UPDATE. Şoferii şi casierii, în topul posturilor desfiinţate la Transurb. Decizia aleşilor locali
Foto: Anca Melinte

UPDATE. Şoferii şi casierii, în topul posturilor desfiinţate la Transurb. Decizia aleşilor locali
Evaluaţi acest articol
(26 voturi)

Cu 20 de voturi „pentru” (PSD şi PNL) şi cinci „împotrivă” (USR PLUS şi PACT), aleşii locali au dat undă verde concedierilor la SC Transurb SA, aprobând noua organigramă a companiei de transport public în comun. Conform documentelor, vor fi desfiinţate 70 de posturi, din care 42 sunt ocupate de personalul ce urmează a fi disponibilizat. Şoferii şi casierele conduc detaşat în topul posturilor care nu se mai regăsesc în organigramă.

După cum ziarul „Viaţa liberă” a anunţat încă din 3 septembrie 2022, la SC Transurb SA, urmează concedieri colective, conform notificării pe care societatea de transport public local a transmis-o Inspectoratului de Muncă şi Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă. La baza concedierilor va sta o nouă organigramă a companiei de transport, care a ajuns joi, 29 septembrie 2022, la comisiile Consiliului Local şi a fost introdusă suplimentar pe ordinea de zi a şedinţei ordinare.

Conform notei de fundamentare nu mai puţin de 70 de posturi vor fi desfiinţate, din care 42 sunt ocupate de personalul ce urmează a fi disponibilizat. Astfel, nu se mai regăsesc în noua organigramă: 19 posturi de conducători auto din cadrul Atelierului Exploatare, 17 posturi de casier, zece posturi de electrician, trei posturi de controlor de bilete. Se mai desfiinţează şi posturi de gestionar, de şef de birou, de inspectori de specializate, de şef atelier etc.
„Din totalul de 750 de posturi prevăzute în organigrama actuală, se desfiinţează un număr de 70 de posturi şi rămân 680. La data de 15 septembrie 2022, personalul angajat în cadrul societăţii este de 700 de salariaţi. Din totalul de 680 de posturi prevăzute în noua organigramă, 65 sunt posturi TESA, 97 sunt posturi pentru personalul operativ (şefi de coloană, dispeceri, casieri, controlori de bilete, controlori de trafic, operatori monitorizare, operatori introducere, validare şi prelucrare date etc.) şi 518 sunt posturi pentru personalul muncitor.

La modificarea structurii organizatorice s-a avut în vedere reorganizarea activităţii din cadrul Direcţiei Economice şi Direcţiei Exploatare, precum şi ajustarea necesarului de personal la locurile de muncă, acolo unde cerinţele o impun”, se arată în nota de fundamentare a noii organigrame.
În documente se precizează că salariaţii care ocupă posturile care se desfiinţează vor fi concediaţi şi vor primi plăţi compensatorii reprezentând echivalentul a şase salarii brute, calculate prin media salariilor brute realizate în ultimele şase luni.

De ce sunt necesare reduceri

Aşa cum aţi putut citi în ziarul „Viaţa liberă”, principalul motiv pentru reorganizarea şi restructurarea personalului este reducerea activităţii de transport urban de călători, în principal a transportului de călători cu autobuzele şi troleibuzele, ca urmare a reducerii numărului de kilometri în anul 2022. Se adaugă scoaterea din funcţiune şi casarea unor autobuze şi tramvaie care nu mai corespund din punct de vedere al normelor tehnice şi siguranţei în exploatare, fapt care conduce la o reducere a activităţi de mentenanţă, revizii şi reparaţii a mijloacelor de transport.

De asemenea, au scăzut veniturile proprii din vânzarea biletelor şi abonamentelor de la casele de bilete şi abonamente, concomitent cu creşterea gradului de utilizare de către călători a TVM-urilor pentru achiziţionarea titlurilor de călătorie, fapt care a determinat reducerea programului de lucru la casele de bilete.

Nu în ultimul rând, Transurb a înregistrat o pierdere în anul 2021 în sumă de 6.296.000 de lei şi în primul semestru al anului 2022 o pierdere în sumă de 10.453.000 de lei.

Veşti bune pentru călători

Tot la şedinţa de joi s-a aprobat modificarea traseului 10, prin introducerea acestuia pe strada Regiment 11 Siret, şi a traseului 28, prin introducerea acestuia pe bulevardele Siderurgiștilor și 1 Decembrie 1918, pentru a micșora gradul foarte mare de încărcare a traseului 11 pe tronsonul Micro 40 – IREG. De asemenea, s-a decis alocarea unei capacități de pe traseul 20 pe traseul 9. Traseul 20 va fi asigurat cu şase autobuze cu o frecvență medie de 12 minute, cu mențiunea că pe strada Regiment 11 Siret va fi suplinit și de traseul 10. Traseul 9 va fi asigurat în urma suplimentării cu patru autobuze cu o frecvență de 15 minute. În acelaşi timp, s-au făcut corecții/recalculări grafice la traseele 102, 9, 13, 15, 20, 30/31 și 105.

Rămâne de văzut când vor intra în vigoare aceste modificări.


Nu mai puţin de 70 de posturi ar urma să fie desfiinţate la SC Transurb SA, potrivit organigramei care a ajuns joi, 29 septembrie 2022, la comisiile Consiliului Local şi ar putea fi votată la şedinţa ordinară de la ora 14,00. Conform documentelor, din cele 70 de posturi propuse spre desfiinţate, 42 sunt ocupate de personalul ce urmează a fi disponibilizat. Astfel, nu se mai regăsesc în noua organigramă: 19 posturi de conducători auto din cadrul Atelierului Exploatare, 17 posturi de casier, zece posturi de electrician, trei posturi de controlor de bilete. Se mai desfiinţează şi posturi de gestionar, de şef de birou, de inspectori de specializate, de şef atelier etc.

După cum ziarul "Viaţa liberă" a anunţat încă din 3 septembrie 2022, la Transurb urmează concedieri colective, conform notificării pe care societatea a transmis-o Inspectoratului de Muncă şi Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă.

Iată că o nouă organigramă, care va sta la baza concedierilor, a ajuns pe masa aleşilor locali.

„La data de 15 septembrie 2022, personalul angajat în cadrul societăţii este de 700 de salariaţi. Din totalul de 680 de posturi prevăzute în noua organigramă, 65 sunt posturi TESA, 97 sunt posturi pentru personalul operativ (şefi de coloană, dispeceri, casieri, controlori de bilete, controlori de trafic, operatori monitorizare, operatori introducere, validare şi prelucrare date etc.) şi 518 sunt posturi pentru personalul muncitor.

La modificarea structurii organizatorice s-a avut în vedere reorganizarea activităţii din cadrul Direcţiei Economice şi Direcţiei Exploatare, precum şi ajustarea necesarului de personal la locurile de muncă, acolo unde cerinţele o impun”, se arată în nota de fundamentare a noii organigrame.

Salariaţii care ocupă posturile care se desfiinţează vor fi concediaţi şi vor primi plăţi compensatorii reprezentând echivalentul a şase salarii brute, calculate prin media salariilor brute realizate în ultimele şase luni.

Vom reveni cu amănunte.

Citit 10543 ori Ultima modificare Vineri, 30 Septembrie 2022 13:22

11 comentarii

  • postat de dinu
    Vineri, 07 Octombrie 2022 14:41
    213.233.88.***
    Tranșare, o pista de numit directori diar politic. CUM SA PRICEAPA CEVA SI CUM SA PERFORMEZE. NUMAI CA TOT NOI PLATIM SI SERVICII NIMIC
    1
    3
    Raportează
  • postat de Gigi
    Marți, 04 Octombrie 2022 09:43
    5.13.233.***
    BAU, sant doua autobuze pe acel traseu, daca erau mai multe timpul se scurta undeva la 10-11 min.
    0
    3
    Raportează
  • postat de daniel
    Luni, 03 Octombrie 2022 22:01
    41.58.252.***
    A durat ani de zile,pentru ca Transurb sa constate ca are pierderi de sute de milioane de lei. Management nu gluma.
    1
    5
    Raportează
  • postat de BAU BAU
    Luni, 03 Octombrie 2022 15:13
    82.76.144.***
    Decizie de bun simț. Chiar zilele acestea, plimbându-mă , am obsevat pe un panou informativ cum că mai durau 45 de min pană ajungea acolo autobuzul de pe traseul 36. Probabil Transurb merge foarte bine daca are și trasee de legătură cu Hanu Conachi.(nu văd alt motiv pentru care ar trebui sa aștepte cineva 45 de min un autobuz într-un oraș precum Galațiul).
    1
    6
    Raportează
  • postat de Diana
    Sâmbătă, 01 Octombrie 2022 15:24
    5.13.143.***
    Sigur acesta decizie a consilierilor locali s-a luat in cunoștintă de cauza, pentru că acestia chiar stiu ce înseamna transport public, pentru că il folosesc in fiecare zi .... Reforme din astea in care cei cu scaune cu dedicatie răman și soferii dispar ( la care ajung injurăturile cetatenilor, ca și ale mele pentru modificarea traseului 28) că asta înseamnă modernizare, să stai unul lângă altul că oricum nu mai e pandemie și să aștepți ca prostul în statie sau preferata mea acum să schimbi autobuze. Reforma a însemnat să lași cartiere întregi cu un singur autobuz, care merge spre piată ca să fie plin mereu și restul să dispară fără urmă ...ca 18,22,29.
    Bătaia de joc continuă, dar să nu uitam să ne plătim taxele ...
    1
    18
    Raportează
  • postat de Akbar
    Sâmbătă, 01 Octombrie 2022 13:32
    86.124.112.***
    Intr-o societate de transport persoane sunt disponibilizati soferi. Foarte smecher ! Iar lipitorii de afise angajati pe baza carnetului de partid nu-si fac griji.
    2
    18
    Raportează
  • postat de Jack
    Sâmbătă, 01 Octombrie 2022 03:30
    5.13.233.***
    Si totusi cate maghernite care se vand bilete ,abonamente vor fii inchise? O intrebare cat costa o maghernita care a fost mare fast la montarea lor si o parte din ele nu au functionat , cati bani a tocat primaria pe asa ceva si care e costul real al ,,maghernitei,,? Ex , dotarea lor ,conectarea la curent [care costa enorm] ,camerele de luat vederi , etc sa ne suneti intr-un viitor articol cat a costat primaria aceste maghernite care o mare parte din ele nici nu au fost vreodata folosite si stau pierdute unele prin balarii , ex ce-a de la statia fostul INTFOR
    1
    13
    Raportează
  • postat de Trandafirul Galben
    Joi, 29 Septembrie 2022 23:54
    93.122.251.***
    Foarte bine,să se facă curățenie în tot sectorul public.
    De undeva trebuie să se înceapă.
    Mulți dintre cei angajați acolo sunt "cumetri".
    Să meargă în privat,dacă sunt competenți.
    Este penurie de forță de muncă.
    3
    18
    Raportează
  • postat de George
    Joi, 29 Septembrie 2022 23:22
    82.176.202.***
    Dar la portul de ambarcatiuni primaria nu face restructurari de posturi, ca si el merge pe pierderi? Intr-un articol anterior se mentiona ca la acel port sunt angajati doi marinari, un administrator si trei paznici. Toti astia pazesc 10-20 de barci pe timp de vara si zero barci pe timp de iarna.
    Cica nu desfiinteaza posturile ca sa nu piarda acele locuri de munca, de parca salariile ar fi platite din banii de la UE si nu din bugetul local.
    La marele port de ambarcatiuni nu aveti si un post de comandant????
    In articol se mentiona ca era portul lui Udrea, de parca Udrea l-a cerut, proiectat, construit. Nu portul a fost solicitat de catre administratia locala, iar ministerul condus de Udrea l-a finantat doar, ca sa inchida gura celor de pe plan local, sa apara in ochii alegatorilor ca au facut si ei ceva in timpul mandatului. Au facut o mizerie si urmeaza sa mai faca una la fel de mare in viitor (Dunarea nu are nivel constant, in incinta portului se depun aluviuni - vezi aluviunile depuse in zona blocurilor plutitoare de beton de la actualul port, incinta se va colmata, trebuie dragata-alti bani, alta distractie).
    0
    20
    Raportează
  • postat de TeBatCuBiciulDacaEstiProst
    Joi, 29 Septembrie 2022 20:19
    86.124.201.***
    Pe ce vor astia de la Transurb sa faca profit, pe aerul platit de pensionarii care incarca pana la refuz anumite trasee, vezi traseul 20 de ex care duce in piata, am facut un sondaj la o simpla privire si am observat ca eu eram singurul tanar intr-un autobuz plin de pensionari care merg moca la plimbare, ei nu stiu ca mersul pe jos e sanatate curata, fuduli ce sa mai vorbim.
    28
    56
    Raportează
  • postat de Alexutz
    Joi, 29 Septembrie 2022 15:09
    5.2.205.***
    Adica nici un directoras nu pleaca acasa?
    5
    79
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.