PERFORMANȚĂ TEHNICĂ: Cel mai mare pod din Turcia, construit cu oţel de la Galaţi!
Foto: Sursa foto: Siemens Press

PERFORMANȚĂ TEHNICĂ: Cel mai mare pod din Turcia, construit cu oţel de la Galaţi!
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi a furnizat 34.000 de tone de oţel pentru construcţia unuia dintre cele mai mari poduri din lume. Cu o lungime totală de 2.682 de metri şi o deschidere maximă de 1.550 de metri între pilonii principali, podul Osman Gazi a fost inaugurat săptămâna trecută şi este cel mai lung pod suspendat din Turcia, al doilea ca lungime din Europa şi al patrulea la nivel mondial. El va permite reducerea timpul de deplasare între Istanbul şi Izmir de la nouă ore la trei ore şi jumătate.

ArcelorMittal Galaţi a furnizat către Cimtaş, una dintre firmele care au făcut parte din consorţiul care s-a ocupat de construcţia podului, produse plate din oţel necesare pentru tablierul podului. Cele 34.000 de tone au fost transportate în patru loturi, într-o gamă extinsă de grosimi şi lăţimi.

“Proiectul a avut o semnificaţie aparte pentru noi, dată fiind anvergura acestuia”, a declarat directorul combinatului ArcelorMittal Galaţi, Bruno Ribo. “Laminoarele de tablă groasă din Galaţi sunt capabile să fabrice şi să livreze produse pentru aplicaţii numeroase. Pentru podul Ozman Gazi am creat soluţii tehnice şi comerciale personalizate”, a precizat Ribo.

Podul care traversează Golful Izmit, în zona de Nord - Vest a Turciei, face parte dintr-un proiect al unei autostrăzi de 420 kilometri care scurtează distanţa între Istanbul şi Izmir cu aproximativ 140 de kilometri. De întregul proiect s-a ocupat consorţiul NOMAYG (format din companii turceşti: Nurol, Ozaltın, firmele Makyol, Yuksel, Gocay şi constructorul italian Astaldi) care va realiza şi întreţinerea acestuia pe o perioadă de 23 de ani. Consorţiul a acordat construcţia podului companiei japoneze IHI Corporation pe bază de licitaţie. Compania Cimtaş, care a colaborat cu ArcelorMittal Galaţi, a fost selectat ca fabricant unic, atât pentru segmentele din oţel care asigură suspensia podului cât şi pentru pilonii de susţinere. Proiectarea podului a fost realizată de firma de design industrial Cowi din Danemarca.

Citit 7784 ori Ultima modificare Luni, 12 Iunie 2023 20:42

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.