Nemulţumirile călătorilor şi ale şoferilor din transportul public. Se termină „vacanţa” pentru Transurb
Foto: Anca Melinte

Nemulţumirile călătorilor şi ale şoferilor din transportul public. Se termină „vacanţa” pentru Transurb
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

De la 1 ianuarie 2023 au intrat în vigoare noile tarife pentru bilete şi abonamente, dar transportul public local va reveni la programul normal de transport abia de luni, 9 ianuarie. O zi pentru care sunt deja anunţate modificări importante: reluarea circulaţiei tramvaielor pe traseul 44, dar şi desfiinţarea traseelor de autobuz 17 şi 36. Vestea bună este că din 8 ianuarie ar trebui să se redeschidă traficul rutier în zona Spicu, pe tronsonul cuprins între strada Brăilei și strada Navelor, pentru că se încheie perioada în care a funcţionat Orăşelul lui Moş Crăciun.

"De ce nu se pot cumpăra bilete de la şofer sau vatman?", este una dintre întrebările adresate cu insistenţă de gălăţeni şi nu numai, în mijloacele de transport. Mai ales atunci când cetăţenii nu reuşesc să îşi procure legitimaţia de călătorie pentru că automatul nu funcţionează. Întrebarea este cu atât mai îndreptăţită cu cât, la finele anului 2022, când au fost supuse aprobării noile tarife de călătorie cu Transurb, era prevăzut un preţ de 3 lei pentru biletul cumpărat de la şofer sau vatman, în mijlocul de transport.

Ei bine, această prevedere nu se mai regăseşte, în hotărârea de Consiliu Local făcută publică pe portalul Primăriei Galaţi, dar şi de Transurb, pe pagina sa publică de Facebook. Motivul ne-a fost explicat de către administraţia publică locală: "A existat această prevedere care dădea posibilitatea cumpărării biletului în mijlocul de transport, la care s-a renunţat pe ultima sută de metri, având în vedere o solicitare venită din partea Transurb în sensul acesta şi existenţa celorlalte posibilităţi de plată".

Mai multe explicaţii pentru renunţarea la această opţiune a oferit, la Reperul Tv, directorul general al SC Transurb SA, Ghiţă Paraschiv: "Am avut în plan acest aspect, dar încă îl mai analizăm. Intervin o serie de situaţii care trebuie luate în calcul. E posibil ca durata cursei să se modifice, adică să fie mai lungă, deoarece conducătorul auto va fi nevoit să dea bilete, obligatoriu, numai în staţie. Pentru că trebuie să-şi abată privirea către casa de marcat, să poată tasta valoarea biletului. Şi atunci întârziem cursa şi se decalează frecvenţa, programul de transport. Aşa că trebuie să o mai analizăm".

Tot la măsuri aşteptate încă se înscriu cele 13 automate de bilete, pe care Primăria vrea să le achiziţioneze, dar şi plata călătoriei cu cardul bancar, direct în mijloacele de transport, pentru care autovehiculele ar trebui să fie dotate cu câte două POS-uri, după cum a promis directorul Ghiţă Paraschiv.

Dar să trecem la ceea ce urmează să se întâmple în zilele următoare.

Program normal, modificări în transport

După cum au anunţat autorităţile, de duminică, 8 ianuarie 2023, ar trebui să se redeschidă traficul auto în zona Spicu, pe tronsonul cuprins între strada Brăilei și strada Navelor, pentru că ultima zi de funcţionare a Orăşelului lui Moş Crăciun este 7 ianuarie 2023.

O veste bună pentru călători este că, în sfârşit, se termină "vacanţa" pentru Transurb, luni, 9 ianuarie. Aşa se poate spune având în vedere că în perioada 27 decembrie 2022 - 8 ianuarie 2023 programul de transport public în comun a fost cel valabil pentru zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale.

Tot pentru ziua de 9 ianuarie sunt anunţate modificări importante în transport: reluarea circulației tramvaielor pe Traseul 44 (Comat - Piața Centrală), rută care va fi asigurată cu două tramvaie având o frecvență de 30 de minute. În contrapartidă, se vor desființa traseele de autobuz 17 și 36. Veştile nu au fost primite tocmai bine de către cetăţenii dependenţi de transportul public.

Dar şi şoferii Transurb au nemulţumirile lor legate de modul în care se circulă prin zone foarte importante ale oraşului: "Cam 80 la sută din Traseul 28, pe strada Oltului, noi suntem nevoiţi să mergem pe contrasens. Strada e îngustă şi nu ne permite altfel. O situaţie pe care am sesizat-o în repetate rânduri, dar degeaba! O altă anomalie este pe strada Eroilor, porţiunea cuprinsă între Electrica şi strada Carnabel, unde este indicatorul oprirea interzisă şi are şi semn adiţional care să arate zona, nu distanţa. Şi aici suntem nevoiţi să circulăm tot pe contrasens, fapt care se reflectă în activitatea noastră. Iar la Grădina Publică este jale în staţia de autobuz, pentru că sunt parcate autoturisme. Au existat situaţii în care, încercând să iasă din parcare, maşinile au dat peste autobuz, din fericire fără a provoca victime sau pagube. Dacă situaţiile acestea ar fi reglementate, ne-ar fi şi nouă mai uşor", ne-au reclamat şoferii, în speranţa că autorităţile vor găsi soluţii.

Citit 9196 ori Ultima modificare Luni, 09 Ianuarie 2023 14:08

14 comentarii

  • postat de Luminița
    Marți, 10 Ianuarie 2023 13:11
    109.166.133.***
    Traseul 44 ajunge în IC frimu o data cu traseul 7, merg unul după altul, chiar nu sunteți conștienți, faceți totul din birou, urcati-va în tramvai apoi aprobați aiureli, aveam o alta impresie dar domnule primar, semnați fără sa citiți
    0
    0
  • postat de cetatean de rand
    Marți, 10 Ianuarie 2023 08:13
    86.124.203.***
    Mai bine sa desfiinteze acest mancator de bani - salarii, motorina, reparatii etc. , controlori - desfiintati TRANSURBUL - si asa autobuzele achizitionate spui ca sunt tancuri (ma refer la zgomotul infernal), luate de la cimitirul de masini...
    0
    0
  • postat de Tin-tin
    Marți, 10 Ianuarie 2023 05:31
    5.13.233.***
    Refaceti traseul 17 si 36 , ultimele trnuri care vin la gara cu calatori o parte di ei nu au cu ce ajunge in zona Baia Comunala , IC Frimu ,General ,Doua Babe , Lic 3 si apoi dimineata la servici in zonaDomneasca Comrimet, Gara Posta Autogara, Prutul Spitalul CFR care necesar pentru cei bolnavi , tr
    0
    0
  • postat de Popa Elena
    Luni, 09 Ianuarie 2023 17:17
    86.124.201.***
    Introduceți traseul 36. Deservește zone dens populate fiind pentru mulți singura alternativă de transport, ajunge la destinații importante (facultăți, gară, autogară, spitalul CFR), are destui călători fiind adesea chiar aglomerat, deci nu se poate spune că aduce pierderi companiei Transurb. Dimpotr
    0
    0
  • postat de GHEORGHE G.
    Luni, 09 Ianuarie 2023 13:53
    217.156.52.***
    Referitor desființare trasee de autobuz 17 și 36, conform Hotărârii Consiliului Local nr. 416/29.06.2022.
    1. Incepand de azi 09.01.2023 din cartierele IC FRIMU, Micro 14 nu mai avem transport direct spre gara, nici legaturi rezonabile spre gara, Autogara si spre spitalul CFR, sunt la 30 minute dec
    0
    0
  • postat de Daniel
    Duminică, 08 Ianuarie 2023 18:17
    5.13.223.***
    Desfiinteaza trasee, scumpesc biletele, se lauda cu sistem informatic de tiketing da nu-s in stare sa foloseasca datele culese pentru a imbunatati programul, trec doua autobuze unu dupa altu semi goale si apoi astepti 30 minute sa vina unu plin in care n-ai loc sa te urci.

    Degeaba mai cumpara a
    0
    0
  • postat de Laur
    Duminică, 08 Ianuarie 2023 17:01
    86.124.201.***
    Desființarea traseelor trebuiau însoțite și de explicațiile aferente. Asa, dam comunicate și?
    0
    0
  • postat de Stere
    Duminică, 08 Ianuarie 2023 16:25
    5.13.201.***
    Graficele de circulatie sunt facute fara cap! Vezi traseele 9 si 37, sunt la 2 minute unu dupa altul! Si apoi 20 minute pauza!
    0
    0
  • postat de Gălățean
    Duminică, 08 Ianuarie 2023 14:37
    5.13.168.***
    Asta cu , contrasensul la autobuzul 28....ar trebui să își facă și poliția treaba , nu numai fel și fel de nervi sau injurii între șoferi. Totuși să ne aducem aminte că sa constatat după finalizarea străzii Oltului că a fost proiectată și construita cu parcările ff prost ( vezi articolele din trecut
    0
    0
  • postat de Craescu Florin
    Duminică, 08 Ianuarie 2023 14:13
    5.13.199.***
    Eu vreau sa întreb Transurb-ul ce legătură are traseul 44 cu 36(unul merge la piata centrala,altul la gara),într-adevăr sunt una lângă alta.Atunci pentru ce este nevoie de 44 când primarul are traseul 11(vedeți când sunt câte 3 mijloace de transport în comun pe traseul 11 la capăt în piață centrala.
    0
    0
  • postat de George
    Duminică, 08 Ianuarie 2023 11:46
    109.166.129.***
    Singura legătură a M13 cu M19 via Siderurgiștilor va rămâne tramvaiul 39. Legătură Barierei Traian cu M19 via Siderurgiștilor va fi ruptă. Nu va mai fi nimic din Bariera spre M19 via Siderurgiștilor. Doar 102 și 105 via Brăilei.
    0
    0
  • postat de teo
    Duminică, 08 Ianuarie 2023 11:31
    86.124.126.***
    cardurile de calatorie au 2 roluri : 1 -este de a facilita plata calatoriilor ; 2- de a centraliza datele, astfel incat acolo unde au fost mai multi calatori decat capacitatea autobuzului, sa fie suplimentat cu inca unu -ceea ce autoritatile se prefac ca nu vad acest al 2lea aspect ;
    0
    0
  • postat de un observator
    Duminică, 08 Ianuarie 2023 10:26
    5.13.212.***
    Credeti ca se rezolva? E o veche traditie care spune sa se lase asa lucrurile, ca se rezolva dela sine. Incep iar scolile, vine aglomeratia, de parca dimineata devreme e bine. Gresit! Vechea poveste: se gestioneaza prost orele de varf. Iar traficul in oras are valori care variaza foarte mult pe dura
    0
    0
  • postat de La urgență, carduri la șofer.
    Duminică, 08 Ianuarie 2023 10:22
    109.166.135.***
    Așa, la urgență, șoferul poate avea carduri pentru transport deja încărcate cu mai multe drumuri, preț rotund și fix, pentru a nu da înapoi șoferul rest de bani înapoi și astfel scurta timpul de oprire. Șoferul poate afișa pe parbriz o hârtie, am carduri cu prețul afișat sau nu am carduri, dacă le t
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.