O gălăţeancă ACUZĂ TRANSURB de control abuziv
Foto: ”Viața liberă”, Remus Basalic

O gălăţeancă ACUZĂ TRANSURB de control abuziv
Evaluaţi acest articol
(41 voturi)

Monopolul de stat asupra transportului în comun la Galați creează din ce în ce mai multe nemulțumiri printre cetățeni. Autobuzele vechi și fără ventilație, unii dintre șoferi insuficient pregătiți și insolenți, trasee modificate prea des, orare nerespectate și aglomerația infernală la orele de vârf, toate acestea îi aduc pe oameni la capătul răbdării. La toate acestea se adaugă controalele care, uneori, îți dau senzația fie că se „vânează” victimele sigure, ori că se ocolesc persoanele incomode şi se trag la răspundere doar oamenii cu bun simţ, cărora le este ruşine să se apere.

O gălăţeancă vrea să dea în judecată Transurb Galaţi, deoarece spune că a fost amendată de controlorii societăţii, deşi avea un bilet de călătorie valabil şi compostat. La rândul său, conducerea societăţii publice de transport persoane Galaţi nu dă înapoi, afirmând că are toate dovezile necesare pentru a demonstra că biletul în cauză fusese compostat şi cu ocazia altor călătorii.

Anişoara Buruiană a urcat în autobuzul 19, în staţia Francezi, pe data de 7 iulie a.c. Femeia spune că a compostat unul dintre biletele cumpărate anterior, deoarece în zona „Francezi” nu există casă de bilete a Transurb. În staţia de la Modern au urcat doi controlori, bărbat şi femeie. După ce a arătat biletul, controloarea i-a cerut să se legitimeze, deoarece urma să fie amendată.

„Am fost surprinsă, căci nu înţelegeam motivul. Apoi, când am înţeles că mă acuzau că biletul nu e bun, am cerut să fie chemat un echipaj de poliţie, deoarece am considerat că sunt victima unui abuz. Doamna Giuşcă (controloarea – n.r.) mi-a explicat că biletul meu nu avea bare de siguranţă. Specific că, la data la care îl cumpărasem, niciun bilet Transurb nu avea acele bare şi nici nu ştiu ce culoare. Biletele se schimbaseră cu câteva zile în urmă, iar eu, necitind articolul din presă şi nevăzând niciun afiş în autobuz, nu ştiam acest lucru. Consider că noi, cei care am fost de bună credinţă atunci când am cumpărat acele bilete, nu putem fi trecuţi automat în categoria călătorilor frauduloşi”, a spus Anişoara Buruiană.

Gălăţeanca a mai spus că cei doi poliţişti care au asistat la discuţie i-au spus că nu au cum să o ajute, deoarece trebuie să ţină cu controlorii.

Amenda poate fi contestată doar în instanţă

De cealaltă parte, conducerea Transurb Galaţi spune că biletul mai fusese compostat şi cu alte ocazii. „Nu doar că era supracompostat, dar era şi boţit, rupt şi pătat în mai multe locuri. În astfel de situaţii, controlorii trebuie să aplice sancţiunea corespunzătoare. Mai mult, elementele suplimentare de siguranţă de pe bilete, acele bare de siguranţă despre care spune doamna, au fost introduse încă de la începutul lunii mai”, a declarat Genica Totolici, directoarea Transurb SA Galaţi.

Faptul că biletele au fost înlocuite din cauza existenţei pe piaţă, la un moment dat, a unor bilete recondiţionate după folosire (se ştergea cu alcool inscripţia compostorului, n.a.), este extrem de grav. La fel de grav ni se pare însă că tot cetăţeanul trebuie să poarte răspunderea dacă are un bilet vechi, după ce ele au fost înlocuite. Până la urmă, şi Transurb este un brand, care trebuie protejat. Dacă află că pe piaţă circulă Dacii falsificate, nu cred că Renault nu le-ar retrage într-un fel, decât să-şi pună în pericol reputaţia. Aici, soluţia era simplă: cetăţenii puteau fi rugaţi să predea biletele vechi, în schimbul unora noi, fără să li se impună să rămână în pagubă. Este absurd să te aştepţi ca toţi oamenii să vadă un anunţ de genul acesta şi la fel de absurd să-i pui în situaţia de a mai scoate o dată bani din buzunar.

De altfel, chiar procesul-verbal a fost întocmit de controlorul Transurb tot în stil tipic românesc, la data constatării abaterii fiind trecută luna iunie (06) şi nu iulie (07), aşa cum ar fi trebuit, deşi data era extrem de clar inscripţionată chiar pe bilet.

Citit 18737 ori Ultima modificare Miercuri, 19 Iulie 2017 17:55

23 comentarii

  • Joi, 20 Iulie 2017 23:42
    Hmmm...BRAND TRANSURB?Cu fosilele astea de autobuze second-hand,voi puteți să vă numiți BRAND?De ce nu incercati alt sistem de tiketing.Ca tot va plimbați pe banii Primăriei pe la seminarii si colocvii.Cate clase au controlorii?Sistemul asta de Jaf pe care l-ați creat voi de pe timpul lui Ceaușescu nu mi se pare OK pentru un BRAND.Sa oprești autobuzul in panta,rampă pentru control în dreptul blocului Privillege cu de pare BRAND? Măi tanti Genica daca ai nevoie de consiliere pe tema de BRAND...am sati arat matale în zilele ce urmează cu ce se mănâncă acest cuvânt.Mai aveți nevoie să munciți mult la Transurb pe tema asta.Fiti deschiși la nou și trageți cu ochiul său PLAGIATI idei despre transportul in comun.Pregatitii cu niste cursuri de dezvoltare personala pe angajați.Poate peste vreo 200 de Ani veți deveni și voi....BRAND.
    1
    7
    Raportează
  • postat de Alin19
    Joi, 20 Iulie 2017 19:42
    Vrem inapoi maxi-taxiurile,erau atat de utile,acum e haos,cu Transurbul si nici confort nu exista.
    Cand va cumpara Transurb autobuze noi si moderne ?Noi galatenii meritam numai SH?Macar aer conditionat pe timp de vara sa existe in toate autobuzele.Noi platim pentru Transurb dar Transurb ce ne ofera?Confort nu,eficienta nu,nervi da.
    11
    13
    Raportează
  • postat de Emanuel
    Joi, 20 Iulie 2017 18:30
    Ce simplu se rezolva aceasta problema. Bilete cu banda magnetica valabile pentru o calatorie, pentru 10 calatorii sau ca abonament.
    Intrarea pe usa din fata iar soferul controleaza daca se composteaza sau nu. In cazul in care nu avem bilet, soferul ne poate vinde un bilet. Coborarea pe usa sau usile din spate.
    Aparatul poate arata companiei cate persoane au calatorit in ziua respectiva cu x linie de transport, se poate sti care sunt orele de varf si multe alte date.
    Compostoare cu stampila? Doar la noi asa ceva.
    Echipele de controlori = cu bani consumati fara rost si fara cap. Cum este companie de stat nimeni nu are interes.
    Noua sa ne mearga salariile si cat mai mult sa furam.
    Ce intereseaza pe cei de la Transurb conditiile in care calatoresc calatorii?
    Sunt autobuzele curate? Au aer conditionat pe timpul verii si caldura iarna? Au rampa pentru persoanele cu dizabilitati?
    Cum se comporta soferii cu calatorii? Sunt imbracati cu camasa si cravata? Au ecusonul identificativ in piept?

    Mai avem pana acolo.
    Simplu, introduci biletul in aparatul cu senzor optic si stai linistit
    0
    15
    Raportează
  • postat de Eu
    Joi, 20 Iulie 2017 17:50
    Citesti si te crucesti! Parca e din seria Amintiri din Epoca de Aur! Controale, hingheri, oameni bruscati, cu gandul am compostat- nu am copostat bine, bilete masluite, oameni adusi la nivelul cel mai de jos, nu isi mai cunosc drepturile, nu mai pretind nimic. Daca maine se decide ca se baga carutze, asta e... inghitim orice! In orasul asta totul e posibil. Nu inteleg de ce nu se lasa si alternativa transportului public privat, dar cu conditii serioase de desfasurare a activitatii. Se vede ca nu e bine, dar nu le pasa. Nu sunt ei afectati, nu sunt familiile lor afectate. Romanului ii pasa doar cand ii aduce atingere lui, in rest...treaba merge! Hingheri pt caini , mai avem apropo? Ca de cei pt oameni nu ducem lipsa!
    2
    7
    Raportează
  • postat de Elena
    Joi, 20 Iulie 2017 17:02
    Este JALE pe autobuze.
    Cumplit de multa lipsa de respect din partea angajatilor Transurb si a acestor hingheri , ca altfel nu ii pot numi!
    Imi este rusine ca m-am nascut la Galati, un oras pe zi ce trece mai degradat....
    2
    10
    Raportează
  • postat de Cornelia
    Joi, 20 Iulie 2017 16:38
    Cand dau de (romi) cu puradei care miros ingrozitor,ocupa scaune si logic nu au bilet nici nu-i baga in seama trec mai departe hingherii,de ce aceasta discriminare?nu msi sunt drepturi egale?rusine...
    0
    10
    Raportează
  • postat de Cernea
    Joi, 20 Iulie 2017 16:13
    Cinstit este ca atunci cand intalnim astfel de caZuri sa nu permitem sa se faca astfel de abuzuri.SA INTERVENIM , ESTE ADEVARAT CA NU STIU CUM, PTR. CA GIALATII DE CONTROLORI SUNT SUB ORICE LIMITA A EDUCATIEI SI CIVILIZATIEI, SPECIAL ALESI SI TRIATI SA FIE VIOLENTI(E) SI MARLANI (CE). DE ACEEA TREBUIE SA INTERVENIM IN CAZURILE DE ABUZ PTR. BINEINTELES NU SUSTIN AICI PE CEI CARE CHIAR NU AU BILET. SI DA, DACA LUATI LA PURICAT CINE AU FOST PERSOANELE DE LA CONDUCEREA TRANSURB VE TI INTELEGE CA PRECUM "TANDEA SI MANDEA".
    0
    7
    Raportează
  • postat de alexandra
    Joi, 20 Iulie 2017 13:22
    Era bine cu maxi-taxi, cele atat de injurate, si care nu erau chiar minunate,dar macar ajugea omul cand si unde vroia.Doar ca asa e românul, daca cineva este patron, hai sa ii dam in cap, ca ăsta are bani si noi nu avem.
    29
    26
    Raportează
  • postat de Marian
    Joi, 20 Iulie 2017 11:46
    în jurul datei de 15-16 iunie am asistat la o situație similară intre stațiile Păpădie - Tiglina - Spital când cobtroloarele au făcut un scandal monstru în autobuz din același motiv. Preridindeau ca o doamnă avea un bilet fals, deși biletul respectiv avea și codul de bare. Arăta exact ca un bilet adevărat doar ca hingheritele o țineau pe a lor. Doamna le-a explicat ca cumpărase acel bilet de la un chiosc Transurb.. Dacă chiar era fals, mai mult ca sigur ca și angajații Transurb sunt implicați în aceasta afacere cu bilete false.
    4
    36
    Raportează
  • postat de Avocatul lu peste
    Joi, 20 Iulie 2017 11:21
    IN instanta va avea castig de cauza deoarece procesul verbal este completat gresit,iunie in loc de iulie,il anuleaza din start!
    2
    25
    Raportează
  • postat de Costel
    Joi, 20 Iulie 2017 11:13
    Controlorii fac presiuni asupra oamenilor simpli si fara aparare, pe (romi) si borfasi nu au curaj sa i controleze.Poate citeste comentariile acestea si directoarea Transurb.
    2
    36
    Raportează
  • postat de francisc traian
    Joi, 20 Iulie 2017 10:57
    Aceste bilete au in ambele capete niste dungi ondulate care se sterg si de la faptul ca poti transpira cand tii biletul in mana.leam demonstrat controlorilor acest lucru si ei o tin tot pe a lor caci daca bilitele sunt putin sau mai mult sterse in acele zone biletul este invalid.pana nu iese cu scandal nu se poate rezolva nimic.politica si dezinteresul celor de la conducere reflecta la scandal care uneori poate iezi rau.de ce ????????
    App....eu sunt angajat platesc taxe si impozite.la control la (romi) controlorii trec pe langa ei ca si cum nu ar fi .de ce ??????? De frica sa nu fie linsati sau ca aceste specii sunt scutiti in tara noastra.dobi toci de controlori ce sunteti voi nu sunteti romani ??????? Voi nu aveti copii care la randul lor pot fi abuzati ?????
    Sunt curios daca aceste msj ajung la urechea Transurb sau doar scriem noi asa sa ne ma spunem ofurile :))
    2
    33
    Raportează
  • postat de Roxana
    Joi, 20 Iulie 2017 10:10
    Dragii controlori vor sa faca bani din orice. Acum vreo 2 luni eram in autobuz, si urca controlul. O doamna le arata biletul, compostat imediat ce a urcat in autobuz, si ii spune ca nu e valabil ca acum biletele costa 2 lei si nu 1,5 lei. Femeia le-a explicat ca a luat biletul cu 2 lei de la casa de bilete din centru, si ca ea nu are nicio vina ca inca se mai vand bilete de 1,5 cu 2 . Ei nu, si nu. Amenda 100 lei. Doamna in cauza nu a vrut sa se legitimeze, pe buna dreptate, si asa a inceput scandalul, in care controlorii o tineau pe a lor cu amenda. Intr-un final, au pus o sa cumpere alt bilet si sa-l composteze.

    Mie mi se pare abuziv ceea ce fac ei. Femeia respectiva avea dreptate. Chiar dupa 3 zile, cand am urcat in autobuz si am luat bilet de la sofer, era bilet de 1,5 lei, iar pe spate era pusa stampila de 2 lei. Daca venea controlul atunci sunt sigura ca ar fi spus ca am pus eu stampila cu 2 lei pe el, si ca biletul e nevalid.

    Ar trebui sa se faca un sistem mai eficient de taxare. Sa introduca cartele, sa scoata biletele. Dar sigur o sa gaseasca si atunci motive pentru a amenda de aiurea, sa aiba si ei bani de o sharoma la pranz
    3
    27
    Raportează
  • postat de galatean
    Joi, 20 Iulie 2017 09:31
    Bine ca s-a scumpit biletul dar autobuzele sunt jalnice. Am circulat acum trei zile cu un autobuz pe traseul 22 care trancanea de mama focului din toate tablele si incheieturile, aveai impresia ca se imprastie in orice secunda. De ce pe acest traseu se foloseste asemenea autobuz? Ca circula din Micro 40? Oare nu tot oameni sunt si cei de pe acest traseu ca si ceilalti? Daca sunt considerati inferiori sa fie ajustat si pretul biletului direct proportional cu conditiile de transport oferite. Rusine Transurb!!!
    2
    30
    Raportează
  • postat de pt Bula
    Joi, 20 Iulie 2017 09:31
    Sa stiti ca in alte orase civilizate, se ofera bon fiscal pt bilete. Nu e o idee rea sa introducem si la noi chestia asta. Si nu inteleg inca ceva. De ce nu se introduce bilet cu valabilitate de 1 ora avand in vedere faptul ca pe bilet este inscriptionata data si ora.
    5
    21
    Raportează
  • postat de cetatean
    Joi, 20 Iulie 2017 09:01
    As vrea sa pot sutine afirmatiile doamnei Buruiana in instanta ,intrucat am asistat si asist zilnic la abuzurile si magariile facute de aceasta societate TRANSURB, cARE COLECTEAzA MAI NOU O GROAzA DE BANI de la noi, fara a i investi pentru noi (transportul la Galati este execrabil), asta si pentru ca aceasta societate a fost condusa doar de persoane numite politic ca peste tot, si care au avut si au capete de capra. Acelasi lucru s-a intamplat pe traseul 35 , in luna iunie, cand a urcat in masina doua individe, insotite de un colorat ,voinic , bun de prasila care s-au postat in fata unui cetatean care avea bilet compostat dar incorect sustineau acestIa ptr. ca parea sters. Nu numai ca nu au solicitat parerea celorlalti calatori , care au vazut ca respectivul compostase biletul, dar au coborat cei trei cu cetateanul si dupa ce a coborat putin si marlanul de sofer care a amenintat cetateanul, acesta a urcat in masina si a plecat. Spun marlan ptr. ca atributiile soferului nu sunt decat de a conduce atent si nu de forta asupra cetatenilor. ACELASI LUCRU O SA IL INTALNITI IN TOATE MIJLOACELE DE TRANSPORT , CONTROLORI IN CEATA , NEEDUCATI SI SOFERI RECALCITRANTI CARE IN LOC SA CONDUCA SE CEARTA CONTINUU CU CETATENII. FAPT REAL CONSTATAT DE MINE PE TRASEUL 11 PE CARE AM PATIT ACELASI LUCRU CU COMPOSTAREA BILETULUI DIN CAUZA ACESTOR COMPOSTOARE CARE FUNCTIONEAZA AIUREA , MA INTREB EU CE SE FACE UN BATRAN CARE NU POATE INTRODUCE BILETUL CORECT PTR. A FI COMPOSTAT.Noi suntem de vina , pentru ca prada acestor abuzuri cad si cetatenii nevinovati iar ei, platiti din banii nostri , TREBUIE SA COLECTEZE BANI ADICA SA DEA AMENZI SI NU II COLECTEAZA DE LA CEI CARE FURA MILIARDE CI TOT DE LA CEI CARE LE DAU SALARIILE. TREBUIE . SA LUAM ATITUDINE FATA DE ACESTI INDIVIZI CARE SE CHEAMA CONTROLORI, SA FIE CIBVILIZATI, ACESTI INDIVIZI FORTOSI BUNI LA MUNCA CAMPULUI MACAR SA SE PREZINTE ORDONAT IN FATA CETATEANULUI (CEL DIN MASINA 35 ERA CU UN TRICOU SI CU O BURTA PE AFARA CA PE CAMPURILE DE LUPTA DIN MALAEZIA) SI CAND NU INTALNIM ASTA SA LUAM ATITUDINE. ARE DREPTATE DOAMNA BURUIANA. URCATI IN AUTOBUZE SI O SA CONSTATATI CA ACESTA ESTE ADEVARUL. iN ACESTE SITUATII INCERCATI SA AVETI UN MARTOR SI SA CERETI PROCESUL VERBAL IN CARE SA FACETI OBIECTIUNI LA CEEA CE S-A INTAMPLAT PTR. CA ACESTE INDIVIDE HABAR NU AU DE NIMIC NU STIU SA SCRIE . INSISTATI PE ASTA PTR. CA ACESTI INDIVIZI REFUZA SA VA DEA PROCESUL VERBAL PENTRU OBIECTIUNI ASA CUM RETIN FOARTE BINE IN MASINA 35 AU REFUZAT SA DEA PROC VERBAL CETATEANULUI RESPECTIV PTR. OBIECTIUNI , PE CARE L-AU AMENDAT ABUZIV(M-AM INTERESAT ULTERIOR) SI MAI ABUZIV AU FOLOSIT UN MARTOR DE PE STRADA DEOAORECE MASINA A PLECAT IAR DE COBORAT AU COBORAT DOAR EI CU CETATEANUL RESPECTIV PE CARE L AM CAUTAT SA II FIU MARTOR LA ABUZUL FACUT DE NESIMTITI- CONTROLORI-TRANSURB.
    6
    46
    Raportează
  • postat de Bula
    Joi, 20 Iulie 2017 07:41
    Cere bon fiscal din partea transurb. Biletul transurb este ca un bon fiscal care e valabil si peste 10 ani.
    Care e termenul dupa care vechile bilete nu mai sunt valabile?
    4
    51
    Raportează
  • postat de Ely
    Joi, 20 Iulie 2017 07:33
    Foarte bine, Transurb.
    60
    6
    Raportează
  • postat de fanel
    Joi, 20 Iulie 2017 07:08
    Au monopol și fac ce vor iar șoferii necivilizați în trafic toată șoseaua e a lor iar călători trebuie sa suporte toate injuriile pe care aceștia le fac în trafic
    10
    41
    Raportează
  • postat de George
    Joi, 20 Iulie 2017 07:08
    Pai au trecut alta data in procesul verbal ca ei cred ca astfel ea nu mai poate contesta amenda in instanta. Dar de fapt se poate contesta si doamna va castiga pe proces verbal nul.
    3
    39
    Raportează
  • postat de Tirpitz
    Joi, 20 Iulie 2017 06:59
    Genica Totolici, daca tot mai esti, inca, la conducerea Transurb, nu stim de ce, dar banuim, fa ceva pt galateni, cartele pt calatoriile cu autobuzul, desfiinteaza mizeriile si vechiturile de compostoare. Bine ar fi sa achizitionezi si niste mijloace de transport noi, cu AC, cu geamuri care sa se deschida, cu scara pt. cei cu handicap, ca suntem in sec XXI, suntem in UE, dar se vede treaba ca ai un contract de munca care nu expira niciodata.
    3
    51
    Raportează
  • postat de Galateanca
    Joi, 20 Iulie 2017 00:22
    Sotul meu a primit o amenda de 100 ron acum cativa ani de la Transurb cum ca ar fi fost prins in tramvaiul 39 fara bilet. 1- la mana:el nu a mers cu tramvaiul de f multi ani ,2 : la ora care era mentionata in procesul verbal sotul era la serviciu.In urma propriilor cercetari si reclamatii s-a gasit o filmare cu cei prinsi in ziua respectiva fara bilet la acea razie si a descoperit ca de fapt un vecin care I-I cunostea datele personale;nume,adresa,data nasterii si numele parintilor era cel in cauza.Martor la toata chestia asta a fost o dobitoaca tot de la Transurb care a confirmat ca sotul e cel in cauza.S-a rezolvat ca vecinul sa plateasca amenda dar daca nu era acea filmare era bun de plata nu?pt ce?pt prostia celor de la Transurb?
    3
    41
    Raportează
  • postat de Căldură mare, mon cher
    Joi, 20 Iulie 2017 00:21
    No comment...

    P.S.: Are rost să spun despre șoferul unuia dintre autobuzele de pe traseul 24 care luni, 17 iulie 2017 (în jurul prânzului), n-a catadicsit să mai oprească în stația de pe Nae Leonard (chiar dinainte de intrarea în IFR) unde niște oameni probabil așteptau de ceva vreme sosirea acestuia?
    Nu constest lipsa de interes civic și bun simț a multora dintre călătorii Transurb, însă nici lipsa de respect pentru pasageri și conceptul de transport urban în comun nu o pot trece cu vederea.
    1
    42
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.