Licitaţia pentru terminalul multimodal, ratată a patra oară. Proiect de modernizare fără constructori

Licitaţia pentru terminalul multimodal, ratată a patra oară. Proiect de modernizare fără constructori
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Licitaţia lansată de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi privind "Lucrări pentru execuţia cheului din cadrul proiectului Platformă Multimodală Galaţi - Etapa I - Modernizarea infrastructurii portuare" s-a soldat cu un nou eşec. Deşi se spera că finalul de an va aduce, în sfârşit, o atribuire a contractului, nici un constructor nu a depus vreo ofertă pentru lucrare.

Este pentru a patra oară când APDM Galaţi încearcă să găsească un constructor pentru această primă etapă a lucrărilor, vitală pentru derularea proiectului menit să ducă la relansarea traficului naval de mărfuri în portul Galaţi.

După cum v-am informat în paginile ziarului "Viaţa liberă", proiectul platformei multimodale, structurat în trei etape de implementare, presupune investiţii totale de aproape 89,9 milioane de euro şi este derulat în parteneriat de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi şi operatorul privat Port Bazinul Nou, din cadrul Grupului Metaltrade.

Etapa 1 - "Modernizarea infrastructurii portuare", derulată de APDM Galaţi, cu fonduri europene (CEF), presupune lucrări de modernizare a cheului şi a zonelor adiacente acestuia, a reţelelor de utilităţi şi a drumurilor de acces. Valoarea totală a investiţiilor pentru această primă etapă este de 102,7 milioane de lei, însă au trecut aproape doi ani de când APDM Galaţi tot încearcă să găsească un constructor pentru această lucrare.

La prima licitaţie, organizată în 2018, au fost patru firme interesate, dar nu a fost depusă nici o ofertă, costurile induse de intrarea în vigoare a OUG 114 şi evoluţia cursului de schimb fiind considerate neavantajoase pentru constructori în raport cu valoarea contractului. În iulie 2019 s-a relansat licitaţia la valoarea actuală, de 102,7 milioane de lei, până la termenul limită nu a fost depusă decât o ofertă, cea a israelienilor de la Mer Terre Maritime Development Contracting Co.Ltd, aceasta fiind şi confirmată, în ianuarie 2020, drept câştigătoare a licitaţiei. Din păcate, firma israeliană, invocând diverse motive, nu a mai ajuns să semneze contractul, iar licitaţia a fost din nou anulată.

Licitaţia a fost reluată pentru a treia oară în octombrie a.c., dar deşi au fost firme interesate, nu a fost depusă nici o ofertă. Potrivit unor informaţii din domeniu, cauza ar fi, din nou, în viziunea constructorilor, marja de profit destul de mică a acestui proiect.

A patra licitaţie, în aceiaşi parametri, a fost lansată în sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP/SICAP) pe 18 noiembrie a.c. Din păcate, la termenul limită de depunere a ofertelor, respectiv 21 decembrie, nu a fost depusă nici o ofertă, iar licitaţia a fost în mod automat anulată.

Rămâne de văzut ce soluţie va găsi ADPM Galaţi pentru a debloca această licitaţie. Între timp, după alegerile parlamentare şi formarea noului guvern, la conducerea Ministerului Transporturilor a venit Cătălin Drulă (USR-PLUS), în locul lui Lucian Bode (PNL). Prin urmare, după ce că lucrurile erau oricum destul de încurcate, şi-a băgat acum puţin coada şi politica…

Citit 2339 ori Ultima modificare Sâmbătă, 02 Ianuarie 2021 01:48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.