Scumpe şi ineficiente, aşa ar putea fi catalogate serviciile Transurb. Slaba calitate se vede cu ochiul liber. Valoarea serviciilor este reflectată în costurile pe kilometru raportate de operator: 9,5 de lei/ km la tramvai, 6,54 de lei/ km la troleibuz şi 5,83 de lei/ km la autobuz. Autorităţile au descoperit că nivelul costului pe kilometru practicat de alte oraşe din ţară pentru transport public este mai mic. De exemplu, la Arad costurile sunt de 4,25 de lei/ km la autobuz şi 6,6 lei/ km la tramvai, la Iaşi este raportat un cost de 5,06 lei/ km la tramvai, iar la Sibiu - 4,8 lei/ km la autobuz. Constatând că, pe piaţa liberă, costul pe kilometru pentru închirierea de servicii de transport persoane este cuprins între 3,5 şi 5,5 lei/km pentru autobuze similare celor din dotarea Transurb, autorităţile locale au decis că se impune un audit.
Pe parcursul anului 2015, municipalitatea va contracta o consultanţă externă cu scopul de a asista operatorul în reorganizarea evidenţelor contabile şi de a realiza un audit tehnico-economic şi de eficienţă, pentru evaluarea costului pe kilometru şi al profitului. Acest cost pe kilometru şi cota de profit i se vor aplica SC Transurb din 2016.
Citeşte şi: Prea puţine AUTOBUZE/ TRANSURB nu poate asigura TRANSPORTUL PUBLIC din Galaţi