Deşi i se reproşează că nu a reuşit să construiască nici drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră, Primăria Galaţi are planuri ambiţioase: vrea să construiască o pasarelă auto suspendată pe Faleza Dunării şi să revoluţioneze traficul în acea zonă. Cum? Cu bani europeni. Deocamdată, însă, a atribuit, pe bani de la bugetul local, două contracte, în valoare de 363.400 de lei fără TVA pentru studiul de fezabilitate necesar unei "Artere de legătură între bulevardul Marea Unire și bulevardul Dunărea", firmei Gebes Mproject SRL.
"Un alt proiect extrem-extrem de interesant care urmează a fi depus va fi construirea unei pasarele auto pe Faleză. Mă refer la apariţia unei bretele din zona Grădinii Botanice, în curbă - cum vii dinspre Elice ca sens de deplasare - către Trecere Bac. Ştim cu toţii că la anumite ore se întâmplă ambuteiaje, pentru că se îngustează de la patru benzi la două. Prin urmare, întreaga zonă va fi redesenată şi va apărea, ca element spectaculos, o pasarelă suspendată: un adevărat pod care va face legătura între Faleza Superioară şi strada ce urcă spre Turnul de Televiziune, mai sus de noul sens giratoriu. Asta e varianta ceva mai scumpă. Varianta ceva mai ieftină va fi pe aceleaşi principii, dar nu cu o pasarelă suspendată, ci nişte bretele ce vor avea descărcare în noul sens giratoriu, cu străzi lărgite, inclusiv bulevardul Cloşca. O să vedem cu care dintre cele două variante ne putem încadra în bani", a declarat, recent, primarul Ionuţ Pucheanu, la Pro Lider FM.
Nu sunt doar declaraţii, după cum relatam la finele anului 2021, în articolul "A doua stradă de legătură, tot pe hârtie, între Micro 19 şi Faleză".
Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, în martie şi septembrie 2022, Primăria a atribuit firmei Gebes Mproject SRL două contracte de proiectare pentru obiectivul "Arteră de legătură între bulevardul Marea Unire şi bulevardul Dunărea". Primul, în valoare de 94.500 de lei fără TVA, are ca scop realizarea studiului de fezabilitate, iar cel de-al doilea, în valoare de 269.000 de lei fără TVA, se referă la servicii suplimentare la elaborarea studiului de fezabilitate.
Iată cum explică Primăria necesitatea celui de-al doilea contract: "Într-o primă etapă, Municipiul Galați are în elaborare studiul de fezabilitate pentru amenajarea arterei de legătură între bulevardul Marea Unire și bulevardul Dunărea până la sensul giratoriu nou-înființat și lărgirea carosabilului la două benzi pe sens pe bulevardul Marii Uniri, în dreptul Grădinii Botanice. În această etapă, se urmărește continuarea extinderii la patru benzi a străzilor adiacente și construirea unui pasaj".
Prin proiect, Primăria cere: amenajarea unei parcări pe zona curbei de pe bulevardul Marea Unire, dar şi realizarea unei intersecții denivelate, prin construirea unui pasaj subteran sau suprateran pentru un flux de circulație continuu de bulevardul Marea Unire. De asemenea, mai solicită extinderea străzii Uzina de Apă de la două la patru benzi, între sensul giratoriu nou creat dintre drumul de acces la plajă - strada Saturn și strada Uzina de Apă, până la intersecția cu sensul giratoriu dintre bulevardul Cloșca și bulevardul Marea Unire. Mai mult, se doreşte extinderea la patru benzi a bretelei către bulevardul Dunărea spre Turnul de Televiziune şi extinderea de la două la patru benzi a străzii Uzina de Apă.
Rămâne de văzut ce anume va obţine municipalitatea - proiecte şi finanţare. Şi, desigur, dacă toate aceste planuri vor fi transpuse vreodată în realitate. La fel ca drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră...