De ce RENUNȚĂ autorităţile gălățene la MAXI-TAXI
Foto: Foto-arhivă ”Viața liberă”

De ce RENUNȚĂ autorităţile gălățene la MAXI-TAXI
Evaluaţi acest articol
(25 voturi)

În Studiul de Oportunitate pentru delegarea gestiunii serviciului de transport unui operator unic, Transurb, Primăria Galați argumentează de ce vrea să-i scoată de pe piaţă pe cei opt operatori privaţi care acoperă acum 11 trasee, cu 170 de microbuze.

Autorităţile gălățene afirmă că maxi-taxiurile nu mai corespund cerinţelor europene de mobilitate, pentru că nu pot îmbarca persoane cu dizabilităţi, din cauza lipsei rampelor, şi nu au un sistem de taxare unitar, transparent şi eficient.

“Din datele oficiale, în anul 2014 şi 2015, comenzile făcute de către toţi operatorii privaţi au fost de aproximativ 7.500.000 de bilete/an. Ar reieşi o medie de 121 de călători/zi/vehicul, ceea ce conduce la concluzia că eficienţa transportului de călători cu acest gen de vehicule (microbuze) este foarte scăzută. Totodată, prin numărul mare de microbuze care circulă zilnic de la ora 5,30 la ora 22,30, se creează o aglomerare a traficului în special la orele de vârf, implicit o creştere a nivelului de poluare atmosferică”, se arată în document.

Un alt neajuns este faptul că nu există posibilitatea de eliberare a abonamentelor pe microbuze, precum şi faptul că biletele unui operator nu sunt valabile pentru deplasarea cu alt operator pe segmente de traseu identice.

Pe masa aleşilor locali au ajuns, spre dezbatere şi aprobare, două proiecte de hotărâre privind soarta transportului local de persoane din data de 9 mai 2016, când expiră licenţele operatorilor maxi-taxi. Studiul de oportunitate argumentează decizia de a atribui, direct, pentru 11 ani, realizarea serviciului de transport public local prin curse regulate către un singur operator - SC Transurb. Societatea devine astfel operator unic pe reţeaua de trasee a municipiului Galaţi, reţea stabilită de compartimentul de transport din cadrul Primăriei Galaţi. Totuşi, prin acelaşi proiect de hotărâre, i se oferă Transurb „posibilitatea subcontractării unei fracţiuni a serviciului de transport public local, numai cu acordul Consiliului Local”.

Noua hartă a transportului public local, realizată de serviciul de specialitate din cadrul Primăriei, cuprinde 29 de trasee de autobuz (acoperite de 96 de autobuze, dintre care 91 mari, cu 106 locuri/vehicul, şi cinci medii, cu 69 locuri/vehicul), două trasee de troleibuz (acoperite de zece trolee) şi zece trasee de tramvai (cu 35 de tramvaie). Aceste noi trasee ar urma să fie valabile începând din 9 mai 2016, dată la care microbuzele ar urma să dispară de pe străzile Galaţiului.

Lista completă a acestor trasee, precum şi detalierea, pe punctele de reper cele mai importante, a fiecărui traseu în parte, o puteţi găsi în ediţia print a "Vieţii libere" de miercuri, 16 martie, disponibilă în toate chioşcurile şi mini-magazinele "Viaţa liberă" din întreg oraşul.

 

Citit 20422 ori Ultima modificare Joi, 17 Martie 2016 00:07

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.