Evaluaţi acest articol
(53 voturi)
14 comentarii

O banală dar extrem de necesară operaţiune de schimbare cauciucurilor se poate transforma într-o experienţă aflată la graniţa dintre revoltător şi dezgustător, în momentul în care meseriaşul angajat decide "cum vrea el" pe cine serveşte şi pe cine nu. Experienţă incredibilă trăită de un gălăţean care a crezut că la "Berin" va beneficia de servicii profesioniste şi rapide, confom reclamei pe care unitatea şi-o face de aproape un sfert de secol.

Suntem în plin sezon în care şoferii stau la cozi interminabile, îşi fac programări sau iau pur şi simplu vulcanizările la rând ca să prindă un loc pentru a-şi anvelopa autoturismle pentru iarnă. În aceste condiţii, dacă găseşti firmă serioasă, cu meseriaşi "profesionişti şi entuziaşti", la un preţ rezonabil şi aproape sigur de servicii impecabile şi rapide, nu mai precupeţeşti câteva zeci de minute au chiar ore de aşteptare.

Pus să aştepte şi refuzat 

O experienţă care răstoarnă cele descrise mai sus şi la care nu ne-am fi dorit să fim martori s-a petrecut la "Berin", una dintre cele mai vechi unităţi de spălătorie auto şi vulcanizare din Galaţi, joi după-amiaza. Un cetăţean s-a prezentat cu autoturismul personal, ca să îşi schimbe cauciucurile. Avea deja montate pe jante anvelopele de iarnă, nu trebuia decât ca mecanicii să schimbe roţile şi să facă o presiune. Totul nu ar fi trebuit să dureze mai mult de 15 minute. Pentru că înaintea omului mai erau încă trei maşini, a fost rugat să aştepte, lucru pe care l-a şi făcut. Timp de o oră a aşteptat în frig ca meseriaşii, doi la număr, să îşi termine treaba la cele trei maşini. Şocul a venit în momentul în care ar fi urmat să îşi tragă maşina "la rampă". Unul dintre mecanici, mai in vârstă, l-a refuzat scurt, deşi chiar el îi spusese să aştepte. "Nu dumneata, nu, să vină Loganul din spate", a tranşat angajatul ordinea în care urma să îşi facă datoria. În faţa reacţiei indignate pe bună dreptate a cetăţeanului care aşteptase circa o oră pentru un serviciu pentru care urma să plătească, muncitorul nu a avut decât o altă reacţie sfidătoare: "Aşa se face, pentru că aşa vreau eu!  Ţie nu ţi le pun! Ce-o să-mi faci?" a venit replica. Clientul, îmbrăcat modest şi posesor al unei maşini destul de vechi cât să nu ridice vreo suspiciune că ar fi vreo persoană "importantă", a încercat să discute problema cu şefa de tură, dar nici aceasta nu s-a putut impune în faţa mecanicului. A plecat şi 15 minute mai târziu avea montate roţile de iarnă, la o altă vulcanizare din apropiere, unde angajaţii au binevoit să stea puţin peste program, ca să îl servească.

Fără comentarii

Pentru că am fost martori direcţi la cele relatate mai sus, considerăm de prisos orice alt comentariu, inclusiv din partea conducerii firmei care deţine spălătoria şi vulcanizarea "Berin". Dacă unitatea îşi rezervă dreptul de a-şi selecta clienţii, atunci poate nu ar fi rău ca acest lucru să fie afişat la loc vizibil, alături de criteriile în funcţie de care se face trierea. Altfel, refuzul de a servi un client în condiţiile în care acesta nu încalcă în niciun fel vreo normă, poate fi considerat nu doar încălcarea drepturilor consumatorilor, ci şi pură discriminare.

Citit 6537 ori Ultima modificare Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 15:00

14 comentarii

  • postat de paloma Duminică, 22 Noiembrie 2020 01:20 5.13.209.*** Link la comentariu
    0
    2

    Bai galatenilor sunteti sanatosi la cap ??? Sunt cel putin 30 de vulcanizari in Galati unde sa-ti schimbi anvelopele de iarna !!! Cand stati la finante, la spital, la dispensare, la cabinete medicale cu orele, nu spuneti nimic ??? !!!

    Raportează
  • postat de eu Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 18:27 62.231.94.*** Link la comentariu
    4
    49

    Problema omului este cu rezolvare simplă, merge în altă parte. Problema firmei este cea serioasă, anume a angajaților. Eu îmi ocup timpul liber cu altceva, dar asta nu înseamnă că nu am idee despre ce se întâmplă pe piața muncii....Ăștia sunt angajații, în orice domeniu, ăia care sunt. Repet, care sunt. Sunt mari șanse ca lucrurile să se fi desfășurat astfel, însă este cert că dacă patronul îi spune ceva lui alifie de la vulcanizare, patronul își va servi clienții cu mânuțele lui, pentru că pe altul nu găsește. Să nu cumva să creadă cineva că îi pasă că sunt sute de clienți la rând zilele ăstea și se încasează puternic,și fără bon evident. Nu dau 2 bani,peste tot în țara asta se lucrează cu petul de bere în sertar, cafea din jumătate în jumătate de oră, țigară la 5 minute, bani mulți, la timp și fără prea multă muncă....De asta suntem unde suntem, printre altele. În țara asta, munca e pentru proști, toată lumea e cu cineva pe afară care mai trimite câte o sută, mai un șomaj, o alocație, o familie monoparentală, mai o combinație, o cioardă și de aia suntem singura țară din lumea asta unde dacă vrei să rezolvi ceva, nu are cine să-ți ia banii pentru că nu le pasă

    Raportează
  • postat de Andrei Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 16:32 5.13.132.*** Link la comentariu
    3
    44

    Servicii scumpe si Dorei angajati. Atat la spalatorie cat si la vulcanizare. Nu odata am fost tratat cu sila fata de cei cu BMW sau Mercedes si alte masini scumpe... De evitata. Cand ajungi sus te doare la basca de clienti... 'Lasa ca fraierii tot vin' Din pacate aceasta este atitudinea si a conducerii pesemne..

    Raportează
  • postat de Anonim Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 11:18 93.122.250.*** Link la comentariu
    2
    30

    Acelasi lucru se poate intampla si in cazul spalarii masinii. Angajatii decid ordinea intrarii masinilor, netinand cont de ordinea asteptarii. Trebuie sa fii vigilent pentru a nu astepta ca si "cunoscutii" spalatoriei sa isi rezolve problema sarind peste rand. Personal cred ca este de evitat .

    Raportează
  • postat de Magelan Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 10:23 5.13.141.*** Link la comentariu
    2
    64

    Rusine conducerii acestei spalatorii , vulcanizatorul trebuie sanctionat pina la 6 luni din salariu . Si in plus sa se autosesiseze organele daca sunt platite darile si daca orice operatiune la aceasta spalatorie si vulcanizare sunt trecute prin casa de marcat . Daca tot facem ce vrem noi cu clientii si ne batem joc de ei .

    Raportează
  • postat de Je Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 10:06 5.13.135.*** Link la comentariu
    2
    60

    Subscriu. Angajații nepoliticoși, servicii scumpe la aceasta Spălătorie-vulcanizare

    Raportează
  • postat de Ion Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 09:43 86.124.202.*** Link la comentariu
    2
    35

    Berin, off... cate amintiri! Cauciuc montat cu sensul de rulare gresit. Stat la coada ca unii si-ar fi lasat "rand" de dimineata... Calitate si respect!

    Raportează
  • postat de Ion Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 09:14 109.166.130.*** Link la comentariu
    5
    25

    E vorba de "mica atenție" care trebuie să însoțească solicitarea. "Să trăiți, mă grăbesc, e bine 50 în plus pentru rapiditate?" Dacă doar stai la coadă e ineficient. S-ar putea să treacă iarna până îți pui tu cauciucuri.

    Raportează
  • postat de Zap Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 08:59 5.13.225.*** Link la comentariu
    2
    40

    In afara expresia "clientul are intotdeauna dreptate" inseamna ceva.
    La noi, nu.

    Faliment placut le-as ura, dar lumea e proasta si uita magariile.

    Raportează
  • postat de gopo Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 08:33 5.13.228.*** Link la comentariu
    1
    33

    Cine nu-i stie pe " meseriasii" de la Berin?

    Raportează
  • postat de ion Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 07:25 165.225.34.*** Link la comentariu
    1
    37

    CEL MAI BINE SA NU SE MAI DUCA NIMENI LA EI PENTRU NIMIC ...SI ATUNCI SA VEZI ...

    Raportează
  • postat de Popovici Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 06:37 194.99.104.*** Link la comentariu
    2
    31

    Ar trebui noi, gălățeni, sa facem o Protecție a consumatorului cetățeneasca.Daca unul din noi considera ca i sau încălcat vreun drept, sa ne adunam cu toții și sa protestam, eventual sa determinam sa se facă ceva concret, ori închidem unitatea, ori dam afara vreun angajat al statului care cere șpaga sau nu își face treaba, ceva facem noi.

    Raportează
  • postat de Titi Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 06:34 5.13.196.*** Link la comentariu
    2
    26

    Ma mir ca conducerea firmei nu si-a spus punctul de vedere dar mai ales sefa de tura care trebuia sa ia masuri dar cred ca nu are putere de decizie decat la fetele care fac treaba inauntru spalatoriei , de aceia fiecare face dupa cum vrea si dupa cum il taie capul

    Raportează
  • postat de Valentin Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 00:13 86.124.200.*** Link la comentariu
    15
    160

    Ar trebui sa ii fie rusine conducerii acestei vulcanizari, pe care in mod cert de acum o voi evita timp de multi ani!!

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro