UNDE şi DE CE au fost în STRĂINĂTATE salariaţii Primăriei Galaţi. DETALII deplasări externe 2015
Foto: În foto, sediul central al Organizaţiei Naţiunilor Unite din New York

UNDE şi DE CE au fost în STRĂINĂTATE salariaţii Primăriei Galaţi. DETALII deplasări externe 2015
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

* SUA, Spania, Italia, Marea Britanie, Germania, Austria, Bulgaria, Grecia, Ungaria, Turcia, Belgia sunt ţările în care au ajuns, anul trecut, primarul Marius Stan sau reprezentanţii administraţiei locale


Nu mai puţin de 135.111 de lei de la bugetul local s-au cheltuit, anul trecut, pentru deplasările în străinătate ale reprezentanţilor administraţiei locale. Pentru vizitele externe, primarul Marius Stan a cheltuit mai puţin de jumătate din suma totală utilizată pentru plata deplasărilor în străinătate ale administratorului public Aurel Vlaicu.

La solicitarea noastră întemeiată pe liberul acces la informaţiile de interes public, Primăria Galaţi ne-a furnizat lista deplasărilor externe, costurile acestora, scopul şi rezultatele obţinute în urma plecărilor în străinătate.

Viena, apoi Varna

Prima deplasare a primarului Marius Stan a fost în Austria, la Viena, în perioada 25-28 ianuarie. Împreună cu administratorul public Aurel Vlaicu, edilul a participat la Conferinţa Internaţională „Dezvoltarea dimensiunii urbane a regiunii dunărene” în cadrul Strategiei Uniunii Europene pentru regiunea Dunării. Deplasarea celor doi oficiali a costat, în total, 5.360 de lei de la bugetul local.

Timp de două zile, 17-18 martie, primarul a fost, în Bulgaria, la Varna, unde a participat la o întâlnire la sediul central al Clubului Internaţional al Mării Negre, organizaţie cu rol consultativ pe lângă UE şi ONU, ce reuneşte 29 de oraşe din România, Bulgaria, Georgia, Grecia, Moldova, Rusia, Turcia şi Ucraina. Edilul Galaţiului a fost însoţit de Ionuţ Mocanu, director general Tehnopol Galaţi, şi a avut o întrevedere, la Primăria oraşului Varna, cu omologul său bulgar, Ivan Portnih şi cu Aleksandr Amerkhanov, preşedintele Camerei de Comerţ din Taganrog:

În urma discuţiilor, Galaţiul a găzduit Adunarea Generală a Clubului Internaţional al Mării Negre, unde Stan a fost ales preşedintele acestei organizaţii. A fost cea mai ieftină deplasare externă a edilului - 335 de lei.

New York, New York

Tot împreună cu Aurel Vlaicu, Marius Stan a fost în Statele Unite ale Americii, la New York, în perioada 18-26 aprilie. Potrivit informării primite, primarul a reprezentat Clubul Internaţional al Mării Negre la cea de-a 14-a sesiune a Comitetului de Experţi în Administraţia Publică a Consiliului Economic şi Social al Naţiunilor Unite la sediul central al Organizaţiei Naţiunilor Unite din New York. A fost cea mai costisitoare deplasare a primarului - 11.739 de lei de la bugetul local.

Deplasare în masă în Spania

În Spania, în oraşul La Coruna, primarul a fost însoţit de aproape toată Primăria, nu doar de Aurel Vlaicu! Din delegaţie au făcut parte: viceprimarul PSD Florin Popa, Daniel Stadoleanu - directorul Direcţiei Generale de Buget Finanţe, Teodora Voicilă - arhitect şef al municipiului Galaţi, Costel Hanţă - directorul Direcţiei de Proiecte şi Finanţări Externe, Lavinia Budău – şef Serviciu Financiar, Ovidiu Costea – consilier la Direcţia de Proiecte şi Finanţări Externe, Adriana Enache – şef Serviciu Urmărire Executare Silită şi Amenzi, Angelica Ionaşcu – consilier juridic la Direcţia Generală Buget Finanţe şi Alexandra Toma – inspector la Direcţia de Proiecte şi Finanţări Externe. Delegaţia Galaţiului a fost primită de primarul oraşului La Coruna, Xulio Ferreiro, şi de consilierul pe probleme de mobilitate sustenabilă, Daniel Diaz Grandio.

Vizita delegaţiei gălăţene a fost consemnată şi în presa locală spaniolă!

Trebuie să ştiţi că a fost, de fapt, o vizită de studiu în conformitate cu prevederile contractului de consultanţă pentru proiectul Reabilitarea Transportului Urban din Galaţi – Plan de Mobilitate Urbană Durabilă – finanţat de Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).

Concret, au fost analizate transportul public şi eficienţa acestuia, facilităţile pentru persoanele cu nevoi speciale, mijloace moderne de plată şi informare. De asemenea, în atenţia autorităţilor au fost şi sistemele de parcare şi accesibilitate la transportul în comun din gări, autogări şi parcările de la intrările în oraş de pe autostrăzi, pistele de ciclism şi zone pietonale. Au fost studiate limitările spaţiale şi temporale pentru transportul de marfă, precum şi sistemul de taxare. Constatările acestei vizite de lucru au fost folosite în realizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă şi la realizarea Strategiei de transport ale municipiului Galaţi.

Sursa de finanţare a cheltuielilor a reprezentat-o grantul BERD pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, oraşul spaniol fiind ales pentru că şi acolo a fost implementat cu succes planul de mobilitate urbană, sub asistenţa BERD.

Germania, Ulm

Ultima deplasare a primarului Marius Stan a fost în Germania, la Ulm, în perioada 28 – 31 octombrie, desigur, tot împreună cu city-managerul Aurel Vlaicu, dar şi cu Costel Hanţă, director la Direcţia de Proiecte şi Finanţări Externe. Cei trei oficiali au participat la Forumul Anual al Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării şi la Consiliul Oraşelor şi Regiunilor Dunărene. „Au avut loc contacte directe cu alţi participanţi şi cu autorităţile europene – peste 1.100 de participanţi din cele 14 state parte la strategie. În urma participării, s-au încheiat parteneriate cu reprezentanţi din statele membre pe programul transnaţional Dunărea – 2014 – 2020, în prezent având două aplicaţii de finanţare depuse la Comisia Europeană”, se arată în informarea Primăriei. De la bugetul local s-au cheltuit, în total, pentru această deplasare, 15.835 de lei.

În total, transportul, cazarea, diurna de care a beneficiat primarul Marius Stan în cadrul acestor cinci deplasări externe au costat 20.795 de lei.

Londra, Salzburg şi Sardinia

În afară de Viena, New York, La Coruna şi Ulm, administratorul public Aurel Vlaicu a mai fost şi în Marea Britanie, la Londra, în perioada 19- 23 august. City-managerul a participat la o rundă de negocieri la sediul BERD cu membrii executivi ai comitetului de conducere, ca urmare a încheierii între bancă şi municipiul Galaţi a contractului de finanţare. Costurile deplasării, suportate de la bugetul local, s-au ridicat la 6.013 de lei.

În Austria, la Salzburg, Aurel Vlaicu a mers împreună cu directorul Costel Hanţă, în perioada 24 septembrie – 2 octombrie. Cei doi au participat în perioada 26-30 septembrie la a 11-a Conferinţă a Oraşelor şi Regiunilor Europei, organizată de Guvernul Landului Salzburg şi Institutul Regiunilor Europei (IRE) la Salzburg pe teme legate de politicile regionale de cercetare şi inovare, de promovarea specificului local în turism, cultură şi cunoaşterea tradiţiilor. Conform Primăriei, în urma participării şi a prezentărilor susţinute, municipiul Galaţi a fost invitat de Franz Schausberger, preşedintele IRE să devină membru plin al Institutului Regiunilor Europei, cu promovarea proiectelor majore de investiţii în cadrul oferit de aceasta, precum şi includerea în parteneriate la nivelul Uniunii Europene cu celelalte oraşe şi regiuni europene. Pentru deplasarea fiecăruia dintre cei doi oficiali s-au cheltuit de la bugetul local câte 5.861 de lei.

Ultima deplasare a lui Aurel Vlaicu a fost în Italia, pe insula Sardinia, la Cagliari, în perioada 4 – 7 octombrie, la evenimentul „International Waste Management and Landfill Symposium”. „Au fost discutate următoarele subiecte: politica de deşeuri şi legislaţia, strategii de gestionare a deşeurilor, colectarea deşeurilor şi minimizarea acestora, tratarea biologică şi termică, ape uzate”, se arată în informarea Primăriei. Deplasarea a costat 9.833 de lei de la bugetul local.

În total, pentru deplasările efectuate de city-managerul oraşului, s-au cheltuit de la bugetul local 42.513 de lei, dublu decât pentru primarul Marius Stan.

Cea mai scumpă deplasare

Cea mai scumpă dintre deplasările externe contabilizate, în anul 2015, de Primăria municipiului Galaţi a fost în Statele Unite ale Americii, tot la New York, acolo unde a fost şi primarul Marius Stan. Conform informării primite, 30.608 lei a fost suma alocată de la bugetul local pentru deplasarea în SUA a lui Daniel Stadoleanu, directorul general al Direcţiei de Buget Finanţe din Primăria Galaţi, perioada 27 octombrie – 5 noiembrie. Directorul a participat la programul multidisciplinar de instruire organizat de Manhattan Institute of Management, unde a prezentat proiecte ale municipiului Galaţi şi a iniţiat contacte.

Stadoleanu a mai fost şi în Turcia, la Istanbul, de pe 15 până pe 18 aprilie, la reuniunea grupului de lucru al Organizaţiei pentru Cooperare Economică în regiunea Mării Negre. Scopul deplasării a fost de analizare a posibilităţilor de cooperare în domeniul transportului intermodal şi de prezentare a proiectelor municipiului Galaţi. Cheltuiala a fost de 3.705 de lei de la bugetul local.

În Belgia, la Bruxelles, Stadoleanu a fost în perioada 11 – 16 octombrie, la „European Week of Regions and Cities” unde s-au discutat subiecte legate de investiţii, inovaţii şi dezvoltare în oraşele şi regiunile europene. Costurile, în acest caz, au fost de 6.625 de lei de la bugetul local.

În total, deplasările lui Stadoleanu, cu tot cu vizita în Spania, la La Coruna, au costat 41.850 de lei.

Eficienţa energetică a clădirilor, discutată la Kavala

Directorul Direcţiei de Proiecte şi Finanţări Externe, Costel Hanţă, cel mai îndreptăţit din Primărie să se deplaseze în străinătate în căutare de parteneri şi finanţări, a consumat de la bugetul local doar 10.959 de lei. În afară de La Coruna, Salzburg, şi Ulm, directorul a fost şi în Grecia. Împreună cu Irina Isac, Paula Buhosu şi Mihai Bogdan, consilieri în cadrul Direcţiei pe care o conduce, a participat, la Kavala, la reuniunea finală a Comitetului de Coordonare în proiectul „Plan de Eficienţă energetică a clădirilor în Bazinul Mării Negre”, finanţat în cadrul Programului Operaţional Comun „Bazinul Mării Negre 2007 - 2013”, unde s-au analizat rezultatele obţinute şi s-au discutat propuneri de proiecte şi parteneriate viitoare.

De două ori în Ungaria, o dată în Grecia

Potrivit informaţiilor furnizate de Primăria Galaţi, în Grecia, la Kavala au fost şi Irina Isac  şi Paula Buhosu, consiliere la Direcţia Proiecte şi Finanţări Externe, în perioada 29 iulie – 1 august. Cele două au participat la cea de-a IV-a reuniune a partenerilor în proiectul "Plan de Eficienţă Energetică a clădirilor în Bazinul Mării Negre", finanţat în cadrul Programului Operaţional Comun „Bazinul Mării Negre 2007 - 2013”.

Irina Isac a mers în Ungaria, la Budapesta, în perioada 22 – 25 septembrie, la evenimentul de lansare a Programului Transnaţional Dunărea 2014 – 2020. În urma contactelor stabilite, Galaţiul este partener în cadrul proiectului Ghidarea Porturilor pentru a deveni punctul central al dezvoltării regionale – GuiDO.

Împreună cu Carmen Bejan, Irina Isac a revenit în Ungaria, la Budapesta, pe 27-30 octombrie, la întâlnirea de lansare a proiectului Urban Green Labs – Laboratoare urbane verzi – promovarea eficienţei resurselor prin eco-localism. Întâlnirea a avut scopul de a aduce laolaltă partenerii de proiect şi de a lansa activităţile ce vor avea loc în cele şase luni de dezvoltare ale proiectului: stabilirea obiectivelor, dezvoltarea viziunii şi planificarea acţiunilor, sesiune de instruire privind grupul local URBANACT.

În total, deplasările Irinei Isac au costat 7.645 de lei de la bugetul local, iar pentru Carmen Bejan costul a fost de 3.879 de lei de la bugetul local.

Din nou, Austria

Unul dintre motivele de mândrie ale primarului Marius Stan este că a pus Galaţiul pe harta Dunării. Şi cum majoritatea deciziilor se iau în Austria la Viena, acolo a fost şi Ovidiu Costea, consilier superior la Direcţia Proiecte şi Finanţări Externe, în perioada 7-10 octombrie, când a participat la prima întâlnire transnaţională de pregătire a proiectului „Danube-Black Sea Gateway Region”, finanţat prin programul Transnaţional Dunărea 2014 – 2020. Ţinând cont că a Ovidiu Costea a fost şi în Spania, costurile totale ale deplasărilor lui s-au ridicat la 4.088 de lei.

Cât s-a cheltuit în 2013 şi 2014

Potrivit datelor pe care le-am centralizat, nu mai puţin de 49.489 de lei, atât au costat deplasările în străinătate pe care le-au efectuat, în cursul anului 2013, reprezentanţii Primăriei municipiului Galaţi. În 2014, costurile acestor misiuni externe s-au ridicat la aproximativ 64.000 de lei de la bugetul local.

Important este cu ce vin!

Nu punem la îndoială importanţa participării reprezentanţilor Galaţiului la reuniuni sau evenimente internaţionale şi nici nu criticăm costurile pe care le implică aceste deplasări. Mai important este ca autorităţile să revină în Galaţi cu modele de succes pe care să le şi aplice în administraţia locală! Altfel, degeaba se mai duc...

Citit 5396 ori Ultima modificare Marți, 29 Martie 2016 00:36

7 comentarii

  • postat de Marean
    Marți, 29 Martie 2016 00:52
    5.13.220.***
    Prin deplasările noastre am incercat sa aducem beneficii urbii noastre in masura posibilitatilor. Nu putem fi siguri de reusita actiunilor noastre si nu putem initiala un proiect nou pana nu experimentam si alte urbi europene, in felul acesta schimbam opinii, păreri etc. Asa e romanul pana nu comentează putin nu se simte bine...
    3
    1
    Raportează
  • postat de cetateanuL
    Luni, 28 Martie 2016 19:28
    89.137.137.***
    PRIVITI, CE AERE DE BELSUG SI PROSPERITATE EMANA. DEALTFEL NU AU BANI DEANI BUNI PENTRU CALDURA SI APA CETATENILOR, NU AU NICI UN FEL DE SOLUTII PENTRU ACEST ORAS NENOROCIT DAR AU CAPATAT FOARTA MULTA EXPERIENTA DIN ACESTE DEPLASARI. CE AU INVATAT??????????????????/
    1
    4
    Raportează
  • postat de Daniel
    Luni, 28 Martie 2016 14:45
    5.13.218.***
    eu nu inteleg cum poate fi o conferinta internationala a Marii Negre in America :))))
    0
    13
    Raportează
  • postat de La New York,Ulm,Londra, Salzburg , Sardinia....
    Luni, 28 Martie 2016 11:41
    78.96.255.***
    cum au rezolvat-o cu apa calda si caldura ?
    Au si ei kakalorgalul lor "victorios" , ca si la noi ?
    0
    12
    Raportează
  • postat de Coman
    Luni, 28 Martie 2016 11:24
    81.12.149.***
    Din datele prezentate in articol rezultă două paradoxuri:
    1. S-au cheltuit sume din ce în ce mai mari în aceşti an de mandat, respectiv cea mai mare în 2015, în loc să se cheltuiască la început de mandat mai mult pentru ca mai apoi să pună în valoare ceea ce au acumulat din vizitele de lucru;
    2. La majoritatea acestor vizite în străinătate au participat persoane numite politic în anumite funcţii din conducerea urbei noastre. Asta înseamnă că la anul, când în urma alegerilor locale vor fi numite politic alte persoane în funcţii de conducere, să se deplaseze şi acestea pentru a învăţa cum şi cu ce se mănâncă administraţia publică locală. Alţi bani, altă distracţie! Halal eficenţă şi eficacitate!!
    0
    17
    Raportează
  • postat de Credulu Speranta
    Luni, 28 Martie 2016 09:36
    213.233.93.***
    DUPA CE AM VAZUT, CU OCHII NOSTRI, CE AU FACUT ALTII CARE SAU SCULAT MAI DE DIMINEATA, NE VINE SI NOUA RANDUL SA FACEM SI NOI CE AM VAZUT LA ALTII SI NE-A PLACUT MULT. DUPA EFORTUL EFECTUAT SUSTINUT CU COSTURI SEMNIFICATIVE DIN BUGETUL LOCAL, ASTEPTAM SCHIMBARILE BENEFICE IN URBEA GALATEANA, ASTFEL INCAT DEPLASARILE REPREZENTANTILOR NOSTRI SA NU LE INCLUDEM IN CATEGORIA "TURISI PE BANII URBEI" !
    0
    10
    Raportează
  • postat de D
    Luni, 28 Martie 2016 04:02
    188.26.124.***
    Din aceste deplasări s-a ales cu ceva orașul? S-a creat un singur loc de munca? Reprezentanții noștri trebuie sa se bata pentru investiții, sa convingă oameni de afaceri sa vina și sa investească aici. Fără locuri de munca plătite rezonabil acest oraș o sa dispară. Din păcate de la revoluție numai s a distrus, neconstruindu se nimic. Dacă nici la aceste alegeri nu găsim pe cineva sa iubească orașul și nu banii, cred ca nu mai avem nici o șansă să progresam.
    0
    27
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.