Primăria Galaţi s-a "trezit"/ Începe goana după ajutoarele de căldură

Primăria Galaţi s-a "trezit"/ Începe goana după ajutoarele de căldură
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Municipalitatea gălăţeană a publicat ieri, 25 octombrie, pe site-ul propriu, un anunţ prin care îi înştiinţează pe gălăţeni că „începând cu data de 22 octombrie 2013 solicitanţii ajutorului pentru încălzirea locuinţei pot obţine formulare tipizate de cerere – declaraţie” necesare.

Cei care primesc energie termică în sistem centralizat le vor găsi de la asociaţiile de proprietari. Pentru abonaţii casnici care utilizează energia termică, documentele se găsesc la SC Apaterm SA Galaţi, pe strada Crizantemelor nr. 6. Cei care se încălzesc cu gaze naturale, energie electrică, ori combustibili solizi sau petrolieri vor ridica documentele de la Comisia de căldură, situată în incinta Patinoarului Galaţi, strada George Coşbuc nr. 253A, etajul I. De asemenea, documentele pot fi descărcate şi de pe site-ul Primăriei Galaţi www.primaria.galati.ro.

Cine beneficiază?

De ajutoarele pentru încălzirea locuinţei pot beneficia gălăţenii care se încălzesc în sistem centralizat şi ale căror venituri nete pe membru de familie sunt mai mici de 786 lei, iar în cazul persoanelor singure - un venit net lunar de 1.082 lei. În cazul consumatorilor care folosesc gaze naturale, energie electrică şi combustibili solizi sau petrolieri, ajutorul de încălzire se acordă numai dacă venitul net lunar pe membru de familie nu depăşeşte 615 lei. Trebuie spus că anchetele sociale se efectuează obligatoriu pentru toate situaţiile, în termen de 15 zile de la data înregistrării cererii, în vederea verificării sistemului de încălzire utilizat.

Termen extrem de scurt

Cererile pentru energie termică trebuie depuse de administratorii la SC Apaterm până pe 4 noiembrie. Cererile pentru gaze naturale, energie electrică şi combustibili solizi trebuie să ajungă la Comisia de Căldură de la Patinoar până pe 11 noiembrie.

Acte necesare

Cererile tip, completate cu majuscule şi cât mai citeţ, fără ştersături sau tăieturi, trebuie să fie însoţite de copii după actele de identitate ale solicitantului şi membrilor familiei (B.I./C.I, carte de identitate provizorie, certificate de naştere pentru minori), certificat de căsătorie, hotărâre de divorţ, hotărâre de încredinţare minor şi altele, documente privind calitatea de proprietar sau chiriaş (copie contract vânzare-cumpărare, contract închiriere), iar pentru deţinătorii de autoturisme şi/sau motociclete - copie după certificatul de înmatriculare al autoturismului. Sunt necesare şi documentele privind veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii pentru toţi membrii familiei, (copii după cupoane de pensii, cupoane de alocaţii, extrase de bancă pentru situaţia încasării acestor drepturi din cont bancar, adeverinţe de salariu cu venitul net şi alte drepturi băneşti, adeverinţe de elev/student cu tipul şi cuantumul bursei). Nu trebuie să lipsească nici confirmarea asociaţiei de proprietari privind numărul persoanelor care participă la cheltuielile de întreţinere.

Singura veste bună este că nu sunt necesare acte de la Administraţia Finanţelor Publice Galaţi şi nici de la Serviciul Taxe şi Impozite al Primăriei Galaţi, ca în anii trecuţi.

Citit 3714 ori Ultima modificare Sâmbătă, 26 Octombrie 2013 23:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.