Evaluaţi acest articol
(34 voturi)
18 comentarii


Podul peste Dunăre, care va face legătura între Brăila şi Tulcea, va avea aproape doi kilometri lungime, peste 31 de metri lăţime şi patru benzi de circulaţie, potrivit autorităţilor centrale.

Proiectarea şi construcţia podului peste Dunăre vor fi scoase, în curând, la licitaţie, a anunţat Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Instituţia a precizat că a transmis Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia de atribuire, iar după ce ANAP va valida documentele, licitaţia va fi lansată oficial pe SEAP.

Investiţia depăşeşte două miliarde de lei


Aşa cum am mai anunţat, proiectul nu prevede doar construcţia efectivă a podului, ci şi două drumuri, Brăila - Jijila (19 kilometri) şi, respectiv, o legătură din acesta cu DN 22 Smârdan - Măcin (4 kilometri), informaţii confirmate de către CNAIR.

"Lungimea totală a proiectului este de 23,413 kilometri (…) Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale, de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, şi 364,65 metri, pe malul dinspre Tulcea. Gabaritul pe verticală al podului va fi de cel puţin 38 de metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte două miliarde de lei, fără TVA", a informat CNAIR.

"De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Lăţimea totală a podului va fi de 31,70 de metri. Calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcătuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,50 de metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de trei metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având câte 2,8 metri fiecare. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării", precizează CNAIR.

Drumul principal Brăila - Jijila va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete. "Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri fiecare. Traseul include o ramificaţie în direcţia sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22)", a mai comunicat CNAIR. Drumul de legătură cu DN22 va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens şi va porni de la km 7+940 al drumului Brăila - Jijila.

Citit 36925 ori Ultima modificare Miercuri, 19 Aprilie 2017 18:07

18 comentarii

  • postat de Tiberiu Duminică, 30 Aprilie 2017 20:14 Link la comentariu
    3
    2

    Mincinosul acesta de primar in loc sa construiasca tunelul de la Galati el modernizeaza Braila, de parca ar fi fost ales de BRAILENI si nu de GALATENI, dar la cei 35 de ani ai sai normal ca a fost influentati de cei din partidul sau. Sa te duci bai Pucheanule sa te voteze brailenii de acum inainte, ca votul meu oricum nu-l mai vezi dupa ce ai mintit spunand ca vei continua toate proiectele de modernizare incepute care aduc plus valoare orasului Galati. Sa fi avut Galatiul aici o traversare moderna a Dunarii LA NOI IN ORAS chiar ca nu ar fi adus plus valoare orasului, mai ales o modernizare binevenita orasului, dar ce sa inteleaga Pucheanu. Astia lucreaza/muncesc mai mult pentru Braila decat pentru Galati. Sa va fie de bine si sa nu uiti Pucheanule si PSD-ule ca mai vin alegeri...iar daca mai pupati voi votul meu mincinosilor o sa zboare porcul.

    Noi ramanem sa visam in continuare la modernizarea Galatiului si la marile proiecte de modernizare a Galatiului, aici in Galati. Chiar ca nu ne trebuia tunel pe sub Dunare la Galati nu-i asa Pucheanule? Pe tine te-au votat brailenii asa-i? Ti-a intrat rapid in sange microbul minciunii politice mai Pucheanule. Votul meu nu-l mai vezi. Du-te si modernizeaza orasul Braila, toate proiectele mari la Braila sa le faci ca si asa Galatiul e un catun demult.

    Chiar ca strica Galatiului sa se mandreasca cu un proiect grandios precum tunelul pe sub Dunare realizat/construit.

    Raportează
  • postat de Relu Duminică, 30 Aprilie 2017 19:17 Link la comentariu
    2
    3

    Dca se face pod la Braila bacurile dispar si de la Galati fiindca nu va mai fi rentabil fiindca nu va mai trece nimeni cu bacul de la Galati...deci bacul nu va mai fi nevoie fiindca toti se vor duce sa traverseze Dunarea pe pod LA BRAILA si iarasi noi ca prostii vom pierde, pierdem si acest drum european...si cand ii aud pe unii spunand ca la ce ne-ar fi folosit tunelul cand dincolo de Dunare sunt balti si campii...eu ii intreb, dar intre Galati si Braila nu tot campuri aveti mai astia? Dar dincolo de acele campuri sunteti in stare sa vedeti Braila...Numaici la Galati, dincolo de Dunare voi nu vedeati judetul Tulcea, nu vedeati importanta construirii tunelului pe sub Dunare de la Galati. Voi vedeati doar baltile...

    Dar nu-i nimic, voi continuati sa vociferati si continuati ca alte orase sa se dezvolte sa se modernizeze...nu ati vrut tunel, nu ati vrut stadion, nu ati vrut nimic bun. Ati vrut rahaturi de asa-zise "garaje" pe care le-ati protejat ca prostii si am ramas si fara tunel si fara stadion...ca Puchenita fara frica la cei 35 de ani ai lui nu vede importanta modernizarii orasului...Nu a vazut ca tunel pe sub Dunare insemna modernizarea orasului...sa-i fie rusine. Bine ca l-ati votat pe Puchenita, l-ati votat chiar si pe acelasi Ciumacenco trantorul. Dar visati modernizarea orasului si va plangeati de atatea ori ca nu se schimba nimic in Galati, va plangeati ca nu se deschide Galatiul lumii bune, pai cand voi refuzati o traversare moderna a Dunarii aici la Galati cum draq sa se schimbe, sa se modernizeze Galatiul.

    Pentru astia care nu au inteles DACA SE CONSTRUIESTE PODUL LA BRAILA (SI CU SIGURANTA SE VA CONSTRUI) VA DISPAREA SI IMPLICIT BACUL DE LA GALATI, IAR NOI ORAS VECIN CU TULCEA VA TREBUI CA MAI INTAI SA NE DUCEM IN BRAILA CA APOI SA TRAVERSAM IN TULCEA, DAR NU-I NIMIC, FIINDCA VOI VETI VISA IN CONTINUARE LA MODERNIZAREA GALATIULUI CONSTRUINDU-SE PODUL LA BRAILA.

    DAR VA VETI TREZI PREA TARZIU CAND VETI REALIZA CA BRAILA VA BENEFICIA DE PROIECTELE MARI DE MODERNIZARE IAR NOI VOM RAMANE CU VISATUL IN CONTINUARE LA MODERNIZAREA GALATIULUI.

    Parca toti primarii Galatiului au fost alesi de braileni fiindca toti au luptat mai mult ca Braila sa benefcieze de proiectele mari, Braila sa se modernizeze, iar noi sa ramanem cu niste mizerii de cosmelii sau cu proiectele mici. La noi in Galati cand se modernizeaza o strada e SARBATOARE MARE, in loc sa luptam sa ne construim noi aici la Galati si traversarea moderna a Dunarii si stadion si sali si parcari moderne...parca Galatiul ar fi populat numai cu braileni sau cu Gica Contra. O sa ajungem noi galatenii sa ne bucuram ca se modernizeaza Braila prin construirea podului la ei, dar cam asta este can mintea galatenilor e destul de ingusta, iar GALATENII REFUZA SA LUPTE PENTRU A-SI MODERNIZA PROPRIUL ORAS.


    GALATIUL O SA AJUNGA O SUBURBIE A BRAILEI DACA GALATENII NU SE VOR TREZI SA LUPTE PENTRU REALIZAREA MARILOR PROIECTE DE MODERNIZAREA A GALATIULUI, NU A ALTOR ORASE CA BRAILA. DAR SE PARE CA PE GALATENII II DERANJA DACA SE CONSTRUIA TUNELUL PE SUB DUNARE LA GALATI.

    SA FIE TARANA USOARA GALATIULUI.

    Raportează
  • postat de Maria Joi, 27 Aprilie 2017 19:55 Link la comentariu
    0
    1

    Ni se DAU adaptatoare care strica computerele.Probabil nu am facut ochii extrem de Mari cand l-am cumparat.

    Raportează
  • postat de koko Vineri, 21 Aprilie 2017 13:33 5.13.195.*** Link la comentariu
    4
    3

    Si cu pod si fara pod noi galatenii tot cu bacul trecem si daca cineva a vrut sa-l faca acolo la braila a vrut cu un scop si anume sa lase bacul sa circule in continuare .Si ghici cine castiga? Bacul. De ce? Simplu podul daca este facut este facut cu scopul de a ajunge la C-TA si sa analizam costurile benzina pana la pod +taxa de pod si drumul pana la C-TA pe dealurile dobrogene .Iar bacul ca sa faca concurenta sa vezi oferte la trecere pasageri inclus in pret si reduceri ptr dus intors , transportul de marfa sigur nu se face pe acolo ca este ocolul si companiilor de transport cand aud de 1l de motorina consumat in plus fac infarct etc . Deci in concluzie daca il fac il fac in scop financiar si noi galatenii asa cum am zis la inceput nu avem nici un beneficiu

    Raportează
  • postat de Citizen_GL Joi, 20 Aprilie 2017 14:21 5.13.243.*** Link la comentariu
    3
    19

    @Radler esti foarte optimist :), auzi 1-2 ani... au si spus ca nu e o prioritate si daca se va face va fi gata prin prin ani 2025-2030. Ideea e ca se va face studiul in 2-3 ani, dupa care vor incepe lucrul la racordul de pe malul brailean (in cel mai optimist scenariu) si ce sa vezi...vin iar alegerile :) ocazie cu care se vor lauda ce investitie mare au pornit ei, dar mai au nevoie de inca 2-3 mandate sa o termine. Naivii vor vota tot rosu, in timp ce copii si nepotii lor iau calea altor orase sau a strainatatii.
    Imi pare rau, dar nu mai pot sa fiu optimist... nu condus de asemenea personaje.

    Raportează
  • postat de Hai la peste ! Joi, 20 Aprilie 2017 14:09 185.137.18.*** Link la comentariu
    3
    15

    Pe tot parcursul articolului, numele orasului Galati...nu apare nicaieri (se stie !!!).
    Daca te uiti pe harta ai sa vezi ca fantoma asta cu podul, cu care suntem speriati de un secol, nu are nici o legatura cu Galatiul.
    Singurul lucru bun pe care il aduce acest (ipotetic) pod, galatenilor, este ca pot merge la pescuit, cu bicicleta, peste Dunare, in conditii demne de mileniul trei ...

    Raportează
  • postat de IonV Joi, 20 Aprilie 2017 13:26 5.13.176.*** Link la comentariu
    9
    30

    Vai de capul nostru, ramanem blestemati cu bacul, pai ca sa trec pe pod ar trebui sa ma duc in Braila ... De ce mama naibii nu l-au pozitionat intre Galati si Braila pe soseaua dig ??? Ca sa fie la fel de accesibil din ambele orase ??? Sa multumim parlamentarilor de Galati, la toti ! Nimic, dar absolut nimic notabil n-au realizat pentru Galati din '89 si pana astazi ! De toata jena, un rahat de oras la jumatatea Galatiului acapareaza tot ce inseamna investitii zonale, noi ramanem cu ochii in soare !

    Raportează
  • postat de Nikolae Joi, 20 Aprilie 2017 13:23 109.102.89.*** Link la comentariu
    1
    21

    Totuși e bine dacă ce spun ei acolo va trece de pe hârtie în teren. Cât despre faptul că e la Braila, eu văd treaba așa: încă cinci poduri sau tuneluri sau ce vreți voi se mai fac, se vor face la minim 20 de km de bacul de la Galați. Mașina de bani de acolo nu trebuie deranjată.

    Raportează
  • postat de alfa Joi, 20 Aprilie 2017 13:14 5.13.166.*** Link la comentariu
    1
    12

    @Radler: in niciun caz nu il vom vedea construit peste 2 ani. Daca reusesc sa lanseze licitatia pentru proiectare si construire in SEAP prin iunie, va dura cel putin 1 an pana va fi desemnat castigatorul final (sigur vor fi contestatii), apoi cel putin 1 an va dura proiectarea, apoi cel putin 2 ani constructia propriu-zisa. Mai punem 1 an pentru eventuale alte intarzieri in fiecare din etapele anterioare si ne ducem la 5 ani, 5 ani daca totul va merge bine.

    Raportează
  • postat de Ciprian Joi, 20 Aprilie 2017 10:57 79.115.160.*** Link la comentariu
    2
    26

    @Teutonul, facem pod si tunel pe sub pod. Sa fim seriosi, pana sa se miste ceva vom mai avea 50 de studii de fezabilitate si eventual lucrari esuate dupa ce constructorul va da faliment dupa ce va incasa niste bani. Pai cu ce bani sa isi mai cumpere masini de neam prost toti tartanii parveniti galateni ajunsi prin functii de conducere prin administratie?...

    Raportează
  • postat de Pop Marius Joi, 20 Aprilie 2017 10:44 86.125.0.*** Link la comentariu
    5
    30

    Brăilenii au luat faţa Galaţiului în ceea ce priveşte construirea acestui pod.
    Nenea Stan, a cheltuit bani cu acel (tunel) pe sub Dunare.
    De fiecare data dam cu sutul la investitorii straini in acest judet.
    Galatiul a ajuns de rasul Brailenilor.

    Raportează
  • postat de cetatean Joi, 20 Aprilie 2017 09:27 193.230.156.*** Link la comentariu
    1
    16

    Dupa ce s-au indestulat cu o groaza de bani pentru studiile de fezabilitate pentru tunel , dupa ce s-au plimbat toti nesimtitii pentru schimb de experienta, acum fac podul cu o groaza de bani . sa vedem ce o sa iasa.

    Raportează
  • postat de Marius Toader Joi, 20 Aprilie 2017 09:24 5.13.148.*** Link la comentariu
    3
    19

    Daca nu se infiinteaza zona metropolitana Galati-Braila, ne-o luam in freza...

    Raportează
  • postat de vasilica Joi, 20 Aprilie 2017 09:23 194.102.208.*** Link la comentariu
    1
    17

    Decat sa dai 20 de lei sa treci masina cu bacul mai bine faci 15 km pe dig pana la pod. N-am inteles daca va fi cu taxa sau nu si daca se va construi inainte de autostrazile Pitesti-Sibiu, Comarnic-Brasov etc. Asta ramane de vazut, noi ne pricepem de minune sa incepem lucruri pe care nu le mai terminam. Oricum, nu stiu cine va mai trece cu bacul atunci, indiferent ca e pe la Galati sau Braila. Poate ca firma care se ocupa de administrarea bacurilor se va reprofila pe intretinere poduri... :)

    Raportează
  • postat de Nicu Joi, 20 Aprilie 2017 08:16 78.96.253.*** Link la comentariu
    2
    18

    Poate se face si un drum decent intre Galati si Braila cu legatura pe pod, macar 4 benzi, e mai mare rusinea ca o sosea intre 2 mari orase sa fie intr-un asemenea hal.

    Raportează
  • postat de Radler Joi, 20 Aprilie 2017 07:28 194.105.20.*** Link la comentariu
    2
    23

    E un pas important ....poate peste 1-2 ani il vedem construit si functional (sper sa nu ramane iar la stadiu de proiect.) Nu cred ca mai conteaza acum ca este la Braila sau la Galati (15-20 Km nu-i mare lucru)....important e sa fie construit pentru dezvoltarea regiuni - Galati - Braila - Tulcea.
    Ar trebuii ca urmatorul plan comun GL - BR sa fie aeroportul de la Vadeni si modernizarea/ largirea digului .

    Raportează
  • postat de denis pericol public Joi, 20 Aprilie 2017 07:28 79.116.105.*** Link la comentariu
    7
    22

    Cand ai un primar de 2 bani ..normal ca proiectul cu tunelul a moare.... desi e mult mai ieftin decat podul cu minuni de la Braila..."Multumim" ciumei rosii !

    Raportează
  • postat de Teutonul Joi, 20 Aprilie 2017 00:55 82.78.249.*** Link la comentariu
    15
    73

    Tunelu, unde-i tunelu?
    Ce fain, ei cu pod, noi cu bac ;)

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.