Transurb achiziţionează 40 de autobuze Euro 6. Contract scos la licitaţie

Transurb achiziţionează 40 de autobuze Euro 6. Contract scos la licitaţie
Evaluaţi acest articol
(24 voturi)

În condiţiile în care autobuzele societăţii Transurb cedează tot mai des pe trasee şi cu greu mai pot fi reparate, până luni, 25 martie, compania aşteaptă oferte în cadrul licitaţiei deschise lansate ieri pentru achiziţia a 40 de autobuze noi, Euro 6, de mare capacitate, destinate transportul public local de persoane. Valoarea totală estimată a contractului este de 42.750.000 de lei fără TVA, iar criteriul de atribuire - "cel mai bun raport calitate - preţ".

După scandalul pe care l-a stârnit, la finele anului trecut, licitaţia lansată pentru achiziţia a 30 de autobuze SH, procedură anulată în cele din urmă, compania publică de transport local Transurb SA organizează acum o licitaţie pentru cumpărarea a 40 de autobuze noi. Este vorba, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), despre 40 de autobuze urbane Diesel noi, de mare capacitate, EURO 6, de aceeaşi marcă, tip şi cu acelaşi producător, destinate transportului public local de persoane din municipiul Galaţi.

Cum vor arăta

"Cele 40 de autobuze vor avea, fiecare, lungimea de 12 metri şi o capacitate de transport de minimum 85 de persoane (pe scaune şi în picioare), din care minimum 25 pe scaune (plus un loc pentru un scaun rulant şi un loc pentru conducătorul auto). Vehiculele vor fi dotate cu aer condiționat, afişaj de tip LED, sistem de supraveghere video şi validatoare de card compatibile cu sistemul de ticketing ce urmează a fi implementat în Galați. De asemenea, autobuzele vor avea podeaua joasă şi vor fi prevăzute cu rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilități (plus buton exterior de deschidere pentru aceste persoane)", se precizează într-un comunicat de presă transmis de Transurb.
Potrivit datelor din SEAP, se cer îndeplinirea unor condiţii de fiabilitate, securitate, confort şi protecţie ambientală la nivelul normelor europene actuale, mentenanţă scăzută şi accesibilitate uşoară la agregatele şi subansamblurile componente. Ofertanţii trebuie să facă dovada că au furnizat în ultimii cinci ani produse similare.

De unde bani

"Valoarea totală estimată a achiziției este de 42.750.000 lei (fără TVA). Sumele necesare vor fi suportate de Transurb SA, prin contractarea unui credit bancar, în care Primăria municipiului Galați va fi garantul societății", se precizează în comunicat. Durata contractului este de 120 de luni.

Ce spune managerul Transurb

"Consider că achiziționarea acestor 40 de autobuze este un prim pas necesar în strategia pe care am gândit-o în vederea modernizării parcului auto şi îmbunătățirii serviciilor de transport public. La acesta se adaugă achizițiile pe care le va face Primăria Galați (20 de minibuze, 50 de autobuze şi 18 tramvaie). Investițiile vor schimba felul în care se desfăşoară transportul în comun şi ne vor da ocazia de a schimba percepția gălățenilor despre societatea pe care o manageriez", a declarat directorul general al Transurb, Mihai Cadinoiu.

Ce mijloace noi de transport vom avea

Aşa cum aţi putut citi în "Viaţa liberă", Primăria municipiului Galaţi a lansat o licitaţie pentru cumpărarea a 20 de minibuze noi şi aşteaptă ofertele până pe 18 martie. De asemenea, Galaţiul ar urma să beneficieze de 18 tramvaie noi, cumpărate cu fonduri europene.

Citit 6064 ori Ultima modificare Miercuri, 27 Februarie 2019 12:31

10 comentarii

  • postat de tudore9
    Duminică, 03 Martie 2019 05:47
    82.78.254.***
    Aveti grija si de data asta poate uitati sa faceti dosarul incomplet ca si data trecuta si iar va mai trece un cincinal si tot asa ramaneti doar promisiunile , ca privatul am inteles ca va intra pe traseie pe usa din dos , de ce? In stilul asta se face restructurari ca sa bagati privatii cu autbuzele lor pe traseie.
    1
    0
    Raportează
  • postat de cetatean
    Joi, 28 Februarie 2019 19:52
    78.96.80.***
    transurb sa verifice mai intai mersul celor existente . dupa ce au afisat un program de mers pentru inceput ca sa dea impresia ca vor respecta aceste grafice la acest moment soferii au revenit la vechile obiceiuri nesimtite de a circula oricum , adica la pauze de 30 de minute apoi vin la rand. cine verifica??????? ca de altfel la bilete au foarte multe controale.
    1
    0
    Raportează
  • postat de Vlad T.I.
    Miercuri, 27 Februarie 2019 13:49
    89.121.200.***
    In sfarsit, o stire pozitiva pe care o asteptam de mult!
    0
    3
    Raportează
  • postat de VanDamTramvam
    Miercuri, 27 Februarie 2019 11:26
    81.12.149.***
    La Transurb nu Directorul de acolo conduce compania, ci Primarul si cei 2 Viceprimari, in special Sorinache isi baga coada...
    Cand toata lumea renunta la vehicule pe motorina ei s-au trezit acum sa cumpere autobuze Diesel poluante!
    Halal management public in Galati!
    3
    3
    Raportează
  • postat de Suzi quatro
    Miercuri, 27 Februarie 2019 09:30
    82.137.12.***
    CUM DURATA CONTRACTULUI ESTE DE120 DE LUNI? ADICĂ 4 AUTOBUZE NOI PE AN?IN 10 ANI LUMINĂ AUTOBUZELE DIN ANUL 1 SUNT SH BUNE CA CELE OLANDEZE DE AZI /// TRĂIASCĂ CEC CA ARE FILIALĂ LA GALAȚI/// CURG BANUTII DIN CEC CA APA DUNĂRII LA PLAJA INAUGURATĂ IN2025
    1
    6
    Raportează
  • postat de Alin19
    Marți, 26 Februarie 2019 19:34
    86.124.204.***
    In sfarsit,dar sper sa le avem mai repede,anul asta si nu la Pastele Cailor!Avem mare nevoie de autobuze noi si pe traseee 11,22,18,17,28 nu numai pe 102 ca nu toti au nevoie sa mearga cu 102 unde sunt masini noi si de calitate(troleele)
    Ar fi o decizie buna,decizie care ma mira si nu ma mira,ca tot vine campania electorala.
    1
    12
    Raportează
  • postat de Teach
    Marți, 26 Februarie 2019 18:39
    86.124.204.***
    "ungimea de 12 metri și o capacitate de transport de minimum 85 de persoane (pe scaune și în picioare), din care minimum 25 pe scaune (plus un loc scaun rulant și un loc conducător auto)."

    dar alea fara loc de conducator auto cum sunt ... mai scumpe sau mai ieftine ... intreb si eu pt un prieten :P
    4
    5
    Raportează
  • postat de Calator
    Marți, 26 Februarie 2019 15:10
    188.24.197.***
    Pai vine campania din urma si hopa si cu realizarile pe hartie ca pina se liciteaza mai trec un cincinal La mai mare Tovarasi.
    2
    14
    Raportează
  • postat de Paul_7
    Marți, 26 Februarie 2019 13:44
    109.99.0.***
    -exista fonduri europene nerambursabile - dar pentru asta trebuiesc in primarie si oameni capabili, nu numai rude si cumetrii de partid care nu stiu nici sa numeroteze corect o documentatie. -vezi: https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/121276-cum-a-ratat-galatiul-finantarea-nerambursabila-pentru-50-de-autobuze-noi
    - dar presupunem prin absord ca sunt in stare sa faca un studiu de fezabilitate si un dosar ok sa primeasca fonduri europene nerambursabile, ce ar avea ei de castigat? fondurile europene nerambursabile sunt verificate de diferite comisii europene, si nu se mai pot da licitatiile asa usor firmelor de casa ale primariei si apoi pe timpul derularii contractului sa mai gaseasca N artificii sa mareasca pe parcurs valoarea contractelor si realizarea de mantuiala a lucrarilor/serviciilor
    -mai simplu facem credit, licitatia este castigata de cine trebuie prin adaugarea in caietul de sarcini a unor conditii cu dedicatie pentru X sau Y, apoi "comisioanele" ajung unde trebuiesc si prostii platesc prin majorari de impozite in cativa ani
    0
    26
    Raportează
  • postat de maricel
    Marți, 26 Februarie 2019 12:03
    82.137.15.***
    iar afaceri ale domnului primar...pe banii prostilor....
    cand exista fonduri europene.....nerambursabile pentru asa ceva....vezi clujul...
    ai nostri alesi cumpara cu credit de la banca girat de primarie....sa platim noi prostii ani de zile de acum incolo
    pe ultima suta de metri de mandat mai face si dom primar ceva la buzunar....ca alt mandat nu mai pupa
    asta e primul si ultimul....
    7
    46
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.