Evaluaţi acest articol
(24 voturi)
6 comentarii

Chinezii, spaniolii, japonezii și italienii și-au manifestat intenția de a construi mult promisul pod peste Dunăre, care va lega Brăila de Tulcea. Două consorții străine au depus oferte pentru proiectarea și execuția podului, a anunțat economica.net.

Este vorba despre Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) și Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania) – Euro Construct Trading '98 SRL (România) – CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

De remarcat este că din cel de-al doilea consorțiu face parte și o firmă românească - Euro Construct Trading '98 SRL.

Reamintim că podul peste Dunăre, investiție estimată la peste două miliarde de lei (fără TVA), va avea aproape doi kilometri lungime, peste 31 de metri lăţime şi patru benzi de circulaţie, potrivit autorităţilor centrale.

Aşa cum am mai anunţat, proiectul nu prevede doar construcţia podului, ci şi două drumuri, Brăila - Jijila (19 kilometri) şi, respectiv, o legătură din acesta cu DN 22 Smârdan - Măcin (4 kilometri), informaţii confirmate de către CNAIR.

"Lungimea totală a proiectului este de 23,413 kilometri (…) Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale, de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, şi 364,65 metri, pe malul dinspre Tulcea. Gabaritul pe verticală al podului va fi de cel puţin 38 de metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte două miliarde de lei, fără TVA", a comunicat, în în urmă cu câteva luni, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

"De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Lăţimea totală a podului va fi de 31,70 de metri. Calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcătuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,50 de metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de trei metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având câte 2,8 metri fiecare. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării", precizează CNAIR.

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritara 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".

Pe 21 august a fost termenul-limită de depunere a ofertelor pentru proiectarea și execuția podului, licitație lansată, pe data de 29 aprilie, de către CNAIR.

 

Citit 8604 ori Ultima modificare Miercuri, 23 August 2017 00:22

6 comentarii

  • postat de Geanina Joi, 24 August 2017 13:26 Link la comentariu
    1
    4

    Dubios cum doar 2 asocieri din întreaga lume s-au prezentat la această licitaţie!
    Nu cumva ceva e putred în documentaţia lansată?
    De ce nu s-au făcut două Licitaţii separate? Una pentru Pod şi alta pentru Drumuri?

    Raportează
  • postat de Kent9 Miercuri, 23 August 2017 18:30 Link la comentariu
    1
    5

    Doar sa il faca . Nu conteaza unde e .

    ''De remarcat este că din cel de-al doilea consorțiu face parte și o firmă românească - Euro Construct Trading '98 SRL.''

    De remarcat si renumele acestei societati romanesti.....

    http://www.mediafax.ro/social/omul-de-afaceri-dan-besciu-euroconstruct-a-fost-retinut-de-diicot-13714356

    Raportează
  • postat de Staneeee, plătește fezabilitateaaaaa !! Miercuri, 23 August 2017 13:47 Link la comentariu
    3
    16

    În concluzie, podul la Brăila, noi gălățenii, cu studiul de fezabilitate, peste și pe sub Dunăre. Stan, ești bun de plată, să plătești fezabilitatea. Se știa de pe timpul lui Ceaușescu, dacă se făcea pod, se făcea la Brăila, existau deja și planurile proiectului.

    Raportează
  • postat de Giganti mai tari ca mariustan !!! Miercuri, 23 August 2017 10:17 Link la comentariu
    3
    19

    Sa nu se bata gigantii aia prea tare ca sa nu ne darame cumva si ceea ce aveam construit de dinainte de intrarea in UE, ca despre construit, ne-am lamurit dupa 1989 ... S-A DARAMAT TOT !!!

    Raportează
  • postat de Nikolas Marți, 22 August 2017 22:33 Link la comentariu
    6
    6

    Pariu ca o sa câștige a2a?

    Raportează
  • postat de votant Marți, 22 August 2017 20:40 Link la comentariu
    13
    17

    Si se vor face alte studii de fezabilitate iar si cu alti bani ? sau le da marius stan studiile facute de el de circa 6 milioane euro din ce citeam in presa? Proiectul la pod nu e facut deci mai dureaza cativa ani apoi pana se face mai dureaza alti ani...va zic eu..pana atunci orasul moare complet si cand e gata podul nu va mai avea influienta asa mare pentru ca lumea deja a parasit acest oras mort in care sunt cele mai mici salarii dupa vaslui si botosani. Mai bine faceti aeroport ca sa poate parasi lumea orasul mai repede si sa plece in alte tari dezvoltate economic si unde nu e coruptie. In Romania se sta la coada la orice...la pasapoarte...la carti de identitate...la fisc...la spital...la absolut orice....e tara stampilelor si semnaturilor...vrei o satampila pe un act...iti iei liber de la munca...te duci la instituria respectiva...stai la coada...iti pune stampila apoi platesti ca ti-a pus stampila. Te prezinti personal peste tot ca asa e la noi. Cand ajungi la ghiseu constati ca ai stat degeaba ca s-a inchis si vii a doua zi deci inca un liber si alti bani pierduti.
    Daca se va construi acest pod cat va fi taxa sa trcem pe el?! Ca daca e mult mai bine ma duc cu bacul sau ocolesc!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.