50 de microbuze şi 4 trasee în plus

50 de microbuze şi 4 trasee în plus
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Deşi autorităţile au făcut urechea toacă, operatorii de transport privat din Galaţi nu renunţă la revendicările lor.

În virtutea dreptului de a fi consultaţi de autorităţile locale, prevăzut în Legea serviciilor de transport public local, operatorii din Galaţi au remis redacţiei noastre o nouă scrisoare deschisă adresată primarului şi Consiliului Local.

Epistola este semnată de 8 firme de transport: ACJ Globe Tour, Relajcar,  Comsamo, Sogitour, Bădilaş Com SNC, Transdan, Andry şi Transcris. Este vorba de operatorii care realizează în prezent transport public local de persoane pe cele 26 de trasee concesionate în 2005.

Din start, operatorii atrag atenţia primarului Dumitru Nicolae şi Consiliului Local că scrisoarea lor deschisă „nu trebuie interpretată ca o măsură de forţă sau un protest al operatorilor, ci ca un sprijin acordat în scopul îmbunătăţirii serviciului public de transport local având în vedere experienţa acumulată în cinci ani de activitate”.

Operatorii consideră că reducerea numărului de trasee de la 20 la 11, inclusiv a capacităţii de transport de la 500 de microbuze la 170, începând din luna mai, în nici un caz nu va conduce la îmbunătăţirea activităţii de transport în municipiu, ci, din contră, va crea numai probleme.

De ce călătorii merg în picioare?

Primul argument al semnatarilor scrisorii deschise este acela că, deşi există un număr semnificativ de microbuze pe trasee, sunt perioade ale zilei când acestea nu satisfac necesarul de transport, motiv pentru care unii şoferi de microbuze sunt surprinşi în trafic cu călători în picioare şi sunt amendaţi conform legii.

„Reconfigurarea reţelei de transport prin reducerea unui număr însemnat de trasee va conduce, în mod evident, la restrângerea accesului la mijloacele de transport public a unor zone locuibile şi industriale îngrădindu-se dreptul cetăţenilor la serviciul public garantat prin lege”.

„Reducerea are loc într-o perioadă în care reţeaua traseelor principale de tramvaie ale Transurb este nefuncţională în cea mai mare parte a oraşului. Lucrările de reparaţii prin programul ISPA impun folosirea unor mijloace de transport cu gabarit redus, aşa cum sunt microbuzele”, scriu operatorii.

Măsuri injuste

Din argumentele invocate nu lipseşte nici cel privind şomajul care îi pândeşte pe cei care au condus până acum microbuzele, şomaj care nu se justifică nici economic, nici social. 

„Măsura de reducere nu se justifică în această etapă fără a se lua alte măsuri complementare de îmbunătăţire a serviciului de transport, motiv pentru care solicităm completarea reţelei de transport cu patru trasee şi 50 de microbuze”.

„Suntem convinşi că veţi dispune reanalizarea studiului de oportunitate şi a programului de transport nefiind de neglijat şi faptul că transportul cu microbuzele nu necesită cheltuieli de investiţii sau subvenţii din partea bugetului local”, se arată în finalul scrisorii deschise a operatorilor de transport.

Citit 2533 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.