Ar putea fi o întrebare de Radio Erevan: „Ce se întâmplă la un tren CFR Călători la 5 minute după ce pleacă din stație?”. Răspuns: „Se strică locomotiva”. Dacă ascultătorul vrea mai multe lămuriri și întreabă: „Ce se întâmplă cu același tren după 20 de kilometri parcurși?”, răspunsul este „Se strică din nou”.
Trenul CFR Călători București Nord - Galați, care a plecat, marți dimineață, la ora 8.15, din Gara de Nord, a reușit rara performanță de a parcurge cei vreo 20 de kilometri dintre Gara de Nord și Buftea în două ore, cu două opriri neprogramate: una imediat după Pasajul Basarab, iar cea de-a doua la Buftea. Nu a nins, nu a fost furtună, nu au fost inundații, nu a fost nici grevă pe calea ferată, nu s-a întâmplat nimic care să justifice o astfel de întârziere. Pur și simplu, atât s-a putut.
„Râsu'-plânsu' cu CFR. Cinci oameni au verificat o locomotivă care s-a stricat la cinci minute după plecare. Au adus o nouă locomotivă, la o oră după ce ne-am oprit la Pasajul Basarab. Am pornit. Am ajuns la Buftea și ne-am oprit din nou. După două ore de la plecarea din Gara de Nord, am ajuns abia la Buftea”, a postat pe Facebook fosta noastră colegă Nicoleta Onofrei, aflată în drum spre Galați.
Personalul din tren nu a fost prea... vorbăreț. La Basarab, călătorii au fost informați că „din păcate, s-a stricat locomotiva, deși au verificat-o cinci persoane” și că durează „vreo jumătate de oră” schimbarea ei. A durat mai mult, aproape o oră. La Buftea nu s-a mai dat nicio explicație.
Trenul ar fi trebuit să ajungă la Galați la ora 12.17. Însă la ora 13.45 abia trecuse de Brăila, ceea ce face ca sosirea la destinație să fie întârziată cu circa o oră și jumătate. Călătorii chiar glumeau în tren că CFR Călători se grăbește ca să nu plătească despăgubiri de 50% pentru întârzierea de peste două ore, ne-a spus Nicoleta.
Pe site-ul CFR Călători există un model pentru cererea de despăgubiri în caz de întârzierea trenului, cerere care trebuie depusă în termen de 60 de zile. Suma despăgubirii este de 25% din prețul biletului pentru întârzieri între 60 și 119 minute sau 50% pentru întârzieri de 120 de minute și mai mult. Probabil că întârzierile de sub o oră sunt „din partea casei”.

