Consiliul Județean (CJ) Galați a solicitat constructorilor care lucrează la "centura mică" a municipiului Galați (DJ 251M) decopertarea și refacerea asfaltării pe o porțiune de 3,5 km. Este vorba de o porțiune din segmentul de drum care face legătura între Bariera Traian și Calea Prutului.
Solicitarea a fost făcută ca urmare a constatării faptului că nu au fost respectate standardele de calitate ale lucrării, iar pe porțiunea în cauză asfaltul a început să se vălurească.
"Este vorba de tronsonul 4 al Drumului de Centură, între strada Macului și Calea Prutului (porțiunea cu două benzi a drumului de centură - n.r.), se frezează asfaltul zilele acestea. Motivul: constructorul nu a respectat standardele de calitate, astfel că lucrarea a fost respinsă de specialiștii Consiliului Județean. Respinsă înseamnă că nu s-a plătit niciun leu și totul se reface complet pe cheltuiala firmei. Oamenii trebuie să știe adevărul. De aceea, acum constructorul scoate practic stratul de asfalt neconform (stratul de uzură), reface toată zona și toarnă din nou asfalt. Îmi pare rău pentru disconfortul creat, însă totul este spre binele conducătorilor auto. Aceasta este dovada că nu facem niciun fel de rabat de la calitate, că lucrările sunt verificate și nu se plătește niciun leu până când specialiștii nu spun că este în regulă", a declarat președintele CJ Galați, Costel Fotea.
Drumul de centură este realizat de SC Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fosta Aqua Parc SRL), Mavgo Holding SRL, Hydrostroy AD Sofia și SPC Elite Consulting SRL. Începute în 2020, lucrările ar fi trebuit finalizate în 2022, dar constructorul a înregistrat tot felul de sincope, cu amânări repetate ale termenelor de finalizare. Noul termen al finalizării lucrării este 30 noiembrie.
Refacerea asfaltului pe porțiunea cu probleme nu ar trebui, teoretic, să ducă la întârzieri suplimentare.
În prezent, asfaltul neconform a fost îndepărtat pe o porțiune de aproape 2 km, urmând ca până la sfârșitul săptămânii să fie curățată toată suprafața, astfel încât de la începutul săptămânii viitoare, cel târziu, să se poată trece la reasfaltare.
Centura orașului Galați are aproape 11 kilometri și include un pod hobanat, fiind una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură din regiune. În final, grosimea totală a stratului de asfalt va fi de 18 cm (pe un drum obișnuit sunt în jur de 10 cm de asfalt, pe două straturi - n.r.) pentru că structura trebuie să suporte o încărcare mult mai mare.
Centura, pe primele trei tronsoane principale, a fost extinsă la patru benzi și dotată cu piste de bicicletă, trotuare, sensuri giratorii și iluminat modern.