(FOTO/VIDEO) Cine merită şuturi pentru DRUMUL pe care şoferii îşi RISCĂ VIAŢA

(FOTO/VIDEO) Cine merită şuturi pentru DRUMUL pe care şoferii îşi RISCĂ VIAŢA
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

* Şoferii îşi riscă zilnic viaţa pe DJ 251G, lăsat în paragină de Consiliul Judeţului * Craterele din asfalt sunt de neocolit şi doar o clipă de neatenţie ar putea provoca o tragedie * Disperaţi, profesorii şi părinţii elevilor care circulă cu microbuzul şcolar vor adresa o petiţie Guvernului şi Preşedinţiei


Ca să ajungi în comuna Corni, din judeţul Galaţi, care numără aproximativ 2.300 de suflete, ai nevoie de nervi de fier, curaj şi ceva experienţă în „tainele” volanului, întrucât accesul în localitate este extrem de greoi şi plin de riscuri. Nu din cauza reliefului, ci a stării groaznice a drumurilor administrate de Consiliul Judeţului Galaţi. DJ 251G, care traversează nu doar comuna Corni, ci şi o însemnată parte din judeţ, se află într-o stare deplorabilă şi nu de puţine ori a fost martorul unor accidente rutiere, după cum ne-a mărturisit chiar primarul comunei, Vasile Prodan.

Dacă ajungi în localitate dinspre Vârlezi vei circula pe nu mai puţin de trei porţiuni pietruite, de aproximativ trei kilometri, pe care şi gropile au locul lor, bineînţeles. Dar adevărata problemă nu intervine pe acest segment al DJ 251G, ci la ieşirea din localitate, ori accesul în comună, dinspre Valea Mărului, tot pe drumul judeţean amintit. În această zonă niciun şofer, indiferent de maşina pe care o conduce, nu poate circula cu mai mult de 20 de kilometri pe oră, întrucât are de înfruntat zeci de gropi de toate dimensiunile, porţiuni însemnate de asfalt măcinat şi pietriş. Ba mai mult, întrucât a fost lăsat de izbelişte de Consiliul Judeţului, în ultimii ani, pe anumite porţiuni lăţimea drumului este cu mult îngustată, deoarece asfaltul s-a degradat atât de tare şi s-a măcinat încât în loc a rămas doar pământ. Întrucât craterele din asfalt sunt greu de ocolit din cauza dimensiunilor şi adâncimilor, nenumăraţi şoferi ajung să circule cu jumătate de maşină pe ceea ce se numeşte „drum judeţean”, iar cu cealaltă jumătate în şanţ, cei mai mulţi scrâşnind din dinţi şi înjurând autorităţile.

„De trei ani de zile ne păcălesc”

Pe drumul pe care mulţi şoferi îl aseamănă cu un culoar al dezastrului, din cauza pericolului din asfalt, vizibil cu ochiul liber, ne-a însoţit chiar primarul Vasile Prodan. Revoltat că cei mai mulţi dintre şoferi şi localnici din zonă dau vina pe autorităţile din comună, neştiind de fapt că de administrarea şi întreţinerea drumului este obligat să se ocupe Consiliul Judeţului.

„Este mai bun un drum de câmp, agricol, decât drumul acesta judeţean. O să vă şi arăt, ca să vedeţi că nu exagerez cu nimic. S-au făcut intervenţii în repetate rânduri. Am mers şi la Bucureşti împreună cu domnul secretar şi cu domnul Fotea (county managerul Consiliului Judeţului n.r.). De trei ani de zile ne păcălesc. O dată au pierdut banii, că până la sfârşitul anului nu au făcut lucrarea. Anul trecut, la fel, am intervenit, că dacă sunt bani… De ce să iau eu toate şuturile în fund pentru că alţii nu îşi fac treaba? Acesta este un drum foarte important, circulat, trec foarte multe maşini. Drumul acesta traversează judeţul, domnilor! Le-am zis: nu sunteţi în stare să faceţi o bucată de drum? Doar aţi plombat şi aţi peticit peste tot. Astea sunt drumuri? Un drum ca lumea nu s-a făcut în judeţul acesta în ultimii ani. S-au mai turnat câte unul-doi kilometri de covor asfaltic, în rest, peticeală. În urmă cu doar câteva zile, am vorbit cu domnul Fotea, din nou. Mi-a spus că nu se mai face nici în toamna asta, că trebuie licitaţie şi aşa mai departe. Acum mi s-a spus că îl fac la anul. Păi da, i-am zis, pentru că sunt ei în joc, vin alegerile. Au fost accidente pe drumul acesta. Am avut nenumărate discuţii şi adrese pe tema aceasta. Între Măcişeni şi Corni este dezastru, pe partea care duce la Valea Mărului. Nu exagerez, în doi ani cred că au măsurat drumul acesta de 50 de ori. Şi ce-au făcut? Nimic”, ne-a spus, nemulţumit, primarul din Corni.

Microbuzul şcolar, slalom printre cratere

Şi mai grav este că microbuzul care îi transportă pe preşcolari şi elevi la unităţile de învăţământ face nenumărate curse zilnic în aceste condiţii, iar copiii nu sunt nici pe departe în siguranţă, după cum a recunoscut chiar şi directoarea Oana Miron. Primarul ne-a spus că în luna august comuna a fost dotată cu un al doilea microbuz pentru transportul elevilor, însă, la cum arată drumul pe care maşina urmează să circule, autorităţile se tem că în scurt timp se va şi strica.

 
 

 

„Copiii din Urleşti vin la Corni şi Măcişeni. La Corni este primara, iar în Măcişeni este şcoala gimnazială, întrucât în Urleşti şcoala este în conservare. Chiar aveam nevoie de încă un microbuz, pentru ca aceşti copii să fie transportaţi mai uşor, căci se făceau curse toată ziua, nu mai ştiai când încep orele, era un haos. Vechiul microbuz este pe arcuri, dar cel nou este pe suspensii, foarte sensibil la drumul acesta şi este posibil să se strice repede”, a afirmat Vasile Prodan.

Cu petiţiile la nivel central

Întrucât din partea Consiliului Judeţului au primit numai amânări şi promisiuni, cadrele didactice şi reprezentanţii Primăriei pregătesc o petiţie, ce va fi semnată de părinţi, dar nu numai, pe care o vor transmite către cele mai înalte foruri de la nivel central, în acest sens primarul amintind Preşedinţia şi Guvernul. „Viaţa liberă” a semnalat, prin intermediul mai multor articole, dezastrul de pe DJ 251G. Ba mai mult, în luna ianuarie a anului trecut, am relatat cum CJ a pierdut, în 2013, aproximativ 1,2 milioane de lei de la Ministerul Dezvoltării, pentru reabilitarea DJ 251G Valea Mărului - Vârlezi, întrucât lucrările nu au fost demarate în decursul acelui an. La acel moment, conducerea CJ a dat vina pe societatea din subordinea sa, Drumuri şi Poduri, intrată pe atunci în insolvenţă, iar în prezent, în faliment.

Reabilitarea, anul viitor

Contactat telefonic, Costel Fotea, county managerul Consiliului Judeţului, ne-a declarat că instituţia are în plan reabilitarea a 4,5 km din DJ 251 G, cu bani de la Ministerul Dezvoltării, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. "Anul acesta vom finaliza procedurile de achiziţie, iar anul viitor, când vremea ne va permite, intrăm şi pe reabilitare", a precizat reprezentantul CJ. Conform acestuia, reabilitarea DJ 251G presupune turnarea de covor asfaltic, dar şi lucrări de artă, precum refacerea şanţurilor, podeţelor şi racordarea cu drumurile comunale şi săteşti.

Foto şi video Marius Negri

Citit 7361 ori Ultima modificare Joi, 24 Septembrie 2015 00:03

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.