Nu mai puțin de zece posturi de conducător auto și patru de casier - toate vacante în acest moment - vor fi transformate de societatea Transurb SA în posturi de mecanic, electromecanic și electrician, la atelierele de mentenanță ale mijloacelor de transport. Operatorul se confruntă cu deficit de personal pentru întreținerea și reparațiile curente de care au nevoie autobuzele ieșite din garanție, dar și pentru menținerea în circulație a tramvaielor și autobuzelor vechi. Noua organigramă, care presupune transformarea sau adaptarea unui număr de 23 de posturi vacante, a fost aprobată de Consiliul Local.
Dacă în toamna anului trecut societatea publică de transport în comun a fost nevoită să efectueze concedieri colective, acum salariații SC Transurb SA nu au motive să-și facă griji. Noua organigramă nu impune reduceri de personal, ci doar transformarea unor posturi deja vacante, pentru suplimentarea compartimentelor care se confruntă cu deficit de forță de muncă.
Atelierele au nevoie de mai mulți oameni
În documentele prezentate aleșilor, Transurb invocă o creștere a volumului de muncă la atelierele de mentenanță din cadrul Autobazei. Motivul? Ieșirea din termenul de garanție a celor 40 de autobuze BMC, achiziționate în anul 2019, și a celor 20 de midibuze Karsan, achiziționate în anul 2020. Toate acestea necesită efectuarea reviziilor periodice și a reparațiilor curente. De asemenea, în luna martie 2024 se încheie perioada de garanție și pentru cele 20 de autobuze hibrid Solaris.
Nu mai puțin adevărat este că și menținerea în circulație a autobuzelor cu o vechime de aproximativ 26 de ani de funcționare presupune un efort, motiv pentru care volumul de reparații a crescut.
Transurb mai explică și creșterea volumului de muncă la atelierul Mentenanță Exploatare Tramvaie, ca urmare a reluării activității de transport cu tramvaiele pe traseul 39. Menținerea în circulație a unui număr de 13 tramvaie vechi necesită o suplimentare a activității de întreținere, revizii și reparații curente.
Operatorul mai pune pe listă și reducerea programului de lucru la casele de bilete și abonamente, ca urmare a adaptării la cerințele reale ale publicului călător, având în vedere utilizarea tot mai frecventă a altor modalități de achiziție a titlurilor de călătorie (TVM-urile, SMS-urile).
De asemenea, mai vorbește și despre și reorganizarea activității de monitorizare și a activității de dispecerizare a mijloacelor de transport, la dispeceratele secțiilor.
Prin urmare, se impun modificarea și completarea structurii organizatorice a Transurb, cu menținerea numărului de 680 de posturi prevăzut de organigrama actuală.
Cele mai importante transformări
Una dintre cele mai importante modificări ale organigramei are ca efect suplimentarea cu zece posturi a Atelierului de mentenanță din cadrul Autobazei și asigurarea personalului muncitor de specialitate - mecanici auto, electromecanici, electricieni auto. Se ajunge, astfel, de la 41 la 51 de posturi. Conform documentelor, cele zece sunt posturi de conducător auto, vacante în prezent și sunt transferate din cadrul Atelierului Exploatare al Autobazei.
O altă schimbare este suplimentarea cu patru posturi pentru personalul muncitor de specialitate (electromecanici, mecanici, electricieni etc) și cu un număr de șapte vatmani, la atelierul Mentenanță Exploatare Tramvaie. Mutarea este necesară pentru acoperirea lipsei de personal calificat și diminuarea cheltuielilor cu plata orelor suplimentare, explică Transurb. Cele patru posturi de casier sunt vacante, iar cele șapte locuri de vatman rezultă din transformarea altor posturi vacante la această dată - gestionar, controlor de bilete, șofer autoturism, muncitor TVM, mecanic auto, conducător auto.
De asemenea, se reduc cinci posturi și de la compartimentul care se ocupă de bilete și abonamente și se distribuie către compartimentele care nu au suficienți oameni.
"La data prezentei, societatea are un număr de 641 de salariați, iar prin modificarea organigramei se propune o transformare/ adaptare a unui număr de 23 de posturi vacante, la cerințele actuale de funcționare a societății, pentru completarea structurilor care se confruntă cu o lipsă de personal calificat", precizează conducerea Transurb.
În concluzie, nu este nevoie de suplimentarea numărului total de posturi, care rămâne la 680. Iar cheltuielile se vor menține în limitele aprobate prin bugetul de venituri și cheltuieli.
Noua organigramă a fost aprobată cu 18 voturi favorabile, patru "împotrivă" și două abțineri.