Reparația liniei de cale ferată Galați - Bârlad, peste 12,5 milioane de euro

Reparația liniei de cale ferată Galați - Bârlad, peste 12,5 milioane de euro
Evaluaţi acest articol
(33 voturi)

În urma inundațiilor masive de la jumătatea lunii septembrie, linia de cale ferată dintre Galați și Bârlad a fost extrem de serios afectată pe o porțiune de aproape nouă kilometri. Șinele contorsionate sau rupte, atârnând în aer după ce terenul de sub ele a fost luat de viitura de pe Chineja, au apărut în toată presa românească.

Faptul că linia respectivă este operată de o firmă privată – Transferoviar Infrastructură (TFIN), care a închiriat-o de la CFR SA, i-a făcut pe mulți să spună că ea nu va mai fi reparată niciodată și că inundațiile din noaptea de 13 spre 14 septembrie i-au pus cruce. Surprinzător pentru mulți, autoritățile s-au mobilizat extrem de rapid, iar trenurile pe ruta Galați – Târgu Bujor – Bârlad ar putea reîncepe să circule mult mai devreme decât ne-am fi așteptat. Cu un preț, însă, destul de piperat.   

Experții spun că refacerea liniei costă peste 63,5 milioane de lei

Directorul Sucursalei Regionale de Căi Ferate (SRCF) Galați, Gabriel Oprea, a declarat pentru „Viața liberă”: „Linia este închiriată la Transferoviar Infrastructură-TFIN. În data de 18 septembrie, s-au constatat pagubele, pe teren, de către o comisie compusă din reprezentanții Prefecturii, ISU, TFIN și ai Regionalei CFR Galați. În data de 19 septembrie, experții Institutului de Proiectări Căi Ferate-ISPCF au început să efectueze evaluarea financiară a pagubelor. Pe data de 27 septembrie, experții ISPCF ne-au transmis evaluarea și devizul general, în valoare de 63.569.919 lei, pe care le-am înaintat la Prefectura Galați, în vederea inițierii unei Hotărâri de Guvern pentru alocarea fondurilor necesare reparării liniei. Vreau să mulțumesc doamnei prefect Andreea Naggar și domnului subprefect Iosif Iulian pentru sprijinul acordat și pentru implicare”.

Directorul Regionalei CFR Galați ne-a mai spus că nu se poate spune cu exactitate când se va relua circulația feroviară pe linia Galați – Bârlad. Ne-a spus doar că, „din momentul aprobării fondurilor, aproximativ două luni”.

Într-un comunicat de presă al Prefecturii Galați, pe care îl puteți citi în ziarul nostru de astăzi, se mai cer fonduri și pentru intervenții de urgență în remedierea deficiențelor de pe segmentul feroviar Barboși – Tecuci.

23 de trenuri circulă pe traseul Galați – Bârlad, fiind deserviți, în medie, circa 2.000 de călători zilnic, din care 900 cu abonamente lunare. Pentru aceștia, TFIN ar urma să introducă pe această distanță microbuze și autobuze pentru transportul călătorilor. „Deocamdată, nu s-au introdus microbuze”, ne-a mai spus directorul SRCF Galați.

Citit 7730 ori Ultima modificare Marți, 01 Octombrie 2024 17:44

8 comentarii

  • postat de rocky
    Joi, 03 Octombrie 2024 18:04
    86.120.239.***
    Calea ferata Galati - Birlad de cand a fost proiectata a fost gandita sa fie construita cu costuri minime. Pe anumite portiuni din traseu nu s-au ales cele mai bune solutii constructive, cum ar fi suprainaltarea si betonarea pe laturi a terasamentului sau podul prin lacul Brates.
    0
    2
  • postat de giga
    Miercuri, 02 Octombrie 2024 21:34
    86.124.203.***
    Pai de asta nu se baga niste autobuze... Pen' ca smecherii care ne conduc tre sa sifoneze niste bani, nu cumva sa piarda clientii la tren, dar ii mai tine in transa vreun an. Liceenii si batranii sau oamenii franti dupa serviciu pot sta ca sardinele. Nu uitati sa-i votati!
    0
    0
  • postat de Mircea popescu
    Miercuri, 02 Octombrie 2024 12:48
    5.13.209.***
    Pretul asta este compus din pretul real plus spaga! Smecherii se imbogatesc din nenorocirile amaratilor! Banii dati de la guvern, nu din fonduri UE sunt cei mai usor de furat!
    1
    16
  • postat de sinistratul
    Miercuri, 02 Octombrie 2024 08:44
    128.127.119.***
    Miram-aș să vad iar trenul pe linia Galați -Mârlad.Dar la prețurile astea ,n-aș pre-aș crede.
    0
    19
  • postat de expert cfr
    Miercuri, 02 Octombrie 2024 02:55
    89.136.186.***
    Ar trebui facuta linia pe structura din beton si pe langa diguri ca daca bagam atatia bani si peste un an vine alta viitura ce facem? bagam iar milioane de euro?
    0
    18
  • postat de Aderin
    Miercuri, 02 Octombrie 2024 01:08
    5.13.141.***
    Se auzea că se va merge până la Foltești!
    Asta pe când sau e doar un zvon.
    Mulțumesc mult.
    0
    11
  • postat de ionica
    Marți, 01 Octombrie 2024 22:37
    86.124.200.***
    Ce se intampla cu cei care lucreaza pana tarziu si nu prind ultimul microbuz din bariera care pleaca la ora 7? Sa se descurce, ce le pasa lor... Chiar in timpul zilei, microbuzele circula arhipline, in conditii inumane si ilegale. Aici se vede "grija fata de oameni" trambitata prin campanii...
    0
    18
  • postat de me
    Marți, 01 Octombrie 2024 21:41
    86.124.201.***
    băgați autocare dacă sunt clienți. cum sa cheltui așa mult?
    6
    11

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro