Cum promovează Primăria patrimoniul oraşului

Cum promovează Primăria patrimoniul oraşului
Evaluaţi acest articol
(18 voturi)

Nu mai puţin de 29.219,45 de lei fără TVA, adică 5.995,33 de euro, reprezintă valoarea contractului atribuit de Primăria municipiului Galaţi pentru „prestări servicii de promovare a patrimoniului cultural și industrial gălăţean”. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, contractul a fost atribuit direct firmei Zaga Brand SRL din Bucureşti pe 2 noiembrie 2020. Noi am fost curioşi să aflăm despre ce patrimoniu este vorba şi mai ales cum s-a realizat promovarea.

„Prin contractul atribuit Zaga Brand pentru prestări servicii de promovare a patrimoniului cultural și industrial gălăţean s-a urmărit promovarea patrimoniului municipiului Galați, în mediul online, prin dezvoltarea unei campanii digitale (digital storytelling), centrată pe imagini și povești ale orașului, respectiv prin realizarea unui episod de podcast, în completarea campaniei, care să permită promovarea brandului de oraș”, ne-a comunicat Biroul de Presă al Primăriei, la solicitarea noastră.

În acest scop - aveam să aflăm - a avut loc „vizita unor influenceri naționali, creatori de conținut, acoperind principalele canale de social-media, și a unui influencer local, cărora li s-a alăturat pentru parte din proiect (promovarea patrimoniului industrial), ca invitat special, Sorin Onișor, unul dintre cei mai cunoscuți fotografi români”.

Conform Primăriei, obiectivele patrimoniului vizitate și documentate au fost: Combinatul Siderurgic (patrimoniu industrial), Teatrul Dramatic „Fani Tardini", Palatul Arhiepiscopal - Muzeul Culturii și Spiritualității Creștine de la Dunărea de Jos, Palatul Administrativ - Prefectura, Notre Dame de Sion - Facultatea de Inginerie, Palatul de Justiție - Rectoratul Universității Dunărea de Jos, Catedrala Arhiepiscopiei Dunărea de Jos, Ansamblul Fortificat „Precista", Turnul de televiziune.

@visit.galati

„În acest sens a fost creat și contul de Instagram al municipiului @visit.galati, care a fost preluat pe rând de influencerii implicați, realizând un Take Over Maraton, prin care au fost postate sub formă de Instastories, fotografiile și video-urile realizate în fiecare dintre obiectivele de patrimoniu vizitate. O serie de materiale menționate au fost utilizate prin repostare pe conturile Cronicari Digitali (Instagram și Facebook)”, ne-a spus Primăria.

Conform sursei citate, promovarea brandului de oraș, în relație directă cu patrimoniul cultural al municipiului Galați, s-a realizat prin intermediul unui episod dedicat în Podcastul Cronicari Digitali. Acesta este un proiect cultural în care invitaţii dezvăluie ce e important pentru ei la nivel socio-cultural, care este relația lor cu patrimoniul românesc și ce înțeleg prin patrimoniul personal. Structura episodului dedicat Galaţiului a cuprins: "Rubrica Patrimoniu LOCAL (invitat primar Ionuț Florin Pucheanu - discuții pe tema dezvoltării culturale a orașului, durata 27 de minute), Rubrica Patrimoniu PERSONAL (invitat Florin Ristei - discuții despre copilăria în orașul natal, durata 24 de minute), Rubrica PORTRET DE CĂLĂTOR (invitat prof. univ. dr. Irina Susanu, discuții pe tema municipiului Galați ca destinație turistică, durata 19 minute). Episodul special a fost difuzat începând cu data de 10 decembrie; acesta a încheiat sezonul II al podcastului Cronicari Digitali și a fost promovat intensiv, la nivel național, timp de o săptămână, rămânând în arhiva Cronicari Digitali, astfel încât să poată fi oricând reascultat”, ne-a explicat Primăria.

Durata contractului cu Zaga Brand a fost de 60 zile, cu precizarea că materialele rămân publicate în continuare pe platformele online.

Ne întrebăm dacă toate acestea nu ar fi trebuit să fie făcute cunoscute şi gălăţenilor...

Citit 3273 ori Ultima modificare Marți, 09 Februarie 2021 15:54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.