Trei firme implicate în refacerea căii ferate Galați - Bârlad

Trei firme implicate în refacerea căii ferate Galați - Bârlad
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Trei firme de construcții, două din Galați și una din București, sunt angrenate în lucrările de refacere a liniei de cale ferată Galați - Bârlad, grav afectată de inundațiile din 14-15 septembrie 2024. Lucrările vor fi executate în două etape, dar finalizarea lor depinde și de bugetul care va fi aprobat la începutul anului viitor.

Inundațiile devastatoare din septembrie 2024 au distrus calea ferată Galați - Bârlad pe o lungime totală de circa zece kilometri, pe porțiunea dintre Chiraftei și Bârlad. În condiții normale, pe acest traseu feroviar circulau zilnic 23 de trenuri ale operatorului privat Transferoviar Călători (TFC). În medie, circa 2.000 de călători circulau cu aceste garnituri, din care 900 aveau abonamente lunare. În momentul de față, trenurile TFC circulă normal doar între Galați și Chiraftei și retur. De la Chiraftei la Bârlad și înapoi, călătorii sunt preluați de mijloacele auto puse la dispoziție de operatorul feroviar.

L-am întrebat pe directorul Sucursalei Regionale Căi Ferate (SRCF) Galați, Gabriel Oprea, în ce stadiu se află proiectul de refacere a infrastructurii feroviare.

„Pentru execuția lucrărilor necesare pentru redeschiderea circulației feroviare pe linia CF 703, Galați - Bârlad, afectată de calamitățile naturale din perioada 14-15 septembrie 2024, s-a încheiat contractul cu nr. 197, din data de 13.08.2025, cu asocierea SC Arcada Company SA Galați - SC Citadina 98 SA Galați - ISPCF București. Derularea contractului se face astfel: o lună proiectare, trei luni obținere avize și acorduri și trei luni execuție.

Până la această dată (4 decembrie 2025 - n.r.), au fost elaborate expertiza zonei și studiile de teren, precum și proiectul tehnic de execuție. În data de 28.11.2025 a fost avizată, în Consiliul Tehnico-Economic al Sucursalei Regionale CF Galați, documentația prezentată pentru execuția lucrărilor și a fost înștiințat liderul de asociere privitor la acest fapt, pentru a-și îndeplini, în continuare, sarcinile contractuale”, ne-a spus directorul Gabriel Oprea.

Contractul pentru repararea căii ferate Galați - Bârlad trebuia semnat pe 24 februarie 2025 de SRCF Galați și Arcada Company, însă a fost amânat din cauza lipsei finanțării. Între timp, s-au găsit banii necesari și s-a întocmit un proiect de hotărâre de guvern, dar acesta a primit aviz negativ de la Ministerul Finanțelor. Într-un final, în august 2025, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a primit finanțare de la bugetul de stat pentru începerea lucrărilor de reabilitare.

„Viața liberă” scria atunci că lucrările se vor efectua în două etape, mai întâi de la Chiraftei la Târgu Bujor și, apoi, până la Bârlad. Rămâne de văzut în ce măsură bugetul pe anul viitor al Ministerului Transporturilor, care ar trebui aprobat la începutul anului 2026, va permite continuarea lucrărilor și pe a doua etapă.

Citit 519 ori Ultima modificare Miercuri, 10 Decembrie 2025 17:03

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro