Bătălie între giganți | Două consorții străine vor să construiască PODUL PESTE DUNĂRE

Bătălie între giganți | Două consorții străine vor să construiască PODUL PESTE DUNĂRE
Evaluaţi acest articol
(24 voturi)

Chinezii, spaniolii, japonezii și italienii și-au manifestat intenția de a construi mult promisul pod peste Dunăre, care va lega Brăila de Tulcea. Două consorții străine au depus oferte pentru proiectarea și execuția podului, a anunțat economica.net.

Este vorba despre Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) și Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania) – Euro Construct Trading '98 SRL (România) – CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

De remarcat este că din cel de-al doilea consorțiu face parte și o firmă românească - Euro Construct Trading '98 SRL.

Reamintim că podul peste Dunăre, investiție estimată la peste două miliarde de lei (fără TVA), va avea aproape doi kilometri lungime, peste 31 de metri lăţime şi patru benzi de circulaţie, potrivit autorităţilor centrale.

Aşa cum am mai anunţat, proiectul nu prevede doar construcţia podului, ci şi două drumuri, Brăila - Jijila (19 kilometri) şi, respectiv, o legătură din acesta cu DN 22 Smârdan - Măcin (4 kilometri), informaţii confirmate de către CNAIR.

"Lungimea totală a proiectului este de 23,413 kilometri (…) Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale, de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, şi 364,65 metri, pe malul dinspre Tulcea. Gabaritul pe verticală al podului va fi de cel puţin 38 de metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte două miliarde de lei, fără TVA", a comunicat, în în urmă cu câteva luni, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

"De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Lăţimea totală a podului va fi de 31,70 de metri. Calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcătuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,50 de metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de trei metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având câte 2,8 metri fiecare. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării", precizează CNAIR.

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritara 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".

Pe 21 august a fost termenul-limită de depunere a ofertelor pentru proiectarea și execuția podului, licitație lansată, pe data de 29 aprilie, de către CNAIR.

 

Citit 11676 ori Ultima modificare Miercuri, 23 August 2017 00:22

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.