Trenuri de mers cadențat, în jurul Galațiului

Trenuri de mers cadențat, în jurul Galațiului
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenţionează să organizeze o procedură de achiziţie publică a serviciului care are ca obiect „Îmbunătăţirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România”. În acest sens, ARF a publicat pe site-ul e-licitatie.ro un anunţ de consultare a pieţei, care are ca obiect obţinerea unei valori estimative pentru achiziţia acestui serviciu.


Conform anunțului, ARF dorește introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România (21 de oraşe, poli de dezvoltare şi poli de creştere). Pe lista acestor orașe se găsește și Galațiul, alături de Bucureşti, Cluj Napoca, Timişoara, Iaşi, Constanţa, Craiova, Braşov, Ploieşti, Oradea, Brăila, Arad, Piteşti, Sibiu, Bacău, Târgu Mureş, Baia Mare, Buzău, Botoşani, Satu Mare şi Râmnicu Vâlcea. De asemenea, se urmăreşte asigurarea legăturilor feroviare între oraşele mari şi reşedinţele de judeţ apropiate, printre cele 12 legături propuse regăsindu-se și conexiunea Brăila - Galaţi.
Implementarea proiectului se prevede a fi realizată în 12 luni, iar sursa de finanţare este bugetul de stat şi Programul Operaţional Transporturi, se precizează în anunț.
Conceptul trenurilor cu mers cadențat există de mai mulți ani în Europa de Vest și se referă, în principiu, la un sistem în care trenurile circulă la perioade egale, uşor de ţinut minte. Trenurile ar avea orele de plecare și de sosire la aceleași minute ale fiecărei ore, de exemplu la fix sau şi un sfert, între orele 10 şi 22,00. Capacitățile de transport ar fi mai mici, dar frecvențele propuse ar fi ridicate, aşa cum este cazul acum cu trenurile între Gara de Nord din Bucureşti şi Aeroportul Otopeni, care pleacă la fiecare 40 de minute.
„Mersul cadențat trebuie să reflecte cererea de mobilitate a populației din fiecare pol de creștere analizat, la o cadență adecvată, pe o perioadă de cel puțin zece ani”, se arată în documentația elaborată de AFR.
Nu s-a spus nimic, până acum, de rutele pe care ar putea circula aceste trenuri pe raza Galațiului. Una dintre variante ar putea fi ruta Galați – Tecuci, folosită de mulți navetiști, precum și ruta Galați – Brăila. Însă, pe aceste două rute, CFR Călători s-ar confrunta cu concurența adusă de autobuzele și microbuzele private care asigură transportul rutier într-un ritm destul de bun. O altă variantă ar fi putut-o constitui ruta Galați – Bârlad, însă aceasta nu mai este operată de ani de zile de CFR Călători, ci de operatorul privat Transferoviar Călători.

Citit 7117 ori Ultima modificare Vineri, 08 Aprilie 2022 00:42

3 comentarii

  • postat de George
    Vineri, 15 Aprilie 2022 10:52
    95.76.3.***
    Pai Galati Braila si Galati Tecuci chiar ar fi rute bune si ar duce la disparitia cotinetelor si focarelor de infectie numite maxi-taxi
    0
    0
    Raportează
  • postat de Laur
    Joi, 07 Aprilie 2022 07:38
    109.77.32.***
    Ideea este bună. Însă așa cum spune și articolul, trebuie făcută legătura între localitățile mici de reședință și cele mari ce sunt un pol de dezvoltare,de creștere. In cazul nostru cred că suntem pusi pe lista pentru a da bine la număr...
    2
    8
    Raportează
  • postat de Ursus
    Joi, 07 Aprilie 2022 07:26
    193.231.148.***
    Baliverne! S-a facut vreun studiu de fezabilitate? Cine si unde sa mearga "cadentat" din Galati??? Poate soldatii, dar nici Armata nu mai e ce a fost!
    3
    10
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.