Se caută influenceri cunoscuţi şi jurnalişti internaţionali. 700.000 de lei pentru promovarea naţională şi internaţională a Galaţiului
Foto: Marian Calestru

Se caută influenceri cunoscuţi şi jurnalişti internaţionali. 700.000 de lei pentru promovarea naţională şi internaţională a Galaţiului
Evaluaţi acest articol
(24 voturi)

„Informarea transparentă şi nediscriminatorie a publicului cu privire la potenţialul economic şi turistic al municipiului Galaţi, în scopul atragerii de investiţii noi şi al încurajării turismului în zonă”, asta îşi doreşte Primăria şi a pus la bătaie un contract cu valoare estimată de 700.000 de lei fără TVA. Ofertele sunt aşteptate până pe 23 februarie 2022, iar ofertanţii vor trebui să vină cu influenceri cunoscuţi şi cu nume de jurnalişti din presa internaţională.

Pentru "Servicii de realizare campanie de informare şi popularizare a municipiului Galaţi în rândul publicului larg", Primăria a lansat pe portalul propriu o achiziţie publică în valoare de 700.000 de lei fără TVA. Scopul este „promovarea şi asigurarea vizibilităţii municipiului Galaţi la nivel naţional şi internaţional” printr-o campanie cu durata de 12 luni.

În caietul de sarcini, administraţia locală cere: promovare online care să obţină cel puţin 7 milioane de afişări, parteneriate cu cel puţin trei influenceri cu minimum 10.000 de urmăritori, dar şi realizarea unui video de prezentare a Galaţiului cu durata de minimum 30 de minute. Apar pe listă şi realizarea şi publicarea a cel puţin 50 de articole informative în presa online la nivel naţional şi internaţional, plus cercetări de piaţă cu privire la identificarea percepţiilor gălăţenilor cu privire la Galaţi. Contractul va fi atribuit pe criteriul „cel mai bun raport calitate-preţ”.

Invest în Galaţi… şi nu prea

Pagină web de promovare locală a municipiului Galaţi, în limba engleză, cu un buget iniţial de 20.000 de lei, au propus consilierii PACT printr-un amendament la bugetul oraşului pe 2022. „Există deja o pagină: Invest in Galati”, le-a replicat primarul Ionuţ Pucheanu.

Trecând peste traducerea într-o engleză îndoielnică, trebuie spus că pagina "Invest in Galati" nu a mai fost actualizată de foarte multă vreme. Dovadă că adresa de mail a Primăriei nu mai este valabilă de cel puțin doi ani, iar adresa Parcului de Soft nici atât! Parcul nici măcar nu mai există…

Chiar dacă amendamentul PACT a fost respins, nevoia de promovare a Galaţiului este reală. „Cel mai probabil vom deveni, în foarte scurtă perioadă, staţiune turistică. Vom avea acest statut câştigat, şi atunci să vezi promovare!”, a anunţat primarul.

Ce imagine ne-am făcut până acum şi cât a costat

Pentru că nu e prima oară când Primăria vrea promovare, iată şi o retrospectivă a ceea ce s-a făcut mai important.

În iunie 2017, au fost lansate LOGO-ul oraşului Galați şi un manual de identitate vizuală, pentru care Primăria i-a plătit firmei IV Future SRL 38.000 de lei fără TVA. Misiunea firmei fusese de a crea oraşului un concept de identitate vizuală, pentru ca Galaţiul să devină un brand şi să se promoveze profesionist în ţară şi în străinătate.

În noiembrie 2018, a fost lansat „Galaţi, oraşul binecuvântat de Dunăre”, filmul de promovare a municipiului nostru, producţie pentru care Primăria a plătit 19.635 de lei cu TVA firmei gălăţene Filmăridesus.ro SRL.

La finele anului 2020, Primăria a plătit firmei Zaga Brand SRL 29.219,45 de lei fără TVA pentru „prestări servicii de promovare a patrimoniului cultural și industrial gălăţean”. Deşi la momentul acela nu a ştiut nimeni despre ea, a existat o campanie digitală (digital storytelling), centrată pe imagini și povești ale orașului, respectiv, prin realizarea unui episod de podcast, în completarea campaniei, care să permită promovarea brandului de oraș. Tot atunci a fost creat și contul de Instagram al municipiului @visit.galati, care a ajuns până acum la performanţa de 395 de folllowers...

Citit 3391 ori Ultima modificare Sâmbătă, 26 Februarie 2022 01:31

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.