În urma inundațiilor masive de la jumătatea lunii septembrie, linia de cale ferată dintre Galați și Bârlad a fost extrem de serios afectată pe o porțiune de aproape nouă kilometri. Șinele contorsionate sau rupte, atârnând în aer după ce terenul de sub ele a fost luat de viitura de pe Chineja, au apărut în toată presa românească.
Faptul că linia respectivă este operată de o firmă privată – Transferoviar Infrastructură (TFIN), care a închiriat-o de la CFR SA, i-a făcut pe mulți să spună că ea nu va mai fi reparată niciodată și că inundațiile din noaptea de 13 spre 14 septembrie i-au pus cruce. Surprinzător pentru mulți, autoritățile s-au mobilizat extrem de rapid, iar trenurile pe ruta Galați – Târgu Bujor – Bârlad ar putea reîncepe să circule mult mai devreme decât ne-am fi așteptat. Cu un preț, însă, destul de piperat.
Experții spun că refacerea liniei costă peste 63,5 milioane de lei
Directorul Sucursalei Regionale de Căi Ferate (SRCF) Galați, Gabriel Oprea, a declarat pentru „Viața liberă”: „Linia este închiriată la Transferoviar Infrastructură-TFIN. În data de 18 septembrie, s-au constatat pagubele, pe teren, de către o comisie compusă din reprezentanții Prefecturii, ISU, TFIN și ai Regionalei CFR Galați. În data de 19 septembrie, experții Institutului de Proiectări Căi Ferate-ISPCF au început să efectueze evaluarea financiară a pagubelor. Pe data de 27 septembrie, experții ISPCF ne-au transmis evaluarea și devizul general, în valoare de 63.569.919 lei, pe care le-am înaintat la Prefectura Galați, în vederea inițierii unei Hotărâri de Guvern pentru alocarea fondurilor necesare reparării liniei. Vreau să mulțumesc doamnei prefect Andreea Naggar și domnului subprefect Iosif Iulian pentru sprijinul acordat și pentru implicare”.
Directorul Regionalei CFR Galați ne-a mai spus că nu se poate spune cu exactitate când se va relua circulația feroviară pe linia Galați – Bârlad. Ne-a spus doar că, „din momentul aprobării fondurilor, aproximativ două luni”.
Într-un comunicat de presă al Prefecturii Galați, pe care îl puteți citi în ziarul nostru de astăzi, se mai cer fonduri și pentru intervenții de urgență în remedierea deficiențelor de pe segmentul feroviar Barboși – Tecuci.
23 de trenuri circulă pe traseul Galați – Bârlad, fiind deserviți, în medie, circa 2.000 de călători zilnic, din care 900 cu abonamente lunare. Pentru aceștia, TFIN ar urma să introducă pe această distanță microbuze și autobuze pentru transportul călătorilor. „Deocamdată, nu s-au introdus microbuze”, ne-a mai spus directorul SRCF Galați.