Calea ferată cu ecartament larg, prelungită până în Zona Liberă (FOTO)

Calea ferată cu ecartament larg, prelungită până în Zona Liberă (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(27 voturi)

Infrastructura portuară a Galațiului va fi prelungită cu circa 800 de metri liniari de cale ferată cu ecartament larg, de la Port Bazinul Nou până în Zona Liberă. Acest lucru se va face printr-un proiect în trei, semnat de Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) SA Galați, PBN Logistics SA și Regia Autonomă Administrația Zonei Libere Galați.

Proiectul urmează să fie finalizat până la sfârșitul acestui an și are ca sursă de finanțare Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, cu prioritate pe "liniile de solidaritate" (Solidarity Lanes) create de Comisia Europeană pentru sprijinirea exporturilor de cereale ucrainene.

Prin intermediul proiectului, calea ferată cu ecartament larg din Port Bazinul Nou va fi prelungită cu aproximativ 800 de metri, de la dana 47 până la dana 53. Practic, conform declarațiilor "actorilor" implicați, se va dubla frontul de acostare a navelor spre și dinspre Portul Constanța, vor fi îmbunătățiți timpii de operare ai acestora și se va mări capacitatea de preluare a fluxurilor de marfă tranzitate pe rutele care leagă Ucraina și Republica Moldova de portul maritim Constanța.

"Se va face, astfel, mult mai ușor legătura dintre nave și vagoanele care circulă pe calea largă. Devine posibil ca unele companii să opereze mai ușor vagoanele venite dinspre Ucraina și Republica Moldova spre Constanța sau invers. Au existat discuții în acest sens cu unele dintre firmele care activează în Zona Liberă și am considerat că un astfel de proiect le-ar ajuta. Plus că este și o oportunitate de finanțare pe fonduri europene și ar fi fost păcat să nu profităm de ea", ne-a spus Cătălin Cojocaru, directorul general al Administrației Zonei Libere Galați, care are în administrare danele 51-53.

"Acordul de parteneriat care stă la baza demarării acestui proiect vizează interesele tuturor partenerilor implicați. Scopul final îl reprezintă mărirea frontului de acostare pentru vagoane pe calea ferată cu ecartament larg, astfel încât timpii de operare să se reducă. În momentul de față, frontul de acostare este de 15 vagoane și va deveni, după finalizare, de 30 de vagoane, ceea ce va îmbunătăți timpii de încărcare și descărcare", a declarat pentru "Viața liberă" şi Marcela Daniela Costea, directorul general al APDM Galați.

Galațiul este singurul port de-a lungul coridorului Rin-Dunăre în cadrul căruia sunt conectate două tipuri de ecartament (1520 mm și 1435 mm), ceea ce l-a transformat într-un obiectiv de importanță majoră pentru fluxurile de marfă provenite din zona de conflict.

Valoarea totală a proiectului este de 9,15 milioane de lei, structurată astfel: 4,93 milioane de lei - APDM, 3,9 milioane de lei - AZL și 0,31 milioane de lei - PBN Logistics. Prin intermediul Administrației Zonei Libere, Municipiul Galați va participa, de la bugetul local, cu o cofinanțare de 2% din valoarea eligibilă a lucrărilor, respectiv, cu o sumă de 65.772 de lei fără TVA.

Citit 4419 ori Ultima modificare Joi, 27 Aprilie 2023 06:06

3 comentarii

  • postat de marr
    Joi, 20 Aprilie 2023 20:28
    86.124.202.***
    Daca nu era Proiectu' lu' Dom'Presedinte+Ciolacu - Pentru Ucraina pana la Capat ! - nu se misca/construia NIMIC .
    Ba tata ...ok ajuta Ucraina una-alta ...da' mai fa si pentru poporul/populatia ta CEVA .
    Am ajuns saracii-saracilor si din cate vad ...daca nu da Dumnezeu un Miracol ...in curand isi
    0
    0
  • postat de Ivan
    Joi, 20 Aprilie 2023 10:33
    82.79.117.***
    Pai nu se blocheaza fluxul/importul/tranzitul de cereale, bla, bla, bla? Pentru ce/cine mai facem investitii???
    0
    0
  • postat de Un adevar
    Joi, 20 Aprilie 2023 08:47
    5.13.200.***
    Tot pe bani romanilor cele mai bune slugi. Pentru noi nu sint bani să ne dezvoltam pentru binele altor stapini ne golim buzunarele.
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.