Evaluaţi acest articol
(10 voturi)
9 comentarii

Transurb a devenit singurul operator de transport de persoane din municipiul Galaţi, după ce maxi-taxiurile au fost scoase de pe trasee, începând cu data de 9 mai a.c. Pentru a suplini lipsa de pe trasee a microbuzelor, a fost nevoie de modificarea anumitor trasee şi de introducerea altora noi. Spre exemplu, traseul 10 a fost prelungit, iniţial, de la Intfor până la Gara CFR. Traseul 18 a fost nou înfiinţat, aşa cum s-a întâmplat şi cu traseele 23, 24 (Carrefour-Damen), 27 şi 28 (Micro 19 - str. Oltului - Bariera Traian).

"De la data intrării în vigoare a noului program de transport, s-au efectuat verificări şi monitorizări asupra modului de derulare a transportului, respectiv asupra ritmicităţii şi a gradului de încărcare a mijloacelor de transport. Astfel, pe baza celor observate, la traseele 11 (Micro 13-Piaţa Centrală) şi 28 (Micro 19-Bariera Traian) au fost alocate încă două capacităţi (autobuze - n.r.), care au fost luate de la traseele 18 (Micro 13-Grădina Publică), respectiv 104 (Ţiglina III-Parc CFR), unde numărul de capacităţi puse la dispoziţie depăşea cererea de transport", a precizat Genica Totolici, directorul Transurb Galaţi.

La solicitarea multora dintre gălăţeni, Transurb a introdus, începând cu 1 august a.c., următoarele modificări în programul de transport: capătul de linie al traseului 10, de la Gara CFR la Damen; prelungirea traseului 18 de la Grădina Publică la Bariera Traian; Prelungirea traseului 27 de la Parc CFR la Bariera Traian; prelungirea traseului 23 de la Shopping City la Bariera Traian.

De asemenea, din cauza lucrărilor de reabilitare a infrastructurii pe str. Tecuci şi str. Anghel Saligny,  începând cu 18 iulie, circulaţia tramvaielor de la liniile 5, 7, 42 şi 44 a fost deviată pe la Liceul Tehnologic "Anghel Saligny". Din acest motiv, lungimea traseului şi durata de aşteptare a călătorilor în staţii au crescut.

Prea puţine maşini faţă de nevoile reale


În municipiul Galaţi există 29 de trasee de autobuz şi troleibuz, pe care circulă 106 maşini. De asemenea, pe cele zece trasee de tramvai circulă 33 de tramvaie. Numărul actual de mijloace de transport este total insuficient, având în vedere nevoile transportului de călători din municipiul Galaţi, spun sindicaliştii din cadrul Transurb. "După data de 9 mai, s-a simţit şi nevoia unui număr mai mare de salariaţi. E nevoie de personal de întreţinere şi de vatmani, pentru a da doar două exemple. În acelaşi timp, întâmpinăm probleme legate de numărul de autobuze şi tramvaie pe care le avem. Sunt clar insuficiente şi cu greu reuşim să facem faţă cerinţelor de acum. Autobuzele sunt luate la mâna a doua, de unde şi un grad pronunţat de uzură. Avem nevoie cât mai rapid de alte mijloace de transport în comun. Ne referim la perioada următoare, de şase luni, un an de zile cel mult. Nici la autobuze, nici la tramvaie nu facem faţă în momentul de faţă", a precizat viceliderul de sindicat George Preda.

Citit 13974 ori Ultima modificare Marți, 27 Septembrie 2016 20:26

9 comentarii

  • postat de Lina Joi, 29 Septembrie 2016 00:14 89.136.235.*** Link la comentariu
    1
    1

    Dezastru....oras european...2016..cu sh-urile nemtilor...frumos..ca sa nu mai zic de minunatele trasee...ca sa ajungi din piata centrala..in zona micro 19..trebuie sa schimbi..sau sa mergi o statie,doua..sa poti lua un autobuz...costuri duble,incasari duble...salariile...de Romania...de la tara...pacat...ca am fost un oras important...am ajuns ...o comuna mai dezvoltata

    Raportează
  • postat de ............ Miercuri, 28 Septembrie 2016 20:55 79.116.96.*** Link la comentariu
    1
    1

    Si inainte si dupa scoaterea maxi-taxi autobuzele erau si sunt goale. De acum cei care circulau cu maxi-taxi circula cu masina proprie.De asta e balamuc pe strazi.Singurii care mai calatoresc cu autobuzele sunt pensionarii si cativa copilasi.....in rest........Urat oras........

    Raportează
  • postat de O mizerie de transport Miercuri, 28 Septembrie 2016 14:10 82.208.137.*** Link la comentariu
    10
    12

    Astea sunt strazi pe care sa circule ditamai hudubai de autobuze sufocante, de cele multe ori sub capacitate? Pai nu era mai bine sa fie autobuze mai mici, maxi -taxi erau foarte potrivite, care sa circule mai des si la capacitate maxima, apartinand de Transurb ? Oare de ce atunci cand circulau maxi-taxi, autobuzele Transurb circulau goale? De ce acesti ferventi aparatori ai autobuzelor nu circulau si inainte cu ele? De ce lumea 'blagosloveste' prin statii? De bine? De prea multa eficienta? Pentru ca, e foarte clar, timpul este bani iar lumea prefera sa ajunga repede la destinatie, chiar si "amatorii" de autobuze. Transportul in comun de la aceasta data nu este pentru salariati! Pe de alta parte, am convingerea ca aparatorii monopolului Transurb nu sunt dintre cei care circula cu mijloacele de transport in comun! Si sa nu indrazneasca cineva sa faca magaria sa ne trimita la taxiuri daca ne grabim!

    Raportează
  • postat de Nileda Miercuri, 28 Septembrie 2016 11:26 109.166.133.*** Link la comentariu
    3
    12

    Lucrările de pe Strada Tecuci si strada Anghel Saligny se știa că vor dura peste un an. Plus, de asemenea se știa că se vor scoate liniile de tramvai de pe ele. Soluția cu ocolirea pe la liceul nouă nu pare o soluție temporara ci permanenta si nu este o scuză pentru întârzierea tramvaielor. Maxi taxi urile au fost scoase după începerea lucrărilor. În ceea ce privește orarul mijloacelor Transurb, nu se respecta nici un program, nu cred că verifica cineva.

    Raportează
  • postat de Moustache Miercuri, 28 Septembrie 2016 09:05 5.2.205.*** Link la comentariu
    12
    9

    Stimati ziaristi!
    Consider ca informatiile cele mai elocvente si de interes public, pot fi obtinute doar de la persoanele cu functii de conducere din cadrul societatii de transport, sau de la purtatorul de cuvant, daca exista. In ceea ce priveste opiniile liderilor de sindicat, acestea trebuie sa faca referire stricta la conditiile de munca si drepturile salariatilor pe care-i reprezinta. Pentru orice alte informatii, nu sunt cele mai avizate persoane care sa va furnizeze stiri.

    Raportează
  • postat de Toma N Miercuri, 28 Septembrie 2016 09:04 89.121.200.*** Link la comentariu
    1
    18

    Urmaresc cu interes activitatea Transurb.

    Pe de o parte doamna directoare Genica, pe 2 Septembrie, intr-un interviu in VL, ne zice ca autobuzele SH achizitionate, desi sunt mai vechi de 10 ani sunt "OK din toate punctele de vedere".

    Pe de alta parte sindicalistii ca aceleasi autobuze SH "au un grad pronuntat de uzura".

    Se pare ca informatiile de la sindicalisti la doamna director Genica si invers circula greu in Transurb.... Noroc de VL...

    Eu tind sa cred ca, macar partial, sindicalistii au dreptate. Nu cred ca, de exemplu, autobuzele cu cocoasa (DAF SB250), produse intre 1997 si 2004 (deci cu +10 ani vechime) zgomotoase si poluante mai ales cand merg in grupuri de 2-3-4 sunt achizitii OK pentru un oras european in 2016.

    Raportează
  • postat de viorel Miercuri, 28 Septembrie 2016 07:00 178.156.224.*** Link la comentariu
    0
    14

    Ar trebui revizuita atitudinea soferilor la gara si anume sa nu mai plece cu autobuzele goale la ora fixa cand spre ei se indreapta grupuri de calatori care abia au coborat din tren si nu au avut timp sa urce in autobuz.
    Administratorule dai dovada de neseriozitate cand afisezi o imagine si un numar si tu spui ca ai afisat doua cuvinte!

    Raportează
  • postat de un alegator Miercuri, 28 Septembrie 2016 05:21 5.13.142.*** Link la comentariu
    0
    6

    Ar fi fost ideal ca si traseul 105 sa fie prelungit pana la parcul CFR deoarece foarte multi elevi sunt nevoiti sa schimbe autobuzele pentru a ajunge la liceu sau trebuie sa mearga o statie pe jos,dar si pentru restul calatorilor este benefica,pe traseul 102 sunt capacitati de transport cu troleibuz si autobuz.

    Raportează
  • postat de crystal Miercuri, 28 Septembrie 2016 01:08 95.76.32.*** Link la comentariu
    20
    15

    s-au desfiintat microbuzele ,au ramas oameni fara loc de munca, pentru ca mafia transportului public sa aiba monopolul . De asta electrica umfla facturile, de asta nu exista concurenta pentru Ecosal si furnizarea agentului termic e tot la mana hotilor si de asta omul asteapta o gramada in statie pentru ca mafia politica monopolizeaza sectoarele importante . Asta nu e democratie si economie libera in romania, e tot comunism. De asta fac romanii in continuare cozi la plecat din tara
    Si tot de asta Viata-Libera ridica nivelul de Captcha la maxim ca sa nu poata comenta lumea.
    Folositi reCaptcha sonor. Click pe difuzor.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.