AUDIT independent la Transurb/ COSTURILE pe kilometru, LUATE LA PURICAT

AUDIT independent la Transurb/ COSTURILE pe kilometru, LUATE LA PURICAT
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Scumpe şi ineficiente, aşa ar putea fi catalogate serviciile Transurb. Slaba calitate se vede cu ochiul liber. Valoarea serviciilor este reflectată în costurile pe kilometru raportate de operator: 9,5 de lei/ km la tramvai, 6,54 de lei/ km la troleibuz şi 5,83 de lei/ km la autobuz. Autorităţile au descoperit că nivelul costului pe kilometru practicat de alte oraşe din ţară pentru transport public este mai mic. De exemplu, la Arad costurile sunt de 4,25 de lei/ km la autobuz şi 6,6 lei/ km la tramvai, la Iaşi este raportat un cost de 5,06 lei/ km la tramvai, iar la Sibiu - 4,8 lei/ km la autobuz. Constatând că, pe piaţa liberă, costul pe kilometru pentru închirierea de servicii de transport persoane este cuprins între 3,5  şi 5,5 lei/km pentru autobuze similare celor din dotarea Transurb, autorităţile locale au decis că se impune un audit.

Pe parcursul anului 2015, municipalitatea va contracta o consultanţă externă cu scopul de a asista operatorul în reorganizarea evidenţelor contabile şi de a realiza un audit tehnico-economic şi de eficienţă, pentru evaluarea costului pe kilometru şi al profitului. Acest cost pe kilometru şi cota de profit i se vor aplica SC Transurb din 2016.


Citeşte şi: Prea puţine AUTOBUZE/ TRANSURB nu poate asigura TRANSPORTUL PUBLIC din Galaţi

Citit 1841 ori Ultima modificare Miercuri, 24 Septembrie 2014 17:42

6 comentarii

  • postat de Rushinica
    Vineri, 26 Septembrie 2014 11:56
    89.122.190.***
    De acord cu Dorel. Sa vedeti eficienta dupa manevra asta cu concedierea, ca javra nu face altceva decat sa dea afara salariatii vechi, cu experienta si baga in toate compartimentele gunoaie aduse de prin PC, care habar nu au cu ce se mananca treba asta cu transportul. Doar e clar ca buna ziua ca e razbunare pe fata, doar a zis cu gura ei: "eu am plans la greva, voi plangeti acum", referindu-se la salariatii vechi, nicidecum la pupatorii in fund adusi de la PC. Va nenoroci zeci de familii, va nenoroci transportul din acest oras(daca mai are ce nenoroci) si nimeni din Primarie nu face nimic. Cu vesnicele mijloace de transport second hand, aduse cand si cand nu faceti nimic dom' Primar. Nu oamenii din Transurb sunt de vina ci lipsa voastra de interes in atragerea de fonduri europene cu care sa modernizati transportul si faptul ca lasati o asemenea molima, ca Genica Totolici, sa-si intinda mizeria peste tot.
    De ce nu se sesizeaza Politia,DNA, DIICOT sau mai stiu eu care, sa monitorizeze manevrele de prin autobaza aia care e o adevarata zona crepusculara, aflata sub influenta unei caracatite. Tot citim de anul trecut ca s-a facut de nu stiu cate ori audit si in loc sa se taie raul din radacina, se loveste tot in aia mici care nu au nicio vina de tot ce se intampla pe acolo. Asta pana intr-o zi cand or pune oamenii mana pe bate sa le sfarame capatanile ca la niste serpi veninosi.
    0
    2
    Raportează
  • postat de Mazare la puscarie
    Joi, 25 Septembrie 2014 15:05
    93.118.196.***
    se sifoneaza bani pe un gauroi de cativa metri diametru, normal ca iese mult , apropo cand faci pod peste Dunare bai cap de minge?
    1
    5
    Raportează
  • postat de Puneți bilet de un leu pe mijloaclel de transport electrificate și veți avea pasageri, altfel privatul vă bate la eficiență.
    Joi, 25 Septembrie 2014 13:58
    92.86.88.***
    Păi nu poți să ai același preț pe bilet indiferent de mijlocul de transport. La tramvaie și troleibuze ar trebui preț de un leu biletul și așa numărul celor vor folosi mijlocele de transport electrice va fi mai mare încurajând și transportul ecologic, fără poluare. Nu poți să faci concurență mijloacelor de transport private cu același preț cu prețul biletului transportului în comun, transportul urban asigurat de municipalitate trebuie să fie mai ieftin, altfel vor circula în gol, privații fiind mult mai eficienți, că așa-i în capitalism, privatul ''bate'' statul, economie de piață se cheamă, cei mai ieftin se folosește, deci Transurb ar trebui să introducă un leu biletul pe mijloacele de transport electrice.
    3
    12
    Raportează
  • postat de Anonim
    Joi, 25 Septembrie 2014 13:58
    91.200.122.***
    Se fura si e bun acest audit.
    Numai ca edill ar trebui sa se uite in primul rand la ei in curte, la la serviciile de maxi-taxi unde evaziunea fiscala e in floare si acest lucru ingroapa transportul public.
    3
    9
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Joi, 25 Septembrie 2014 13:25
    213.218.53.***
    9,5 de lei/ km la tramvai, 6,54 de lei/ km la troleibuz şi 5,83 de lei/ km la autobuz

    O fi tramvaiele mai ecologice dar vedeti cu proprii ochi cat de "eficiente" economic sunt.
    3
    10
    Raportează
  • postat de Dorel
    Joi, 25 Septembrie 2014 12:21
    86.124.203.***
    au sa descopere oare si cata motorina se fura zilnic? sau cum se sifoneaza bani prin achizitii la "de 2-3 ori pretul"? sau cum cine poate oase roade si isi acorda si sporul lu` mama sporului? sau ca pentru unul care munceste exista automat inca unu care sta? si lista ar putea continua ca de imaginatie in smenuit statul sigur nu duce nimeni lipsa.
    0
    16
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.