Evaluaţi acest articol
(32 voturi)
15 comentarii

PODUL PESTE DUNĂRE, gata de licitaţie. Cum va arăta şi cât va costa investiţia


Podul peste Dunăre, care va face legătura între Brăila şi Tulcea, va avea aproape doi kilometri lungime, peste 31 de metri lăţime şi patru benzi de circulaţie, potrivit autorităţilor centrale.

Proiectarea şi construcţia podului peste Dunăre vor fi scoase, în curând, la licitaţie, a anunţat Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Instituţia a precizat că a transmis Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia de atribuire, iar după ce ANAP va valida documentele, licitaţia va fi lansată oficial pe SEAP.

Investiţia depăşeşte două miliarde de lei


Aşa cum am mai anunţat, proiectul nu prevede doar construcţia efectivă a podului, ci şi două drumuri, Brăila - Jijila (19 kilometri) şi, respectiv, o legătură din acesta cu DN 22 Smârdan - Măcin (4 kilometri), informaţii confirmate de către CNAIR.

"Lungimea totală a proiectului este de 23,413 kilometri (…) Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale, de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, şi 364,65 metri, pe malul dinspre Tulcea. Gabaritul pe verticală al podului va fi de cel puţin 38 de metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte două miliarde de lei, fără TVA", a informat CNAIR.

"De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Lăţimea totală a podului va fi de 31,70 de metri. Calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcătuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,50 de metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de trei metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având câte 2,8 metri fiecare. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării", precizează CNAIR.

Drumul principal Brăila - Jijila va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete. "Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri fiecare. Traseul include o ramificaţie în direcţia sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22)", a mai comunicat CNAIR. Drumul de legătură cu DN22 va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens şi va porni de la km 7+940 al drumului Brăila - Jijila.

Citit 32916 ori Ultima modificare Miercuri, 19 Aprilie 2017 18:07

15 comentarii

  • postat de koko Vineri, 21 Aprilie 2017 13:33 5.13.195.*** Link la comentariu

    Si cu pod si fara pod noi galatenii tot cu bacul trecem si daca cineva a vrut sa-l faca acolo la braila a vrut cu un scop si anume sa lase bacul sa circule in continuare .Si ghici cine castiga? Bacul. De ce? Simplu podul daca este facut este facut cu scopul de a ajunge la C-TA si sa analizam costurile benzina pana la pod +taxa de pod si drumul pana la C-TA pe dealurile dobrogene .Iar bacul ca sa faca concurenta sa vezi oferte la trecere pasageri inclus in pret si reduceri ptr dus intors , transportul de marfa sigur nu se face pe acolo ca este ocolul si companiilor de transport cand aud de 1l de motorina consumat in plus fac infarct etc . Deci in concluzie daca il fac il fac in scop financiar si noi galatenii asa cum am zis la inceput nu avem nici un beneficiu

    Raportează
  • postat de Citizen_GL Joi, 20 Aprilie 2017 14:21 5.13.243.*** Link la comentariu

    @Radler esti foarte optimist :), auzi 1-2 ani... au si spus ca nu e o prioritate si daca se va face va fi gata prin prin ani 2025-2030. Ideea e ca se va face studiul in 2-3 ani, dupa care vor incepe lucrul la racordul de pe malul brailean (in cel mai optimist scenariu) si ce sa vezi...vin iar alegerile :) ocazie cu care se vor lauda ce investitie mare au pornit ei, dar mai au nevoie de inca 2-3 mandate sa o termine. Naivii vor vota tot rosu, in timp ce copii si nepotii lor iau calea altor orase sau a strainatatii.
    Imi pare rau, dar nu mai pot sa fiu optimist... nu condus de asemenea personaje.

    Raportează
  • postat de Hai la peste ! Joi, 20 Aprilie 2017 14:09 185.137.18.*** Link la comentariu

    Pe tot parcursul articolului, numele orasului Galati...nu apare nicaieri (se stie !!!).
    Daca te uiti pe harta ai sa vezi ca fantoma asta cu podul, cu care suntem speriati de un secol, nu are nici o legatura cu Galatiul.
    Singurul lucru bun pe care il aduce acest (ipotetic) pod, galatenilor, este ca pot merge la pescuit, cu bicicleta, peste Dunare, in conditii demne de mileniul trei ...

    Raportează
  • postat de IonV Joi, 20 Aprilie 2017 13:26 5.13.176.*** Link la comentariu

    Vai de capul nostru, ramanem blestemati cu bacul, pai ca sa trec pe pod ar trebui sa ma duc in Braila ... De ce mama naibii nu l-au pozitionat intre Galati si Braila pe soseaua dig ??? Ca sa fie la fel de accesibil din ambele orase ??? Sa multumim parlamentarilor de Galati, la toti ! Nimic, dar absolut nimic notabil n-au realizat pentru Galati din '89 si pana astazi ! De toata jena, un rahat de oras la jumatatea Galatiului acapareaza tot ce inseamna investitii zonale, noi ramanem cu ochii in soare !

    Raportează
  • postat de Nikolae Joi, 20 Aprilie 2017 13:23 109.102.89.*** Link la comentariu

    Totuși e bine dacă ce spun ei acolo va trece de pe hârtie în teren. Cât despre faptul că e la Braila, eu văd treaba așa: încă cinci poduri sau tuneluri sau ce vreți voi se mai fac, se vor face la minim 20 de km de bacul de la Galați. Mașina de bani de acolo nu trebuie deranjată.

    Raportează
  • postat de alfa Joi, 20 Aprilie 2017 13:14 5.13.166.*** Link la comentariu

    @Radler: in niciun caz nu il vom vedea construit peste 2 ani. Daca reusesc sa lanseze licitatia pentru proiectare si construire in SEAP prin iunie, va dura cel putin 1 an pana va fi desemnat castigatorul final (sigur vor fi contestatii), apoi cel putin 1 an va dura proiectarea, apoi cel putin 2 ani constructia propriu-zisa. Mai punem 1 an pentru eventuale alte intarzieri in fiecare din etapele anterioare si ne ducem la 5 ani, 5 ani daca totul va merge bine.

    Raportează
  • postat de Ciprian Joi, 20 Aprilie 2017 10:57 79.115.160.*** Link la comentariu

    @Teutonul, facem pod si tunel pe sub pod. Sa fim seriosi, pana sa se miste ceva vom mai avea 50 de studii de fezabilitate si eventual lucrari esuate dupa ce constructorul va da faliment dupa ce va incasa niste bani. Pai cu ce bani sa isi mai cumpere masini de neam prost toti tartanii parveniti galateni ajunsi prin functii de conducere prin administratie?...

    Raportează
  • postat de Pop Marius Joi, 20 Aprilie 2017 10:44 86.125.0.*** Link la comentariu

    Brăilenii au luat faţa Galaţiului în ceea ce priveşte construirea acestui pod.
    Nenea Stan, a cheltuit bani cu acel (tunel) pe sub Dunare.
    De fiecare data dam cu sutul la investitorii straini in acest judet.
    Galatiul a ajuns de rasul Brailenilor.

    Raportează
  • postat de cetatean Joi, 20 Aprilie 2017 09:27 193.230.156.*** Link la comentariu

    Dupa ce s-au indestulat cu o groaza de bani pentru studiile de fezabilitate pentru tunel , dupa ce s-au plimbat toti nesimtitii pentru schimb de experienta, acum fac podul cu o groaza de bani . sa vedem ce o sa iasa.

    Raportează
  • postat de Marius Toader Joi, 20 Aprilie 2017 09:24 5.13.148.*** Link la comentariu

    Daca nu se infiinteaza zona metropolitana Galati-Braila, ne-o luam in freza...

    Raportează
  • postat de vasilica Joi, 20 Aprilie 2017 09:23 194.102.208.*** Link la comentariu

    Decat sa dai 20 de lei sa treci masina cu bacul mai bine faci 15 km pe dig pana la pod. N-am inteles daca va fi cu taxa sau nu si daca se va construi inainte de autostrazile Pitesti-Sibiu, Comarnic-Brasov etc. Asta ramane de vazut, noi ne pricepem de minune sa incepem lucruri pe care nu le mai terminam. Oricum, nu stiu cine va mai trece cu bacul atunci, indiferent ca e pe la Galati sau Braila. Poate ca firma care se ocupa de administrarea bacurilor se va reprofila pe intretinere poduri... :)

    Raportează
  • postat de Nicu Joi, 20 Aprilie 2017 08:16 78.96.253.*** Link la comentariu

    Poate se face si un drum decent intre Galati si Braila cu legatura pe pod, macar 4 benzi, e mai mare rusinea ca o sosea intre 2 mari orase sa fie intr-un asemenea hal.

    Raportează
  • postat de Radler Joi, 20 Aprilie 2017 07:28 194.105.20.*** Link la comentariu

    E un pas important ....poate peste 1-2 ani il vedem construit si functional (sper sa nu ramane iar la stadiu de proiect.) Nu cred ca mai conteaza acum ca este la Braila sau la Galati (15-20 Km nu-i mare lucru)....important e sa fie construit pentru dezvoltarea regiuni - Galati - Braila - Tulcea.
    Ar trebuii ca urmatorul plan comun GL - BR sa fie aeroportul de la Vadeni si modernizarea/ largirea digului .

    Raportează
  • postat de denis pericol public Joi, 20 Aprilie 2017 07:28 79.116.105.*** Link la comentariu

    Cand ai un primar de 2 bani ..normal ca proiectul cu tunelul a moare.... desi e mult mai ieftin decat podul cu minuni de la Braila..."Multumim" ciumei rosii !

    Raportează
  • postat de Teutonul Joi, 20 Aprilie 2017 00:55 82.78.249.*** Link la comentariu

    Tunelu, unde-i tunelu?
    Ce fain, ei cu pod, noi cu bac ;)

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.
ATENTIE: Comentariile nu se mai publica automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.