Tot MAI PUŢINE autobuze Transurb pe TRASEE. Iată pe ce rute vom aştepta ŞI MAI MULT în staţii

Tot MAI PUŢINE autobuze Transurb pe TRASEE. Iată pe ce rute vom aştepta ŞI MAI MULT în staţii

Foto: Bogdan Codrescu
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
18 comentarii

* Aleşii locali au hotărât ca din cele 76 de vehicule active să mai circule doar 55! * Cele mai afectate de reduceri sunt traseele 105 şi 22

Dacă vi se pare că aşteptaţi în staţii mai mult decât până acum şi tot priviţi în zare după un autobuz care nu mai vine, înarmaţi-vă cu răbdare. La recenta şedinţă a Consiliului Local, aleşii au votat noul program de transport al SC Transurb SA, efectuat cu autobuze şi troleibuze, care implică reducerea capacităţilor de transport. Fără comentarii, consilierii au luat pur şi simplu act de noua diagramă a societăţii locale de transport, care se aplică deja. Doar 55 de vehicule mai circulă din 75 câte au fost!

Realitatea fără menajamente

Prin votul lor, aleşii locali au răspuns solicitărilor fundamentate şi formulate în scris de către SC Transurb SA şi aprobate de Consiliul de Administraţie al societăţii. În documentele prezentate Transurb explică faptul că, la momentul încheierii contractului cu Primăria, adică în mai 2010, avea un parc auto de 150 de vehicule, ceea ce îi permitea asigurarea unui număr de 76 de capacităţi active, zilnic, la orele de vâr, iar în prezent mai are doar 109 vehicule. „La ora actuală, prin scoaterea din uz a autobuzelor cu durata de funcţionare depăşită, parcul total al SC Transurb SA este subdimensionat şi permite cu greu asigurarea unui număr de 56 capacităţi zilnic, la orele de vârf. Zilnic sunt efectuate reparaţii curente la un număr de aproximativ 25-30 de autobuze, la care se adaugă reparaţiile planificate conform normativelor în vigoare, care nu permit ieşirea în circulaţie a autobuzelor după efectuarea unui anumit număr de kilometri”, se arată în adresa operatorului public de transport local.

Traseele afectate

Iată, potrivit hotărârii aleşilor locali, câte autobuze au mai rămas în circulaţie pe trasee. Pe traseele 8 barat, 15, 25 şi 31, câte un autobuz a fost, unul rămâne. Neafectate sunt şi traseele 12, 29 şi 35 unde rămân tot două autobuze în circulaţie. Pe traseul 9, din trei autobuze, mai rămân două, iar pe ruta 16, din două, unul singur. Capacitatea de transport se înjumătăţeşte pe traseele 10, 17, 19, 20 şi 26, unde din patru autobuze vor mai circula două. Pe traseul 34, din trei autobuze mai rămân în circulaţie două. Reducerea de la şase autobuze la două va fi resimţită de călătorii de pe traseul 22. Nici traseul 11 nu scapă de reducerea numărului de autobuze de la zece la opt. Dar cea mai severă diminuare a capacităţii de transport afectează traseul 105, unde din 12 autobuze nu vor mai circula decât jumătate, adică şase. Traseul 106 nu mai este deloc acoperit. În ceea ce priveşte troleibuzele, pe traseul 104 vor circula două, iar pe traseul 102 – opt. Până la definitivarea lucrărilor de reabilitare a străzilor, traseele de tramvai 36, 7 şi 8 vor fi asigurate cu autobuze. Astfel, două vor circula pe traseul 36, iar câte unul pe rutele 7 şi 8.

Transurb aşteaptă diferenţa de subvenţie

Pentru anul 2014, Transurb preconizează să realizeze cheltuieli aferente transportului urban de călători prin curse regulate în valoare totală de 38,4 milioane de lei şi venituri proprii de 7,6 milioane de lei. Prin adresă oficială, societatea cere acordarea diferenţei de cheltuială neacoperită - cheltuieli aferente transportului urban de călători prin curse regulate - diferenţă în valoare de 30,7 milioane de lei ce ar trebui acordata ca subvenţie de către Primăria Galaţi. Situaţia va fi reglată la rectificarea viitoare de buget, având în vedere că în bugetul Transurb, votat la începutul anului 2014, era aprobată o subvenţie de 29,9 milioane de lei.

Citeşte şi: NOI TRASEE pentru Transurb şi operatorii privaţi/ Strategia privind TRANSPORTUL PUBLIC, în dezbatere

Citit 3736 ori Ultima modificare Joi, 02 Octombrie 2014 18:38

18 comentarii

  • postat de PENTRU YON.... Sâmbătă, 04 Octombrie 2014 12:28 5.13.170.*** Link la comentariu
    0
    4

    SA TREZIT SI NEA* YON CA SI EL E OM.....!!!!COMENTEAZA PE SUBIECT......NU CA ........DAR DEGEABA IMI BAT CAPUL CA SUNTETI MULTI DIN ASTIA...

    Raportează
  • postat de Yon Vineri, 03 Octombrie 2014 23:14 79.116.126.*** Link la comentariu
    5
    4

    Hai galateni,lasati vaicareala si cotizati mai repede la taxe si impozite sa aiba d-l primar bani de subventii.Repede ca trece anul.

    Raportează
  • postat de Este iar CURbaca prin consiliu!? Vineri, 03 Octombrie 2014 20:40 5.13.217.*** Link la comentariu
    2
    8

    Doar mupetzul ala a distrus civilizatia orasului prin introducerea maxi-taxi, a garajelor, a chioscurilor, transformand Galatiul intrun oras de lumea a 4-a! Aaaaa, dar am uitat ca madam tontolici e crescuta de el, deci normal ca are interesul de a evaziona statul grosolan, prin transportul cu cascarabetele!

    Raportează
  • postat de Soluția? Privatizare Transurb, Primăria să păstreze transportul electric și toată lumea este mulțumită. Vineri, 03 Octombrie 2014 19:03 92.86.89.*** Link la comentariu
    2
    3

    Uffff, ne lipsește inițiativa și poate banii....Primăria ia numai tramvaiele și troleibuzele ca să asigure minimul de transport public și Autobaza o scoate la licitație și acolo privatul face ce vrea, poate să scotă autobuzele pe traseu mai lung și economic în afara orașului sau în interior, în autobază poate să facă o mare parcare pentru TIR-uri cu motel pentru odihnă, service pentru mecanici ce pot repara TIR-uri, autobuze...dacă tot i s-a cășunat pe microbuze interzis staționare în Galați, se poate face parcare pentru microbuze, camionete și reparații tot în spațiul autobazei. Nimeni nu este dat afară cu un privat destoinic organizare în Autobază și Primăria scapă de o cheltuială păstrând transportul alimentat electric, tramvai și troleibuz.

    Raportează
  • postat de ala care merge cu privatul ca sa dispara transurbul.... Vineri, 03 Octombrie 2014 15:56 5.13.231.*** Link la comentariu
    4
    11

    da ala care lucreaza sofer sau mecanic la transurb nu e tot de al tau..????sarac si cu copii acasa..???ala nu tot din banii tai e platit?????astia cu maxi taxi dupa ce ca fac evaziune mai si incurca circulatia nerespectand nici cele mai elementare semne de circulatie...!!!!dar la cum gandesti tu.....!!!!!!!mergi in continuare cu maxi taxi....ca nu te opreste nimeni dar nu dori sa moara capra vecinuli adica transurbul...!!!!

    Raportează
  • postat de stefan badita Vineri, 03 Octombrie 2014 15:46 95.76.34.*** Link la comentariu
    1
    2

    doamna melinte, niciodata nu au fost 4 autobuze pe 19, 20, 9...... e gresit rau de tot articolul ..... informati-va inainte sa publicati aberatiile oferite de cei din transurb .....

    Raportează
  • postat de PENTRU cel care merge cu maxi.... Vineri, 03 Octombrie 2014 15:33 5.13.196.*** Link la comentariu
    2
    16

    NU-I MAI PLANGE TU PE CEI CU MAXI TAXI (ca esti de-al lor oricum) ca la cata evaziune fiscala fac, am avea 1000 de autobuze si trolebuze noi cumparate cu banii incasati...!!!!!

    Raportează
  • postat de Nu se doreste rezolvarea problemei care e foarte simpla Vineri, 03 Octombrie 2014 15:21 195.8.120.*** Link la comentariu
    0
    7

    2 Echipe permanente de controlori 7/7 insotite de un politist care sa le faca dosar pentru furt celor care circula fara sa plateasca biletul concomitent cu reducerea pretului de transport si Transurb va intra pe profit, garantat.

    Raportează
  • postat de Da tată, sunt supărat că am ajuns cu Galațiul epavă abandonată prin grija Primăriei ce doarme în izmene, simplii funcționari administrativi a risipei banului public. Vineri, 03 Octombrie 2014 14:25 92.86.89.*** Link la comentariu
    11
    4

    PENTRU CEL DE SUB MINE. Da frate, merg cu privatul în transport în comun, este de-al meu, necăjit să-și țină familia, copiii, părinții în întreținere, să le dea o pâine pe masă familiei, pe când Primăria și-a pierdut menirea, adică în slujba comunități, a gălățenilor. Cerșesc taxe și impozite pentru a lor burți pline din salarii tot de noi plătite, adică a contribuabilului fraier nevoit să plătescă aberațiile de taxe și impozite ce nu mai pot fi duse de oamenii din ce în ce mai sărac din cauza lipsei locurilor de muncă, Primăria Galați trebuind să facă investiții străine, nu să le fugărească pentru a lor șpagă grasă de la firmele locale contracte grase încheiate din banii gălățeanului ce este nevoit să fugă după muncă pe pământuri străine, abandonându-și familia, dramă socială generalizată în orașul nostru. Apaterm, Transurb, tot aia, sateliții primăriei, parazite firme tot din banii noștri întreținute. Privatizare tată, nu sugative cum s-a supt CSG până au dat-o cu șpagă să moară siderurgiștii de foame pe pensii mizerabile și furați la pensie.

    Raportează
  • postat de ala care merge cu privatul ca sa dispara transurbul.... Vineri, 03 Octombrie 2014 12:03 79.116.101.*** Link la comentariu
    4
    19

    esti atat de afon incat nu stii ca transurbul e subventionat din banii tai....!!!!!! tu mergi cu privatul si lasa transurbul sa moara ...nu???? cu alte cuvinte te caci in banii tai.!!!!! ce te-ai ajuns mai..!!!! sau esti vreun posesor de maxi taxi si vrei sa ne prostesti..!!!??????

    Raportează
  • postat de gal Vineri, 03 Octombrie 2014 11:32 81.12.149.*** Link la comentariu
    2
    11

    sa mai lasam pomenike ekectorale.Cum un amarat cu salariu minim plateste bilet pentru el si copii sa plateasca si pensionarii cu pensii maj de combinat ca n-au nevoile unei familii tinere.

    Raportează
  • postat de Klaus Iohannis Vineri, 03 Octombrie 2014 10:14 79.116.111.*** Link la comentariu
    3
    12

    Privatizati Transurbul si nu va mai merge nimeni gratis si scoateti microbuzele de pe traseu, delimitati cu bordura banda 1 exclusiv pentru autobuze si jumatate din galateni vor folosi autobuzul. Daca continuam asa in zona gri........deci ALB sau NEGRU. Altfel, mai puneti niste bani la impozit si circulati doar cu buletin de Galati gratis.

    Raportează
  • postat de galatean Vineri, 03 Octombrie 2014 09:38 78.96.254.*** Link la comentariu
    9
    22

    Daca se fac paranghelii cu banii din impozite, si Ponta apare de zece ori/zi la televizor, mintind ca romanii o duc bine, ce mai doreste romanul in plus?Aceste lucruri vor galatenii, in majoritate.
    Plus,

    fasole cu carnati, prescuri, sarmale si bautura moaca de la biserici sau de la evenimente precum pomana porcului si de sfantul Bacalbasa.Matul ghioaga, garaie ca porcii, scuipa peste tot, injurand de toti sfintii pe Basescu.Ca ele este de vina pentru ca trotuarele sunt pline de gropi, caini maidanezi si de toate necazurile cotidiene.

    Necazul meu este ca azi 03.10. , dimineata, cand m-am uitat pe fereastra, vad clocitorul de prostie de la Palatul Victoria, dottore plagiator, golanul care se vrea presedinte, pus intrun panou pe care, volens nolens, trebuie sa-l privesc 30 de zile de acum incolo.Nu inteleg cu ce am gresit eu ca cetatean sa vad zilnic aceasta mizerie umana care a distrus poporul roman de cand este in fruntea guvernului, si din nesimtie comunista, mostenita de la Iliescu si Nascase, are tupeul sa ceara voturile oamenilor pe care i-a adus la sapa de lemn.Deja, numai la Galati, 540 de oameni amarati ingroasa randurile somerilor, fiind adaugati la numaratoare din iulie.

    Durerea mare este ca acesti oameni necajiti il vor vota, numarul somerilor in Galati apropiindu-se de 20.000.

    Aici se vede constiinta, raspunsul cetateanului, la viata de mizerie la care a fost adus tocmai de cel care se vrea paduche in fruntea saracilor.

    2 Noiembrie va arata cat de constiinciosi sunt galatenii in orasul rosu, CU PARANGHELII MODEL Primarul Stan.

    Vine frigul si scrasnirea va fi din ce in ce mai acuta.

    Raportează
  • postat de contribuabilul Vineri, 03 Octombrie 2014 08:37 86.127.209.*** Link la comentariu
    3
    27

    Trebuie micsorat si nr calatorilor care se deplaseaza cu Transurbul fara bilet.
    Toti tiganii merg gratis si controlulorii nu le fac nimic, cel mult ii dau jos din autobuz.
    Si numarul abonamentelor gratuite trebuie diminuat drastic in acest caz.
    In autobuz trebuie sa se urce cei care au treaba si care platesc abonament intreg sau cu reducere.
    Acum se urca in autobuz si cei de la Ecosal cu matura la purtator si cei cu ajutoare sociale.
    Daca nu se iau masuri Transurb-ul ajunge ca Apaterm.

    Raportează
  • postat de eu Vineri, 03 Octombrie 2014 07:53 193.230.156.*** Link la comentariu
    3
    13

    La cat sunt de etanse, daca trage cineva o basina.....

    Raportează
  • postat de Mai bine merg cu privatul să mănânce o pâine, Transurb cu primăria nu merită, nu fac mai nimic pentru oraș după 25 de ani de frecare mentă, ba mai răi, distrug, aia cu teii a pus capac. Vineri, 03 Octombrie 2014 01:15 109.99.199.*** Link la comentariu
    20
    18

    Dacă tot merg cu un mijloc de transport în comun, mai bine merg cu un privat să mănânce o pâine, la stat, Transurb nu merită, ne fură cu tot cu primărie, nu se vede nimic bun între blocuri, alei sparte, garaje, spații verzi distruse, garduri, gropi, băltoace, mizerie. Sănătate, poate să dispară Transurb de pe firmament, se face economie la sărăcie.

    Raportează
  • postat de Cristi Vineri, 03 Octombrie 2014 00:11 5.13.213.*** Link la comentariu
    0
    35

    Tocmai am vazut noile autobuze albe sh cumparate de Transurb.
    Probabil ca le-a cumparat din tarile nordice, pt ca sunt etanse.
    Nu au nici un geam care sa se deschida in afara de trape.
    Eu nu pot sa inteleg cum naiba construiesc autobuzele astea fara geamuri care sa se deschida.
    Cand ai 100 de oameni inghesuiti inauntru si nici o fereastra deschisa nici mama aerului conditionat nu mai face fata, dar asta oricum nu conteaza pt ca la noi nu functioneaza pe nici un autobuz.

    Raportează
  • postat de mda.. Vineri, 03 Octombrie 2014 00:11 79.116.97.*** Link la comentariu
    2
    29

    Se duce dracu si transportul comun din acest oras..

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.