Evaluaţi acest articol
(208 voturi)
29 comentarii

Marius Stan, primarul municipiului Galaţi, şi Chris Germanacos, directorul pentru Europa şi vicepreşedinte senior al grupului Louis Berger, au semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al tunelului pe sub Dunăre.

După cum v-am informat, consorţiul american a câştigat licitaţia cu o ofertă de 3,8 milioane de lei, dar nu va primi toţi banii odată. "Ne putem opri după prima etapă, studiul geo, dacă se demonstrează că nu va fi fezabil, plătind doar zece la sută, ceea ce înseamnă foarte, foarte ieftin. Dacă nu vin şi cu constructorul cu banii pentru executarea tunelului, se mulţumesc cu jumătate din sumă. Cu 1,9 milioane de euro, în cel mai rău caz, putem avea un studiu de fezabilitate, cu care putem merge să batem cu capul în uşi la guvernul nou de tehnocraţi şi să fim trecuţi pe Masteplanul de Transport - care vă anunţ că nu a fost trimis încă la Bruxelles - şi să putem accesa şi bani europeni! Dacă a venit un consorţiu american şi crede cu tărie în proiectul nostru, eu am convingerea fermă că acesta se va realiza. Avem un proiect pilot pe ţară, unicat, care înseamnă salvarea Galaţiului de la dispariţie de pe harta investitorilor”, a declarat primarul Marius Stan.

Edilul nu a putut preciza care este termenul în care trebuie realizat studiul de fezabilitate, dar a precizat că Louis Berger are tot interesul ca acesta să fie scurt, ca să-şi încaseze banii.

Citit 4893 ori Ultima modificare Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 01:09

29 comentarii

  • postat de Gabriell Joi, 17 Decembrie 2015 11:05 194.105.20.*** Link la comentariu
    1
    112

    Nu sunt un fan al primarului..........
    Carcotasilor ar fi bine sa recunoasteti ca orasul s-a schimbat in bine in ultimii ani.....
    D-le primar mi-as dori tare mult sa mai prindeti un madat si sa realizati acest tunel.
    Chiar nu se intelege ca fara infrastructura orasul moare?
    Mai bine sa ne indreptam atentia spre politicienii galateni si brailei (fosti ministri) care nu au fost in stare sa faca front comun si sa obtina proiecte de dezvoltare pentru zona noastra. RUSINE LOR!!! (niste nesimtiti)

    Raportează
  • postat de geoege Marți, 01 Decembrie 2015 23:09 5.13.130.*** Link la comentariu
    145
    0

    Cam mult sf.Ca sa practici un tunel sub albia Dunarii,este o aberatie,ca de altfel si acel studiu de 3,8 mil de lei sau euro?
    Pentru informarea dv.dom.primar,costul de dragare+tubul de beton+manopera+intretinerea=cca.40 mil euro.
    Timp de executare cu firma de casa musai 3 ani,asta daca deviati cursul Dunarii pe timpul sapaturilor si montarea tunelului.
    Daca tot aveti consilieri platiti regeste,atunci sa stiti ca:o companie chinezeasca a construit un pod cam la fel cu podul uitat al celebrului arhitect Anghel Saligny pe 52000 coloane lungime 42km pret 2 miliarde dolari in 4 ani.Intrebare:in cat timp pot construi un amarit de pod de 2 km si la ce pret?
    RASPUNS
    Timp de executie 1-1,5 ani.
    Cost per total 8 milioane de euro cu studiu de persabilitate .
    Am uitat sa precizez;EI LUCREAZA CU MUNCITORII SI MATERIALELE LOR.
    Asa ca mai aveti timp sa scapati de acuzatia de luare de mita su contractare directa

    Raportează
  • postat de Noi. Luni, 30 Noiembrie 2015 01:21 84.209.152.*** Link la comentariu
    152
    3

    Proiectul pare compromis inainte de å începe. In Romania este irealist sa contruesti asa ceva , va doresc succesuri.

    Raportează
  • postat de Gabriel Luni, 30 Noiembrie 2015 00:17 5.13.161.*** Link la comentariu
    1
    156

    Fara infrastructura orasul asta nu are nicio sansa de dezvoltare.


    @eucaliptus

    Orasul asta si mai ales tara au amanetat-o demult basescu si NOUL PDL cand ne-au imprumutat la FMI.


    Orasul asta a fost prostit de la Revolutie incoace cand in Galati nu s-a facut si nu s-a construit absolut nimic concret. Prosteala a functionat fara margini in zona dupa '89 cand prin fruntea Galatiului au fost pe functii de conducere (viceprimari, primari) care nu au facut nimic pentru Galati, pentru dezvoltarea si modernizarea orasului (nicio ulita asfaltata, niciun trotuar reparat, nicio cocina-garaj demolate) asa cum a fost si vicele Ciumi (vesnicul candidat la Primarie, care din cate vad candideaza din nou). Unii precum Ciumacenco au stat prin fruntea orasului nefacand nimic bun pentru Galati pe principiul timpul trece leafa merge, iar acum cand se incearca realizarea traversarii Dunarii s-au trezit propagandistii de partid.

    Ion are dreptate, dar cum cocalarii si postacii de partid cum nu au nicio circumvolutiune cum sa inteleaga ei asta...


    postat de Ion Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 20:04 79.116.102.***
    Bai, gargaragiilor , stiti numai sa faceti misto si sa luati in bascalie totul! Cand nu se face, de ce nu se face. Cand se face, de ce se face. Voua mereu nu va convine. La cati bani s-au bagat doar in ultimii 2-3 ani in sistemul falimentar de caldura, ptr ca putorile de galateni nu-si platesc facturile, cred ca se facea jumatate din tunelul asta.
    Nu pricepeti ca Galatiul este aproape izolat dpdv al infrastructurii? Suntem la marginea tarii, si mai avem si Dunarea de-a lungul unei laturi a orasului. O traversare a Dunarii este binevenita, poate ajuta la dezvoltarea orasului prin extinderea sa de cealalta parte a Dunarii(unde pot fi create noi spatii ptr investitii), plus ca se creeaza o noua axa de tranzit chiar pe langa oras, ptr cei care vin dinspre nord si vor sa mearga catre constanta, de exemplu. Ori asta poate ajuta orasul, il poate face mai atractiv ptr investitii.

    Raportează
  • postat de Galatiul sub asediu Duminică, 29 Noiembrie 2015 21:57 5.13.236.*** Link la comentariu
    153
    5

    Cand planuiesti sa scoti 10 Milioane de euro din bugetul public al unui oras pentru plata unui studiul de fezabilitate al unui proiect nerealizabil (tunel de subtraversare a Dunarii, cand tu nu ai fost in stare sa acoperi o groapa pe faleza) , faci o declaratie de intentie clara de jefuire a orasului pe care il administrezi. Vreti un studiu de fezabilitate GRATIS iata-l : Daca nu stiati Dunarea la Galati este mai lata decat raul Brisbane din orasul cu acelasi nume din Australia, unde un popor care nu umfla facturile lucrarilor de infrastructura a construit un tunel subtraversare similar Clem Jones in 4 ani la pretul de 3.2 Miliarde de dolari australieni adica 2.2 Miliarde de euro la cursul valutar de azi (1 AUD = 3,0914, 1 EUR = 4,4887). La finalizare australienii un popor mult mai bogat ca noi ce isi permit sa plateasca pana la 10 dolari australieni (6.8 euro) pentru taxa de subtraversare au declarat ca proiectul a fost un esec economic, neputandu-se recupera in veci din taxele de trecere investitia in constructia tunelului, compania care s-a ocupat de constructie Rivercity Motorway intrand din cauza constructiei tunelului in administrare judiciara (insolventa) in 25 Februarie 2011 pentru ca nu a mai putut sa achite din taxele de adminstrare nici macar dobanzile la imprumutul de 1.3 miliarde de dolari australieni (0.89 Miliarde de euro) contractat pentru constructia tunelui Clem Jones.Iata-va studiul de fezabilitate GRATIS, domnilor de la curtea de conturi ce ar trebui sa opriti tunul asta colosal din banii publici ai galatenilor :10 milioane de euro pentru o documentatie aferenta unui proiect falimentar si nerealizabil e jaf din bani publici! https://en.wikipedia.org/wiki/Clem_Jones_Tunnel

    Raportează
  • postat de republica fotbalistica galati Duminică, 29 Noiembrie 2015 21:14 5.13.219.*** Link la comentariu
    151
    5

    un oras profund corupt unde scleroza si dementa nu mai sunt recunoscute ca boli:

    padocuri umane pe centura

    daramarea garajelor si constructia de parcari in frig si zapada

    mentinerea copiilor si batranilor in frig

    si totul culmineaza cu niste porcarii construite in cea mai mare sila si lipsa de calitate posibila

    Raportează
  • postat de furculision Duminică, 29 Noiembrie 2015 15:34 5.13.191.*** Link la comentariu
    152
    11

    Studiu de fezabilitate pt. tunel pe sub?...
    Biet pseudo primar.... Ar trebui un studiu de inteligenta, inainte de a candida... Cum ar fi de exemplu: scrieti "Ana are mere"

    Mergi in Piata Centrala tov "primar" si vezi cum s-a asfaltat! E o catastrofa!

    Toate trecerile de pietoni sunt scufundate in apa, cand ploua!!!

    Pt. ca Dorel de la firma Transcad, a batatorit prea mult in dreptul trecerilor pietonale, fara sa tina cont de scurgerea apei catre canalizare!!!

    Unele guri de canalizare, sunt montate deasupra nivelului de scurgere!!!

    Pe toata str. Traian sunt balti pe care trebuie sa le ocolim. Asfaltul de langa sina s-a macinat deja, si inca nu circula tramvaiele!!!

    Trunchiuri de copaci taiati, lasate fara a fi scoase, Asfaltul nou, gaurit din nou pt a "ancora" stalpii de tramvai...

    Faceti poze cand ploua si trimiteti-i fotbalistului, poate face un nou studiu de feza bla bla, pt o noua asfaltare...

    Din banii nostri fireste!!!

    Raportează
  • postat de Vasile Duminică, 29 Noiembrie 2015 14:41 5.13.195.*** Link la comentariu
    154
    9

    Si Marius Stan cat isi trage? Asta viseaza cai verzi pe pereti.Trage tare pe ultima suta de metri ca alt mandat nu mai prinzi!

    Raportează
  • postat de Akbar Duminică, 29 Noiembrie 2015 14:10 5.13.232.*** Link la comentariu
    152
    8

    Toata lumea-i spune ca altceva e mai important de realizat. El nimic: Batman, Batman...
    O sa platim incapatanarea si infatuarea de-o sa ne iasa ochii din cap ca la melci.

    Raportează
  • postat de gorgonia Duminică, 29 Noiembrie 2015 14:02 89.137.230.*** Link la comentariu
    153
    12

    Dar un studiu de fezabilitate ca se pravale faleza in Dunare nu crezi mai edilulu de edil ca era mai necesar ? dar ca se tot casca suseaua si mai apare pe faleza inca o gaura in noapte ?Dar ca trotuarele orasului si chiar in centru pe acolo pe unde mintea ta obsedata de imbogatire crezi ca isi vor plimba pasii milionarii - turisti ce trec cu yahturile prin Galati sunt niste capcane si pe timp de zi nu numai in noapte ? Dar ca orasul e inca plin de maidanezi ? Dar ca ai facut boule - bou locurile de joaca langa parcari nu te doare in coarne ? Dar ca orasul e plin de gunoaie iar ECOSAL te pupa in....zona limitrofa locului de munca si domiciliu nu te intereseaza ? Hodoron - plosc - tunel ! prostul nu e prost destul dac nu e si hot !!!!! Se expira mandatul si nu si-a facut suma !!!!!!

    Raportează
  • postat de eucaliptus Duminică, 29 Noiembrie 2015 12:00 5.13.219.*** Link la comentariu
    152
    12

    va amaneteaza fotbalistul la toate bancile din lume

    prosteala functioneaza fara margini in zona

    Raportează
  • postat de pantera Duminică, 29 Noiembrie 2015 10:01 79.116.97.*** Link la comentariu
    153
    11

    bani aruncati pe fereastra de stan sau mai bine zis in buzunarele lui si a altcuiva.O rusine de primar.Cand este interesat sa creeze locuri de munca ?

    Raportează
  • postat de Pod peste dunare la Braila..cu documentatie moca.. Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 20:22 78.96.255.*** Link la comentariu
    158
    4

    http://www.cnadnr.ro/proiect_pcd.php?id=755

    Raportează
  • postat de ceva mai concret decat un studiu de fezabilitate Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 20:08 78.96.255.*** Link la comentariu
    154
    3

    http://www.publika.md/proiect-grandios-singurul-port-maritim-din-sudul-tarii-isi-va-mari-teritoriul_2460711.html

    Raportează
  • postat de Ion Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 20:04 79.116.102.*** Link la comentariu
    14
    167

    Bai, gargaragiilor , stiti numai sa faceti misto si sa luati in bascalie totul! Cand nu se face, de ce nu se face. Cand se face, de ce se face. Voua mereu nu va convine. La cati bani s-au bagat doar in ultimii 2-3 ani in sistemul falimentar de caldura, ptr ca putorile de galateni nu-si platesc facturile, cred ca se facea jumatate din tunelul asta.
    Nu pricepeti ca Galatiul este aproape izolat dpdv al infrastructurii? Suntem la marginea tarii, si mai avem si Dunarea de-a lungul unei laturi a orasului. O traversare a Dunarii este binevenita, poate ajuta la dezvoltarea orasului prin extinderea sa de cealalta parte a Dunarii(unde pot fi create noi spatii ptr investitii), plus ca se creeaza o noua axa de tranzit chiar pe langa oras, ptr cei care vin dinspre nord si vor sa mearga catre constanta, de exemplu. Ori asta poate ajuta orasul, il poate face mai atractiv ptr investitii.

    Raportează
  • postat de kojak Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 17:09 5.13.237.*** Link la comentariu
    158
    26

    Se adevereste ultimul smen.
    Ca sa papi multi bani publici, legal si fara frica, faci studii de fezabilitate.
    Si poti face linistit doua - trei studii pe acelasi proiect ca de, daca nu s-au gasit fonduri pentru constructie, studiul s-a prescris, nu ?

    Raportează
  • postat de Gabriel Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 16:22 5.13.177.*** Link la comentariu
    12
    168

    @vio

    Pai pana acum "ghertzozaurii" se plangeau ca Galatiul nu a beneficiat niciodata de vreun proiect de infrastructura major, iar acum cand se incearca sa se faca un asemenea proiect pentru oras precum traversarea Dunarii unii "ghertzozaurii" se sucesc dupa cum le dicteaza partidul si critica doar ca sa critice, doar ca sa fie contra (ei nefacand nimic pentru Galatiul asta in atatia ani de zile). Si sa nu uitam ca traversarea Dunarii este ceruta de galateni de cand e Lumea si Pamantul.

    Sper sa auzim cat de curand stiri si ca s-a semnat contract si pentru un aeroport la Galati. Orasul are nevoie de proiecte de infrastructura.

    Raportează
  • postat de vio Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 15:33 86.106.73.*** Link la comentariu
    27
    172

    Marius Stan incearca sa realizeze ceva cu adevarat important. Este o viziune si o tentativa de mare curaj. Sper sa reuseasca. Chiar daca nu va reusi, eu voi continua sa-l respect pe acest om, pentru ca macar a incercat. Viitorul este a celor care indraznesc. Este singurul primar care CHIAR vrea sa modernizeze acest oras, care isi doreste mai mult decat ceea ce stiu ghertzozaurii sa cerseasca mereu. FORZA MARIUS!!

    Raportează
  • postat de O mai frecăm cu fezabilitatea? Nu ar fi rău să facem și un studiu de fezabilitate asupra activități din Primărie. Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 15:15 178.138.63.*** Link la comentariu
    154
    27

    Un studiu de fezabilitate ce duce și aduce către nicăieri....un fel de Cartier Dimitrie Cantemir(Siret).

    Raportează
  • postat de Catavencu Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 14:34 194.78.219.*** Link la comentariu
    153
    17

    Nu prea am nimic cu alesii nostri locali (si nationali, dar in special cu cei locali) dar eu nu prea inteleg cum de se mai suporta pe ei si nivelul lor de deteriorare morala si civica ... Eu ma intreb daca mai e cineva in Galatiul asta care se mai framanta pentru bunastarea si viitorul urbei! Oare cand se pun seara in patut (Bacalbasa, Stan, etc) s-o gandi vreo unul daca au facut ceva bun pentru urbea lor in ziua respectiva? Oare mai exista mandrie locala/nationala? Mai stie cineva ca nu cu foarte multi ani in urma Galatiul era cam cel mai important oras din Romania? Ca la Galati se dadea tonul pentru bursa cerealelor din Londra? Ca la Galati erau peste 20 de consulate printre care si cel al statelor unite? Este adevarat ca istoria si influenta marilor puteri la nivel mondial si-au luat privirea de la Romania (doar economic, ca militar inca avem de oferit) dar noi, noi aici ce facem???

    Raportează
  • postat de aLEX-isme Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 14:30 109.99.196.*** Link la comentariu
    157
    14

    Banc ascultat de turisti galateni prin 1988, de la ghid sovietic:
    Bulă, vizitâdu-l pe moscovitul Vova, echivalentul său rus, rămâne mirat de casa pe care-o avea.
    - De unde bani?
    -- M-am ocupat de la început de construcția podului acela de peste fluviul Moscova. TREBUIA SĂ FIE MAI LUNG CU 200 metri.
    Intorcându-i vizita, Vova e paralizat de averea lui Bulă.
    - Cum ai agonisit, Bulă?
    - Vezi fluviul acela? Pe acolo TREBUIA SĂ FIE UN POD.
    Dribliorul și haita lui vor spune: PE SUB FLUVIUL ACELA AM PROMIS PROȘTILOR UN POD.
    Așa ne trebuie!!!!!!!!!!!!

    Raportează
  • postat de Catavencu Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 13:47 194.78.219.*** Link la comentariu
    154
    21

    Treaba cu studiile de fezabilitate este printre putinele moduri prin care se pot face bani (multi) usor in Romania. Sa va dau un exemplu, propun realizarea unui studiu de fezabilitate privind constructia unui pod deasupra Galatiului in regim de autostrada care sa faca legatura cu Odessa. Din start poate fi o idee buna dar nu prea e fezabila. Eu daca am bani si cer un studiu de fezabilitate, chiar daca nu e fezabil, cu siguranta se gasesc firme de consultanta care sa imi produca studiul de fezabilitate. Ca studiul de fezabiltate e fezabil sau nu nimeni nu poate verifca asta pentru ca firma de consultanta e plina de experti si daca vrei sa demonstrezi contrariul cine poate plati un alt studiu??? Ceea ce ar trebui sa verifice institutiile statului (politia economica, procuratura, DNA-ul, etc) sunt proiectele pentru care s-au facut studiile de fezabilitate, s-a dat ok-ul si nu s-a inceput lucrarea! Trebuiesc trasi la raspundere cei ce au cheltuit banii degeaba stiind mai mult sau mai putin ca realizarea proiectului nu va avea loc niciodata. Dupa fiecare studiu de fezabilitate fara finalizare fizica institutiile statului ar trebui sa verifice conturile celor implicati (bugetari) in proiecte dar si pe cele ale familiilor si prietenilor lor, pentru ca din start un studiu despre care se stia ca nu isi are rostul inseamna niste bani primiti sub forma de mita pentru castigarea licitatiilor si continuarea studiului si constructiei. Vedeti autostrada Transilvania care a fost distrusa de alunecarile de teren? De ce? pentru ca studiile de fezabilitate au fost subevaluate si nu a fost proiectata corect; s-a dat ok-ul desi cred ca se stia despre natura solului din zona respectiva.

    Raportează
  • postat de George Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 13:39 109.98.175.*** Link la comentariu
    157
    33

    Acum realizez de ce nu se acopera gaura de pe faleza. O sa fie transformata in tunel. Curata arhitectura!!!

    Raportează
  • postat de Cossy Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 13:21 109.103.136.*** Link la comentariu
    154
    20

    In mod sigur cu banii respectivi se putea rezolva problema cu falezogaura.

    Raportează
  • postat de simu Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 13:07 89.137.230.*** Link la comentariu
    152
    24

    tot in viata libera scrie ca s-au facut mai multe studii de fezabilitate platite cu bani grei deci asta e altul si alti bani sifonati deci lasa-ne stane ca stim noi cum faci tu bani dar culmea DNA nu stie.

    Raportează
  • postat de euro Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 12:14 5.13.140.*** Link la comentariu
    152
    17

    Hotarati-va, e 3,8 milioane de lei sau euro?

    Raportează
  • postat de Catavencu Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 12:00 194.78.219.*** Link la comentariu
    157
    30

    Haideti sa va zic un banc care se potriveste cu situatia din Romania, nu si cu cea de la Galati! :) La o licitatie pentru constructia unui pod in Romania (deci nu tunel) vin 3 oferte. Prima oferta un francez, 1 milion de euro; a 2-a oferta un american, 2 milioane de euro; a 3-a oferta un roman: 3 milioane de euro!!!. Cel care organiza licitatia de curiozitate il intreba pe romanul care a venit cu oferta de 3 milioane: ma cum de ai putut sa vii cu un scor atat de mare pentru a castiga licitatia? La care romanul ii spune: Pai uite de ce: 1 milion de euro il primesti tu, 1 milion de euro il iau eu si cu milionul de euro care ramane il pun pe francez sa se ocupe de constructie!

    O fi banc, n-o fi banc... ce-i drept sunt multe proiecte incepute in Romania si nefinalizate!

    Raportează
  • postat de Catavencu Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 11:48 194.78.219.*** Link la comentariu
    158
    26

    Nea Stane, consortiul american crede cu tarie in banii nostri!!! Asa cred ca si eu ca la anul vom avea o autostrada Galati-Arad, si!? Asta cu Master Planul de la Bruxelles, din care Galatiul nu face parte, e un fel de speranta moare ultima! 3.8 milioane de lei e o suma foarte mare pentru orasul Galati, iar daca aceast studiu nu se va finaliza si cu realizarea fizica a constructiei asta inseamna falimentarea si mai mult a orasului! Probabil nea Stan nu va mai fi primar la finalizarea studiului? Si? Ce? Noi vom ramane cu un studiu cald nu mai bun de realizat care nu va fi realizat niciodata.
    Ideea lui nea Stan este foarte buna dar acest tunel nu se leaga cu absolut cu niciun drum de viteza sau autostrada! Pentru ce sa treaca pe la Galati cineva daca pe malul celalalt al Dunarii il asteapta un drum la fel de prost ca si cel pe care a mers pana la Galati.
    De proiecte "futuriste" nu avem nevoie, avem nevoie de sanatate si educatie de calitate! Hai mai bine sa investim in oameni si daca galatenii vor fi mai inteligenti si mai sanatosi garantat lucrurile se vor schimba (in bine). Hai sa cautam oamenii capabili sa faca ceva pentru Galati! Unde sunt deputatii si senatorii de Galati? Pe unde mai dorm oare si ce interese meschine mai reprezinta?

    Raportează
  • postat de Bratu Sâmbătă, 28 Noiembrie 2015 11:39 213.233.85.*** Link la comentariu
    71
    117

    Stane, daca pe langa acest tunel faci si o autostrada pana la el si dincolo de el, esti tare. Dar nu cred ca vei reusi vor fi doar bani aruncati pe fereastra. Si nu-s putini 380.000 lei.
    O intrebare: Daca se dovedeste ca tunelul este nefezabil, dai tu banii inapoi sau se trec la capitolul pierderi?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.