postat de Harabagiu Silviu Marți, 26 Februarie 2019 10:19 217.10.200.*** Link la comentariu
    1
    57

    Ce sa zic... Galatiul are o identitate care se contureaza, si da schimbarea e din ce in ce mai vizibila. Doar ca nu in ce spune Domnul Primar aici (fie vorba intre noi, se pare ca a inceput campania electorala). Identitatea Galatiului e de oras imbatranit, aproape mort. Oras izolat, fara atractivitate pentru investitii, din care tineretul isi face doar cap de pod sa plece.
    Desigur, nu e vina doar aDomnului Primar Pucheanu. E vina tutoror celor care s-au plimbat prin functii, incepand cu un vicepremier, pana la ultimii consilieri judeteni si locali.
    Daca vi se pare ca acum traiti bine in Galati, atunci probabil veti aprecia noua identitate expusa de Domnul Pucheanu. Daca nu, ar fi bine sa veniti la vot si sa alegeti alti oameni (din aia putini care au mai ramas).

    Raportează
  • postat de Alecu Votează Marți, 26 Februarie 2019 10:08 109.159.73.*** Link la comentariu
    1
    61

    Orașul are deja o identitate destul de clară, formată de câțiva ani, populația din ce in ce mai îmbătrânită, tinerii pleacă, “marii patroni se vaită prin media ca lipsește forța de munca, la fel cum lipsesc și salariile”; marea reabilitare a cartierelor este de fapt marea “cârpeală” și lista poate continua dar cu ce folos?

    Raportează
  • postat de Vasile Tudor Marți, 26 Februarie 2019 09:54 89.136.0.*** Link la comentariu
    1
    48

    Orasul Galati va avea identitate cand va alege o administratie profesionala si competenta, care va implementa in 4 ani:
    - Acces la infrastructura de transport care sa atraga investitiile;
    - Renuntarea la taxa de 10% pentru investitori (nerecunoscuta, dar solicitata de catre orice functionar;
    - Crearea de investitii in obiective de productie si turism, necesare generarii de locuri de munca pentru toate categoriile (dupa modelul oraselor din vestul Romaniei/Europei;
    - Finantarea prioritatilor (reiau - locuri de munca, educatie, sanatate, ordine publica orientata pe siguranta cetateanului si pastrarea curateniei (si impulsionarea activitatii politiei locale prin bareme conexe activitatilor de prevenire, nu pe sanctiuni, care genereaza reactie negativa si pierderea respectului);
    - Promovarea de specialisti in functiile de conducere, care sa-si cunoasca profesia, sa inteleaga fisa postului si sa fie remunerat in functie de obiectivele reale realizate. Pe acest segment, necesita formarea unei directii cu specialisti in scrierea si gestionarea de proiecte cu fonduri europene (stiu ca exista asa ceva, dar nu se vede, deoarece angajatii nu au probabil, criterii de apreciere/evaluare obiective) ex.: un specialist trebuie sa genereze 2-3 proiecte viabile si finantabile pe trimestru (nu coautor/participant);
    - Limitarea accesului politrucilor la locurile de munca din zona institutionala, inclusiv a pensionarilor proveniti din zone bugetare (care mai doresc sa lucreze) . Nu pot sa cred ca nu exista tineri specialisti, nu neaparat cu educatie vestica, dar cu o mentalitate noua, obligatoriu axata pe realizari, pe construirea unui oras nou (cum vrem toti „ca afara”) si nu pe excursii, masini/genti de lux pentru posturi ce presupun ;
    - Crearea acelor zone de agrement si bazine de innot (asa cum fac si investitorii privati, cu proiecte finantate de UE);
    - Investitiile in zona reabilitarii strazilor/blocurilor, sa fie bazate pe calitate, garantie 10 ani, utilizarea de solutii/proiecte bazate pe rezistenta (platforma de beton armat, avand in vedere solul problematic, asfalt de calitate superioara, sau granit (dar nu placi/dale din compozit ce imita granitul, sunt alunecoase iarna si se sparg fara motiv – a se vedea pe str. M. Bravu si in viitor zona centrala a orasului);
    - Fiecare functionar din Primarie sa primeasca in responsabilitate o alee/strada, pe care sa o monitorizeze saptamanal, si in functie de problemele identificate/semnalate/rezolvate, sa fie motivat financiar (ex.: fisuri si gropi in asfalt/pamant, degradare locuri de joaca, observare grupuri de tineri galagiosi, animale comunitare, proprietari de animale de companie ce nu-si respecta obligatiile la plimbarea acestora pe spatiul public, garaje neutilizate, sau care pot fi demolate pentru crearea de locuri de parcare, canalizari fara capac, trotuare degradate, copaci uscati sau ce pot genera evenimente, identificare anomalii la statiile de transport in comun, inclusiv amplasare neconforma, etc);
    - Monitorizarea video permanenta a strazilor si intersectiilor, respectiv a locurilor publice, statiilor de autobuz (necesara prevenirii actelor antisociale si asigurarii sigurantei cetateanului (eventual prin determinarea hotilor si a celor ce nu respecta legea sa emigreze ei, si nu noi)!
    - Etc, etc… (trebuie sa merg la serviciu, dar mai pot fi completate idei)!

    Raportează
  • postat de Lorelei Marți, 26 Februarie 2019 09:51 84.117.43.*** Link la comentariu
    1
    40

    Domnu' Primar, stalpul de la trecerea de pietoni din intersectia Balcesu-Domneasca este intr-o pozitie de zici ca-l trage gravitatia.....
    Cainii maidanezi ce facem cu ei?
    Dar faptul ca la noi in IFR la trecrea de pietoni din intersectie de la giratoriu e plina se noroi pe bordura? Trebuie efectiv sa sarim de pe pavaj in strada.

    Raportează
  • postat de Florescu Mielu Marți, 26 Februarie 2019 09:44 188.24.206.*** Link la comentariu
    3
    44

    Minciuni si dezinformare.S-au facut sau au inceput multe lucrari dar il invit pe Dnul Primar la o plimbare prin oras la lucrarile amintite de dansul sa vada calitatea sau nefinalizarea lor plus ca lasa de dorit conceptie desrpre urbanism, integrare, arhitectura moderna.....

    Raportează
  • postat de Bogdan Ion Marți, 26 Februarie 2019 08:54 5.13.240.*** Link la comentariu
    5
    52

    Omule, ai probleme la mansarda. Nu te mai faci bine. Ai ajuns sa refuzi adevarul si ti-ai construit o realitate paralela in care orasul Galati este frumos si infloritor si nicidecum un oras pe care tu si PSD l-ati transformat in cel mai mare dezastru al Romaniei din ultimii ani.
    Rusine Pucheanu, rusine PSD.

    Raportează
  • postat de Marian Marți, 26 Februarie 2019 08:02 213.233.103.*** Link la comentariu
    5
    42

    Daca pun doua poze din tiglina 3 ...numai modern nu e orasul

    Raportează
  • postat de Cetatean galatean Marți, 26 Februarie 2019 07:39 109.166.132.*** Link la comentariu
    4
    48

    Ok! Nu te mai votez...daca asta te intrebi!...Hai adio!

    Raportează
  • postat de Vlaico Marți, 26 Februarie 2019 07:17 188.24.216.*** Link la comentariu
    4
    50

    Tare frumos mai sună. Dar de fiecare dată când ies sau intru în orașul ăsta SMART, îl înjur pe primarul nostru când intru in sensul giratoriu dinspre Tecuci. Cu stimă, când te apuci de o treabă, o duci până la capăt și după aceea te apuci de alta.

    Raportează
  • postat de Cetatean Marți, 26 Februarie 2019 06:49 188.24.197.*** Link la comentariu
    4
    37

    Promisiuni si atat Ca sa achizitionezi mijloace de transport noi trebuie sa ai si sosele bune altfel o sa stea cu randul la reparatii de bune ce sant si executarea tronsonului Casa Rosie -Bariera Traian o sa dureze ani buni ,

    Raportează
  • postat de marius Marți, 26 Februarie 2019 06:26 79.116.107.*** Link la comentariu
    4
    51

    Marea problemă este că această schimbare o vede doar el si cei câțiva acoliti ai lui. Orașul este plin de șanțuri, gropi , siguranta cetățeanului este aproape de zero. Si cel mai trist este ca nu se întrevede nimic. Poate de la biroul lui pare altfel , dar daca ar face ceva pasi pe jos si ar vorbi cu oamenii, ar vedea că lucrurile nu sunt asa roz cum ii place lui sa vada. Asa ca , dacă i-au murit laudatorii sa mai ne lase cu imaginea pe care o vede doar el singur.

    Raportează
  • postat de basarab paltanea Marți, 26 Februarie 2019 05:34 188.24.238.*** Link la comentariu
    6
    40

    normal ca i vizibila, la citi copaci ati taiat.....

    Raportează
  • postat de george Marți, 26 Februarie 2019 02:19 185.45.177.*** Link la comentariu
    4
    45

    Bai baieti de la PSD, in varful pomului la voi sta Valcov si Dragnea ... ce sa mai vorbim ... Bomboanele de pe coliva !
    Ce naiba ma, ceva rusine mai aveti ? Va dati seama ca sunteti complici si sunteti tratati toti la fel ... e omenesc sa facem asta, corect? Sunteti toti la fel, cum va aplaudati unii pe ceilalti ... bleah.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.