Evaluaţi acest articol
(30 voturi)
5 comentarii

UPDATE. O asociere de firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu a fost desemnată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) câştigătoare a licitaţiei organizate pentru proiectarea şi execuţia marii centuri ocolitoare a Galaţiului, cu o ofertă de 705.282.636,69 de lei fără TVA. Potrivit anunţului făcut de CNAIR, este vorba de asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL, care a acumulat un punctaj total de 100 de puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a făcut public rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea şi construirea Variantei de ocolire Galaţi, cunoscută drept marea centură ocolitoare, în cursul zilei de vineri.

Aşa cum aţi putut citi în ziarul "Viaţa liberă", procedura a fost suspendată de trei ori până să poată fi depuse ofertele. Pentru contractul cu o valoare estimată de estimată de 899.555.992 de fără TVA, au intrat în competiţie cinci ofertanţi: asocierea SC Arcada Company SA - Terna SA, asocierea Astaldi SPA - SC Tancrad SRL, asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnotrade SRL şi firma Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi. Criteriul de atribuire a fost cel mai bun raport calitate-preţ.

"Ofertantul desemnat câștigător este asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL, cu preţul de 705.282.636,69 de lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și, respectiv, după soluționarea tuturor contestațiilor/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire", precizează CNAIR.

Cine este asocierea câştigătoare

În afară de faptul că sunt controlate de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu - considerat unul dintre cei trei regi români ai asfaltului - firmele câştigătoare "se numără printre cei mai activi jucători de pe piaţa construcţiilor", după cum scrie presa naţională. 

În decembrie 2011, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a recepţionat lucrările de reabilitare a Drumului Naţional 12 Chichiş - Bixad (judeţul Covasna), cu o lungime de 41 de kilometri, în valoare de aproape 108 milioane de lei, executate de firmele Spedition UMB şi Tehnostrade.

În martie anul trecut, într-un punct de vedere transmis la solicitarea CNAIR, compania Spedition UMB preciza că informațiile prezentate în spațiul public, privind lipsa muncitorilor și a utilajelor de pe șantierul Variantei Ocolitoare Bacău, sunt false. "Subliniem faptul că Spedition UMB este un constructor român care are o îndelungată experiență în lucrările de infrastructură mare din România. Această companie a demonstrat de nenumărate ori seriozitatea și capacitatea constructorilor români de a executa lucrări de cea mai bună calitate", preciza CNAIR.

Potrivit www.g4media.ro, numai în luna iunie 2020, firmele de construcții deținute de familia Umbrărescu şi-au adjudecat contracte publice în valoare de 2 miliarde de lei, în urma licitaţiilor organizate de CNAIR: lotul Zimbor - Poarta Sălajului, parte din Autostrada Transilvania, și tronsoanele 3 și 4 din Drumul expres Craiova - Pitești. Mai mult, g4media.ro anticipa nu doar câştigarea Variantei de ocolire Galaţi, ci şi a drumului expres Brăila - Galaţi!

Subcontractanţi

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnotrade SRL are următorii subcontractanţi: Electromontaj SA, Elektra Invest, Pirotehnic OSB, Muzeul Olteniei Craiova, Cis Gaz, Egas şi Eckon CEI SRL, şi un terţ - D P Consult.

Varianta de ocolire ar urma să lege Giurgiuleştiul de localităţile Vânători şi Traian. Conform documentaţiei prezentate, investiţia ar urma să se deruleze astfel: 12 luni pentru proiectare şi 42 de luni pentru construcţia şoselei, în lungime de 33,6 km. Garanţia lucrărilor este de 120 de luni.

Proiectul ar urma să fie finanţat cu bani europeni, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.


Cine va construi marea centură ocolitoare a Galaţiului. S-a desemnat asocierea câştigătoare | ASOCIEREA SA&PE CONSTRUCT SRL - SC SPEDITION UMB SRL - SC TEHNOSTRADE SRL a fost desemnată câştigătoarea contractului de proiectare şi execuţie a Variantei de Ocolire Galaţi, cu preţul de 705.282.636,69 de lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică. Anunţul a fost făcut printr-un comunicat de presă emis de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Lungimea Variantei de Ocolire Galați - marea centură ocolitoare a oraşului - este de 33,6 km.

Durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare şi 42 de luni perioada de execuție a lucrărilor, iar perioada de garanţie a lucrărilor este de 120 de luni.

„Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, precizează CNAIR.

Vom reveni.

Citit 7893 ori Ultima modificare Vineri, 07 August 2020 11:03

5 comentarii

  • postat de Horia Marți, 11 August 2020 21:24 185.253.121.*** Link la comentariu
    0
    0

    Marea centura ocolitoare = Marea izolare a Galatiului.

    Cu ce ne ajuta aceasta "mare centura ocolitoare" pe noi galatenii?
    Se decongestioneaza cumva traficul de pe actuala centura Galatiului?
    La ce ajuta daca leaga Giurgiulestul de comuna Traian?

    Raportează
  • postat de Marius Sâmbătă, 01 August 2020 15:03 82.137.15.*** Link la comentariu
    2
    16

    Transfăgărășanul a fost făcut în 4 ani, 91 km din cei 151 km, din 70 pana în 74.ceea ce este prezentat în articol, 30 și puțin km în aproape 6 ani cu proiectare cu tot este un termen imens! Firme, subcontractori cu angajați de mana a doua pe salariul minim... Etc... De asta suntem unde suntem! Sunt multe de spus dar nu am chef sa le mai spun pentru ca sunt satul de....

    Raportează
  • postat de Georgel Sâmbătă, 01 August 2020 10:52 185.100.87.*** Link la comentariu
    0
    26

    Multe confuzii s-au creat cu această nouă lucrare numită ”Centura mare”, ocolitoare a Galațiului, pe care mulți au confundat-o cu lucrarea de lărgire a centurii actuale a Galațiului, prin ricoșeu redenumită ”Centura mică”. Slavă Domnului că acum aflăm că ”varianta de ocolire ar urma să lege Giurgiuleştiul de localităţile Vânători şi Traian”. Ori, atenție, comuna Traian este hăt departe, dincolo de Șendreni!

    Din păcate și acum s-a creat o nouă confuzie cu cele „800 de imoble”, ce ar urma să fie expropriate conform articolului anterior din 18.07.2020, deoarece omul de rând înțelege prin cuvântul ”imobile” gospodării cu case și curte, în timp ce juriștii înțeleg prin ”imobil” orice proprietate compusă din teren, indiferent dacă are ceva construit pe el sau nu. Prin urmare, în continuare rămâne o mare necunoscută câte proprietăți, din cele 800, sunt doar simple terenuri agricole și câte sunt case cu curte?

    Este foarte important acest amănunt, deoarece vorbim de terenuri agricole acum izolate în plin câmp, care recent au fost deja achiziționate de investitori interesați în creșterea masivă a valorii lor atunci când care vor căpăta ieșire la viitoarea cale rutieră de importanță națională.

    Raportează
  • postat de Bogdan Sureanu Vineri, 31 Iulie 2020 23:39 5.13.218.*** Link la comentariu
    0
    15

    ~4300 euro/m liniar de centura.

    Raportează
  • postat de Robert G Vineri, 31 Iulie 2020 23:28 213.233.85.*** Link la comentariu
    2
    26

    Lucrare cu subcontractanți, tipic CNAIR.
    Moldoveanu Umbrărescu e cel mai tare din ... șosele, dar ioc în Moldova natală. Paradox.
    Să vedem , spuse orbul.

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro