PERFORMANȚĂ TEHNICĂ: Cel mai mare pod din Turcia, construit cu oţel de la Galaţi!

PERFORMANȚĂ TEHNICĂ: Cel mai mare pod din Turcia, construit cu oţel de la Galaţi!

Sursa foto: Siemens Press
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)
4 comentarii


Combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi a furnizat 34.000 de tone de oţel pentru construcţia unuia dintre cele mai mari poduri din lume. Cu o lungime totală de 2.682 de metri şi o deschidere maximă de 1.550 de metri între pilonii principali, podul Osman Gazi a fost inaugurat săptămâna trecută şi este cel mai lung pod suspendat din Turcia, al doilea ca lungime din Europa şi al patrulea la nivel mondial. El va permite reducerea timpul de deplasare între Istanbul şi Izmir de la nouă ore la trei ore şi jumătate.

ArcelorMittal Galaţi a furnizat către Cimtaş, una dintre firmele care au făcut parte din consorţiul care s-a ocupat de construcţia podului, produse plate din oţel necesare pentru tablierul podului. Cele 34.000 de tone au fost transportate în patru loturi, într-o gamă extinsă de grosimi şi lăţimi.

“Proiectul a avut o semnificaţie aparte pentru noi, dată fiind anvergura acestuia”, a declarat directorul combinatului ArcelorMittal Galaţi, Bruno Ribo. “Laminoarele de tablă groasă din Galaţi sunt capabile să fabrice şi să livreze produse pentru aplicaţii numeroase. Pentru podul Ozman Gazi am creat soluţii tehnice şi comerciale personalizate”, a precizat Ribo.

Podul care traversează Golful Izmit, în zona de Nord - Vest a Turciei, face parte dintr-un proiect al unei autostrăzi de 420 kilometri care scurtează distanţa între Istanbul şi Izmir cu aproximativ 140 de kilometri. De întregul proiect s-a ocupat consorţiul NOMAYG (format din companii turceşti: Nurol, Ozaltın, firmele Makyol, Yuksel, Gocay şi constructorul italian Astaldi) care va realiza şi întreţinerea acestuia pe o perioadă de 23 de ani. Consorţiul a acordat construcţia podului companiei japoneze IHI Corporation pe bază de licitaţie. Compania Cimtaş, care a colaborat cu ArcelorMittal Galaţi, a fost selectat ca fabricant unic, atât pentru segmentele din oţel care asigură suspensia podului cât şi pentru pilonii de susţinere. Proiectarea podului a fost realizată de firma de design industrial Cowi din Danemarca.

Citit 6595 ori Ultima modificare Luni, 04 Iulie 2016 19:38

4 comentarii

  • postat de marcu Marți, 05 Iulie 2016 22:41 95.76.36.*** Link la comentariu
    0
    1

    Nu se doreste sa se faca pod la galati si nici tunel. Pierd aia cu vapoarele, bacul si alte interese.

    Raportează
  • postat de vise Marți, 05 Iulie 2016 18:18 95.76.32.*** Link la comentariu
    0
    10

    ma bucuram mai mult daca stirea era cu realizarea podului in romania, la galati. cu otel din turcia.......maxim de bine era cu otel de galati dar noi visam mult si degeaba.

    Raportează
  • postat de Iancu din Hunedoara Marți, 05 Iulie 2016 11:54 91.208.234.*** Link la comentariu
    0
    10

    Chiar nu intelegeti ca la noi nu ca nu se poate... podul "nu trebuie" sa existe.

    Raportează
  • postat de citizen Marți, 05 Iulie 2016 10:40 5.13.223.*** Link la comentariu
    17
    5

    Da, sa ia exemplu ministerul transporturilor al nostru de la turci si sa faca podul asta intre braila si galati inainte de 2030. Domnilor alesi locali chiar nu se poate cu mijloacele media de azi face un lobby serios pentru grabirea acestui proiect sa fie realizat cel tarziu pana in anul 2025?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.