Evaluaţi acest articol
(20 voturi)
13 comentarii

Pentru un bilet valabil 60 de minute gălăţenii ar putea plăti doi lei, indiferent cu câte mijloace de transport ar călători în acest interval. Preţurile abonamentelor de transport ar urma să fie diferenţiate în funcţie de intervalul de valabilitate, respectiv, numărul de călătorii. Iată ce scenarii au în vedere autorităţile, potrivit surselor noastre. 

În această primăvară, ar urma să intre în vigoare una dintre facilităţile promise de multă vreme de autorităţile locale – biletul temporar de călătorie cu mijloacele Transurb. Astfel, în intervalul a 60 de minute, gălăţenii vor putea circula cu mai multe mijloace de transport în comun, fără să plătească pentru fiecare în parte. De asemenea, abonamentele cu care am fost obişnuiţi până acum – în funcţie de numărul de linii de transport public local - ar urma să sufere modificări substanţiale. Toate acestea vor fi intra în vigoare după ce vor fi aprobate de Consiliul Local Galaţi. Noi am reuşit să aflăm, pe surse, cum arată scenariile propuse de autorităţi, şi vi le prezentăm în continuare, cu precizarea că ar putea suferi modificări.

Valoarea propusă pentru un bilet de călătorie cu valabilitatea de 60 de minute este de doi lei. Valoarea aceasta scade însă substanţial, la aproximativ 1,50 lei, dacă în loc să-şi cumpere un bilet gălăţenii aleg să-şi procure un tip de abonament. Şi au de unde alege! Autorităţile au gândit două scenarii pentru abonamentele propuse în 2021, în funcţie de tipul lor: după perioada de valabilitate, respectiv, după numărul de călătorii.

Abonamentele PLUS

În primul scenariu, găsim abonamentul „PLUS NOMINAL” - netransmisibil, şi „PLUS NENOMINAL” – transmisibil care, conform autorităţilor, „oferă un număr nelimitat de călătorii în intervalul de valabilitate al abonamentului”. Iată opțiunile propuse. Un abonament PLUS NOMINAL 1 ar urma să fie valabil o lună, şi ar putea fi achiziţionat cu 90 de lei, preţul fiind calculat pentru un număr estimativ de 60 de călătorii (1,50 de lei/ călătorie). Pentru abonamentul PLUS NOMINAL 3, valabil trei luni, valoarea propusă este de 260 de lei. Abonamentul PLUS NOMINAL 6 ar urma să asigure călătorii cu Transurb timp de şase luni, la preţul total de 500 de lei. 

Abonamentul PLUS NENOMINAL 1 ar urma să valoreze 140 de lei, fiind valabil o lună. Pentru un abonament PLUS NENOMINAL 3, cu care posesorul ar putea călători trei luni, valoarea ar fi de 400 de lei. Iar un abonament PLUS NENOMINAL 6 ar valora 600 de lei, valabilitatea fiind de şase luni. 

Abonamentele BASIC

Cel de-al doilea scenariu are în vedere tipul de abonament BASIC, document netransmisibil – „cu număr limitat de călătorii în intervalul de valabilitate al abonamentului”.

Astfel, ar urma să existe abonamentul BASIC 30, cu 30 de călătorii valabile o lună, la prețul de 50 de lei (1,67 lei pe călătorie). Abonamentul BASIC 45 ar înseamna 45 de călătorii, valabile tot o lună, la prețul de 70 de lei. Abonamentul BASIC 60 ar presupune 60 de călătorii valabile două luni, cu prețul de 95 de lei. Este propus și abonamentul BASIC 90, adică 90 de călătorii valabile timp de trei luni, pentru care prețul este de 145 de lei. Pentru un abonament BASIC 120 gălățeanul ar urma să plătească 190 de lei și ar beneficia de 120 de călătorii valabile trei luni. Un abonament BASIC 240 ar înseamna 240 de călătorii valabile șase luni, cu un preț de 360 de lei (1,50 de lei/călătoria). În cazul abonamentelor tip portofel electronic va exista și opțiunea EXTRA – 10 călătorii valabile trei luni la prețul de 19 lei. 

Important de spus este că toate abonamentele includ card, ce are și facilitatea de portofel electronic reîncărcabil.

Facilităţile propuse a se acorda pensionarilor, persoanelor fără venituri, elevilor, studenţilor, şomerilor, persoanelor cu salariul minim, şi altor categorii vizează gratuităţi şi reduceri de preţ în cazul abonamentelor PLUS NOMINAL 1 şi BAZIC. Asupra acestora vom reveni.

Citit 8953 ori Ultima modificare Luni, 01 Februarie 2021 13:35

13 comentarii

  • postat de Gia Miercuri, 03 Februarie 2021 21:39 5.13.219.*** Link la comentariu
    1
    2

    Nu este o idee bună. Doar nu sunteți în București sa credeti ca în 60 minute poti schimba mai multe mijloace de transport. Acolo ai multe trasee si autobuzele vin la intervale mai mici de timp. Nu astepti 30 minute pentru a ajunge de exemplu din Tiglina 3 spre gara sau retur.

    Raportează
  • postat de Pyrus Marți, 02 Februarie 2021 20:12 109.166.128.*** Link la comentariu
    0
    3

    Bai Daniel .. Ai pus punctul pe i . Cumva trebuiau sa traga de la saracime esecul taxei auto ... Si cand te gandesti ca erau atatia oameni de la inceputul anului la coada la ANAF ca sa isi ia taxele inapoi .. chiar si partial .. :/ Ce trist .

    Raportează
  • postat de ADYtza74 Marți, 02 Februarie 2021 09:55 86.124.205.*** Link la comentariu
    2
    4

    Eu unul merg aproape zilnic cu autobuzul spre sau de la servici cam 5 statii. Observ ca din aproximativ 10 calatori care mai urca pe traseu doar 2-3 valideaza sau composteaza abonament-bilet. Cu ce ajuta scumpul sistem de ticketing si noua organizare de abonamente ? Controale trebuie ,cu politie chiar . Circuli fara legitimatie e infractiune.

    Raportează
  • postat de x ulescu Luni, 01 Februarie 2021 09:23 213.218.53.*** Link la comentariu
    1
    10

    Va dati seama cate minti iluminate au contribuit la realizarea acestor noi tipuri de abonamente?

    Practic te obliga sa iei abonamentul de 90 lei pt 22 zile lucratoare....adica iti dubleaza costul cu transportul....Pensionarii tot cu 1 leu...in loc de acel leu pe care il veti primi, eu as propune sa le dati voi pensionarilor cate 10 lei la fiecare abonament facut...ca veti avea de unde...asa va asigurati voturile pt urm alegeri.

    De conditii nu mai are rost sa vorbesc...irosesc timpul degeaba...

    Raportează
  • postat de ioana Sâmbătă, 30 Ianuarie 2021 22:02 86.124.205.*** Link la comentariu
    2
    27

    La asa preturi vrem si calitate adica masini igienizate , curate nu asa cum sunt acum cand nu vad un mop cu lunile

    Raportează
  • postat de Titi Sâmbătă, 30 Ianuarie 2021 16:23 86.125.62.*** Link la comentariu
    2
    36

    Abonamentele inseamna bani siguri, incasati inainte.
    Minte creata au cei care au venit cu ideile pentru tipurile de abonament.
    Trebuie plecat de la abonamentul necesar unui angajat ce are nevoie de minim 20 -22zile X 2calatorii/zi.
    Acest abonament ar trebui sa coste 40-50% din costul calatoriilor cu bilete, ca de aia ii abonament.
    pentru mai multe linii sau universal , la fel reduceri si mai mari.
    Da pentru abonamente cu perioade mai scurte (o zi, o saptamana) reducerile pot fi mai mici.
    ...
    Propunerile de abonament amintite in articol, au ca si cost o diferenta foarte mica fata de pretul calatoriei cu bilet.

    Raportează
  • postat de Diana Sâmbătă, 30 Ianuarie 2021 15:02 5.13.228.*** Link la comentariu
    2
    29

    eu, calator corect care imi fac un abonament de 50 lei cum aveam inainte, nu pot circula decat 15 zile dus intors ... ca doar luna are doar 15 zile lucratoare ...Plus reducerea e de la 2 lei la 1,67 incredibilll!!!!

    Raportează
  • postat de Daniel Sâmbătă, 30 Ianuarie 2021 14:09 5.13.146.*** Link la comentariu
    2
    38

    @Mario, cum nu e nicio marire.
    Acum platesc 50 lei pe luna. Viitorul abonament la 50 de lei, cel basic, are 30 calatorii, deci insuficient daca te duci la servici 20 de zile pe luna.
    Va trebui sa aleg cel la 70 lei cu 45 de calatorii, si raman 5 calatorii extra. Cam putine, asta inseamna inca doua drumuri extra, gen pentru cumparaturi sau poate ca ai uitat ceva la servici si trebuie sa faci un drum dus intors. Si uite asa daca vrei sa ai si o marja de eroare trebuie sa alegi ab de 90 lei. Platesti dublu.

    Raportează
  • postat de Obiectiv Sâmbătă, 30 Ianuarie 2021 10:17 84.117.41.*** Link la comentariu
    6
    43

    Autorităţile ar fi trebuit sa gandeasca la trei scenarii, nu doar la doua!
    Nimeni nu s-a gandit ca suntem in plina pandemie si facilitatile pe transport
    acordate pensionarilor si celorlate categorii de cetateni, practic intr-un mod nemeritat
    ar putea mari numarul cazurilor de infectii Covid prin aceasta calatorie moaca
    cu mijloacele de transport in comun.
    Cum este posibil sa acorzi facilitati de calatorie unor pensionarii
    ce au pensii peste salariul NET minim pe economie sau pensionarilor
    care primesc pensie dar si salariu, fiind inca angajati la fostele locuri de munca si nu neaparat
    De ce nu cereti la pensionari adeverinte ANAF cu veniturile inregistrate?
    Sunt si foarte multi trantori care nu vor sa munceasca si o moaca in plus nu strica
    dar si foarte multi elevi carora nu li se cer niciun fel de adeverinte de venit ale parintilor
    sa-i mai adugam si pe cei care (chipurile) intretin persoane cu dezabilitati si tortul este gata.
    Raman cateva mii de cetateni care-si cumpara bilete sau abonamente iar acestia nu sunt
    verificati de niciun fel de organ de control al Transurb-ului.
    Luati exemple de la Administratiile Locale din orasele civilizate si moderne ale tarii
    Cluj, Timisoara, Arad, unde moaca a murit de foarte mult timp.
    Rusine Edilului si Consiliului Local Galati

    Raportează
  • postat de Dani Sâmbătă, 30 Ianuarie 2021 08:32 86.124.201.*** Link la comentariu
    7
    44

    Ce-s cu preturile astea ! Avem metrou ?
    Transportul in comun ar trebui sa fie cat mai ieftin, eficient si sa fie incurajat.
    Ne cuplam la taxi daca raman preturile astea
    Cred ca un abonament de 50 lei pe toate liniile pt. salariati si 25 lei pt. elevi, pensionari etc. e varianta cea mai buna si o sa ne luam toti si transurbul va avea profit maxim
    Si fara gratuitati de 1 leu ca asa niciodata nu o sa aiba profit transurbul

    Raportează
  • postat de Vio Sâmbătă, 30 Ianuarie 2021 05:40 86.124.203.*** Link la comentariu
    6
    30

    Asa este la noi ,și nu mă refer doar la Galati,când un lucru merge bine ,vin unii și spun de ce sa meargă bine ,cand poate sa meargă prost,și se pun pe treabă. Ce tot ne aburiti cu tot felul de bilete și nu știu câte tipuri de abonamente..?Actualul sistem ce are?e mai simplu și toată lumea la agreat. Dar asa va place vouă sa complicati lucrurile.

    Raportează
  • postat de Mario Sâmbătă, 30 Ianuarie 2021 05:23 5.13.196.*** Link la comentariu
    25
    13

    Gresesti Daniel nu e nici o marire ata timp cat pentru un abonament platesti 1,50 lei pe calatorie ,dar fii sigur ca nimeni nu va da pentru abonamentele PLUS atatia bani , aici sant propuneri omul se orienteaza mereu la ce e eftin , cand pensionarul cheltuie bani cu papica de la o vreme , pe ,, tiutiun ,, cafeluta la aparat care costa 1 leu , mai o bericica aici prin parcul pensionarilor ce facilitati le poti da unor pensionari , nu mai spun ca au masini , garaje, casa la tara, si se bat la rand pentru permise de pescuit care costa+drumetiile la pescuit cu masina + benzina pusa si ei sa primeasca abonament gratuit ptr autobuz , bine nr lor e redus dar primesc facilitate pentru cuponul de pensie dar in realitate nu se uita la bani cand e vorba de vicii .

    Raportează
  • postat de Daniel Sâmbătă, 30 Ianuarie 2021 02:12 5.13.146.*** Link la comentariu
    15
    57

    Nu le-a mers cu impozitul auto si acum incearca sa mareasca cu 50% abonamentele de transport in comun?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.