Evaluaţi acest articol
(29 voturi)
10 comentarii

UPDATE. Contractul pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila - Galați, în valoare de 371.416.131,09 lei fără TVA, a fost semnat joi, 15 aprilie 2021, de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu Asocierea SC SA & PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL, firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. La eveniment a fost prezent ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Semnarea a fost posibilă deoarece Astaldi SpA, care a contestat la Curtea de Apel Bucureşti atribuirea acestui contract, a renunţat la judecata plângerii

„Acesta este un proiect-cheie pentru legarea celor două municipii, pentru dezvoltarea întregii zone, inclusiv prin conexiunea la podul suspendat peste Dunăre și, implicit, la Tulcea. Viitorul drum expres, o alternativă la DN 22B, are o lungime de 11 km, va cuprinde trei poduri, două viaducte și un pasaj și va fi proiectat, evident, cu două benzi pe sens și cu parapet despărțitor între sensuri.

Antreprenorul român care a câștigat contractul și care a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu va trebui să finalizeze proiectarea în cel mult 10 luni, iar execuția în maximum 24 de luni. Am toată încrederea că se va încadra în acest termen și că, în 2023, vom putea circula pe un drum modern între orașele Brăila și Galați”, a declarat, într-o postare pe pagina sa publică de Facebook, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Termenul avansat de ministru este cel puțin optimist, asta dacă nu reușesc vreo minune constructorii și termină înainte de termenul maxim stabilit. 

Potrivit informaţiilor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, durata contractului este de 34 luni, din care zece luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni. Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene nerambursabile.

„Drumul Expres Brăila–Galați va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B și va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două orașe, precum și cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila”, precizează CNAIR.

Istoria zbuciumată, pe scurt

Drumul expres le este promis gălăţenilor şi brăilenilor de ani de zile, fiind aprobat de Guvern în septembrie 2008.

După cum aţi mai putut citi în ziarul „Viaţa liberă”, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor a fost lansată pe 3 octombrie 2019, suspendată pe 31 octombrie 2019, repusă în desfăşurare pe 3 martie 2020 şi suspendată pentru a doua oară pe 10 aprilie 2020, apoi reluată pe 16 aprilie 2020. Valoarea estimată a contractului era de 530.312.447,16 lei fără TVA.

La licitaţie s-au înscris cinci ofertanţi: SC Arcada Company SA, Asocierea Astaldi SpA - Tancrad SRL, Asocierea Mavgo Holding SRL - SC Aqua Parc SRL- SC BDU Maxi Construct SRL – Hydrostroy AD, Rizzani de Eccher SpA şi Asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL.

Pe 23 septembrie 2020, CNAIR a desemnat asocierea SC SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL drept câştigătoarea contractului pentru drumul expres cu o ofertă de 371.416.131 de lei fără TVA.

Numai că Astaldi SpA - liderul asocierii Astaldi SpA - Tancrad SRL a depus o contestaţie, pe care Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins-o. Astaldi a formulat apoi o plângere la Curtea de Apel Bucureşti. Conform datelor de pe portalul instanţelor, au fost formulate cereri de recuzare, dar şi cereri de abţinere din partea unor judecători, cele din urmă fiind admise. Pe 7 aprilie 2021, însă, instanţa a luat act de renunţarea la judecata plângerii.

Acest fapt a permis semnarea contractului pentru drumul expres Brăila-Galaţi cu Asocierea SC SA & PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL. Ar mai fi de spus că aceeaşi asociere de firme, controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, va construi şi marea centură ocolitoare a Galaţiului.


Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat într-o postare pe pagina sa publică de Facebook că a participat, astăzi, la semnarea contractului pentru construirea (proiectare + execuție) drumului expres Galați - Brăila. „Acesta este un proiect-cheie pentru legarea celor două municipii, pentru dezvoltarea întregii zone, inclusiv prin conexiunea la podul suspendat peste Dunăre și, implicit, la Tulcea.

Viitorul drum expres, o alternativă la DN 22B, are o lungime de 11 km, va cuprinde 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj și va fi proiectat, evident, cu 2 benzi pe sens și cu parapet despărțitor între sensuri.

Antreprenorul român care a câștigat contractul și care a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu va trebui să finalizeze proiectarea în cel mult 10 luni, iar execuția în maximum 24 de luni. Am toată încrederea că se va încadra în acest termen și că, în 2023, vom putea circula pe un drum modern între orașele Brăila și Galați”, precizează Ministrul Transporturilor.

Vom reveni cu informaţii.

Citit 5492 ori Ultima modificare Sâmbătă, 17 Aprilie 2021 00:36

10 comentarii

  • postat de Bravo Umbrarescu! Vineri, 16 Aprilie 2021 17:17 89.137.230.*** Link la comentariu
    1
    5

    Umbrarescu e singurul care poate face acest drum de calitate si la timp.

    Raportează
  • postat de Terente Vineri, 16 Aprilie 2021 14:29 81.12.149.*** Link la comentariu
    4
    2

    @ddik:
    PISTĂ de BICICLETE ar trebui să se facă pe toate arterele de circulaţie, nu doar pe faleza Dunării sau pe Dig!
    Într-un oraş civilizat trebuie să mergi cu bicicleta în toate zonele sale, inclusiv până la servici sau în centrele comerciale.
    În străinătate există piste de biciclete chiar şi între localităţi, evident separate de autostrăzi.

    Raportează
  • postat de rocky Vineri, 16 Aprilie 2021 08:29 85.186.96.*** Link la comentariu
    6
    6

    Traseul desenat pe harta cred ca este gresit. Mai mult ca sigur.
    Drumul express mai mult ca sigur va pleca dintr-un sens giratoriu care se va creea intre localitatile Branistea si Sendreni, in punctul unde, spre nord o va lua si centura mare a Galatiului. De acolo, se va creea cel mai probabil drumul expres spre podul de la Braila.
    Si inca o chestiune, ar fi pacat si nu faci drumul Galati - Braila de pe dig sa-l dublezi la 4 benzi. Pentru galatenii care vor sa ajunga in jud. Tulcea mai rapid, dublarea benzilor pe dig-ul spre Braila ar fi solutia ideala.

    Raportează
  • postat de dan Vineri, 16 Aprilie 2021 07:55 5.13.180.*** Link la comentariu
    0
    2

    Oare nu trebuia facuta legatura cu viitoare centura a galatiului care duce la giurgiulesti ? sau faceti legatura cu ea prin magistrala combinatului

    Raportează
  • postat de Ion Joi, 15 Aprilie 2021 22:36 86.124.206.*** Link la comentariu
    5
    17

    Acest drum va face legatura si cu aeroportul lui Cuc??

    Raportează
  • postat de Cetățean Joi, 15 Aprilie 2021 21:29 109.166.135.*** Link la comentariu
    1
    15

    mai bine am spune a cui a fost ideea, cine a venit cu proiectul.
    așa este corect!

    Raportează
  • postat de ddik Joi, 15 Aprilie 2021 16:08 5.13.132.*** Link la comentariu
    5
    33

    @Vali: pista de biciclete ar trebui sa se faca pe dig, ca oricum va scadea traficul. Drumul expres e doar pentru masini.

    Raportează
  • postat de PATRIOTUL Joi, 15 Aprilie 2021 14:21 81.12.149.*** Link la comentariu
    11
    25

    Drumul este foarte util, dar intrările şi ieşirile din cele două oraşe sunt airea de tot!
    Cred că la conexiunea cu cele două oraşe ar mai trebui adaptate unele lucrări, mai ales intrarea în Galaţi care dă direct spre Sidex!
    De ce nu se încearcă o legătură mai directă cu str. Brăilei sau Drumul de centură (str. Viilor), undeva mai aproape de oraş, până la Tirighina?

    Raportează
  • postat de Vali Joi, 15 Aprilie 2021 13:40 5.13.220.*** Link la comentariu
    27
    15

    Si o pista de bicicleta sa faca tot pe acelasi drum daca tot se apuca.

    Raportează
  • postat de Blade Joi, 15 Aprilie 2021 12:34 86.34.180.*** Link la comentariu
    34
    12

    Adica, se vor mai face 3 poduri peste Siret, sau se pun la socoteala cele 2 existente, la care le schimbati bordurile si mai faceti doar unul, la pret de 3?
    Hai ca sunt tare curios!

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro