Modernizarea axei Vuia – Coandă - Coşbuc, aproape de final. Lucrări suplimentare de peste 1,99 milioane de lei (FOTO)

Modernizarea axei Vuia – Coandă - Coşbuc, aproape de final. Lucrări suplimentare de peste 1,99 milioane de lei (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Contractul de modernizare a axei Traian Vuia – Henri Coandă - George Coşbuc (tronson Henri Coandă - Alexandru Măcelaru) tocmai a fost majorat cu peste 1,99 milioane de lei fără TVA, ajungând să depăşească suma totală de 90,28 milioane de lei fără TVA. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, este a treia majorare a contractului, justificată, de această dată, de apariţia unor lucrări suplimentare. Proiectul, care beneficiază de finanţare europeană, ar trebui să se încheie la finele lunii septembrie. Primarul Ionuţ Pucheanu s-a declarat nemulţumit, luna trecută, de felul în care arată spaţiile verzi şi o porţiune din pavajul trotuarelor.

Nu mai puţin de patru acte adiţionale au majorat valoarea şi au prelungit durata contractului de proiectare şi execuţie a lucrărilor de „Modernizare linii tramvai şi carosabil străzile Traian Vuia, Henri Coandă, George Coşbuc (tronson Henri Coandă - Alexandru Măcelaru). Contractul a fost încheiat în februarie 2020 de Primăria Galaţi cu Asocierea Lemacons SRL - Tancrad SRL - Mari-Vila Com SRL - Add Global Design SRL. În octombrie 2021, aşa cum aţi putut afla din ziarul “Viaţa liberă”, contractul a fost suplimentat cu suma de 1,68 milioane de lei fără TVA, apoi cu încă 4,5 milioane de lei, ajungând la o valoare totală actualizată de peste 88,29 milioane de lei fără TVA. În noiembrie anul trecut, durata contractului a fost prelungită cu încă opt luni.

În condiţiile în care, la finalul lunii septembrie 2022, investiţia, care beneficiază de finanţare europeană, ar trebui să se încheie, iată că a apărut o nouă majorare de contract: 1,99 milioane de lei pentru lucrări suplimentare.

Conform Biroului de presă al Primăriei Galaţi, este vorba despre lucrări la iluminatul public, reţeaua de apă şi canalizaţiile subterane, ale căror costuri se încadrează în acea marjă de 15 la sută din preţul contractului de achiziţie publică iniţial.

Într-o emisiune la postul de radio Pro Lider FM, primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, declara că lucrările cele mai grele s-au realizat şi că termenul avansat de constructori pentru finalizarea lucrării, sfârşitul lunii septembrie, este fezabil: „Că n-o fi 30 septembrie, ci începutul lui octombrie, în jurul acestei date se va redeschide complet”.

„O fi fost beat Dorelul”

Edilul-şef a povestit că a inspectat lucrarea la începutul lunii iulie şi a cerut remedierea deficienţelor constatate: „Am luat-o pe jos de la complexul vechi din Micro 40 până la Patinoar. Să fiu sincer, nu mi-au plăcut anumite sectoare şi am pus în vedere remedierea situaţiei. Nu ştiu, ori o fi fost beat Dorelul care a pus pavelele pe trotuar pe partea dreaptă cum te duci spre intersecţia Traian Vuia cu Henri Coandă, dar cred că, dacă mergeam şi le puneam eu, cel mai probabil ar fi ieşit mai bine”, a povestit primarul. Trebuie spus că trotuarele axei, până la intersecţia cu bulevardul George Coşbuc sunt pavate cu granit, iar apoi cu acelaşi paviment ca pe strada Brăilei.

 

„La noi, spaţiile verzi sunt la «şi altele»”

Primarul s-a declarat nemulţumit şi de aspectul spaţiilor verzi şi a dat vina pe proiectanţi: „Nu îmi place cum arată spaţiile verzi: sunt prea neîngrijite. Din păcate – şi o să îmi atrag acum oprobriul celor care lucrează în proiectare, dar o spun – 80 la sută din problemele ce apar în implementarea unui proiect vin din proiectare: «De ce n-aţi pus…»/ «Ah, am uitat». Cum adică a uitat? Nu cred că mai există nicăieri în lume spaţiu verde fără picurare sau fără o formă de aspersor, asta dacă vrei să ai un spaţiu verde-verde.

La noi, spaţiile verzi sunt la «şi altele». «Dom’le eu ţi-am făcut strada, că pe mine asta m-a interesat»/ «Bine măi, dar spaţiile verzi?»… Tot o cer de foarte multă vreme şi, din păcate, nu reuşim să ajungem la un numitor comun în privinţa spaţiilor verzi. Cel mai probabil, vor necesita o intervenţie ulterioară terminării proiectului. În rest, deocamdată aşa cum se prezintă ceea ce am lucrat până acum, eu zic că este ok, dar evident că e mereu loc de mai bine”, a declarat primarul.

Revenind la costurile lucrărilor, fără să cobim, trebuie să spunem că ar mai fi loc de suplimentări. Şi asta pentru că, aşa cum v-am informat, valoarea totală a proiectului de modernizare a fost majorată la 162,65 milioane de lei cu TVA, prin votul aleşilor locali, care au primit garanţii că nu se ajunge, totuşi, la cheltuirea acestei sume.

Foto: Andrei Stroe şi Anca Melinte

Citit 5107 ori Ultima modificare Duminică, 14 August 2022 08:53

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.