Încă doi ani cu maxi-taxi pe străzile Galaţiului?

Încă doi ani cu maxi-taxi pe străzile Galaţiului?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Marius Stan va avea discuţii cu proprietarii de maxi-taxi pentru a stabili dacă va da curs solicitării acestora de prelungire cu doi ani a actualelor contracte


A început numărătoarea inversă pentru actualul sistem de transport local de persoane. Începând din 9 mai, adică peste numai două luni şi patru zile, pe arterele oraşului ar urma să circule doar autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele Transurb, după o nouă grilă de transport, aprobată deja de aleşii locali.

Cele 170 de microbuze private care acoperă în acest moment 11 trasee de transport ar urma să dispară, pentru că, până în acest moment, nu li s-a atribuit nici măcar o rută, fie şi secundară. Mai mult, conform noii grile, autobuzele Transurb ar urma să intre şi pe traseele de maxi-taxi.

Chiar dacă este deja foarte târziu, operatorii privaţi mai au o speranţă. Chiar primarul Marius Stan a declarat public că "ar fi inacceptabil să stea oamenii prin staţii câte o oră după un mijloc de transport" şi a propus o analiză exigentă a flotei Transurb, din punct de vedere al capacităţii, calităţii tehnice şi confortului oferit, abia după aceea urmând să decidă ce trasee poate acoperi în mod onorabil societatea publică de transport şi ce pot face operatorii privaţi.

Banii jos!

Până în acest moment, singura certitudine atât pentru Transurb cât şi pentru operatorii maxi-taxi este că au de plătit, până pe 15 martie, redevenţele pentru cele patru luni de activitate din 2015 (pentru contractul valabil până la 8 mai). Astfel, societatea publică locală are de achitat suma de 1,6 milioane de lei. Operatorii privaţi vor plăti, pentru aceste patru luni, sume între 1.354 de lei şi 2.072 de lei de vehicul activ, adică, potrivit calculelor noastre, un total de 256.095 de lei. Aceştia ar putea fi ultimii bani pe care bugetul local îi încasează de la operatorii de maxi-taxi, în condiţiile în care, anul trecut, veniturile din redevenţele de transport (Transurb şi cele opt firme private) au totalizat 5.304.343 de lei.

Prima rundă de discuţii

Potrivit Biroului de presă al Primăriei Galaţi, pe 20 februarie a avut loc o primă rundă de discuţii dintre primarul Marius Stan şi transportatorii privaţi. Operatorii i-au prezentat edilului propunerile lor, au înţeles strategia de transport pe termen mediu şi lung, dar i-au cerut lui Stan o perioadă de tranziţie. O nouă rundă de discuţii va avea loc până la finele lunii martie, ne-a comunicat municipalitatea. Operatorii privaţi şi-ar dori ca discuţiile să aibă loc mai devreme, până pe 15 martie, pentru a şti ce vor face cu şoferii celor 170 de microbuze.

Ce vor operatorii privaţi

"Am propus prelungirea actualelor contracte de transport cu încă doi ani", ne-a declarat administratorul firmei Comsamo, Teodoru Dobriţiu. În opinia omului de afaceri, aceşti doi ani le-ar permite operatorilor privaţi să-şi amortizeze investiţia în microbuzele noi, iar societăţii Transurb să se pregătească pentru a prelua singură activitatea de transport. "În acest moment, succesul activităţii de transport local este dat de frecvenţa foarte bună a mijloacelor de transport. Practic, omul nu trebuie să aştepta mai mult de două-trei minute în staţie. Dacă nu vor mai fi microbuze, timpul de aşteptare ar putea creşte la 20-25 de minute, adică se ajunge la situaţia de dinainte de 1989. E greu de spus ce se va întâmpla la orele de vârf, când Transurb trebuie să asigure cursele convenţie spre Combinat cu 35 de autobuze. Noile traseele de tramvai incluse în programul de transport nu se ştie dacă vor putea fi efectuate din moment ce calea de rulare fie este praf, fie urmează să intre în reabilitare. Transurb nu are încă troleibuzele noi şi, chiar dacă le va cumpăra, e necesar să investească în firul de contact. În aceste condiţii, mi-e greu să cred că Transurb va putea face faţă fără operatorii privaţi”, ne-a declarat administratorul.

Făcând uz de experienţa sa în administraţie, de fost consilier local şi viceprimar al Galaţiului, Teodoru Dobriţoiu spune că legea permite prelungirea actualelor contracte de transport, care expiră pe 8 mai 2015, printr-un act adiţional. Dar, pentru asta, va fi nevoie de votul aleşilor locali.

Şoferii de maxi-taxi, spre Transurb

Transportatorii privaţi susţin că aşteaptă cât mai repede un răspuns la cererea lor de prelungire a contractelor de transport pentru că au nevoie de un termen de 45 de zile pentru a-şi disponibiliza angajaţii, dacă va fi nevoie. De cealaltă parte, şoferii de maxi-taxi discută între ei despre varianta de a se angaja la Transurb, care va trebui să-şi suplimenteze personalul începând din 9 mai.

CITEŞTE ŞI: MAI MULTE AUTOBUZE pe străzile Galaţiului. AFLĂ de când!

Citit 10666 ori Ultima modificare Joi, 05 Martie 2015 11:31

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.