Din presa gălăţeană de odinioară: Podul peste Dunăre, cerut încă din 1937!

Din presa gălăţeană de odinioară: Podul peste Dunăre, cerut încă din 1937!
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Cotidianul "Acţiunea", din 22 august 1937, insera în paginile sale, printre altele, sub titlul "Pod peste Dunăre şi peste Siret", următorul text:

"Trăim în secolul celei mai înaintate civilizaţii, în epoca telegrafiei fără fir, a radioului şi a aviaţiei. Transporturile peste râuri şi fluvii se fac din cele mai vechi timpuri, pe poduri sau tunele sub apă. Totuşi, în civilizata Românie este uimitor că nu există nici un pod carosabil peste  Dunăre, pod de comunicaţie între Dobrogea şi restul  ţării, ce s-ar cere la Galaţi. În alte ţări sunt zeci de poduri peste fluviile respective. Iar şi mai uimitor este că între Galaţi şi Brăila, marile şi apropiatele oraşe nu există un pod carosabil peste Siret. Transporturile de care, căruţe, automobile, mărfuri, animale şi pasageri între Galaţi şi Dobrogea peste Dunăre şi între Galaţi - Brăila peste Siret, se fac cu cel mai primitiv mijloc. Cu un bac tras de un motoraş pe Dunăre, iar pe Siret cu un bac tras de funie. O încărcare şi descărcare defectuoasă şi periculoasă şi stând claie peste grămadă oamenii, şi vitele, şi mărfurile. Se mai zice că pentru aceste transporturi se ia şi taxe de speculă. Este atât de evidentă necesitatea acestor poduri, mai ales în timpul când circulaţia pe ape este întreruptă de îngheţuri sau sloiuri, când oraşe şi regiuni rămân cu totul izolate. Este în interesul nu numai al acestor oraşe sau al unei mari regiuni, ci însuşi în interesul ţării. Oricât de costisitoare ar fi construcţia podurilor, interesele economiei generale le cer şi apoi cheltuiala s-ar putea acoperi şi din taxele de trecere. Când în toată lumea transporturile pe apele mari se fac pe măreţe poduri sau prin tuneluri sub apă, nu este ridicol ca la Galaţi şi Brăila să rămânem atât de înapoiaţi?

Este timpul dar, să se înceapă o mişcare serioasă a populaţiunii şi a parlamentarilor covurluieni, brăileni şi tulceni, care ar putea să determine la avizarea îndreptării acestor mari lacune cu înfăptuirea repede a podurilor pe Dunăre şi Siret - nu cu vorbe şi promisiuni ce nu se îndeplinesc."

Problema podului peste Dunăre este, după 78 de ani, tot în dezbatere.

Citit 7217 ori Ultima modificare Luni, 17 August 2015 13:54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.