Bube financiare în capul Primăriei Galaţi

Bube financiare în capul Primăriei Galaţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Administraţia locală nu a încasat 199.182.300 lei, din concesiuni şi închirierea unor terenuri proprietate privată * În schimb, a plătit  1.409.400  lei pe salarii, indemnizaţii de conducere ilegale şi plata unor cheltuieli de judecată * Raportul Curţii de Conturi mai arată şi alte nereguli, precum servicii care „se calcă reciproc pe bătături”, precum Serviciul de audit public intern şi Serviciul de Control Financiar de Gestiune Asociaţii de Proprietari *

Raportul Camerei de Conturi Galaţi privind finanţele publice locale pe anul 2008 scoate la iveală o serie întreagă de bube financiare în capul Primăriei municipiului Galaţi.

Cele 20 de pagini ale raportului publicat recent pe site-ul acestei instituţii (www.curteadeconturi.ro) se referă la judeţul nostru, dar  aproape că nu există capitol de probleme şi greşeli în care municipalitatea să nu fie amintită că a călcat strâmb, cu sume consistente.

Primăria Galaţi se face vinovată, potrivit raportului, de drepturi de natură salarială acordate fără bază legală şi documente justificative oferite fie propriilor angajaţi, fie unor instituţii şcolare, cheltuieli de judecată foarte mari plătite din credite bugetare şi neîncasarea unor chirii şi concesiuni.

Verdict, vinovată!

Curtea de Conturi a găsit Primăria vinovată de nerespectarea prevederilor legale referitoare la administrarea şi gestionarea patrimoniului public şi privat.

Concret, pentru neinventarierea anuală şi nereevaluarea patrimoniului, Primăria figurează cu suma de 21.572.000 lei.

Municipalitatea este acuzată şi de efectuarea de înregistrari tehnico-operative şi contabile eronate care au condus la denaturarea veniturilor, cheltuielilor şi a patrimoniului public şi privat cu suma de 32.451.000 lei, dar şi de încălcarea prevederilor referitoare la achiziţii publice.

Abateri costisitoare

La secţiunea „Abateri generatoare de venituri suplimentare datorate bugetelor publice”, Primaria municipiului Galaţi, ordonator principal de credite, este trecută cu suma totală de 199.197.600  lei.

Nu mai puţin de 199.182.300 lei reprezintă bani pe care nu i-a încasat din concesiuni şi închirierea unor terenuri proprietate privată a Primăriei.

Alte 4.700  de lei reprezintă penalităţi de întârziere pentru neîndeplinirea culpabila a obligaţiilor din unele contracte.

Unde s-au dus banii?

Primăria a dat 1.409.400 lei pe salarii, indemnizaţii de conducere ilegale şi plata unor cheltuieli de judecată, fiind acuzată de Curtea de Conturi de abateri de la legalitate, generatoare de prejudicii.

Suma de 715.800  lei se regăseşte la patru ordonatori terţiari de credite din subordine Liceul de Marină, Grupul Şcolar Radu Negru, Liceul de Artă şi Şcoala nr. 10 „Petre Ţuţea” - şi reprezintă drepturi de natură salarială acordate fără bază legală şi documente justificative.

Alte 165.700  lei reprezintă indemnizaţii de conducere (158.200 lei) şi diferenţe salariale acordate fără bază legală (7.500 lei).

Nu mai puţin de 693.600  lei sunt rezultatul efectuării unor plaţi din credite bugetare pentru achitarea unor cheltuieli stabilite de instanţele judecătoreşti, pentru nepunerea în executare a unor hotărâri judecătoreşti, fără a face vreun gest de recuperare a acestora de la persoanele vinovate.

Controale cu proprii angajaţi

Curtea de Conturi reproşează Primărei că a utilizat auditorii interni pentru a face controale la servicii şi structuri care au proprii lor auditori.

Mai mult, Serviciului de audit public intern i s-a dispus efectuarea verificării unor reclamaţii si sesizări privind asociaţiile de locatari (acţiuni interzise de lege), în condiţiile în care există deja Serviciul Control Financiar de Gestiune Asociaţii de Proprietari.

Nici cei auditaţi nu s-au sinchisit prea mult de rapoartele primite. Doar 54 de recomandări din cele 165 au fost puse în practică, adică un procent de numai 32,7%.

Citit 1417 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.